- Куди можна поскаржитися на відсутність води
- Нормативно-правова база
- Гаряче водопостачання
- холодне водопостачання
- Скарга на відсутність гарячої або холодної води і слабкий її натиск
- Хто може подати скаргу на відсутність води
- Підстави для подання скарги
- Зразок скарги на відсутність холодної води
- Скарга на відсутність гарячого водопостачання
- форма звернення
- Куди поскаржитися на відсутність води
- Подати звернення через Інтернет
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Оплачуючи комунальні послуги, потрібно вимагати їх відповідність якості і встановленим порядком надання. При тривалій відсутності гарячої або холодної води або порушення термінів її відключення необхідно подавати скаргу.
Проживаючи в квартирі і вчасно оплачуючи покладені платежі за спожиті ресурси, людина розраховує на таке ж ставлення до себе з боку комунальних служб. Це означає, що вдома гаряча вода повинна бути саме гарячої, а не крижаною або трохи теплою, холодна - чистої і придатною для приготування їжі. Якщо комунальники не дотримуються елементарні вимоги щодо якості або взагалі без попередження виробляють відключення на тривалий термін, то скарга на відсутність води допоможе захистити порушені права споживача. Причому поскаржитися необхідно якомога швидше, що прискорить оперативне вирішення проблеми.
Куди можна поскаржитися на відсутність води
Таблиця 1. Куди і за яких підстав можна поскаржитися на відсутність води
ІнстанціяПриводи для звернень
Керуюча організація Перша інстанція, куди слід зателефонувати або написати за незапланований (тривалому) відключенні води, її погану якість або слабкому напорі при подачі в квартиру Адміністрація міста або району Питання тривалої відсутності водопостачання, які не можна вирішити керуючої організацією жілінспекциі Контроль за станом житлового фонду і систем життєзабезпечення Росспоживнагляд Порушення якості послуг, що надаються житлово-комунального господарства держпослуги Для зареєстрованих на порталі користувачів є озможность подачі електронної скарги на якість послуг ЖКГ Прокуратура Систематичні безпричинні відключення води, її погана якість Суд Коли всі інші заходи не принесли результату, особливо якщо дії керуючої компанії спричинили будь-якої шкоди (майну, здоров'ю)
Нормативно-правова база
Основними документами, що регламентують питання гарячого і холодного водопостачання, є Федеральний закон № 416-ФЗ від 07.12.2011 р «Про водопостачанні та водовідведенні» і постанову Уряду РФ № 354 від 06.05.2011 р «Про надання комунальних послуг власникам і користувачам приміщень у багатоквартирних будинках і житлових будинків» .
Гаряче водопостачання
Згідно вищезгаданого постанови, гаряча вода повинна подаватися цілодобово і безперебійно протягом календарного року. Допустимі випадки порушення даного правила:
- допускається перерва подачі на восьму годину сумарно чи чотири години безперервно протягом одного місяця;
- при аварії на магістралі відсутність гарячого водопостачання може бути протягом доби (24 години);
- при виконанні робіт з профілактики і ремонту інженерних мереж тривалість перерви встановлюється нормами СанПіН 2.1.4.2496-09 і становить не більше 14 діб (пункт 3.1.11).
Якщо конкретна ситуація жодним чином не пов'язана з перерахованими випадками, то це привід поскаржитися на відсутність води, в тому числі в контролюючі органи. Керуюча організація несе відповідальність за якість послуг. Матеріальне покарання полягає в зниженні плати за кожну годину перевищення допустимого перерви подачі ресурсу на 0,15 відсотка оплати, яка встановлюється за аналогічний термін.
Температура поставляється гарячої води повинна становити від 60 до 75 градусів за Цельсієм. Законодавчо допускається відхилення від встановленої норми на три градуси вдень і на п'ять - вночі.
Увага! Якщо температура гарячої води нижче 40 градусів за Цельсієм, вона оплачується як холодна. Однак факт зниження необхідно належним чином зафіксувати.
холодне водопостачання
Правила подачі холодної води також свідчать про її безперебійного надходження в будинку протягом року. Випадки, коли допускається порушення безперервного водопостачання:
- протягом восьми годин протягом календарного місяця (складаються сумарно) або чотири години поспіль;
- якщо сталася аварія - то за правилами СНиП 2.04.02-84 в залежності від серйозності події, глибини залягання трубопроводу і інших чинників.
У разі порушень встановлених вимог настає відповідальність, в тому числі матеріальна в формі зниження розміру плати за неякісну послугу.
Мал. 2. Кран без води. Джерело: сайт «punkt-a.info»
Скарга на відсутність гарячої або холодної води і слабкий її натиск
Коли якість поточної з крана води залишає бажати кращого або її взагалі немає, а квитанції за комунальні послуги приходять регулярно, потрібно відстоювати права споживача.
