Огірочки оптом. Як шахраї обманюють клієнтів "Сбербанк-онлайн"

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Аферисти активно взялися за онлайн-додатки банків. Дісталося і Ощад. Жертвами аферистів стають не тільки пенсіонери, а й молоді люди. А при зверненнях від постраждалих клієнтів працівники відхрещуються і кажуть: "Ну ви ж самі все перевели".

"Ліве" додаток

У листопаді 2017 року стало відомо, що хакери активно поширюють заражену трояном шкідливу програму під виглядом Android-додатки "Сбербанк-онлайн". Зловмисники використовували той факт, що Android дозволяє встановлювати на пристрої програми не тільки з офіційного магазину.

Так, вони розробляють додатки, які максимально схожі на справжні і навіть рекламують їх як поліпшену версію. Дані виявляються у зловмисників, як тільки ви вводите свої логін і пароль.

Користувачам слід уважно ставитися до завантажуваних ними програмами, щоб убезпечити себе від шахрайства, підкреслюють в банку. Рекомендується завантажувати додатки тільки з офіційного магазину, перевіряти запитувані ними права і захищати свої пристрої за допомогою рішень безпеки.

Зі свого боку Сбербанк впровадив в своє офіційне додаток антивірусний захист, що виявляє шкідливі програми і блокує їх установку.

Три класи освіти

Влітку минулого року шахрай, у якого три класи освіти, отримав півтора року умовно за шахрайство після того, як обдурив жінок з Псковської області, Кемерова і Мурманська за допомогою "Ощадбанку-онлайн".

Першою жертвою афериста стала 62-річна пенсіонерка, яка хотіла здати квартиру в Пскові. Шахрай зателефонував їй, представився робітникам із Орехово-Зуєва і заявив, що готовий оплатити проживання прямо по карті. Жінка підключила "Мобільний банк" і під керівництвом шахрая прив'язала послугу до його номеру телефону.

- Після цього шахрай в системі "Сбербанк-онлайн" отримав доступ до її "Особистого кабінету" і перевів належали жінці 20 тисяч рублів на її карту. Потім він переконав потерпілу в тому, що нібито помилково перерахував їй цю суму замість обумовлених 8 тисяч рублів, і зажадав "повернути" гроші. Тоді вона зарахувала на два абонентські номери стільникового зв'язку зловмисника по 10 тисяч рублів, - цитує PenzaNews старшого помічника прокурора Пензенської області по взаємодії із засобами масової інформації Світлану Артамонову.

На наступний день аферист подзвонив знову і заявив, що його роботодавець готовий їй перевести 60 тисяч "за комуналку і на інші витрати". Шахрай умовив господиню квартири зняти цю суму і зарахувати на баланс використовуваних їм мобільних номерів. За це обіцяв заплатити 2 тисячі рублів. Так він дзвонив ще кілька разів і під різними приводами просив перевести "вже надійшли їй гроші" на його карту за невеликі винагороди. В результаті пенсіонерка позбулася 104 тисяч рублів.

- Аналогічним способом в березні він викрав грошові кошти у 71-річної мешканки Кемерова і 60-річної мешканки Мурманська - по 10 тис. Рублів у кожної, - відзначили в прокуратурі.

СМС

У грудні минулого року прокуратура Автозаводського району Тольятті затвердила обвинувальний висновок у кримінальній справі стосовно трьох осіб. За версією слідства, вони поширювали через СМС на телефони з помилковим текстом про блокування банківської карти і вказували номер, куди необхідно передзвонити.

Аферисти спеціально знімали квартири, куди їм дзвонили потерпілі. Шахраї представлялися співробітниками Ощадбанку, розповідали історію про збої в системі банку і блокування картки.

Для розблокування потрібно назвати номер і CVV карти, а також паспортні дані. жертви шахраїв отримували на телефон коди-підтвердження для входу в систему "Сбербанк-онлайн", які передавали шахраям. Аферисти ж переводили гроші з них на інші банківські карти або QIWI-гаманці, а після знімали готівку через термінали. Так шахраї обдурили шістьох людей. Справа вже передали до суду.

