Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Матеріал з ВікіПро: Галузева енциклопедія. Вікна, двері, меблі
Бренд є найменування, будь-якої знак або символ, спеціально розроблений дизайн. Все це створюється і використовується для ідентифікації продукції, підвищення впізнаваності і відмінності товарів і послуг від конкурентів.
Брeнд-менеджмент - процес комплексного управління брендом, продуктом або групою товарів з метою підвищення споживчої цінності.
Термін «бренд-менеджер» з'явився в США в 1931 році. Його запропонував співробітник рекламного відділу компанії Procter & Gamble Нейл Макелрой [1] . Нейл вважається творцем першої системи управління брендами, також їм і було ініційовано введення нової посади в компанії - «бренд-мен». Сам Макелрой зробив згодом блискучу кар'єру, ставши главою компанії Procter & Gamble, а з 1957 по 1959 року міністр оборони США.
Мета бренд-менеджменту
Метою бренд-менеджменту є створення і підтримання довгострокових взаємовідносин зі споживачем товару.
Завдання бренд-менеджменту
Завдання бренд-менеджменту:
- створення бренду;
- підвищення впізнаваності бренду;
- збільшення вартості бренду.
Бренд-менеджмент складається з наступних основних елементів:
- розробка ідеї бренду, формування стратегії просування;
- дослідження ринку;
- інформація про стан бренду на ринку, тобто його впізнаваність, відгуки споживачів;
- виробництво товарів під одним брендом;
- планування та управління продажами;
- проведення різних рекламних компаній;
- робота в команді всіх фахівців, відповідальних за розробку і виведення бренду на ринок.
Для оцінки ефективності бренд-менеджменту використовуються фінансові показники (рентабельність, прибуток і т.д.) і аналізуються вкладені витрати.
Також були запропоновані різні моделі для оцінки ефективності. Нижче будуть розглянуті основи однієї з найбільш популярних з них.
Модель С. Девіса і М. Данна. В основі цієї моделі варто оцінка показників ефективності брендингу. Для розробки показників автори пропонують використовувати концепцію контактного брендингу. В основі цієї концепції - оцінка ефективності управління брендом через складання і виділення так званих «Точок контакту» споживача і бренду.
Точки контакту в даному випадку - це різні ситуації, коли відбувається контакт клієнта з компанією. При цьому ці ситуації використовуються для впливу на споживача.
Для оцінки ефективності брендингу Скотт Девіс і Майкл Данн пропонують аналізувати сформоване відношення покупців через позиції трьох груп точок контакту споживача і бренду. Ці групи:
- досвід, який отримує споживач, до моменту здійснення покупки;
- досвід під час здійснення покупки;
- досвід споживача після покупки.
Поділ на ці три групи умовне, тому що представлені точки можуть виявитися одночасно в двох групах.
Перша група відповідає за залучення нових покупців. У другій групі проводяться спеціальні заходи і створюється позитивна думка споживача від товару, що купується. У третій групі ставиться мета підтримки іміджу продаваного бренду, це досягається шляхом надання додаткових сервісів і контактом із споживачем пості здійснення покупки.
Результатом такого бренд-менеджменту є отримання покупцем позитивного враження від товару у всіх групах контакту з брендом .
Донцова Анна
Зворотній зв'язок Автору