Що таке КМО (контрольний медичний огляд)?
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Призовна кампанія наближається до свого завершення. Ми не будемо говорити про виконання плану призову - про це відрапортує військкомат.
Якщо для вас проходження призовних заходів завершилося винесенням придатність «В» (обмежено придатний до військової служби) та рішенням призовної комісії про звільнення, обов'язково прочитайте цей текст.
Отримавши довгоочікуване рішення про звільнення від призову, багато людей, правда, не без сприяння співробітників відділу військкомату, розслабляються і чекають видачі військового квитка. Зазвичай термін очікування, окреслений військкоматом, становить від місяця і більше. Тобто при отриманні за письмовою заявою копії рішення призовної комісії про звільнення призовнику повідомляють, що тепер його справа піде на затвердження Кабміном і треба прийти дізнатися результат через місяць (іноді два тижні). Іноді призовнику взагалі нічого не говорять, а видають «папірець» з'явитися через місяць, два за військовим квитком.
Звичайно, при таких обставинах людина розслабляється, не чекаючи підступу. Тим часом з того моменту, як винесено рішення про звільнення в муніципальній призовної комісії, до видачі військового квитка за законом має пройти не більше 10 робочих днів.
Що ж відбувається за цей час і що необхідно зробити призовнику, щоб не упустити можливість отримати військовий квиток.
Як тільки призовна комісія муніципального освіти (далі ПК МО) виносить рішення про звільнення призовника від служби за станом здоров'я, починає, як вже раніше було сказано, текти 10-денний термін (робочих днів) до видачі військового квитка. Не варто забувати, що рішення ПК МО є самостійною юридичною актом, що породжує правові наслідки для громадянина. Згідно із законом ніякої процедури вступу в силу (за аналогією з судовим рішенням) рішення ПК МО не потрібно. Тобто через 10 робочих днів після винесення рішення ПК МО про звільнення від призову слід писати заяву про видачу військового квитка.
Але що ж протягом цього часу відбувається на «военкоматской кухні». У цьому час начальник районного відділу військкомату готує особисті справи тих, хто отримав звільнення, і формує список таких призовників. Два примірники списку разом з особистими справами відправляються в призовну комісію суб'єкта Федерації (далі ПК суб'єкта), а конкретніше лікаря-члену ПК суб'єкта. Лікар, отримавши справи, вивчає їх і робить запис, чи потрібно призовника викликати особисто на контрольний медичний огляд (далі КМО) або він згоден з рішенням про його придатності та очної явки не потрібно. Запис він робить в листі медичного огляду (далі лист МО), складеним нижчестоящим лікарем, який поставив категорію «В».
Після цього і відповідних відміток в списках - «цього затвердити, цього викликати на КМО (дата КМО)» особисті справи з одним екземпляром списку повертають до районного відділу військкомату, де і повинні вручити повістки на КМО тим призовникам, хто, на думку лікаря, потребує в очному КМО.
КМО проходить зазвичай на збірному пункті, звідки йде відправка у війська, тому подумайте про вашу безпеку - візьміть з собою свідків ( довірених осіб ), Диктофон, телефони наглядових органів. Щоб довірених осіб допустили на збірний пункт, можна подати спеціальне Заява.
Далі процедура КМО повністю дублює процедуру медичного огляду в нижчої комісії, а саме потрібно пройти ВСІХ лікарів. Лікарі, повинні оформити листи медичного огляду, завірені копії яких призовник може отримати по письмову вимогу . Пам'ятайте, лікар на КМО не має права направляти вас на будь-які обстеження! Ця незаконна практика дуже поширена в регіонах Росії. Не погоджуйтеся і вимагайте заповнення листа МО і прийняття рішення призовної комісією суб'єкта Федерації.
За результатами КМО призовна комісія суб'єкта, як написано в законі, може скасувати рішення нижчої комісії з одночасним прийняттям іншого рішення, передбаченого пунктом 1 статті 28 закону «Про військовий обов'язок і військову службу». Прийняти своє рішення ПК суб'єкта зобов'язана до закінчення поточного призову, тобто в нашому випадку до 15 липня. У разі якщо ПК суб'єкта не вкладається в терміни, ви можете оскаржити її незаконну бездіяльність.
Якщо призовна комісія суб'єкта за результатами КМО стверджує рішення ПК МО, то військовий квиток за законом видається через 10 робочих днів після отримання призовників виписки з протоколу засідання призовної комісії суб'єкта. Не забудьте подати письмову заяву про видачу вам цього документа!
