- У чому ж труднощі?
- Які фактори враховуються при ухваленні рішення?
- Особливості іпотеки для ІП
- Яким вимогам повинен відповідати підприємець?
- Перелік необхідних документів
- Послідовність отримання іпотечного кредиту індивідуальним підприємцем
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Сьогодні багато підприємців замислюються про те, а чи дають іпотеку ІП та який порядок її оформлення? Це питання стоїть досить гостро, адже для більшості такий вид кредиту є часто єдиною можливістю отримати власне житло. Кількість офіційно зареєстрованих підприємців зростає з кожним роком, що в свою чергу стає потужним поштовхом для банків в плані розробки нових кредитних пропозицій для бізнесменів.
У чому ж труднощі?
І все ж, сьогодні оформити ІП іпотеку досить складно. Головна складність полягає в тому, що хоч бізнесмен і має дохід від своєї справи, все ж зарплата його досить нестабільна, але ж цей фактор є вирішальним в ухваленні банком рішення. Підприємець не може принести довідку форми 2-ПДФО, так як працює він сам на себе.
Багато хто вважає, що розмір податків і довідка про їх виплату може допомогти. Не завжди обрана система оподаткування дозволяє оцінити розмір прибутку бізнесмена. Тому брати до уваги інформацію про податки банки не завжди хочуть. І все ж, правильно підійшовши до проблеми, можна довести рівень своєї платоспроможності фінансової організації, щоб отримати позитивне рішення щодо іпотеки.
Які фактори враховуються при ухваленні рішення?
Банк, видаючи іпотечний кредит ІП, хоче бути впевненим в тому, що позичальник буде виплачувати борг справно. Для оцінки ризиків вивчають ряд факторів, які можуть вплинути на остаточне рішення:
- Стабільність доходу. При цьому враховується постійний прибуток підприємця, а не сезонна.
- Прозорість. Маючи тіньові доходи, їх неможливо показати банку, так як вони не є законними. Тому до уваги беруть тільки ту прибуток, яка є офіційною.
- Кредитна історія. Ідеальний варіант, коли клієнт вже брав позики, але виплачував їх без прострочень.
- Система оподаткування. Найбільш сприятливою для банків є загальна система оподаткування, а ось до «спрощенку» співробітники фінансових організацій відносяться з великою настороженістю.
- Час функціонування бізнесу. Найчастіше кредити видають тим підприємцям, які ведуть свою діяльність хоча б 1 рік. По-перше, це говорить про якусь фінансової стійкості підприємства, по-друге, дозволяє бізнесменові надати фінансову звітність, що свідчить про рівень його доходів і прибутку.
Що стосується «спрощенців», у них є можливість взяти іпотеку тільки в тому випадку, якщо податки вони сплачують немає від доходів, а від різниці між доходами і витратами, тобто прибутку. Цей тип оподаткування дозволяє оцінити рівень доходів бізнесмена.
Особливості іпотеки для ІП
Якщо порівнювати іпотеку для ІП з таким же видом кредиту для фізичних осіб, можна сказати, що вимоги там жорсткіші, як і умови надання позики. Ось найбільш суттєві з них:
- Відсоткова ставка. Вона трохи вище, ніж для фізичних осіб і в середньому становить близько 14,5-17%. При цьому точний рівень залежить від банку, обраного кредитного продукту і оцінки ризиків в окремо взятому випадку.
- Термін надання. Якщо для фізичних осіб він може дорівнювати 30 і більше років, то для ІП максимальне значення досягає лише 10 років.
- Розмір початкового внеску. Для бізнесменів її частка зростає вже до 20%, що може виявитися досить істотною сумою.
Яким вимогам повинен відповідати підприємець?
Відповідно до законів РФ, право на іпотечне кредитування в 2016 році мають індивідуальні підприємці, які стосуються малого чи середнього бізнесу. При цьому вони обов'язково повинні бути громадянами РФ. Ще одна важлива умова - підприємство повинно функціонувати на території країни.
Є ряд і інших важливих вимог, до яких можна віднести:
- розмір річної виручки не може бути більше 400 мільйонів рублів;
- підприємець повинен працювати хоча б півроку до подачі заявки на іпотеку, для сезонних підприємств ця цифра збільшується до року;
- до моменту повної виплати наявної заборгованості підприємцю має бути не більше 70 років (для фізичних осіб цей показник дорівнює 75 рокам);
- нерухомість, що купується в обов'язковому порядку стає заставної (заставою може виступати і інше майно підприємця, що знаходиться у нього у власності).
Перелік необхідних документів
При подачі заявки ІП повинен подати такі документи:
- паспорт;
- свідоцтво про реєстрацію ІП;
- ліцензія на здійснення діяльності (якщо вона потрібна за законом);
- податкова декларація (якщо ІП працює на ССО, то вона надається за попередній рік, якщо на ЕНВД, то за два попередні роки);
- документи на майно, що перебуває у власності (якщо воно є);
- документи, що свідчать про наявність грошових коштів (виписки з рахунків, наприклад).
Додатково банк може запросити ще якісь документи. Тут все буде залежати від фінансової установи та рівня надійності клієнта. В цілому ж, процедура надання коштів по іпотеці для бізнесменів така ж, як і для звичайних громадян, які не ведуть підприємницьку діяльність.
Послідовність отримання іпотечного кредиту індивідуальним підприємцем
Прийнявши рішення про взяття іпотеки, IP має діяти в такій послідовності:
- подати в обраний банк заявку і всі необхідні документи;
- дочекатися схвалення і скласти договір з продавцем нерухомості;
- виплатити початковий внесок;
- оформити кредитний договір;
- після цього банк переводить кошти на рахунок продавця;
- зареєструвати право власності на нерухомість;
- оформити заставний договір.
Висновок: В цій статті ви дізналися про складнощі отримання іпотеки індивідуальними підприємцями, ознайомилися з вимогами і умовами надання кредиту.
Якщо ви є ІП і брали іпотеку, поділіться з іншими читачами, з якими складнощами ви зіткнулися і як їх подолали.
Тепер ви знаєте про те, який порядок оформлення іпотеки для ВП.
З повагою, команда сайту 100druzey.net
Підписуйтесь на наш канал в Яндекс.Дзене прямо зараз!
У чому ж труднощі?
Які фактори враховуються при ухваленні рішення?
У чому ж труднощі?
Які фактори враховуються при ухваленні рішення?
Яким вимогам повинен відповідати підприємець?