Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
17 серпня 2012 року отримано дозвіл на будівництво першого етапу «Лахта центру», що включає висотну будівлю і прилеглу до нього стилобатну частина. Висота хмарочоса, згідно з проектом, складе 460 метрів.
Основний конструктор «Лахта центру» - Володимир Травушем, вважається одним з кращих фахівців в Росії з будівництва висотних споруд. З часів Останкінської вежі, він брав участь у створенні більшості будівель, висотою більше 100 метрів.
Генпідрядник робіт нульового циклу - компанія «Арабтек», також має унікальний досвід. Вона брала участь у зведенні найвищої будівлі в світі - 828-метрової вежі Бурдж Халіфа в Буба. Контракт з «Арабтек» укладено у вересні 2012 року. Роботи триватимуть 28 місяців. За цей час буде створено жорстке ядро на коробчатому фундаменті. 256 паль будуть посаджені на глибину 82 метри. Кожна паля являє собою окрему споруду, по суті, 25-ти поверховий будинок діаметром 2 метри.
Після закінчення робіт нульового центру, вежа почне рости вгору - згідно з графіком, по поверху на добу.
Основними завданнями, взятими за основу проекту ОДЦ, стануть:
утворення нової точки зростання ділової активності Петербурга і Північно-Західного регіону;
створення нових дохідних робочих місць;
залучення в місто додаткових інвестицій;
розвантаження історичного центру міста.
Реалізація поставлених цілей, на думку інвесторів проекту, дозволить Санкт-Петербургу вести успішну конкуруючу боротьбу за фінансові та інтелектуальні ресурси з іншими світовими мегаполісами і поповнить міський бюджет додатковими надходженнями від нових компаній-інвесторів.
Особлива увага в проекті приділяється поліпшенню транспортної та соціальної інфраструктури. В районі бізнес-центру будуть побудовані спорткомплекс, дитячий технопарк, магазини, ресторани, кафе та інші об'єкти сфери послуг. В рамках проекту планується розвиток вже існуючих на північному заході магістралей і дорожніх розв'язок, які дозволять водіям автомобілів рухатися в будь-якому напрямку, минаючи при цьому центр, і освоєння нових видів транспорту, наприклад, наземного рейкового експреса або водного сполучення.
Основні періоди будівництва
Спочатку суспільно-діловий комплекс заввишки 396 метрів планували побудувати в Червоногвардійському районі на Охтінском мисі до 2012 року. Але в зв'язку з негативним ставленням до проекту фахівців і жителів міста будівництво було перенесено на ділянку на Лахтинська проспекті, 2, купленому Газпромом 10 березня 2011 року. Розмір цієї ділянки становить 140 тис. Кв.м.
Головною умовою при виборі нового місця забудови стало досить велику відстань від історичного центру (більш ніж 9 км) і перспективний з точки зору містобудування - активно розвивається Приморський район.
Архітектурна концепція «Лахта-центру» ґрунтується на попередньому проекті - «Охта-центр», з тією відмінністю, що висота центральної домінанти повинна збільшиться до 500 метрів. Обумовлено це тим, що площа забудови скоротилася, і реалізувати такий масштабний проект можна тільки вгору.
Нагадаємо, що за підсумками конкурсу архітектурних проектів «Газпром-сіті», розробником суспільно-ділового центру стало архітектурне бюро RMJM London контракт з яким був укладений 22 грудня 2006 року.
Договір на генпроектування «Лахта-центру» за результатами відкритих конкурентних переговорів був укладений 5 жовтня 2011 року з ЗАТ «Міський проектний інститут житлових і громадських будівель» (ЗАТ «Містопроект»).
Відповідно до графіка «Містопроекту» до весни 2012 року буде готова проектування висотної будівлі і допоміжних споруд, а до лету- 2 об'єкти стілоботной частини. Також «Газпром» планує побудувати нові марини в області «Лахта-центру» і Крестовського острова, створити спеціальні компанії для управління морськими активами і нову станцію метро «Лахта», проектування якої завершиться до 2012 року.
Сам суспільно ділової центру планують здати в 2018 році.
Фінансова сторона проекту
Спочатку проектна вартість бізнес-комплексу оцінювалася в 60 млрд. Фінансування проекту передбачалося за рахунок державного бюджету. Після того, як ТОВ «Газпром нафта інвест» реорганізували в ВАТ «Суспільно-діловий центр Охта», в жовтні 2007 року законодавчі збори міста внесло поправки до закону «Про цільову програму« Будівництво адміністративного ділового центру в Петербурзі »». Згідно з новою версією закону міський бюджет мав сплатити лише 49% від усієї вартості будівництва, що дорівнює приблизно 29 400 мільйонів рублів, і отримати 49% статутного капіталу «Охта-центру». Фінансуватися за рахунок держави повинні були тільки соціальні об'єкти, які стали б потім власністю міста, наприклад, спортивний комплекс, музей, концертно-театральний комплекс.
26 грудня 2008 року голова правління ВАТ «Газпром» Олексій Міллер заявив, що група «Газпром» візьме на себе 100-відсоткове фінансування будівництва «Охта- центру».
результати
В основу проекту «Лахта-центру» лягла архітектурна концепція, розроблена для «Охта-центру», з урахуванням особливостей нового місця розташування.
В ході громадського слухання в адміністрації Приморського району за проектом «Лахта-центру», яке відбулося 24 червня 2011 року, директор з проектування міжнародних проектів компанії RMJM Тоні Кеттла продемонстрував попередні варіанти архітектурної концепції майбутнього суспільно-ділового центру, а також надав дослідження на тему можливого впливу висотного центрального будівлі на панораму Петербурга.
