Повернення грошей з фітнес-клубу «Зебра»

  1. зміст:
  2. 1. Ніяких порушень з боку клубу немає - просто хочете розірвати договір і повернути гроші
  3. 2. Порушення термінів відкриття клубу або окремих зон
  4. 3. Обіцяли одне, а на ділі зовсім інше
  5. 4. Чи реально отримати гроші назад?
  6. Статті за схожою тематикою:

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Фітнес-клуб «Зебра» періодично стає предметом скандальних новин. Споживачам обіцяють вигідні умови, отримують з них гроші, але ось реальність часом досить сильно розчарує. В кінцевому підсумку споживачі звертаються з вимогою про розірвання договору та повернення грошових коштів, проте фітнес-клуб не поспішає їх виконувати. Що робити в такому випадку?

Що робити в такому випадку

Давайте розберемо найбільш часто зустрічаються ситуації.

зміст:

1. Ніяких порушень з боку клубу немає - просто хочете розірвати договір і повернути гроші
2. Порушення термінів відкриття клубу або окремих зон
3. Обіцяли одне, а на ділі зовсім інше
4. Чи реально отримати гроші назад?

1. Ніяких порушень з боку клубу немає - просто хочете розірвати договір і повернути гроші

Згідно ст. 32 Закону про захист прав споживача споживач має право відмовитися від виконання договору про надання послуг в будь-який час за умови оплати виконавцю фактично понесених ним витрат, пов'язаних з виконанням зобов'язань за цим договором.

Яким чином здійснити своє право? Повідомити фітнес-клуб «Зебра» про відмову від договору з посиланням на зазначену норму. Якоїсь уніфікованої форми повідомлення немає. Не може її диктувати і виконавець послуг. Більш того, настійно рекомендуємо її не використовувати, оскільки контрагенти люблять прописувати там всілякі умови, які можуть призвести до урізанням суми грошей, які підлягають поверненню. І хоч такі положення можна оскаржити, але на це потрібно витратити додаткові зусилля.

Отже, повідомлення складається в довільній формі (див. Зразок).

Повідомлення про відмову від договору (ст. 32, Зразок)

У повідомлення рекомендуємо включити вимогу про повернення грошових коштів із зазначенням розрахунку, в результаті якого вийшла саме така сума. Це необхідно, в першу чергу, вам, щоб ви розуміли, що маєте право вимагати. По-друге, саме від цієї суми буде відраховуватися неустойка за прострочення задоволення вимоги про повернення коштів.

Як порахувати? Для зручності давайте розглянемо на прикладі. Ви придбали річний абонемент вартістю 17 900 рублів. Відвідали фітнес-клуб «Зебра» 18 разів, після чого прийняли рішення розірвати договір. Таким чином, витрати виконавця, пов'язані з виконанням його зобов'язань за договором становлять 882 рубля. Цю суму ми вивели шляхом ділення вартості абонемента на кількість днів у році, отримавши тим самим вартість одного дня, і помножили отриманий результат на 18 раз (днів), в ході яких ви користувалися послугами клубу (17 900/365 * 18). В результаті поверненню підлягають 17 018 рублів (17 900-882).

Представники клубу можуть сказати, що потрібно застосовувати інший розрахунок, а саме: вартість одного дня множити на кількість днів, що минули з моменту активації карти і до подачі заяви про розірвання. Переконливі аргументи можна привести на користь обох варіантів. Тут багато що залежить від того, які аргументи будуть приводитися в процесі. Нам в більшості випадків вдавалося відстояти вигідну довірителю точку зору.

І ще одне дуже важливе уточнення - коли будете подавати заяву про розірвання, вимагайте у адміністратора клубу поставити на другому екземплярі відмітку про прийняття: дату, підпис, розшифровку, посаду, назву клубу строго відповідно до найменування ТОВ, з яким укладено договір, і друк . В іншому випадку потім можете почути: «Ой, Ваша заява загубилося». Доведеться знову подавати заяву і знову відраховувати встановлений законом термін. Можна намагатися цього не робити, пославшись на додаткові докази, однак є ризик того, що суддя не вважатиме доведеним факт пред'явлення виконавцю повідомлення про відмову, що може призвести до відмови в задоволенні позовних вимог.

