Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Під час сильного снігопаду в Москві комунальні служби замість того, щоб розчищати дороги, імітували свою роботу. Так, наприклад, два трактори виїхали на дорогу з несправними щітками і просто створювали видимість розчищення снігу. У тому, що їх змусили «прикидатися» зізналися самі робітники За словами одного з водіїв, трактори обладнані системою «Глонасс», і щоб відзвітувати про роботу через супутникову систему, керівництво ГБУ дало вказівку їздити без спеціальних щіток.
Тим часом в російських регіонах місцеві ЖКГ взялися за активний моніторинг ремонту багатоквартирних будинків. Наприклад, за програмою капремонту в Самарі планується відремонтувати близько 1100 будинків, таку ж роботу обіцяють виконати в Ростові-на-Дону, а на капітальний ремонт дитячих шкіл мистецтва і будинків культури в Підмосков'ї буде направлено два мільярди рублів. Громадська палата Москви, в свою чергу, запропонувала знести в столиці все п'ятиповерхівки, які не підлягають капітальному ремонту.
Сфера ЖКГ досі залишається однією з найбільш проблематичних в Росії: про неї сперечаються, скаржаться, розводять руками і пишуть звернення до мерії. Громадяни не задоволені муніципальними і державними установами, які не виконують своїх обов'язків, а лише імітують роботу: наприклад, замість того, щоб встановити сміттєві баки, надсилають фотографії сміттєвих баків.
Ця історія сталася з мешканкою Москви Людмилою. Жінка протягом декількох років намагалася домогтися установки урн поруч зі своїм під'їздом. Комунальники їх встановили, але ненадовго. Всього на день, щоб сфотографувати і відправити зображення Людмилі. Через кілька годин урни загадковим чином пропадали, і так було не один раз, а протягом двох років.
А ось що розповіла «МИР 24» москвичка Тетяна.
За словами Тетяни, вона звернулася в ОНФ (Загальноросійський народний фронт) з проханням допомогти. Активісти взяли історію на контроль і самі написали в управу, направили фото прибудинкової території. «Їм з управи прийшов звіт від її голови - все прибрано. Але немає, сміття на місці! І так з управи рапортували не один раз », - каже Тетяна.
Жителі регіонів думають, що «комунальний пекло» обходить москвичів стороною, але це зовсім не так. «МИР 24» дізнався, з чим доводиться стикатися жителям столиці і як можна вирішити виникаючі проблеми.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Москві трактористів змусили імітувати прибирання снігу і звільнили
Марія з Москви викликала сантехніка з місцевого ЖЕКу, щоб поміняти прокладку на унітазі. За роботу чоловік попросив 800 рублів, але дівчині вдалося отримати послугу абсолютно безкоштовно. Чудеса, скажете ви? Ні, закон.
«Я тільки переїхала в квартиру, ще не знала ні сусідів, ні співробітників місцевих комунальних служб. Викликала сантехніка, щоб поміняти прокладку на унітазі. Після 10 хвилин роботи він сказав, що це коштує 800 рублів. Я здивувалася: за 10 хвилин роботи сантехнік в Росії отримує тисячу рублів! Просила показати прайс. Він сказав, що з собою немає, і це такі розцінки в ЖЕК. Тоді я почала просити виписати мені квитанцію: я все гроші витратила на оренду квартири, а по квитанції господар зможе компенсувати мені витрати. Він почав відмовлятися: «Гаразд, давай 400 рублів, і розходимося без квитанції». Я все одно наполягала, що зараз для мене і 400 рублів гроші, і я тоді подзвоню керівництву в ЖЕК і попрошу їх виписати мені квитанцію. Сантехнік відразу напружився, сказав, що не треба нікуди дзвонити - це дрібниця і грошей йому не треба », - розповіла Марія.