Отже, план дій призовника:
- запросити і отримати рішення ПК МО про звільнення від призову (видається в 5-денний термін після подачі письмової заяви).
- написати Заява в ПК суб'єкта про затвердження рішення нижчої комісії.
- подати заяву про ознайомлення з особистою справою призовника і ознайомитися з ним через 10 робочих днів після прийняття рішення ПК МО.
- подати Заява про видачу вам військового квитка.
- Якщо в особовій справі ви виявите позначку про необхідність проходження КМО, вимагати (можливо, також письмовою заявою), порядок на КМО в районному відділі військкомату.
- Пройти КМО і зажадати завірені копії листів КМО .
- запросити витяг з протоколу засідання призовної комісії суб'єкта.
- Оскаржити рішення ПК суб'єкта при незгоді з ним.
- При згоді отримати військовий квиток.
«Ні дня без скарг ...»
Підготовка скарг - особлива майстерність, яке досягається за досвідом. Спочатку досить важко написати скаргу, тому що не завжди зрозуміло, навіщо ми її пишемо. Це головна причина того, що скарга виходить «шаблонної», і відповідь на неї найімовірніше буде «відпискою». Якщо ви не хочете отримати такий «відповідь», скарга повинна бути продумана.
Нам видається, що є два типи скарг.
Скарга «за шаблоном» на якесь типове порушення прав (наприклад, на порядку невстановленого зразка, на відмову в ознайомленні з особистою справою і ін.). Зразки таких скарг є в наших брошурах, на нашому сайті. Написати їх не складає труднощів, проте, відповіді організацій, в які ми скаржимося, також мають однотипний характер. Простіше кажучи, ми пишемо за шаблоном скаргу, і вони нам пишуть по шаблону відповідь. Однак з часом кількість таких «простих» скарг переходить в якість. Одним порушенням стає менше.
Скарга «від душі», яку ви самі готуєте по вашій ситуації, спираючись на норми законів. Такі скарги виходять цікавими, емоційними. Однак при написанні такої скарги непогано дотримуватися деяких правил:
- продумайте, на кого ви будете скаржитися. Краще, якщо це буде конкретна особа. На призовну комісію, як орган скаржитися марно, тому бажано, щоб ви знали повноваження окремих її членів (наприклад, окремо голови комісії або старшого лікаря). У заголовку вашої скарги вкажіть, на кого саме ви скаржитеся, і яке ваше право було порушено діями вказаного органу або особи (наприклад, скарга на дії начальника відділу призову ПІБ (якщо відомо) про неналежне ведення прийому громадян).
- продумайте, кому ви будете писати скаргу. Дуже прикро виходить, коли ви вкладаєте в цей текст, а у відповідь отримуєте щось на кшталт: «ваше звернення направляється в ..., оскільки розгляд подібних звернень не входить в компетенцію ...». Щоб не помилитися з адресатом, вивчіть розмежування повноважень різних органів на сайтах цих органів (наприклад, прокуратура не може порушувати кримінальні справи, цим займаються слідчі органи, у військову прокуратуру безглуздо скаржитися на дії цивільних лікарів та ін.).
- і, найважливіше, - що саме ви будете просити (вимагати) у вашій скарзі. Можна, звичайно, формулювати найзагальніші вимоги: «провести перевірку за фактами і вжити заходів реагування». Однак наш досвід показує, що подібні формальні вимоги спричинять за собою формальний розгляд і, як результат, відповідь-«відписку». Вивчивши повноваження контролюючих органів, ви легко зрозумієте, що вимагати від них можна не тільки проведення перевірки, а й, наприклад, притягнення до дисциплінарної (адміністративної) відповідальності, або розгляду питання про відповідність посадової особи займаній посаді та ін. Чітко сформульовані вимоги дозволять вам, в разі отримання «відписки» на вашу скаргу, вимагати ознайомлення з матеріалами перевірки і звертатися далі, до вищих інстанцій, або в суд у зв'язку з неналежним розглядом вашої скарги.
Нижче ми наводимо як тексти «шаблонних» скарг (на порядок невстановленого зразка, на відмову в ознайомленні з особистою справою), так і тексти скарг, складених самими громадянами за своїми ситуацій (природно без вказівки особистих даних громадянина). Ми сподіваємося, що наведені тексти надихнуть вас на створення власних шедеврів. Дерзайте!
Скарги-оригінал (Архівний файл)
Скарги-шаблон (Архівний файл)
Ми не беремо жодної копійки грошей за нашу роботу, тому дуже цінуємо вашу регулярну підтримку.
Що таке КМО (контрольний медичний огляд)?