Найчастіше адміністратори в клубах відмовляються ставити такі позначки або говорять, що у них так не прийнято, немає печатки і т.д. Тут є три варіанти.

  1. Якщо не вистачає тільки печатки, то можете задовольнитися тим, що є, але розумійте і приймайте, що залишається ризик заперечування подання відповідного повідомлення. Якщо виявиться, що співробітник там не був офіційно працевлаштований, то суд може відмовити в позові.
  2. Повідомлення необхідно відправити поштою цінним листом з повідомленням про вручення та описом вкладення. В описі чітко прописуєте, що відправляєте. Ми настійно рекомендуємо використовувати цей варіант.
  3. Складіть односторонній акт про відмову в прийнятті повідомлення. Форма вільна. Головне відобразити, що за таким-то адресою співробітники такого-то клубу відмовилися приймати заяву про відмову від договору від ПІБ. Підписати такий акт повинні ви і два свідки, які потім готові будуть підтвердити це в суді.

В який термін зобов'язані повернути? Згідно ст. 31 Закону про захист прав споживача грошові кошти повинні бути повернуті вам протягом 10 календарних днів з дня пред'явлення відповідної вимоги. При цьому день пред'явлення вимоги в десятиденний термін не зараховується.

Що робити, якщо після закінчення 10 днів гроші так і не прийшли?

Звертатися в суд. На жаль, у випадку з «зеброю» добровільне задоволення вимог практично не трапляється. Сенсу звертатися з претензією також не бачу - марна трата часу і грошей на її складання. Позови про захист прав споживачів розглядають районний суд або мировий суддя. Як визначитися? Відповідь залежить від ціни позову. Якщо вона становить менше 50 000 рублів, то звертатися слід до мирового судді. Якщо більше - в районний суд.

Важливо враховувати, що ціна позову складається не просто шляхом складання всіх сум, які позивач бажає отримати з відповідача. У справах про захист прав споживача в неї входять:

- сума основного боргу (17 018 рублів з розглянутого нами прикладу);
- неустойка за ст. 28 ЗоЗПП або відсотки за користування чужими грошовими коштами за ст. 395 ГК РФ.

Включення суми компенсації моральної шкоди в ціну позову є дискусійним питанням, яке дозволяється кожним суддею на свій лад. Якщо виходити з того, що моральна шкода по даній категорії справ нерозривно пов'язаний з невиконанням контрагентом по угоді своїх зобов'язань, то, можливо, його, як і відсотки, слід включати в ціну позову. З іншого боку, він відноситься до немайновим вимогам, в зв'язку з чим включатися в ціну позову не повинен. Однак залишимо ці теоретичні міркування - навіть якщо суддя, до якого потрапить ваше позовну заяву, буде мати відмінну від вашої позицію, досить буде просто скорегувати ціну позову. Перешкодою до подальшого розгляду справи це не буде.

Отже, з рівнем суду ми визначилися. Які вимоги до територіальної підсудності? Законом встановлено альтернативна підсудність за вибором позивача за місцем:

- проживання або перебування позивача,
- знаходження організації або проживання індивідуального підприємця,
- укладення або виконання договору.

Традиційно споживачі вибирають суд за місцем свого перебування або проживання, однак це лише найбільш поширений випадок, який не виключає можливість вибрати суд з іншого підставі.

Від сплати державного мита позивач згідно ч. 3 ст. 17 Закону про захист прав споживачів звільнений (за умови, що ціна позову не перевищує 1 млн. Рублів).

Крім зазначених вище сум з відповідача можна вимагати:

- витрати на виготовлення ксерокопій всіх документів для відповідача при наданні відповідного чека, якщо ви йдете в суд самостійно (якщо Ви звернетеся до юриста, то зазначені витрати включаться в вартість надаваних їм послуг);

- витрати на оформлення у нотаріуса доручення представнику за умови, що вона була видана на ведення саме цієї справи;

- витрати на оплату послуг представника;

- штраф у розмірі 50% від суми присудженої судом (йде в дохід споживача).