Фото: Тетяна Константинова, «Мір24»
В цьому нічого дивного. Згідно із законом ця послуга повинна надаватися ЖЕКом безкоштовно. Щоб уберегти свій гаманець від кмітливих працівників комунальних служб, потрібно знати, що такі послуги ви маєте право отримувати абсолютно безкоштовно:
- зміна прокладок;
- набивка сальників у водозапорної арматури з усуненням витоку;
- установка вставки для сідла клапана;
- установка вставки для сідла клапана, поліетиленових насадок до вентильной голівці;
- усунення течі або зміна гнучкого підведення приєднання санітарних приладів, переливів, сифонів, ділянок трубопроводів до сантехприладів, заміна гумових манжет унітазу, підчеканення розчином;
- регулювання зливного бачка з усуненням течі;
- зміцнення розхитаного унітазу, умивальника, раковини, мийки;
- усунення засмічень внутрішніх каналізаційних трубопроводів і санітарних приладів, що сталися не з вини проживаючих;
- прочищення і промивання внутрішньої каналізації;
- налагодження і регулювання систем гарячого водопостачання та опалення з ліквідацією нагревов, повітряних пробок, промиванням трубопроводів і опалювальних приладів, заміною несправних полотенцесушителей (стандартних), запірної і регулюючої арматури (вентилів, триходових кранів, кранів подвійного регулювання, повітряних кранів);
- перевірка технічного стану газових приладів, при необхідності, з заміною що вийшли з ладу частин і деталей;
- перевірка технічного стану електроплит, при необхідності, з заміною, що вийшли з ладу частин і деталей;
- загальнобудівельні роботи в обсягах, необхідних для підтримки експлуатаційних якостей будівельних конструкцій: дрібний ремонт підлог, віконних і дверних заповнень, ліквідація наслідків протікання (не з вини проживаючих) і інших несправностей;
- продув, ремонт, заміна поточних або погано гріють батарей;
- ремонт електропроводки, в тому числі на сходовій клітці;
- заміна розбитих стекол вікон і дверей допоміжних приміщень;
- видалення з дахів снігу і льоду;
- миття вікон, підлог, сходових маршів, площадок, стін, видалення пилу і т.д. в сходових клітках;
За словами члена Центрального штабу Загальноросійського народного фронту Світлани Калініної, подібні скарги надходять від москвичів постійно. Крім того, що співробітники керуючих компаній беруть гроші за безкоштовні послуги, вони завищують ціни і на комерційні роботи. Щоб запобігти обман, громадянам слід пам'ятати: на кожному під'їзді повинен висіти прайс-лист надаються компанією, що управляє послуг. В іншому випадку мешканці можуть вимагати компенсацію в порядку судового розгляду.
«Прайс-листи листи керуючих компаній повинні висіти в кожному під'їзді на дошці оголошень - по житловому кодексу. Сантехнік приходить і бачить, що прайс-листа немає. Одному можна сказати, що послуга коштує 300 рублів, а іншому - 3000 і ніде не можна побачити ціни. Хоча керуючі компанії зобов'язані цю інформацію вивісити. До того ж, ні в якому разі не можна давати гроші в руки без квитанції, тому що якщо кран злетить через два дні, то вас змусять знову платити. Громадяни повинні розуміти, що вони наймають керуючі компанії. Рада будинку повинен написати заяву, що він вимагає повісити прайс-листи на види роботи, які компанія збирається здійснювати. Крім того, люди можуть вимагати з керуючої компанії знизити ціни на платні послуги », - зазначила Калініна.
Ще однією проблемою залишається обслуговування аварійних будинків. Тут імітації роботи точно достатньо, запевняє громадський працівник.
«У Московській області дуже багато звернень, пов'язаних з будинками, у яких велика ступінь зносу - це дво- і триповерхові будинки, які не підлягають ремонту, але їх обслуговують муніципальні компанії, а точніше - створюють видимість обслуговування, так як там нічого неможливо робити. Природно, там немає ні дворових підходів, ні територій, ні дитячих майданчиків », - додала Калініна.
Фото: Володимир Свояченко, МТРК «Мир»
Ми побували в одному з таких будинків в московському районі Глянув. На Байкальської вулиці стоїть двоповерховий будинок під номером 4. Жовта фарба з нього майже обсипалася, дах скошена, а вікна розташовуються в небезпечній близькості до землі - ніякої труднощі, щоб проникнути всередину через вікно, не виникло б.
У трикімнатній квартирі Зінаїди Михайлівни порядок, наскільки це можливо за даних обставин.
Зінаїда Михайлівна дві з трьох кімнат здає в оренду. Вартість однієї - 15 тисяч, другої - 20. Мешканці скаржаться, що господиня за ці гроші не дозволяє приймати ванну, а тільки душ. Через високу вологість на стінах старого будинку з'являється цвіль. Одному орендарю навіть довелося самостійно викликати дезінфекцію - в його кімнаті оселилися клопи.
