- Що таке автобіографія
- Відмінність автобіографії від резюме
- Там, де це автобіографія
- 1. Пристрій на роботу
- 2. Надходження в навчальний заклад
- Основні вимоги до написання автобіографії при прийомі на роботу
- Нюанси складання автобіографії для влаштування на роботу
- зразок автобіографії
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Часто при прийомі на роботу, від працівника просять надати незвичайний, для багатьох претендентів, документ - автобіографію. Щоб гарантувати собі отримання посади, потрібно правильно скласти цей документ, дотримуючись деякі правила.
Що таке автобіографія
В рамках сучасного діловодства, такий документ надається співробітником або здобувачем вакантної посади особисто.
В цілому, вона являє собою певний документ, який у багатьох організаціях є обов'язковою частиною особової справи конкретного співробітника. Таке особиста справа має складатися обов'язково і зберігатися воно повинно в відділі кадрів організації.
Автобіографія - виклад співробітником в одному документі всіх значущих подій, які відбувалися в його житті. Все викладу при цьому повинні бути прописані в хронологічному порядку.
У документі повинні перераховуватися основні події діяльності людини:
- Трудовий.
- Суспільної.
Не варто забувати про те, що в автобіографії потрібно вказувати позитивні події.
Спеціаліст кадрової служби, отримавши на руки такий документ, може використовувати всі дані з нього, щоб визначити, який саме кандидат на вакантну посаду найбільш підходить для виконання трудових функцій. Крім цього, фахівець може використовувати автобіографію, щоб скласти психологічний портрет цієї людини. Особливо це актуально для документа, який був складений від рук.
Саме з цих причин потрібно поставитися до складання такого документа максимально серйозно.
Відмінність автобіографії від резюме
В обох документах, як в резюме, так і в автобіографії, повинен міститися певний перелік відомостей.
Наприклад, до таких відомостей належать:
- Повне ім'я.
- Повна дата народження.
- Все отримане освіту.
- Весь отриманий професійний досвід.
Саме тому більшість людей приходять в подив, чому деякі роботодавці розмежовують ці поняття і просять надати для працевлаштування відразу обидва цих документа.
У чому ж полягає відмінність між цими двома документами:
- Резюме являє собою цілий перелік сухих фактів, які дозволяють людині не тільки вказати загальну інформацію про себе, а й показати себе в якості грамотного фахівця.
- Автобіографія, навпаки, дає людині великі можливості. За нею роботодавець також зможе зробити висновок про те, наскільки ви різносторонній і чесна людина. При цьому важливо стежити за тим, щоб не було ніяких розірвань між двома документами. У такій ситуації роботодавець зможе зробити висновок, що до нього намагається влаштуватися на роботу нечесна людина.
Там, де це автобіографія
Автобіографія може знадобитися в декількох ситуаціях:
1. Пристрій на роботу
Найчастіший випадок, коли людину просять скласти автобіографію - пристрій на роботу. Найчастіше це потрібно при влаштуванні до державного органу, а також в різноманітні великі комерційні компанії. У першому випадку такий документ найчастіше потрібно, щоб повністю укомплектувати справа державного службовця, тобто ніякого ключового значення, автобіографія надавати на прийом людини на бажану посаду не буде.
А от у другому випадку від того, наскільки грамотно був складений даний документ, безпосередньо залежатиме на отримання бажаної посади. Якщо автобіографія буде складена неправильно, то кандидат може не розраховувати на отримання посади. Саме тому при влаштуванні на роботу варто приділити їй окрему увагу і уявити себе в максимально вигідному світлі. На новому місці роботи фахівець кадрової служби може дізнатися будь-яку нову інформацію про особу кандидата на посаду, а також про його життя.
Саме тому варто уважно поставитися до вказівки своїх достоїнств, недоліків і переваг. При складанні автобіографії стоїть непросто викладати всю інформацію про своє життя, важливо також приділити увагу тому, як саме відбувається це виклад інформації про себе. Якщо в автобіографії є будь-які граматичні помилки, це також не буде характеризувати вас з позитивного боку. Тут для кадрового працівника не буде мати ніякого значення, що саме написано в самому тексті, найважливіше, що в ньому є величезна кількість помилок.
2. Надходження в навчальний заклад
Ще один варіант, при якому потрібно надавати автобіографію - вступ до навчального закладу. На даний момент, такий документ потрібно тільки в невеликій кількості навчальних закладів, проте його популярність з кожним роком зростає. Тут варто окрему увагу приділити тому, що доведеться складати такий документ при фахівця з прийому документів. Тому найкраще буде вдома приблизно уявити, що саме ви зможете вказати при складанні автобіографії.
Основні вимоги до написання автобіографії при прийомі на роботу
Такий документ обов'язково повинен бути складений від першої особи і включати в себе наступні підпункти:
- ПІБ, дату і місце народження. Всю інформацію потрібно вказувати максимально докладно.
- Далі потрібно перерахувати батьків і всіх найближчих родичів, також варто вказати їх ПІБ, дати народження і ступінь спорідненості.
- Наступний етап - написати освіту, яке було вами отримано. Особливу увагу варто приділити зазначенням дат - потрібно прописати не тільки коли почалося навчання в будь-якому навчальному закладі, а й коли вона закінчилася. На цьому ж етапі слід вказати інформацію про всі свої нагороди, які були отримані вами під час навчання. Якщо було отримання навчання за кордоном, потрібно також вказати на це при складанні автобіографії.
