Мунчешть

  1. [ правити ] пам'ятки
  2. [ правити ] Залізничний вокзал
  3. [ правити ] Троїцька церква
  4. [ правити ] Транспортне повідомлення

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

47.006111, 28.866944 47 ° 00'22 "пн. ш. 28 ° 52'01 "в. д. / 47.006111 ° с. ш. 28.866944 ° сх. д. (G) (O)

Мунчешть

Перша згадка XIX століття Архітектурні пам'ятники Палац культури залізничників Освітні установи Кооперативно-Торговий Університет Молдови

Мунчешть ( молд. Munceşti) - один з найбільших мікрорайонів, розташованих на південному сході столиці Мунчешть (   молд Молдавії муніципія Кишинів . Входить до складу сектора Ботаніка , Частина мікрорайону захоплює територію сектора Карбівки .

Мунчешть охоплюють велику територію, що простягається від площі Негруцци (перехрестя бульвару Гагаріна , бульвару Негруцци , вулиці Албішоара і проспекту Кантемира ) І району залізничного вокзалу вздовж бульвару Гагаріна і шосе Мунчешть , Кишинівської залізниці, а також вулиці Каля Басараб до парку відстою пасажирських поїздів, що знаходиться ближче до станції Ревака .

На території мікрорайону Мунчешть знаходяться безліч об'єктів залізничної інфраструктури (залізничний вокзал, депо, парк відстою пасажирських поїздів), промислові підприємства (АТ «HIDROPOMPA», завод «Вібропрібор», м'ясокомбінат «CARMEZ», підприємства автосервісу і інші), транспортні підприємства (Тролейбусний парк № 2), а також культурні заклади (Палац культури залізничників), спортивні об'єкти (Гандбольний клуб «OLYMPUS-85») і як малоповерхові, так і висотними житловими будинками.

На території мікрорайону Мунчешть знаходиться також пам'ятник архітектури XIX століття - цвинтарна Троїцька церква .

Центральна магістраль мікрорайону - шосе Мунчешть - є вильотну магістраллю Кишинева в напрямку придністровського міста Бендери , Хоча водії рейсових автобусів, що виїжджають з Кишинева по даному напрямку, вважають за краще залишати місто через проспект Дачія і кишинівський аеропорт .

Село Мунчешть до другої половини XIX століття було не густо заселеним передмістям Кишинева. Територія ж поруч з селом, на якій в кінці 1860-х - початку 1870-х років зводився залізничний вокзал, представляла собою великий пустир. Забудова цієї місцевості почалася після будівництва залізничного вокзалу, коли поруч з головною пасажирською станцією Кишинева були побудовані жіноче єпархіальне училище і житлові будинки. Одночасно залізниця в Мунчешть обростала необхідною інфраструктурою (депо, склади і так далі).

Поруч з вокзалом в XIX столітті перебувала так звана Каушанський застава, або, як її називали, рогатка (на її місці розташовується в даний час площа Негруцци), від якої дорога - через село Мунчешть - йшла в напрямку нинішнього міста Каушани . Застава була, як і решта 5 застав Кишинева, обладнаним шлагбаумом в'їздом в місто. Пізніше, у міру забудови місцевості, застава була перенесена на сторону розвилки, де поділялися дорога на Мунчешть і Бачойская дорога (нині - бульвар Дечебал ) І отримала назву Мунчештская застава [1] . Каушанський застава була скасована.

Малоповерхова забудова даної місцевості була переважаючою до 1966 року , Коли прокладена вздовж залізниці Мунчештская вулиця (нині - шосе Мунчешть ) Почала забудовуватися 9-поверховими великопанельними і монолітними будинками.

На території Мунчешть за радянських часів були побудовані безліч промислових підприємств, по суті, перетворивши Мунчешть в одну з промислових зон Кишинева. Серед підприємств, збудованих в Мунчешть:

  • Кишинівський завод заглибних насосів імені Котовського (нині завод називається АТ «HIDROPOMPA»);
  • Завод «Вібропрібор»;
  • Кишинівський холодокомбінат (нині називається холодокомбінатів «Frigo»);
  • Кишинівський м'ясокомбінат (нині називається м'ясокомбінатом «CARMEZ»);
  • Об'єднання «Сільгосптехніка» (нині - підприємство «Moldagroteh»).

В 1966 році на Мунчештской вулиці був побудований Тролейбусний парк № 2, а по центральній магістралі Мунчешть був пущений тролейбусний маршрут № 5 (після, в 1980-х роках, до тролейбусного парку № 2 став ходити новий маршрут, що зв'язав Мунчешть з мікрорайоном телецентр - № 20).

після розпаду СРСР багато підприємств, розташовані в мікрорайоні Мунчешть, на відміну від промзон, розташованих в мікрорайонах нові Карбівки і Отоваска , Продовжили свою роботу. В даний час йде реконструкція шосе Мунчешть, кладеться новий асфальт і розширюється проїжджа частина. У планах міської влади - продовження тролейбусної лінії від Тролейбусного парку № 2 в бік платформи Ревака [2] .

