Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Хочу з вами поділитися сьогодні інформацією про процедуру покупки автомобіля. І відразу попереджу, автомобілі тут дуже дорогі, дуже-дуже. Ми звикли, що в Європі машини дешеві і багато хто навіть займалися перевезеннями і перепродажами європейського авто. Але в Ізраїлі ситуація географічно просто не дозволяє переганяти машини, навколо нас тільки моря і країни, зовсім не союзні. Тому все що нам залишається, так це привозити машини здалеку. А через це і сума велика.
Найпопулярніші зараз на авторинку - це японські і південнокорейські виробники. Всі дороги країни практично заповнені машинами Тойота, Хюндаї і Мазда, хоча це моє особисте спостереження. До речі, Хюндаї тут називають Юнда, відразу звикайте і не дивуйтеся. Європейці теж є, але вони на третьому місці за кількістю машин в країні. Отже, представлю статистику. Найпопулярніші: Юнда, далі Тойота, Кайа, Мазда, Шкода, Мітсубісі, Сузукі - ось вісімка лідерів ринку за популярністю. З огляду на це, ви розумієте, що точок, де можна придбати запчастини для цих авто, теж в рази більше, а це дуже зручно. Тому, звичайно, краще вибрати те, що популярнішими.
Коли ви визначилися з маркою, далі треба зрозуміти, що вам дозволено з фінансів: нове авто або старе.
Нові автомобілі продаються в салонах автодилерів. А якщо ви ще репатріант або пільговик, то на нові і тільки на нові машини ви отримаєте знижки, причому істотні: вам не доведеться платити податок!
Коли ми роздумували про покупку машини, цікавилися у знайомих, і чули, що знижка ця дорівнює третині вартості, тобто 30% і інші версії. Потім ми зателефонували в салон Шкода і нам довго розповідали які прекрасні у них машини, а коли я запитала, яка ж знижка у олим ХАДАШ, то взявши велику паузу, наш продавець в результаті сказав. що 1500 шекелів. І це за машину, яка коштує близько 100 000!?!
Ми переказали знайомим, вони дуже здивувалися, адже всі чули чи то про 20% чи про 30%! а тут всього півтори тисячі. Ми подумали, що може щось не так в компанії Шкода, що вони, напевно, не дають знижки. І мої знайомі, які хоч і 10 років тому, але купували по знижці для репатріантів машину на 20% дешевше, як же так? Так ось просто продавець виявився недосвідчений, і треба було звернутися до старшого менеджеру, так як знижка поширюється абсолютно на всі нові машини, які продаються в автосалонах! І ця сума не така маленька, як та, яку назвали нам. То була додаткова знижка, так би мовити бонус від менеджера. А ось олімовская знижка (тобто для олим ХАДАШ) може бути різною, і залежить від виробника і моделі машини.
Наприклад, Тойота Королла за 130 тисяч моїм знайомим обійшлася в 115 тисяч. Відповідно, знижка була 15000 шекелів. (Нагадаю курс шекеля до долара: 1 долар = 3,77 шекеля). А Тойота Спайс Версо, яка коштувала 109 тисяч, для олим ХАДАШ була за ціною 100 тисяч, що не так вже й багато. При покупці Інфініті Q50 Sport яка коштувала 380 тисяч шекелів, нові репатріанти отримали знижку в 60 тисяч шекелів.
Пільговики повинні уточнювати свою знижку вже в митниці, так як такі нюанси як знижка за відсотками інвалідності, це вже справа тонка, і потрібні будуть розрахунки. Як ви помітили, машини тут дуже дорогі. Ну як вам тойота за 34 000 доларів? або Шкода за 26 з половиною тисяч?
Мало того, якщо ви купуєте нову машину, то потрібної вам моделі може не бути в салоні, тільки «вітринний» варіант. Так ось свою машину доведеться чекати місяць-півтора, поки вона прийде в салон. Хоча там вам скажуть, що машина буде ось-ось, через два тижні, не вірте, тут не існує пунктуальності, і це саме «ось-ось» може вилитися в місяць-другий.
Машину можна взяти в кредит. Початковий внесок може бути і 20%, і 30%, як домовитеся з банком, однак, чим менше початковий внесок, тим більше процентна ставка, і тим більше в кінці-кінців ви переплатите.
