- Яка інформація має міститися в паспорті
- Коли потрібно замовляти технічний паспорт на свою квартиру
- Оформлення технічного паспорта
- Як перевірити технічний паспорт покупцеві квартири
- Оформлення кадастрового паспорта
- Де отримати кадастровий паспорт квартири
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Без документів, в яких зафіксовані дані про фактичний стан квартири, не обходиться жодна угода, пов'язана з купівлею продажем житла. В кадастровому і технічному паспорті зафіксовані такі важливі дані, як загальна площа квартири, площа кожного приміщення, кількість житлових кімнат, а також інвентаризаційна вартість житла на момент його продажу. Якщо при оформленні покупки покупець поставиться до вивчення технічного паспорта легковажно, то великі ризики того, що угоду визнають недійсною або ж покупцеві згодом доведеться виплачувати штраф за перепланування, вироблену попередніми господарями житла.
Але у багатьох власників квартир питання: як і де отримати техпаспорт на квартиру, викликає труднощі.
Виготовленням цього документа, а також внесенням в нього всіх змін, займається БТІ, тобто Бюро технічної інвентаризації. Ця ж організація видає за запитом копії технічних паспортів або виписки з нього.
Раніше необхідно було самому вирушати в БТІ за місцем знаходження житла, запитувати документи, чекати якийсь час їх оформлення. Такий же порядок дій зберігся в багатьох російських містах і до сьогоднішнього дня.
У Москві ж все потрібні папери запитують через службу одного вікна, що значно спростило всі дії людини, яка не знає, як отримати техпаспорт на квартиру.
Яка інформація має міститися в паспорті
Технічний паспорт містить документи з інформацією про всі технічні показники конкретного приміщення:
- Округ, певний район, фактичний поштову адресу, поверх і поверховість будинку,
- Розташування будинку на карті (так званий ситуаційний план),
- Поверховий план,
- Експлікація (документ із зазначенням розмірів кожного приміщення, остання дата перевірки приміщення, наявність дозволених або самовільних перепланувань),
- При необхідності, можуть містити якісь інші дані або показники.
Коли потрібно замовляти технічний паспорт на свою квартиру
Питання про те, як і де отримати техпаспорт на квартиру, виникає не тільки в разі продажу, дарування житла або при вступі в спадкові права. Цей документ також потрібно, якщо ви вирішили зробити в своєму житлі якусь перепланування. Для її узгодження у відповідних органах (житлової інспекції), технічний паспорт є необхідним документом.
Оформлення технічного паспорта
Для оформлення паспорта слід звернутися до свого районного відділення БТІ, де необхідно заповнити за відповідним зразком заяву. Обов'язково потрібно мати при собі паспорт (або який-небудь документ, що засвідчує особу), а також необхідні документи, що підтверджують ваше право на житло, за яким ви запитуєте паспорт.
Як перевірити технічний паспорт покупцеві квартири
Перед проведенням операції по купівлі-продажу, вам обов'язково повинні надати для вивчення технічний паспорт на куповану вами квартиру. Слід звернути увагу на термін видачі документа (він дійсний не більше п'яти років), а також на те, щоб план квартири в дійсності, відповідав плану квартири, зазначеної в паспорті. Будь-які узгоджені та дозволені перепланування в обов'язковому порядку повинні фіксуватися в цьому документі.
Оформлення кадастрового паспорта
На відміну від технічного паспорта, кадастровий паспорт містить мінімум інформації: адреса нерухомості, короткі відомості про неї, графічний план квартири. Цей документ, по суті, являє собою виписку, яку фахівці роблять з державного кадастру нерухомості.
Потреба в документі виникає в наступних випадках:
- Оформлення будь-яких угод з нерухомістю;
- При оформленні прав власності в разі зміни власника;
- При вступі у спадок;
- При реєстрації нової квартири.
Де отримати кадастровий паспорт квартири
Як і технічний паспорт, кадастровий паспорт отримують в БТІ за місцем знаходження вашої квартири. Необхідно написати заяву і надати наступний перелік документів:
- Паспорт РФ,
- Документи, що підтверджують право вашої власності на житлоплощу;
- Нотаріальну довіреність, якщо отриманням документа займається не власник квартири.
Після того, як ви подали заяву, вам призначають дату огляду квартири уповноваженим інспектором. Його мета, оцінити загальний стан житла і переконається у відсутності неузгоджених перепланувань. Інспектор складає план квартири, і повідомляє вам дату, коли ви можете отримати на руки документ.
Ігор Воропаєв Коментар експерта
Ігор Воропаєв - провідний юрист "Проспер-Консалтинг"
Консультант порталу PropertyExperts
Як ріелтор можу сказати, що більшість людей не уявляють, які документи необхідні для проведення угод, і маю безліч прикладів, коли люди приходять на укладання договорів з порожніми руками. Безумовно, кожен громадянин Російської Федерації, який має нерухомість (земельна ділянка, квартиру, будинок, споруду, спорудження, будь-яку іншу різновид нерухомого майна), тобто власник, повинен знати, як оформляти і правити важливі необхідні документи, за якою адресою їх можна замовити, що може знадобитися для здійснення акту реєстрації і в який термін вони повинні оформлятися, а також як можна подати зустрічний позов і відновити їх у разі втрати. Інакше якщо він вирішить обмінювати, закріпити за кимось, здавати або продати нерухомість, підготовка буде проводитися протягом довгого часу.
Коли клієнти звертаються до мене на безкоштовну консультацію, я відразу складаю такий ч текст примірного тимчасового плану, після закінчення терміну якого заповнення документів в держорганах вже завершиться, власник буде володіти ними і зможе пред'явити. Укладати будь взаємний акт (БЕЗОПЛАТНО або без матеріальних засобів) можна тільки після того, як буде завершено документальне регулювання.