У серпні 2011 року на підставі рекомендацій комісії по землекористуванню та забудові Санкт-Петербурга главою комітету з містобудування було прийнято рішення про відхилення раніше дозволеної висоти до 500 метрів на ділянці Лахтинская розливу.
Найближчим часом планується провести ряд робіт, що включають в себе інженерну підготовку ділянки, розробку проектної документації та проекту планування, до яких буде залучено як зарубіжні, так і російські компанії.
Плани на майбутнє
За словами представників інвесторів, проект «Лахта-центр» планується реалізовувати із застосуванням екологічних технологій, а на території ділового комплексу створити великі паркові зони, такі заходи повинні звести до мінімуму вплив будівництва і життєдіяльності ОДЦ на екологію.
Також за проектом певний під забудову ділянку в Лахті повинен стати пілотною моделлю енергоефективного району, в комплексний проект якого увійдуть інноваційні технології енергозбереження, такі як:
інтелектуальний подвійний фасад, що дозволяє одночасно зберігати тепло в приміщенні і забезпечувати природну вентиляцію повітря.
заміна стандартних опалювальних приладів на інфрачервоні випромінювачі, за допомогою яких можна повторно використовувати енергію побутових і технічних приладів.
температурні датчики, що автоматично підтримують температурний режим з урахуванням кількості знаходяться в будівлі.
сенсорні датчики, автоматично регулюють освітлення приміщень і так далі.
Крім цього план проекту передбачає оптимізацію енергозбереження в усьому районі, для чого буде проведена реконструкція тепло і енергомереж.
Реконструкції піддасться і транспортна інфраструктура району. На даний момент в Приморському районі дуже складна транспортна ситуація, через відсутність дорожніх розв'язок в районі Лахтинська затоки і на перехресті вулиць Савушкіна і Планерній.
Для того щоб усунути проблему дорожнього сполучення в районі Лахті, повинні побудувати Західний швидкісний діаметр, прокласти Шуваловский проспект, завершити будівництво Богатирського проспекту, збільшити число доріг, які будуть з'єднувати північно-західну і південну частину Приморського району. По закінченню всіх запланованих робіт, зокрема розширення Приморського шосе з двох до шести смуг і реалізації плану розв'язки на перетині вулиці Савушкіна і Планерній, пропускна здатність з'єднують район і місто магістралей зросте в два рази.
Суспільна думка:
Будівництво раніше запланованого «Охта-центру» викликало великий резонанс в суспільстві. Основною темою для спору стало «Зміна унікального історичного вигляду Санкт-Петербурга висотною будівлею адміністративно-ділового центру ВАТ« Газпром-Сіті »(за встановленими правовим актам будівлі в історичному центрі не повинні перевищувати 48 метрів).
Проти будівництва ОДЦ виступили Союз архітекторів Росії, зарубіжні архітектори і архітектори Санкт-Петербурга, ЮНЕСКО, міністерство культури РФ, опозиційні політичні партії Санкт-Петербурга: «Яблуко», КПРФ, «Справедлива Росія», громадські організації «Живе місто», «Охтінская дуга », група ЕРА, центр експертиз ЕКОМ, а також ряд відомих діячів культури і представників інтелігенції.
За даними останнього телефонного опитування, проведеного в травні 2010 року компанією «Ромир» 38% опитаних висловилися «негативно / скоріше негативно» по відношенню до проекту, і 50% респондентів відповіли «позитивно / скоріше позитивно». Більшість опитаних вважають, що Санкт-Петербург повинен розвиватися не тільки як музейний і туристичний центр, а й як сучасний мегаполіс, 66% впевнені, що в місті можливо поєднання класики і архітектурних новацій, і 37% опитаних городян позитивно ставляться до появи в місті висотних будівель.
Після перенесення проекту «Охта-центр» в Лахті, обсяг критики істотно скоротився. Так 24 червня 2011 року в рамках громадського слухання в адміністрації Приморського району інвестором були представлені результати комп'ютерної оцінки візуального впливу висотної домінанти на панораму міста, яка показала, що вежа знаходиться за межами зони «чіткої видимості», передбаченої міським законом про режими зон охорони культурної спадщини .
А в 2011 році дослідницький холдинг РОМИР провів соціологічне опитування, за даними якого 67% жителів Приморського району оцінюють проект позитивно або нейтрально, 24% - негативно і 9% не змогли дати відповідь.
Точка зору: Будівництво ОДЦ «Лахта» має багато позитивних сторін. Місто вже давно потребує переносетранспортних, логічних і ділових функцій за межі історичного центру, а також у формуванні нового ділового району. Реалізація проекту дасть велику кількість робочих місць, і приверне зарубіжні інвестиції, які згодом будуть направлені на розвиток міста.
«Лахта-центр» стане серйозним стимулом для розвитку північних районів Петербурга. Також серед плюсів будівництва можна відзначити реалізацію великого обсягу нерухомості, який може стати приводом до міжнародної співпраці.
До мінусів проекту можна було б віднести порушення панорами історичного Петербурга, центральним висотною будівлею архітектурного ансамблю «Лахта», висота якого становитиме від 300 до 500м, але віддаленість ОДЦ від центру міста на 9 км, зводить цей недолік практично до нуля, так як верхівка будівлі буде практично не помітна.
Майбутній суспільно-діловий центр "Лахта" знаходиться в Приморському районі, між Фінською затокою і Приморським шосе, на Лахтинська проспекті, 2.
Розташування
Приморський район, між Фінською затокою і Приморським шосе, на Лахтинська проспекті, 2.
Загальна площа забудови
140 тис.кв.м.
інвестор
компанія «Газпром».
проектувальники
Архітектурне бюро RMJM London
ЗАТ «Міський проектний інститут житлових і громадських будівель» (ЗАТ «Містопроект»).
бюджет
60 млрд. Рублів.
закінчення будівництва
2018 рік.