В середньому кредит на авто дається на 3-5 років, а в якості застави виступає сам автомобіль.
Якщо вам це не підійшло, то тоді варто звернути увагу на старі авто. Наша сім'я якраз вибрала цей варіант, зрозумівши, що ми не потягнемо ніяк нову машину, тим більше я наполягала на автоматичній коробці передач, а вони стоять на порядок дорожче (машина на механічній коробці буде коштувати на 20% дешевше!). Продавши нашу машину в Україні за 9 000 доларів, нам треба було хоч якось вкластися в цю суму. Але довелося крапельку доповісти і купити машину зі других рук, а точніше з третіх, тобто у нашому нинішньому машини були вже третіми власниками, на ній були подряпини, але головне, що все в ній функціонувало і тепер ми можемо не бігати за автобусом.
Як же купити машину вже стару, а точніше вже «побігати». Найпопулярніші сайти, де дуже багато оголошень приватників про продаж авто - це yad2.co.il (доступний тільки з території Ізраїлю) і www.winwin.co.il
Але перш ніж почати там пошук, ви повинні перевірити ціни на те, що ви бажаєте по мехірону (в перекладі «цінник») Іцхака Леві. Це офіційно визнаний прейскурант на авто з пробігом. Як тільки авто заходить на ізраїльський ринок, йому присвоюється фіксована вартість спираючись на каталог цін. Впливають фактори: пробіг, комплектація, кількість попередніх власників. Оновлення каталогу проходить щомісяця.
На цей мехірон орієнтуються і всі приватні продавці, і працівники автосалонів. Багато салонів мають майданчики трейд-ін, де є машини не старі, в хорошому стані. Це машини, які колишні власники продали автосалону при покупці нової машини.
Також можна взяти машину, яка була в лізинг. Тобто була в оренді у якоїсь фірми, і на ній їздив або їздили співробітники цієї фірми з робочих питань. Кому-то такі машини до душі, хтось їх цуратися, мовляв, сильно обкатані і мало хто там за кермом сидів. Але тим не менш можна знайти авто гарне і дешеве. Коли ви все-таки знайдете ту машину, яка вам сподобалася, слід зв'язатися з власником, та швидше, поки машина у нього і домовитися про зустріч. Якщо авто вам сподобалося, то їдете разом з господарем в гараж автосервісу, це звичайно за бажанням, але настійно раджу, і робите там перевірку автомобіля. Коштує вона приблизно 500 шекелів (130 доларів).
Зазвичай цю суму оплачує покупець. Якщо все підійшло, то ви відправляєтеся на пошту! до найближчого відділення з теудат зеут (посвідчення особи, він же внутрішній паспорт ізраїльтянина) і техпаспортом. Там вам переоформлять автомобіль, за це треба буде заплатити пару сотень шекелів. Вас вписують як нового власника, причому номер у машини залишається той же: вона так з ним і буде переходити з рук в руки, якщо буде переходити, звичайно. На пошті вам дадуть тимчасовий корінець, де ви - вже новий господар, а оригінал документів прийде по тій же пошті до вас додому. І все! Тепер ви з машиною, але без страховки ви не маєте права проїхати жодного метра, тому тут же зв'язуєтеся зі страховими агентами. Якщо немає знайомих, то завжди вам допоможуть і на пошті і продавець авто. З агентом ви зобов'язані оформити страховку під назвою «Хове», що і перекладається як обов'язкова (від 1000 до 2500 шекелів). Як варіант, є ще страховка «макіф», це вже додаткова страховка, подобу нашої КАСКО, від угону і від шкоди і дуже дороге задоволення.
Ціни на страховки залежать від моделі, року випуску, від двигуна (дизель або бензин), від об'єму двигуна і безаварійності стажу водія. До речі, якщо ви - досвідчений водій, візьміть в країні результату довідку від страховика, що у вас не було аварій. Грамотний страховий агент доб'ється хоч маленької, але знижки на страховку за безаварійність.
Так що беріть всю інформацію на озброєння і ні цвяха вам, ні жезла!
І мої знайомі, які хоч і 10 років тому, але купували по знижці для репатріантів машину на 20% дешевше, як же так?Ну як вам тойота за 34 000 доларів?
Або Шкода за 26 з половиною тисяч?