- Ще один важливий пункт - вказати інформацію про свою трудову діяльність. Особливу увагу варто приділяти вказівкою тимчасових періодів, в які відбувалося виконання трудової діяльності. Також на цьому етапі потрібно відзначити всі свої досягнення в кар'єрі.
- Далі потрібно вказати поточне місце роботи та посаду.
- Після опису своєї трудової діяльності, варто приділити увагу своєму сімейним станом, а також за місцем постійного проживання.
- Заключний етап - прикріпити свою фотографію після автобіографії, поставити під нею свій підпис і дату складання всього даного документа.
Крім цього існує цілий перелік додаткових відомостей, які також можна вказати в автобіографії.
Іноді такі відомості потрібні в відділі кадрів, так що вказувати їх доведеться в будь-якому випадку:
- Відомості про свого чоловіка.
- Відомості про дітей, їх повний вік і стать.
- Відомості про місце проходження військової служби.
- Дані про те, чи була жінка в декретній відпустці, і коли він проходив.
- Відсутність проблем з законом.
- Інформація про досягнення і нагороди.
При заповненні не потрібно підкорятися будь-яким певним стандартам, так як ніякого бланка для цього не існує. Найголовніша вимога, яке слід дотримуватися при складанні такого документа - чесність. Адже роботодавцю важливо знати про свого потенційного співробітника тільки правдиву інформацію, інакше потім це може обернутися великими проблемами для обох сторін.
завантажити
зразок автобіографії для влаштування на роботу в форматі MS Word.
Нюанси складання автобіографії для влаштування на роботу
Окремо варто відзначити той факт, що ніяких точних вимог до складання автобіографії не існує. Точніше, їх не передбачає ні законодавство, ні кадрове виробництво. Отже, складати автобіографію потрібно орієнтуючись тільки на кілька основних нюансів, наприклад, можна скористатися загальними правилами до написання ділового листа.
Перелік таких нюансів:
- Документ не повинен бути дуже об'ємним. Варто постаратися бути максимально лаконічним при складанні автобіографії для влаштування на роботу. Максимальний обсяг всього тексту не повинен перевищувати однієї або двох сторінок друкованого тексту. Як показує практика, дуже великі твори, написані на кілька сторінок друкованого тексту, не дозволять створити у роботодавця позитивне враження від потенційного працівника. Найчастіше, це призводить до зворотного ефекту.
- Вся надана інформація ні в якому разі не повинна містити в собі ніяких помилок. Весь текст повинен бути викладений в звичайному діловому стилі. При прочитанні складеного документа, фахівець з кадрів або роботодавець буде приділяти увагу не тільки тому, що написано в самому тексті, а й на те, яким чином все це написано. Саме з цієї причини варто окрему увагу приділити грамотної мови. Це дозволить отримати своєрідні додаткові бали, які дозволять вам показати себе у вигідному світлі перед потенційним начальником.
- Всі події, які згадуються в складеної автобіографії, обов'язково повинні йти в хронологічному порядку. Тобто, всі свої думки обов'язково повинні бути виражені максимально логічно і в правильній послідовності. Таким чином, ні в якому разі не можна відразу ж після згадки дитячого садка, писати про свою трудову діяльність. Для початку варто вказати інформацію про школу, а також про своє навчання у вищому навчальному закладі. При бажанні, для початку можна розповісти про всю свою трудову діяльність, а потім приступити до опису свого навчання.
- Вся інформація обов'язково повинна бути достовірною. Якщо в документ будуть включені будь-які помилкові або недостовірні факти, то це може вплинути на отримання вами бажаної посади або домогтися іншої мети. До того ж це не дозволить вам створити відмінну ділову репутацію, що також важливо.
зразок автобіографії
Я, Сергєєва Олена Анатоліївна, народилася 25 червня 1984 року в м Люберці Московської області. У 1991 році була зарахована в 1-ий клас середньої загальноосвітньої школи №123 м.Москви. У 2001 році закінчила цю школу зі срібною медаллю. В цьому ж році вступила до Московського державного обласної університет на економічний факультет, спеціальність - «Менеджмент організації». У 2006 році закінчила університет і отримала диплом спеціаліста. Після закінчення університету, працювала оператором в ВАТ «Білайн». З серпня 2007 року працюю менеджером з логістики в ТОВ «Ремеер». Сімейний стан: незаміжня. Батько, Сергєєв Ігор Володимирович, народився 19 червня 1960 року в м Москві. Працює головним інженером в ЗАТ «ІнженерЕнергоПроект» в м Москві. Проживає за адресою: м Москва, вул. Пушкіна, 23, кв.35. Мати, Сергєєва Марія Василівна, народилася 22 вересня 1963 року в м Чехова Московської області. Працює головним економістом в ТОВ «Востокхімволокно» в м Москві. Проживає за адресою: м Москва, вул. Пушкіна, 23, кв.35. Брат, Сергєєв Іван Денисович, народився 29 жовтня 1987 року в м Москві. На даний момент навчається на 5-му курсі Московського державного обласного університету. Проживає за адресою: м Москва, вул. Пушкіна, 23, кв.35. Ні я, ні мої найближчі родичі під судом або слідством не знаходились. За межами СНД родичів немає.
Дата Підпис