Винесене рішення повинно бути добровільно виконано відповідачем. Якщо цього не відбувається, то необхідно звернутися до суду за виконавчим листом. Зробити це можна тільки після того, як рішення набере законної сили, тобто через місяць з дати його прийняття в остаточній формі. З отриманим виконавчим листом необхідно звернутися в банк або службу судових приставів.

Як приклад успішної реалізації всього описаного вище процесу прикріплюємо добірку судових рішень у спорах з фітнес-клубами «Зебра» з нашої практики. У судових актах ви побачите різних відповідачів. Справа в тому, що кожен клуб оформлений на окрему юридичну особу і будь-який зв'язок між ними відсутній. За статистикою при самостійному зверненні людей до суду, вони отримують в 1,5-2 рази більше, ніж вимагали з фітнес-клубу в досудовому порядку. При залученні юриста цей розрив збільшується - різниця складає вже 3-4 рази.

2. Порушення термінів відкриття клубу або окремих зон

Інша поширена проблема, пов'язана з фітнес-клубами «Зебра» - порушення ними термінів відкриття споруджуваних клубів або окремих зон, найчастіше водної. В результаті у людей, які купили абонементи заради басейну, закінчується терпіння і вони вимагають повернення грошей. Але і тут їм доводиться чимало почекати.

Що можна вимагати в ситуації, що склалася?

Згідно ст. 28 Закону про захист прав споживача у разі порушення термінів надання послуги, в тому числі терміну початку її надання, споживач має право:

- призначити виконавцю новий термін;
- доручити надання послуги третім особам за розумну ціну або виконати її своїми силами і зажадати від виконавця відшкодування понесених витрат;
- вимагати зменшення ціни за надання послуги;
- відмовитися від виконання договору надання послуг.

Оскільки в рамках даної статті нас цікавить питання повернення грошей, то сфокусуємось на четвертому із запропонованих варіантів, а саме: відмову від виконання договору надання послуг. При цьому необхідно враховувати, що на відміну від раніше розглянутої ситуації, коли таку вимогу споживача задовольнялося тільки при відшкодуванні понесених виконавцю витрат, нічого подібного в цьому випадку не потрібно. Більш того, Закон про захист прав споживачів в ч. 4 ст. 28 встановлює пряму заборону на таку вимогу з боку виконавця, якщо тільки власник абонемента не прийняв надану послугу. Іншими словами, якщо ви придбали клубну картку за 15 500 рублів, але термін початку надання послуги був порушений, то назад ви маєте право отримати рівно 15 500 без будь-яких утримань. Щоб не ввести читачів в оману, обмовлюся - і тут на практиці доводиться стикатися з різним тлумаченням норми судами. Іноді з необхідної суми віднімають термін користування клубом. Можливо, це пов'язано з тим, що люди не залучали представників, а самі просто не знали, як грамотно аргументувати свою позицію. Ми в своїх процесах з такою проблемою не стикалися.

Далі Закон про захист прав споживачів передбачає право вимагати з виконавця за прострочення неустойку в розмірі 3% ціни надання послуги за кожен день прострочення. Відповідно, якщо дата відкриття була намічена на 1 вересня, чого не сталося, і ви вирішили розірвати договір 12 вересня, то за вказаний проміжок часу ви маєте право вимагати сплати неустойки в розмірі 5 580 рублів (15 500/3 * 100 * 12). Необхідно враховувати, що розмір неустойки не може перевищувати загальної ціни послуги. Таким чином, якби пройшло 42 дні, а не 12, при яких розмір неустойки був би рівний 19 530, то можна було б вимагати повернення лише 15 500 рублів як суми основного боргу та 15 500 рублів як суми неустойки. Також слід взяти до уваги, що в суді розмір неустойки, як правило, зменшують з урахуванням посилання відповідача на ст. 333 ГК РФ. Наскільки вона зменшиться, залежить, знову ж таки, від ваших аргументів. Якщо не розумієте, про що мова, краще надішліть в процес юриста. Витрати на нього все одно стягнуть.