"Огірочки оптом"

Ця історія сталася в грудні 2016 року в Сиктивкарі. 56-річна жінка на "Авіто" розмістила оголошення про продаж домашніх солінь. На наступний день їй зателефонувала дівчина і заявила, що купить відразу 20 банок. Заплатить за них відразу в повному обсязі.

Гроші домовилися перевести на карту, але було нібито необхідно, щоб пенсіонерка підійшла до банкомату і продиктувала номер карти для перекладу. Після цього жертва шахраїв розповіла, що зробила "пару операцій" (яких - не пам'ятає) під керівництвом дзвонила.

Уже пізніше поліцейські з'ясували, що вона підключила "Сбербанк-онлайн". Аферистка заявила, що помилково перевела 20 тисяч рублів, і попросила "повернути гроші". Жінка стала відправляти невеликі суми на номери дівчата, як та того і вимагала. Через стрес не виникло питань, чому невеликими сумами і чому на мобільний. Не було сумнівів і коли банк попередив про можливе шахрайство. Жінка отямилася, тільки коли перевела всю суму і вирішила перевірити баланс.

Тільки через кілька годин вона запідозрила недобре і звернулася в поліцію. Було порушено кримінальну справу за статтею "Шахрайство".

"Нічим не можемо допомогти"

Гнівний відгук про те, як поводиться Сбербанк в разі, якщо клієнт потрапляє в лапи шахраїв, залишили на banki.ru . Інцидент стався в 2015 році. У травні шахраї зламали акаунт користувачі в "Ощадбанку-онлайн" та вкрали півмільйона рублів.

- Шахраї мали повністю всією інформацією про мене (паспортні дані, номер телефону, логін в "Ощадбанку-онлайн", мої останні скоєні операції по карті і в "Ощадбанку-онлайн"). Мені прийшло СМС з інформацією про те, що доступ в "Сбербанк-онлайн" заблокований, і вказано номер телефону, за яким можна дізнатися інформацію. Я вирішив перевірити і спробував зайти в свій особистий кабінет, доступ дійсно був блокований. Як я розумію, ніхто, крім співробітників банку, заблокувати систему не може, - зазначив користувач.

Фахівці call-центру заявили, що причина блокування - підозра на вчинення шахрайської операції. Підозри викликали не два перекладу по 250 тисяч, а поповнення рахунку мобільного на 2000 рублів. Дану операцію анулювали і відновили доступ до "Ощадбанку-онлайн".

- Незабаром мені прийшло СМС про те, що з моєї картки перевели ще 250 000 рублів. Я тут же зателефонував на гарячу лінію Ощадбанку для того, щоб заблокувати карту. При цьому на номер мого мобільного телефону не прийшло повідомлення з паролем. Прийшов тільки СМС про те, що гроші з карти списані, - пише користувач.

За його словами, було направлено звернення про опротестування операцій і про шахрайські дії. Коли на наступний день клієнт прийшов до Ощадбанку за випискою, співробітники заявили, що виписку за операціями по карті можливо буде взяти лише через 11 днів. А інформацію за операціями списання коштів в "Ощадбанку-онлайн" можна буде подивитися тільки після того, як буде перевипущена карта.

Як захиститися від шахраїв

Фахівці Ощад в курсі регулярних нападок шахраїв. На офіційному сайті вони випустили список рекомендацій.

- Сбербанк ніколи не запитує паролі для скасування операцій.

- Для входу в особистий кабінет потрібно тільки ідентифікатор і пароль / одноразовий пароль.

- Вводити одноразові паролі слід тільки в тому випадку, якщо операція ініційована вами.

- Не встановлюйте додатки з невідомих джерел.

- Вимикайте в налаштуваннях вашого iPhone можливість використовувати голосове управління Siri на заблокованому екрані.

- Використовуйте захищене SSL-з'єднання.

- Обов'язково використовуйте антивірус на комп'ютері і мобільних пристроях.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online