Брeнд-менеджмент

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Матеріал з ВікіПро: Галузева енциклопедія. Вікна, двері, меблі

Бренд є найменування, будь-якої знак або символ, спеціально розроблений дизайн. Все це створюється і використовується для ідентифікації продукції, підвищення впізнаваності і відмінності товарів і послуг від конкурентів.

Брeнд-менеджмент - процес комплексного управління брендом, продуктом або групою товарів з метою підвищення споживчої цінності.

Термін «бренд-менеджер» з'явився в США в 1931 році. Його запропонував співробітник рекламного відділу компанії Procter & Gamble Нейл Макелрой [1] . Нейл вважається творцем першої системи управління брендами, також їм і було ініційовано введення нової посади в компанії - «бренд-мен». Сам Макелрой зробив згодом блискучу кар'єру, ставши главою компанії Procter & Gamble, а з 1957 по 1959 року міністр оборони США.

Мета бренд-менеджменту

Метою бренд-менеджменту є створення і підтримання довгострокових взаємовідносин зі споживачем товару.

Завдання бренд-менеджменту

Завдання бренд-менеджменту:

  • створення бренду;
  • підвищення впізнаваності бренду;
  • збільшення вартості бренду.
Основні елементи бренд-менеджменту

Бренд-менеджмент складається з наступних основних елементів:

  • розробка ідеї бренду, формування стратегії просування;
  • дослідження ринку;
  • інформація про стан бренду на ринку, тобто його впізнаваність, відгуки споживачів;
  • виробництво товарів під одним брендом;
  • планування та управління продажами;
  • проведення різних рекламних компаній;
  • робота в команді всіх фахівців, відповідальних за розробку і виведення бренду на ринок.
Оцінка ефективності бренд-менеджменту

Для оцінки ефективності бренд-менеджменту використовуються фінансові показники (рентабельність, прибуток і т.д.) і аналізуються вкладені витрати.

Також були запропоновані різні моделі для оцінки ефективності. Нижче будуть розглянуті основи однієї з найбільш популярних з них.

Модель С. Девіса і М. Данна. В основі цієї моделі варто оцінка показників ефективності брендингу. Для розробки показників автори пропонують використовувати концепцію контактного брендингу. В основі цієї концепції - оцінка ефективності управління брендом через складання і виділення так званих «Точок контакту» споживача і бренду.

Точки контакту в даному випадку - це різні ситуації, коли відбувається контакт клієнта з компанією. При цьому ці ситуації використовуються для впливу на споживача.

Для оцінки ефективності брендингу Скотт Девіс і Майкл Данн пропонують аналізувати сформоване відношення покупців через позиції трьох груп точок контакту споживача і бренду. Ці групи:

  • досвід, який отримує споживач, до моменту здійснення покупки;
  • досвід під час здійснення покупки;
  • досвід споживача після покупки.

Поділ на ці три групи умовне, тому що представлені точки можуть виявитися одночасно в двох групах.

Перша група відповідає за залучення нових покупців. У другій групі проводяться спеціальні заходи і створюється позитивна думка споживача від товару, що купується. У третій групі ставиться мета підтримки іміджу продаваного бренду, це досягається шляхом надання додаткових сервісів і контактом із споживачем пості здійснення покупки.

Результатом такого бренд-менеджменту є отримання покупцем позитивного враження від товару у всіх групах контакту з брендом .

Донцова Анна

Матеріал з ВікіПро: Галузева енциклопедія Зворотній зв'язок Автору

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online