І знову - перше, що необхідно зробити, - написати заяву про відмову від договору з вимогою повернути гроші. Тільки в цьому випадку посилатися на ст. 32 Закону про захист прав споживача, а ст. 28 (зразок нижче).

Заява про відмову від договору (ст. 28, Зразок)

Одне важливе уточнення: найчастіше в договорах з фітнес-клубом «Зебра» конкретна дата відкриття не обмовляється. Написано, що термін початку надання послуг починає текти з відкриття водної зони. Таким чином, стає вельми скрутним довести факт порушення термінів. В такому випадку розірвання договору слід здійснювати з посиланням на ст. 32 Закону про захист прав споживачів.

При відсутності добровільного задоволення слід керуватися алгоритмом, викладеному при розгляді першої ситуації ( докладніше див. вище ). А саме:

1) звернутися до суду,
2) отримати виконавчий лист і віднести його в банк або судовим приставам, якщо добровільного виконання рішення суду не відбулося.

Ще одне уточнення: вимагати розірвання договору на підставі ст. 28 має сенс, тільки якщо є реальні докази того, що басейн повинен був бути і входив у вартість договору. Спілкування, розповіді менеджерів, рекламні компанії та інше юридичної сили не мають. Що може бути доказом? Вказівка ​​на наявність басейну / водної зони в договорі, правилах клубу, сайті. Бачили кілька справ, де позивачі посилалися на рекламні буклети, проте суд вказав, що реклама в даному випадку не є публічною офертою, відповідно, будь-якого зобов'язання у клубу не виникло.

3. Обіцяли одне, а на ділі зовсім інше

ЗМІ не раз висвітлювали скандальні історії про те, що споживачам обіцяв найбільший або самий оснащений зал, а в підсумку приміщення клубу представляло собою досить невелике і скромно обставлене простір.

Такі ситуації найбільш складні з точки зору подальших розглядів, проте далеко не безвихідні. Складність полягає в тому, що в договорі часто не прописано те, що було обіцяно в рекламі, відповідно досить важко довести, що надані послуги не відповідають оферті. Таким чином, скористатися положеннями ст. 29 Закону про захист прав споживача, що регламентує взаємини виконавця і замовника при виявленні нестачі в наданої послуги, можливо, не вдасться. Однак це зовсім не позбавляє споживача права відмовитися від договору і вимагати повернення грошей на підставі ст. 32 про безумовне право розірвання.

Таким чином, якщо при відвідуванні клубу після довгоочікуваного відкриття Ви виявили, що реальність відрізняється від того, що ви планували побачити, просто дійте по алгоритму, описаного при розгляді першої ситуації .

4. Чи реально отримати гроші назад?

Дуже часто люди звертаються з питанням, а чи реально отримати гроші? Припустимо, рішення суду є, що далі? Відповідаємо. Якщо клуб діючий, то проблем бути не повинно. Отримавши виконавчий лист за рішенням суду, ви відносите його в банк, який стягує необхідну суму з розрахункового рахунку клубу. Який зв'язок між цими двома подіями? Пряма. Якщо клуб діє, то очевидно, що у нього з'являються нові клієнти, які платять гроші. Плюс повинен же клуб якось оренду платити і нести інші витрати. Розрахунки з контрагентами юридична особа здійснює з використанням свого розрахункового рахунку. Таким чином, у чинного клубу грошові кошти, з яких можна зробити утримання, повинні бути.

Якщо клуб закритий, то шансів вже менше, але це зовсім не означає, що їх немає взагалі. По-перше, має значення, коли саме закрився клуб. Якщо це сталося відносно недавно, то краще, не затягуючи, звертатися в суд. По-друге, закриття клубу не означає автоматичного закриття юридичної особи. Завжди можна замовити виписку з ЕГРЮЛ і подивитися статус організації. Адже до цієї юридичної особи можуть бути прив'язані і інші клуби, відповідно грошові кошти там можуть бути.