За загальним правилом про майбутньому плановому відключенні водопостачання жителів зобов'язані попередити мінімум за 10 діб. В оголошенні зазначаються періоди початку і закінчення робіт. Правильно і своєчасно подана скарга допоможе в оперативному вирішенні проблеми.
Хто може подати скаргу на відсутність води
Звернутися зі скаргою можуть:
- власник житлового приміщення (будинку, квартири, кімнати);
- наймач житла (наприклад, муніципального).
Суб'єктом написання офіційного звернення виступає особа, чиї права споживача щодо постачання якісної води порушені.
Підстави для подання скарги
Приводами для написання звернення є:
- відсутність гарячої і (або) холодної води тривалий час (понад допустимого законом);
- відключення водопостачання без попереднього попередження (за винятком аварійних ситуацій) або періодично протягом невеликого або тривалого проміжку часу, що призводить до відсутності води більш допустимого нормативними документами;
- низький тиск води, що подається;
- погана якість водопостачання (щодо температури, домішок, кольору, забруднення та іншого).
Увага! Першою інстанцією для звернення виступає керуюча організація, яка обслуговує будинок - компанія, ТСЖ, ЖЕК. Якщо реакції з її боку ніякої, то адресувати звернення необхідно вище, аж до відстоювання прав в суді.
Зразок скарги на відсутність холодної води
У скарзі мають відображатися такі відомості:
- найменування та адреса, куди адресована;
- інформація про заявника (прізвище, ім'я, по батькові, адресу та контактний телефон);
- суть скарги (коротко описати ситуацію, вказавши конкретні дати, наприклад, зазначені в оголошенні керуючої компанії про відключення води і реальне відновлення водопостачання або його відсутність на день звернення);
- вимога заявника (як правило, усунути порушення та відновити водопостачання або зобов'язати відновити подачу води);
- додаток наявних додаткових матеріалів (наприклад, фото оголошення про плановані заходи з відключення води, відповіді інстанцій на претензію по відсутності водопостачання та інше);
- дата і підпис заявника (або заявників, якщо скарга написана декількома мешканцями).
Увага! Оформити і подати звернення на відсутність холодного водопостачання можна як одній особі, так і декільком. В останньому випадку скарга буде носити назву колективної.
Завантажити зразок скарги на відсутність холодної води .
Скарга на відсутність гарячого водопостачання
Зміст скарги на відключення гарячої води в цілому аналогічно поводженню з відсутності холодного водопостачання.
Нижче наведено зразок скарги на відсутність гарячої води, яку можна підредагувати і використовувати для вирішення конкретно своєї проблеми з водопостачанням.
Завантажити зразок скарги на відсутність гарячої води .
форма звернення
Скарга на відсутність води зазвичай подається в письмовому вигляді. Готове звернення можна принести в канцелярію органу, куди вона адресована, особисто або надіслати рекомендованим листом. Стиль написання - діловий. Суть звернення викладається коротко, по можливості додаються додаткові матеріали: фотографії, копії відповідей та інше.
Якщо подібне порушення з водопостачання зустрічається вперше, то для вирішення проблеми часом достатньо зателефонувати і поскаржитися керуючої організації. Телефон легко знайти на квитанції про оплату житлово-комунальних послуг або в Інтернеті.
Куди поскаржитися на відсутність води
Скаргу необхідно адресувати:
- в керуючу організацію (це перша інстанція з розгляду звернення про відсутність водопостачання);
- в жілінспекциі, департамент ЖКГ, адміністрацію міста або району (якщо відповідь від керуючої організації не отримано в встановлені законом терміни або нічого не робиться і проблема не вирішена);
- в Росспоживнагляд (можна поскаржитися на якість води, слабкий її натиск);
- в прокуратуру (звернення адресується, якщо в інших інстанціях воно залишилося без відповіді або рішення проблеми; бланк скарги можна заповнити на місці).
До суду звертаються як до останньої інстанції щодо захисту порушених прав. Позов подають, якщо звернення до інші інстанції не дали позитивний результат. Або в тому випадку, коли дії комунальників завдали реальної шкоди громадянинові.
Подати звернення через Інтернет
Крім традиційної письмової форми, можна скористатися допомогою Інтернету та подати скаргу онлайн. Один з популярних варіантів - портал держпослуг ( https://www.gosuslugi.ru/ ). Даний спосіб доступний зареєстрованим користувачам. Щоб відправити звернення, потрібно відкрити головну сторінку сайту, перейти вниз і знайти розділ «Наші проекти». У ньому необхідно вибрати «Досудове оскарження» і далі слідувати інструкціям.
Також подати електронну звернення можна на сайті територіального органу Росспоживнагляду, через інтернет-приймальню Житлової інспекції суб'єкта РФ.
Жителі Москви можуть в режимі онлайн поскаржитися на відсутність гарячої води на порталі "Наше місто" .