- Суть майнового відрахування
- Повернення через податкові органи
- Повернення через роботодавця
- Складення та подання декларації
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Купуючи нерухомість у власність, кожна людина отримує можливість і недоторканне право на оформлення та отримання майнового відрахування. Якщо ви не знаєте, яким чином оформити податковий повернення при покупці квартири правильно, слід ознайомитися з інформацією по даному питанню більш детально.
Суть майнового відрахування
Отже, сутність і зміст майнового податкового вирахування полягає в тому, що людина, оплачуючи ПДФО в розмірі 13% від своєї заробітної плати, має можливість повернути його з бюджету при певних обставинах. Про це безпосередньо йдеться в Податковому Кодексі РФ, причому фізична особа не має права на цей вирахування, якщо набула майно у взаємозалежного ліца.Согласно статті 105.1. НК РФ такими особами визнаються подружжя, брати і сестри, діти та батьки, опікуни та підопічні, отже, всі ті, хто має близькі кровні або законні родинні зв'язки.
Повернення грошей з бюджету при покупці квартири пов'язаний з виконанням певних умов, причому вони в деякій мірі відрізняються після вступу поправок до ст.220 НК РФ, що відносяться до 2014 р Так, необхідно сказати про те, що:
- максимальна оподатковувана база складає 2 млн. руб .;
- відрахування, застосовуваний при покупці квартири в 2014 р, при неповному його використанні може застосуватися до покупки іншого об'єкта нерухомості, а до 2014 року - тільки на одне придбання;
- при використанні іпотечних коштів на покупку житла відсотки по ним також можуть бути заповнені за рахунок бюджету;
- податковий повернення може бути здійснено як через безпосередні державні органи, так і через роботодавця - податкового агента.
Нововведенням з 2014 р є поява у платника податків можливості отримувати майнове відрахування відразу у кількох наявних роботодавців. До цього моменту на законодавчому рівні було встановлено право повернення ПДФО, утриманого лише одним податковим агентом (за вибором самого платника податків). Тепер повертати можна від кількох організацій, причому податкові органи лише встановлюють розмір податку, який можна повернути від того чи іншого роботодавця.
Повернення через податкові органи
Щоб правильно оформити податкове вирахування через державні органи, слід зібрати певний пакет документів і їх копій, в який входять:
- заяву на використання майнового податкового відрахування;
- податкова декларація за формою 3-ПДФО (Див. Як заповнити декларацію (ндфл3) при покупці квартири?) ;
- копія паспорта платника податків, свідоцтва про шлюб і народження дітей (при наявності), свідоцтва ІПН;
- довідка про доходи за формою 2-ПДФО, в якій будуть вказані розміри отриманого доходу та утриманого податку;
- копії документів на куплену квартиру - свідоцтва, договору купівлі-продажу, розписки в отриманні коштів продавцем;
- при використанні іпотеки - копія кредитного договору.
Весь процес відшкодування податку (ПДФО) через податкові органи триває близько 3-х місяців з дня подачі заяви, причому значну частину цього часового проміжку займає перевірка наданих документів. Якщо в декларації спостерігаються якісь неточності або співробітники виявляють брак документів, вони відправляють лист із запитом надання роз'яснень або ж відсутніх документів. При правильному оформленні платнику податків необхідно надати банківські реквізити, за якими податок буде перераховано.
Повернення через роботодавця
Якщо відрахування оформляється через роботодавця, то перелік неодмінних для виконання дій з боку платника податків зводиться до наступного:
- звернутися в ИФНС за місцем проживання та надати заяву, в якому вказується прохання видати повідомлення про те, що цей вирахування має місце бути;
- одночасно з поданням заяви передається весь пакет зібраних документів (крім декларації);
- після отримання повідомлення передати його разом із заявою про надання вирахування в бухгалтерію організації, яка в подальшому не буде утримувати обчислений прибутковий податок з заробітної плати.
Складення та подання декларації
Що стосується безпосереднього розрахунку, то він базується на тому, що, якою б не була сума покупки, повернути 13% можна тільки з 2-х млн. Руб., Що становить 260 тис. Руб. Середній рівень зарплат на сьогоднішній момент не дозволяє повернути відразу за один рік весь податок, тому він переходить на наступний податковий період (рік). При цьому податкову декларацію необхідно надавати щорічно з урахуванням того залишку, який переходить з попереднього року.
Процес заповнення декларації з повернення податку при покупці квартири досить нескладні, оскільки вимагає лише уважного і грамотного виконання таких операцій як:
- внесення відомостей про декларанта (платника податків - фізичну особу);
- заповнення даних про доходи, отриманих в РФ (беруться з довідки 2-ПДФО);
- внесення інформації про купленій квартирі - первісною вартістю, наданих відрахуваннях з попереднім рокам і сумі, яка перейшла з попереднього року (якщо декларація подається не в перший раз).
Наприклад, якщо за перший рік покупки квартири у платника податків було утримано ПДФО в розмірі 26 130 руб. і оподатковуваний база становила 201 002 руб., у другому ці показники становили 24 794 руб. і 190 720 руб. відповідно, то:
показники
Перший рік подачі декларації
Другий рік подачі декларації
оподатковуваний база
201 002
190720
Податок, що підлягає поверненню
26 130
24 794
Залишок податку, що підлягає поверненню
233 870
(260 000 - 26 130)
209 076
(233 870 - 24 794)
Податкову декларацію необхідно надавати особисто або через законного представника, причому, згідно з п.3 ст.29 НК РФ, довіреність на нього потрібно буде оформляти через нотаріуса. Декларацію 3-ПДФО з повернення податку з бюджету при покупці житла можна подавати в будь-який час після закінчення податкового періоду (року), але тільки протягом трьох останніх років. По закінченні цього періоду сума податку, утримана раніше, не може бути повернута за жодних обставин.
Не знаєте свої права?
Підпишіться на розсилку Народний Советнік'.
Безкоштовно, хвилина на прочитання, 1 раз в тиждень.