Підводячи підсумок, скажімо - дивитися потрібно в кожному випадку індивідуально. Юрист не може гарантувати клієнтові 100% повернення коштів, але порядний юрист завжди оцінить перспективи і чесно скаже, чи має сенс в даній ситуації йти в суд.

З наявної практики відзначимо, що марно йти до суду щодо повернення грошей з фітнес-клубу Зебра на Азовської, Зебра Орджонікідзе, Зебра на Павелецькому. Суд буде виграний, але це якраз той випадок. коли отримати реальні гроші не вдасться - на розрахунковому рахунку їх немає. Повернути гроші зможуть тільки ті клієнти клубу, які розплачувалися картою - таку можливість дає чарджбек. Див. Докладніше: Чарджбек: спосіб повернути свої гроші .

Як саме отримати гроші за рішенням суду?

В першу чергу необхідно отримати виконавчий лист. Для цього в суд, де розглядалася справа, подається відповідна заява про видачу. Чіткі терміни процесуальне законодавство не містить, але, як правило, забрати лист можна буде протягом 1-2 тижнів.

Далі є два варіанти:

1) звернутися в банк;
2) звернутися в службу судових приставів.

Ми Рекомендуємо перший, оскількі це істотно швідше. Крім виконавчого листа потрібно написати заяву, де потрібно буде вказати ПІБ стягувача, паспортні дані, ІПН і повні реквізити карти, куди можуть бути переведені кошти. Також в заяві має сенс вказати номер виконавчого листа. Оскільки банк забирає оригінали документів, то підготуйте заздалегідь другий примірник заяви, на якому співробітник банку поставить відмітку про прийняття (дату, підпис, розшифровку, посаду, друк). Це важливо на випадок якщо буде потрібно відкликати виконавчий лист або виникне спірна ситуація з питання передачі того чи іншого документа банку. Стягнення повинно відбутися протягом 3 робочих днів.

Другий варіант - звернення до пристава-виконавця. Однак термін збільшується вже до двох місяців.

Якщо у вас залишилися які-небудь питання, пов'язані з питанням розставання з фітнес-клубом «Зебра» і отримання від нього належних вам грошей, ви можете задати їх у коментарях до цієї статті або, зв'язавшись з нами будь-яким із способів, зазначених в контактах .

Ми щиро бажаємо, щоб спорт приносив всім тільки позитивні емоції, енергію і здоров'я.

Стаття підготовлена з використанням нормативних правових актів в редакції, чинній на 05.04.2017 р

Орієнтовна вартість послуг із супроводу справ про стягнення заборгованості з фітнес-клубу в Лабораторії права Майї Сабліною:

ЗапитВартість (руб.)

1.

Консультація

1 500

2.

Представництво в суді першої інстанції при ціні абонемента менш 25 000 рублів (ведення справи до оголошення судового рішення; отримання виконавчого листа і виконавче провадження здійснюється довірителем самостійно)

25 000

3.

Представництво в суді першої інстанції при ціні абонемента більше 25 000 рублів (ведення справи до оголошення судового рішення; отримання виконавчого листа і виконавче провадження здійснюється довірителем самостійно)

30 000 - 40 000

4.

Підготовка необхідних документів для процесу (подача документів, відстеження руху справи і відвідування суду здійснюється довірителем самостійно)

10 000

5.

Судове представництво на етапі оскарження

15 000 - 30 000

6.

виконавче виробництво

10 000 - 20 000

З відгуками про нашу роботу ви можете ознайомитися тут.

Статті за схожою тематикою:

  1. Захист прав споживачів: відповіді на найпопулярніші питання .
  2. Спори з продавцем: алгоритм дій .
  3. Чарджбек: спосіб повернути свої гроші .
  4. Захист прав споживача .
  5. На що звертати увагу при укладанні договору в письмовій формі?

4. Чи реально отримати гроші назад?
Що робити в такому випадку?
4. Чи реально отримати гроші назад?
Яким чином здійснити своє право?
Як порахувати?
В який термін зобов'язані повернути?
Що робити, якщо після закінчення 10 днів гроші так і не прийшли?
Як визначитися?
Які вимоги до територіальної підсудності?
Що можна вимагати в ситуації, що склалася?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online