А ось в будинку номер 5 Олександри в підмосковній Балашисі в мікрорайоні 1 травня, в 300 метрах від МКАД, в під'їзді не роблять капітальний ремонт . П'ятиповерховий панельний будинок в черзі на знесення не варто, але і ремонт, здається, теж не передбачається. Стіни обшарпані, фарби місцями зовсім немає, поштові ящики зламані, прибиральницю в очі ніхто не бачив.
«Світло тобто, то немає. У під'їзді нічого не фарбують, всюди потерта фарба. Крім того, коли я сюди в'їхала, мою поштову скриньку був уже зламаний, і його ніхто так і не відремонтував. Зате платимо за капремонт », - скаржиться вона.
Власником квартири в цьому будинку є і кореспондент «МИР 24», який спробував домогтися проведення капітального ремонту під'їзду.
Для початку ми звернулися в компанію, що управляє мікрорайону КК «РЕГІОН-БУД». За словами одного зі співробітників, КК може замінити поштову скриньку і провести дрібні ремонтні роботи. Що стосується капітального ремонту під'їзду - кошти на нього розподіляє муніципалітет Балашихи.
«Ми можемо зробити дрібний ремонт. Наприклад, починають поштову скриньку, на який ви скаржитеся, підфарбувати, підмазати щось. Але що стосується капітального ремонту під'їзду, це вирішує не керуюча кампанія, а муніципалітет. Ми не бачимо грошей, які ви платите за капремонт. Вони надходять в муніципалітет, а він потім розподіляє, скільки і на що їх дати керуючої компанії. У будь-якому випадку, вам треба написати скаргу в керуючу компанію в тому числі. На заяві повинні бути підписи як мінімум 50% власників вашого будинку », - сказав він.
А ось в муніципалітеті - Адміністрації округу Балашихи по житлово-комунальному хозяйству- нас спочатку намагалися відправити назад в керуючу компанію. Після чого і зовсім відмовилися розмовляти, уточнивши, що готові спілкуватися в письмовому вигляді.
«Вам треба скаржитися в керуючу компанію. Ви вже це зробили? Ну знаєте, напишіть нам на пошту, до нас сьогодні надійде звернення і ми на нього відповімо. Вам скажуть, коли планують ремонтувати щось у вашому будинку і планують взагалі », - сказала співробітниця Адміністрації.
Відповідь для представника ЗМІ виявився таким же, як для громадянина і мешканця: всі запитання журналіст повинен направити по електронній пошті. В результаті відповіді на запит так і не послідувало.
За словами Калініної, мешканцям самостійно треба прописувати в договорі , Скільки разів керуюча компанія повинна забиратися в під'їзді, в тому числі, мити вікна, ліфти і поручні. У разі невиконання можна стягнути штраф.
Фото: Єлизавета Шагалова, «МИР 24»
«На початку першого кварталу кожного року мешканці самі повинні прописати в договорі, скільки разів в тиждень керуюча компанія повинна мити під'їзди. Також там треба прописати, щоб мили вікна раз на місяць і поручні з розчином, який вбиває мікроби. Крім того, треба прописати, щоб ліфтові шахти вимивалися раз в тиждень з окропом, а сміттєпроводи прочищати два рази в рік гарячим розчином. Все це потрібно прописати до 1 квітня. А якщо доручення протягом 2017 року не виконані, то жителі можуть стягнути з керуючої компанії гроші », - підкреслила вона.
Спілкування мешканців з керуючою компанією ускладнює ще й ДБУ «Житловик», що обслуговує території в Москві. Незважаючи на те, що житлові компанії укладають договори з ТСЖ, москвичі зобов'язані звертатися «Житловик» особисто. Це незручно, займає багато часу і, звичайно ж, викликає невдоволення. При цьому, зазначила Калініна, сам «Житловик» з ТСЖ не контактує, і кожен житель повинен подавати скаргу окремо.
«Чому не можна виконати житлове законодавство і зробити угоду в рамках дотримання містобудівних норм при прибиранні території - не зрозуміло. Необхідно піти назустріч людям і зробити так, щоб кожен громадянин, маючи в крокової доступності ТСЖ, міг написати заявку, а ТСЖ вже контактували з «Житловик».
Катерина Дегтярьова
Чудеса, скажете ви?Ви вже це зробили?