[ правити ] пам'ятки

[ правити ] Палац культури залізничників

Будівля одного з найбільших культурних закладів Кишинева, Палацу культури залізничників (спочатку називався Палац культури залізничників Дорпрофсожу Молдавської залізниці), було збудовано в 1980 році архітекторами Семеном шойхет і Абрамом Вайсбейн за адресою: вулиця Тимошенко (нині - бульвар Дечебал ), Будинок 2. Палац культури складається з двох корпусів (круглого і прямокутного), з'єднаних між собою переходом.

За станом на 1983 рік , В Палаці культури залізничників функціонували:

  • Кінозал на 330 місць (у якому можна було дивитися кінофільми, як і в будь-якому міському кінотеатрі;
  • 13 приміщень, в яких проводилися заняття в різних гуртках і студіях;
  • 2 бібліотеки з загальним книжковим фондом в 75000 книг;
  • 2 спортивні зали.

У Палаці культури також працювали 40 аматорських об'єднань, колективів, гуртків і секцій, в тому числі:

  • Заслужений народний хоровий колектив залізничників;
  • Дитячий ансамбль пісні і танцю «Ферічіря»;
  • Оркестр молдавської народної музики «Дойна Молдовей»;
  • 4 народних університету;
  • Безліч спортивних секцій (в тому числі з художньої гімнастики, настільного тенісу, ручного м'яча, бадмінтону, волейболу, шахів та шашок).

У Палаці культури залізничників проводилися різні концертні заходи, художні виставки, творчі конкурси, лекції, а також спортивно-масові заходи [1] .

В даний час в Палаці культури залізничників іноді проходять різні заходи, наприклад, в «Зимовому саду» [3] . Кінозал не працює з початку 1990-х років. Інформації про працюючих в будівлі Палацу секціях і колективах немає.

Біля Палацу культури залізничників розташований фонтан, на зараз не функціонує через несправності [4] .

[ правити ] Залізничний вокзал

Залізничний вокзал Кишинева є однією з головних визначних пам'яток мікрорайону Мунчешть. Перше, одноповерхова дервянное будівлю вокзалу було побудовано в 1870 році і було тимчасовим. В кінці 1870-х років архітектором Генріхом Лонського було побудовано нову будівлю вокзалу - кам'яне, з красивими башточками, всередині якого працювали ресторани і магазини - яке стало пам'ятником архітектури Кишинева. На початку XX століття кишинівський вокзал був одним з улюблених місць для прогулянок та відпочинку жителів Кишинева [5] .

У роки Великої Вітчизняної війни будівля вокзалу було зруйновано, причому, якщо румунська адміністрація на початку бойових дій відновила будівлю, то після звільнення міста від румунсько-німецької окупації в 1944 році радянськими військами нова влада прийняла рішення не відновлювати знаходиться в руїнах головну залізничну станцію міста. В 1948 році за проектом архітектора Чуприна (і під керівництвом автора плану по відновленню післявоєнного Кишинева Олексія Щусєва ) Було побудовано нову будівлю вокзалу, яке функціонує і в наші дні, як пасажирський комплекс станції Кишинів, головної залізничної станції столиці Молдавії.

В 2003 році була проведена реконструкція будівлі кишинівського вокзалу, в тому числі, було споруджено перекриття над 1 і 2 шляхами.

В даний час можливості залізничного вокзалу Кишинева використовуються не в повному обсязі, так як через проблеми, пов'язаних з придністровською ділянкою залізниці, кількість поїздів, що відправляються в день, надзвичайно мало.

[ правити ] Троїцька церква

Троїцька церква була побудована і освячена в 1862 році на території кладовища, що знаходиться в селі Мунчешть. Благословення на будівництво церкви було отримано жителями Кишинева ще в 1852 році , Однак через брак коштів будівництво йшло вкрай повільно, а пізніше було і зовсім зупинено. Ктитором цього храму став купець Іван Гредінар, який виділив кошти на закінчення робіт. Також свій посильний внесок в будівництво внесли пожертвування віруючих і гроші, внесені священиком Іоаном Баконскі. В 1877 році Іван Гредінар був він був похований біля південної стіни церкви, на що вказує напис на мармуровій дошці на стіні храму. При Троїцької церкви в 1893 році відкрилася школа, при якій була бібліотека.

Внутрішній розпис церкви була здійснена тільки в 1958 році художником Борисом Шукіним. Розпис вівтаря здійснив в 1970 році художник Г. Нікітін. В 1976 році були оновлені всі ікони, які стоять в іконостасі Троїцької церкви. В 1982 році , Коли храму виповнилося 120 років, в ньому був проведений капітальний ремонт. При церкві існує велика бібліотека, в якій містяться рідкісні богослужбові книги. [6] .

[ правити ] Транспортне повідомлення

По району Мунчешть проходять безліч маршрутів міського громадського транспорту Кишинева , Особливо центральними вулицями мікрорайону - шосе Мунчешть і бульвару Гагаріна .

До району Мунчешть можна дістатися:

  • тролейбусами : № 1, 4, 5, 8, 17, 19, 20, 28.
  • автобусами : № А, 18, 33, 44, 49.
  • маршрутними таксі : № 102, 103, 104, 108, 112, 117, 118, 119, 120, 122, 157, 160, 163, 165, 166, 171, 173, 174, 184, 188.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online