- призначення форми
- Як оформити форму
- Як здійснюється інвентаризація заборгованості
- бланк форми
- зразок заповнення
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Для відображення результатів інвентаризації дебіторських і кредиторських боргів застосовується спеціальний акт. Цей акт - уніфікована форма інв-17. Про те, як її оформити, ви дізнаєтеся з наступної статті.
призначення форми
Перед тим, як складати бухгалтерську звітність, компанії повинні провести опис своїх зобов'язань і активів. Це допомагає правильно заповнити баланс, а також вчасно виявити невідповідність даних обліку інформації контрагентів.
Також інвентаризацію необхідно здійснювати в наступних випадках:
- зміна осіб, які несуть мат. відповідальність;
- ліквідація компанії;
- крадіжка в організації.
Як оформити форму
Форму інв-17 повинна оформляти комісія з інвентаризації. Склад цієї комісії встановлює керівник організації.
Даний документ формують в двох примірниках. Один примірник залишається у комісії, а другий передається головному бухгалтеру.
Під час опису дебіторської та кредиторської заборгованостей потрібно провести перевірки аналіз за операціями з фондами, замовниками, постачальниками, покупцями і співробітниками.
Перед тим, як почати заповнювати бланк форми інв-17, потрібно сформувати довідку-додаток. В даній довідці міститься наступна інформація:
- про кредиторів і інших осіб, із зазначенням їх контактів;
- причини заборгованостей;
- документи, за якими виникли борги;
- дата появи заборгованості;
- розмір боргу.
Бланк і зразок заповнення довідки до форми інв-17 можна знайти в статті .
Після оформлення цієї довідки можна приступати до заповнення бланка акта. Зразок акту інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованості представлений нижче.
Бланк форми складається з двох сторінок. На першій сторінці відображаються відомості про дебіторську заборгованість, а на другий - про кредиторську.
Заповнення першої сторінки передбачає вказувати наступну інформацію:
- найменування дебітора;
- номер рахунку вироблених з ним облікових операцій;
- загальний баланс для цього дебітора (третя графа);
- посвідчений розмір боргу (четверта графа);
- неудостоверенний розмір боргу (п'ята графа);
- розмір боргу, у якого закінчився термін позовної давності (шоста графа).
Якщо дебітор не один, інформація по кожному з них заповнюється по-окремо, а в кінці підраховується підсумок.
Друга сторінка акта інвентаризації розрахунків інв-17 заповнюється в такому ж порядку, тільки за кредиторською заборгованістю.
Після завершення оформлення всі члени комісії повинні проставити на акті свої розпису.
Як здійснюється інвентаризація заборгованості
Перед початком проведення інвентаризації співробітники, що несуть матеріальну відповідальність, повинні пред'явити контрагентам акти звірки. Після цього директор компанії видає наказ про призначення комісії з інвентаризації. Даний орган методом документальних перевірок повинен перевірити справжність такої інформації:
- дебиторского і кредиторського боргу;
- розрахунків з працівниками;
- розрахунків з підзвітними особами;
- розрахунків з органами контролю;
- інших розрахунків, що здійснюються організацією.
бланк форми
завантажити бланк форми інв-17.
зразок заповнення
завантажити зразок заповнення форми інв-17.