У ДАІ Гродно пояснили, як їздити на електровелосипед

  1. ПДР для електробайк
  2. Електробайкі в Гродно
  3. Які ж правила діють в інших країнах?
  4. Питання, відповідей на які поки немає

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Електровелосипеди ще не стали в Білорусі мейнстрімом Електровелосипеди ще не стали в Білорусі мейнстрімом. А для нашого законодавства їх і зовсім не існує. Але рекомендації по користуванню пауербайкамі є. Так ось, їздити на електровелосипед потрібно (краще присядьте) по проїжджій частині, в мотошоломі (так-так, саме в мото-) і (увага) з правами категорії АМ.

У гродненских магазинах електробайкі не продають і, за словами деяких продавців, поки не планують. Причини: високий цінник (близько тисячі доларів) і складності в сертифікації нової продукції. Велолюбителі збирають свої пауербайкі самі, комплектуючі купують в інтернет-магазинах.

Якщо ви ще не знаєте, що таке електричний велосипед, розповідаємо. Він же пауербайк, він же велогібрід, а по-англійськи e-bike або pedelec. Виглядає майже так само, як і простий велосипед. Але на відміну від останнього у нього є електродвигун, акумуляторна батарея і контролер. Тобто, це велосипед з електроприводом. Зарядив його від мережі і поїхав. Завдяки електроенергії, зусиль, щоб тиснути на педалі, витрачається менше. Як говорить електробайкер Володимир з Гродно: «відмінність у тому, що на роботу на ньому приїжджаєш в сухий сорочці».

ПДР для електробайк

ООВ «ВелоГродно» звернулося до Гродненського ДАІ УВС з питаннями, яких правил дотримуватися при їзді на електровелосипед. Чи співпадають вони з правилами для звичайних велосипедів?

У ДАІ були змушені визнати, що сьогодні в законодавстві такого поняття як «електровелосипед» немає. Співробітники інспекції звернули увагу, що їх відповідь носить лише інформаційний характер і «висловлює думки управління ДАІ УВС», але не є трактуванням чинного законодавства.

На думку ДАІ, електровелосипед можна прирівнювати до велосипеда, бо він «приводиться в рух електродвигуном, а не мускульною силою людини» (п. 2.27 ПДР). А ось прирівняти його в мопедів - будь ласка. Звідси в ДАІ пропонують користуватися електровелосипедом як мопедом.

По-перше, сісти на нього можна тільки з правами категорії АМ. Отже, дітям до 16 років про електробайк можна забути. Особам, які мають права на управління іншими категоріями автотранспорту, категорія АМ відкривається автоматично.

По-друге, їхати можна тільки по проїжджій частині. Велодоріжки на тротуарах або в Пишках - не місце для пауербайкеров.

По-третє, водій (саме так пропонується називати велосипедиста на пауербайке) повинен бути в застебнутому мотошоломі (!). З приводу велошлема сказати щось важко, так як в п. 9.5 ПДР про велошлем нічого не сказано.

Перевозити пасажирів можна, якщо це передбачено конструкцією велосипеда.

Реєструвати, страхувати і проходити техогляд електровелосипедів потрібно так само, як мопедів.

Скутер (мопед) обов'язково реєструється в ДАІ, якщо він відповідає таким технічним характеристикам:

  • має робочий об'єм двигуна понад 50 куб. см.
  • має електродвигун потужністю понад 4 кВт
  • має максимальну конструктивної швидкістю руху більш ніж 50 км / год

Зареєстровані транспортні засоби в обов'язковому порядку підлягають страхуванню цивільної відповідальності.

У відповіді ДАІ попереджає також про відповідальність за порушення правил. Бесправнік заплатить від 5 до 20 БВ (це 115-460 рублів). Якщо ж ви осідлали електробайк без мотошлема, вас чекає або попередження, або штраф в 1 БВ, тобто 23 рубля.

Оскільки ці правила поки носять рекомендаційний характер і не публікуються офіційно, незрозуміло, що чекає власників електровелосипедів в конфліктній ситуації. Мабуть, щоб в законодавстві врегулювали тему електровелосипедів, хтось до цього повинен постраждати.

Електробайкі в Гродно

Гродненський електробайкери зустріли рекомендації без захвату.

Гродненец Володимир купив електровелосипед 4 роки тому і не згоден з новими рекомендаціями.

- Потужність акумулятора в моєму байці 250 Вт. Він розганяється максимум, ніж, якби я просто ногами крутив педалі. Чому тоді я повинен здавати на права, надягати мотошлем?

Віталій з Гродно згоден, що при потужності двигуна до 3 кВт велосипед можна прирівняти до мопеду. Але чоловік їздить у велошлема, позначає себе білим ліхтарем спереду, червоним ззаду. На проїжджу частину не виїжджає.

- Їжджу тротуарами, бо водії у нас темні і всіляко намагаються нашкодити велосипедисту, нехай і на «механічному транспортному засобі».

Туристи, які скористаються безвізовим режимом і приїдуть в Білорусь на електробайк, повинні будуть дотримуватися наших правил. Але звідки вони їх дізнаються, якщо навіть білоруси з ними не знайомі?

Які ж правила діють в інших країнах?

Незважаючи на наявність електроприводу, електровелосипед використовується приблизно так само, як і звичайний велосипед, і в більшості країн не вимагає для водіння наявності водійського посвідчення або номерного знака.

Наприклад, у Великій Британії їздити на електровелосипед можна з 14 років. Для цього не потрібні права. E-bike не потрібно реєструвати або страхувати. Їздити на ньому можна по велодоріжках.

Більшість електровелосипедів в Німеччині - нізкомощностние (pedelec), які розвивають швидкість не більше 25 км / ч. Щоб на них їздити не потрібні права, шолом або страховка. Одиничні екземпляри - це справжні e-bike, які можуть розігнатися до 45 км / ч. Для користування ними потрібні права керування автомобілем або мопедом, шолом, страховка.

Питання, відповідей на які поки немає

Виходить, електробайк, який розвиває швидкість менше 50 км / год не треба реєструвати в ДАІ, і при наявності прав на категорії АМ не німий можна пересуватися по проїжджій частині? І тим, хто бажає рухатися по проїжджій частині (і має права на водіння авто-мото техніки) досить придбати комплектуючі та встановити на свій велосипед?

але згідно ru.wikipedia.org , Що посилається на ПДР Росії, «велосипед з саморучно вставленим ел.мотором за документами залишається безмоторних велосипедом».

Підтримка сайту здійснена Фондом «Євразія» за рахунок коштів, наданих Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

Чи співпадають вони з правилами для звичайних велосипедів?
Чому тоді я повинен здавати на права, надягати мотошлем?
Але звідки вони їх дізнаються, якщо навіть білоруси з ними не знайомі?
Які ж правила діють в інших країнах?
І тим, хто бажає рухатися по проїжджій частині (і має права на водіння авто-мото техніки) досить придбати комплектуючі та встановити на свій велосипед?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online