Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Після кризи 2008 року багато комерційних банків знову активізувалися на ринку автокредитування. Були розроблені нові кредитні програми, процентні ставки поповзли вниз, зменшилася кількість комісій, з'явилися пропозиції покупки авто в розстрочку. Але так чи все гладко? Адже повинні бути підводні камені, з огляду на наш менталітет ...
Зараз пішла хвиля реклами від Собінбанку і банку «Відкриття», в якій пропонується позичальникам оформити розстрочку за автокредитом. Дійсно, якщо внести більше 30% від вартості авто, то отримаєш розстрочку на 3-5 років. Але історія знає приклади, коли розстрочка обходилася дорожче звичайного кредиту.
автомобіль в розстрочку
Адже умови розстрочки залежать від домовленості банку і автосалону. Часто для клієнта це вигідний і дешевий продукт, який до того ж дуже популярний. Адже банки дають безвідсоткову позику тільки в разі, коли автосалону терміново треба продати автомобілі якійсь визначеній моделі, адже автосалон в такому випадку погашає перед банком відсотки замість позичальника. Зазвичай практикується погашення відсотків в залік знижки, яка надається автосалоном на цей автомобіль.
В інших випадках, коли знижок немає, позичальник сплатить комісію автосалону, а той в свою чергу її поверне банку. Розмір комісії в середньому коливається на рівні 12-14% -ного кредиту, і виходить що немає тут ніякої вигоди.
Інший негативний момент - банк, і тим більше автосалон про цю комісію не згадує. Співробітники дуже неохоче можуть повідомити про неї делікатному клієнту, який хоче все докладно довідатися.
Банки отримують від дилерів відсоток згідно договору факторингового обслуговування, а вони надають клієнтові безпроцентну розстрочку. В такому випадку маржа автосалону зменшується, але за рахунок збільшення кількості проданих автомобілів автосалон за звітний період збитку не отримає.
річна процентна ставка по автокредитах становить 12-13% в рос. Рублях, а часто і перевищує цю позначку. На початку 2012 року спостерігалося невелике зниження процентних ставок. Цей факт був обумовлений збільшенням конкуренції на ринку, адже стали з'являтися нові компанії, які хотіли відвоювати нішу в автобізнесі.
В результаті процентні ставки по автокредитах впали до рівня докризових. Зараз банки намагаються розробити більш привабливі кредитні програми за рахунок додаткових сервісів, різних програм лояльності, розвитку спеціальних програм з автосалонами.
Ще з 2011 року стала помітна тенденція зробити ринок банківських послуг більш прозорим. Більшість банків майже різні комісії включили у вартість заявленої річної процентної ставки, чого не зроблено в варіанті з розстрочкою.
Але так чи все гладко?