Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
На своїй останній, як з'ясувалося, прес-конференції, колишній головний архітектор Москви Олександр Кузьмін ні словом не обмовився про відставку, натомість всіляко хвалив план розширення Москви. Він пообіцяв, що приєднані території не стануть черговим спальним районом, а набудуть статусу нового центру тяжіння для москвичів. Правда, виконувати ці обіцянки будуть вже інші люди.
"Я людина з лужковським минулим і не соромлюся цього", - зронив побіжно Олександр Кузьмін, кажучи начебто зовсім про інші речі. Мабуть, цей факт біографії теж зіграв не останню роль в його відставці, яка сталася якраз в день народження головного архітектора Москви.
Про його відхід з поста голови Моськомархитектури, який він займав з 1996 року, заговорили цієї весни. Кузьмін залишалося останнім великим чиновником в стройкомплексе столиці, яка зберегла свій пост після відставки Юрія Лужкова.
Велика Москва: стало вдвічі просторіше ?
Торкаючись свого "лужковського минулого" Олександр Кузьмін визнав, що "теж робив помилки". Правда, детально розповідати про них не став, згадавши лише МКАД. Та й то в якості не помилки як такої, а приклад недалекоглядного розрахунку. Перший час кільцева дорога непогано справлялася зі своєю функцією розвантажувальної траси для центру, але незабаром застигла і вона. Причина проста - постійне зростання приватного автопарку. І подальше дорожнє будівництво проблему пробок вже не вирішить, впевнений Кузьмін. Потрібно змінювати напрямок руху - не тільки в центр, але і в інші райони.
"Пробки - це наслідки. Головна причина - нераціональне зонування Москви, при якому місця для житла і місця для роботи ніяк не перетинаються", - говорить архітектор.
І ось якраз нові території, приєднані до Москви 1 липня, дають місту шанс змінити "траєкторію руху" - з центру на околицю. "Є шанс спробувати вирішити цю задачу в нових кордонах", - впевнений Олександр Кузьмін.
Читайте також: Безкоштовна земля не здешевила житло .
У цьому він розходиться з багатьма експертами, які вважають, що ніякого "нового центру" не вийде. Причина - відсутність готової мережі інженерних комунікацій на приєднаних територіях: доріг, води, електрики. У міста на таке масштабне будівництво не вистачить коштів, а бізнесмени в такий проект вкладатися не будуть.
Втім, Олександр Кузьмін якраз впевнений, що великі вкладення і не будуть потрібні: "Ні в якому разі не потрібно зводити там чергові спальні райони з масовою забудовою". За його думки, за основу планування треба взяти принцип кластерів - медичного, наукового, фінансового.
"Ми не збираємося всі забудовувати. На вільних територіях можна організувати тематичні парки. Крім того, в цьому районі три аеропорти. Опрацьовується питання будівництва дороги, паралелльно МКАД, яка з'єднає, наприклад, Внуково - Комунарка - Бутово", - розповідав на прес-конференції Олександр Кузьмін.
На питання журналістів, що будуть робити з наявними на цих територіях скотомогильниками, Кузьмін заявив, що їх в будь-якому випадку необхідно прибирати - незалежно від того, буде поруч федеральний центр чи ні.
Правда, що ж конкретно може з'явитися на цих територіях вже найближчим часом, екс-головний архітектор Москви так і не сказав. Точно відомо лише про будівництво кількох дитячих садків і шкіл, а також про переоснащення місцевих міських служб. Наприклад, в одній з пожежних частин замість трьох по плану виявилася лише одна стара пожежна машина. "Все структури, що відповідають за безпеку, будуть модернізовані", - пообіцяв Кузьмін.
Читайте також: Жителям "нової Москви" заборонили пити ночами .
Говорити про плани дійсно ще рано. І тому, що підсумки конкурсу на концепцію розвитку нової Москви будуть оголошені тільки в вересні. І тому, що на самих нових територіях існують мінімум п'ять генеральних планів забудови. Як в результаті поєднають одне з іншим, поки не знає ніхто. І відповідати за отриманий гібрид буде вже новий архітектор Москви.
Якраз сьогодні, 13 липня, стало відомо про створення в міській адміністрації спеціального профільного департаменту, який буде займатися "розвитком нових територій столиці". Правда, йому доведеться вирішувати не тільки питання, пов'язані із забудовою "нової Москви". У списку сфер діяльності департаменту фігурують також "розвиток колективного садівництва москвичів" і "забезпечення садівничих некомерційних товариств інженерної та транспортної інфраструктури". Ну і, само собою, будівництво - крім доріг першої категорії і метрополітену. Словом, "освоєння території", що приєднується до мегаполісу.
Читайте найцікавіше в рубриці " Суспільство ".