Чи існують гарантії на медичні послуги?

  1. Наскільки законно така поведінка виконавця?
  2. Кілька винятків з правил

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Медична наука не стоїть на місці, і з кожним днем ​​в арсеналі лікарів з'являються нові методи діагностики та лікування. Але при цьому організм кожної людини залишається замкнутої у своїй унікальності всесвіту, передбачити поведінку якої при зіткненні із захворюванням або травмою часом буває дуже складно.

Ймовірно, тому ні в одному договорі на надання медичних послуг не обмовляються результати, які будуть досягнуті після закінчення проведеного обстеження або лікування. А значить, виконавець не бере на себе жодних гарантійних зобов'язань. Він гарантує, що всі необхідні маніпуляції будуть виконані у встановлені законом терміни, на досить високому рівні і якісно, ​​але не приймає на себе відповідальності за отриманий результат.

Наскільки законно така поведінка виконавця?

Подібна ситуація має місце і в юриспруденції. Коли адвокат або юрист укладають зі своїм клієнтом договір про надання послуг, вони не обумовлюють отримані результати. Юрист просто виконує свою роботу, захищає законні інтереси клієнта, але яким буде результат справи, залежить не тільки від його роботи, а також від конкретної ситуації, дій протилежної сторони, рішення суду або іншої інстанції.


Це ж відбувається і при наданні медичних послуг. Лікар проводить обстеження, лікує хворого, але успіх визначається безліччю факторів: часом звернення, стадією та видом захворювання, загальним станом організму хворого, наявністю супутніх захворювань, чином його життя і спадковістю, а також матеріально-технічним оснащенням і лікарським забезпеченням лікувального закладу.

Часом в абсолютно безнадійних випадках спостерігається позитивна динаміка, і пацієнт швидко йде на поправку. А часом - при відносно сприятливих прогнозах розвиваються важкі ускладнення. Чим більше таких випадків в практиці лікаря, тим менш охоче він дає якісь прогнози і гарантує успішний результат. І закон відноситься до цієї ситуації з розумінням.

Однак в деяких випадках гарантійні зобов'язання все-таки вступають в силу.

Кілька винятків з правил

Гарантія на медичну послугу в обов'язковому порядку видається в тому випадку, якщо її результат має матеріалізований характер. У категорію послуг, при наданні яких повинні обумовлюватися гарантійні терміни, входять:

  • протезування;
  • установка імплантатів;
  • пломбування (терапевтичне лікування) зубів.

При укладанні договору на кожну з цих послуг виробник протеза або імплантату, а також лікувальний заклад, де ці пристрої і матеріали використовуються, визначають термін, протягом якого встановлений протез або імплантат буде виконувати свою функцію і не втратить свій зовнішній вигляд.

Як правило, при протезуванні зубів, також як і при їх лікуванні сучасними пломбувальними матеріалами, гарантія на виконані роботи становить один рік. Рідше, при певних умовах (наприклад, при неможливості відновити цілісність зуба внаслідок його значного руйнування), гарантійний термін скорочується до трьох - шести місяців. Ще рідше він збільшується до двох років.

Два роки - це максимальний термін, який затверджений законами про захист прав споживачів.

Якщо протягом гарантійного терміну виникає поломка протеза, розвиток вторинного карієсу на місці пломбування або випадання пломби, а також інші проблеми, виконавець зобов'язаний виправити дефекти або відшкодувати повну або часткову вартість наданих послуг. Чи не звільняється він і від компенсації морального збитку і виплати неустойки при несвоєчасному врегулюванні конфлікту.


Георгій Максимов

Наскільки законно така поведінка виконавця?
Наскільки законно така поведінка виконавця?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online