Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
До недавнього часу кругла печатка була обов'язковим атрибутом юридичної особи (АТ і ТОВ). Необхідність її наявності у організації була закріплена на законодавчому рівні (п.7 ст.2 Федерального закону від 26.12.1995 р № 208-ФЗ «Про акціонерні товариства», п.5 ст.2 Федерального закону від 08.12.1998 р № 14-ФЗ «Про товариства з обмеженою відповідальністю».). Але з вступом в силу Федерального закону від 06.04.2015 р № 82-ФЗ вимога мати круглу печатку було виключено з відповідних норм. З 07.04.2015 року це стає правом юридичної особи: воно може продовжувати працювати з печаткою, як і раніше, або відмовитися від неї. Незважаючи на такі позитивні зміни багато компаній не поспішають розлучатися з печаткою. Крім цього, обзаводяться ще допоміжними (додатковими) печатками і штампами.
Що стосується ІП, закон і перш і зараз не зобов'язує їх використовувати круглу печатку. Вирішує це питання виключно підприємець.
В процесі своєї експлуатації друк (штамп) може прийти в непридатність: зноситися або пошкодитися. Або у її власника можуть змінитися реквізити (найменування, місцезнаходження і т.д.). Або компанія зазнала реорганізацію, а може і зовсім ліквідована. Все це є приводом для знищення старої печатки (штампа).
Зверніть увагу, що законодавство не зобов'язує організації та ВП робити це. Але щоб уникнути можливих зловживань, і щоб не було плутанини, штемпельні вироби старого зразка краще утилізувати. І весь цей процес повинен бути задокументований. Для цих цілей використовується акт про знищення печаток і штампів. Але про все докладно.
В даний час виготовлення та знищення печаток (штампів) не контролюється державою Тому компанія може самостійно регламентувати роботу з ними. Для цього видається локальний нормативний акт (ЛНА) у формі наказу по основній діяльності, правил, інструкції і т. Д. У ньому вона передбачає, в тому числі і порядок знищення печаток (штампів).
Відслужили своє печатки та штампи можна знищити:
- власними силами;
- силами сторонньої організації.
У першому випадку діє спеціальна комісія. Вона призначається наказом керівника у міру потреби, в якому всі її члени перераховуються поіменно. Або склад комісії закріплюється ЛНА, при цьому вказуються тільки посади її членів. Бажано, щоб до комісії входив працівник, відповідальний за роботу з печатками і штампами.
Завдання комісії - фізично знищити кліше (елемент друку, що містить дзеркальне відображення відбитка печатки). Тобто привести його в повну непридатність для подальшого використання. Якщо кліше зроблено з гуми, каучуку або інших полімерів, то його, як правило, розрізають ножицями на дрібні шматочки або спалюють. Металеве кліше спилюють хрест-навхрест. Весь процес утилізації документується за допомогою акту про знищення печаток і штампів, де обов'язково зазначаються:
- найменування організації;
- найменування, дата, номер акта;
- склад комісії (найменування посади, ПІБ членів);
- підставу для знищення печаток / штампів;
- найменування, кількість і відбитки знищуються печаток / штампів;
- причина, час, місце і спосіб знищення;
- висновок комісії за фактом знищення;
- підписи членів комісії.
Заповнений і підписаний акт передається керівнику на затвердження. На підставі даного документа відповідальна особа робить відмітку про знищення в журналі обліку руху печаток і штампів. Надалі акт про знищення печаток і штампів зберігається разом з журналом на випадок виникнення суперечок за документами, на яких стоїть відбиток старої печатки.
Якщо компанія вирішила скористатися послугами сторонньої організації, то крім самого штемпельного вироби їй буде потрібно представити виконавцю цілий пакет документів. Ось приблизний його перелік:
- заяву від керівника організації про знищення печатки;
- ксеророкопія паспорта керівника (для держустанов - ксерокопія наказу про призначення керівника, засвідчена вищестоящою організацією);
- ксерокопія паспорта працівника, відповідального за знищення печатки;
- довіреність від організації на працівника, відповідального за знищення печатки;
- копія виписки з ЕГРЮЛ, завірена нотаріально;
- документ про оплату послуги.
Зверніть увагу! Загублену або вкрадену друк неможливо знищити.
При виникненні даних обставин її власнику негайно потрібно:
- Повідомити про те, що трапилося в обслуговуючі банки і контрагентам, у яких компанія отримує товарно-матеріальні цінності або грошові кошти. Це необхідно для того, щоб зловмисники, шахраї і т. Д. Не змогли скористатися печаткою для здійснення незаконний дій.
- Звернутися з заявою про зникнення печатки в поліцію. Якщо є ознаки складу злочину, то заводиться кримінальна справа. Якщо немає, то в порушенні кримінальної справи відмовляють. У будь-якому випадку компанія має право отримати копію відповідної постанови.
- Замовити нову печатку. Бажано щоб вона кардинально відрізнялася від старої. При цьому видається наказ по організації про зміну друку.
хоча в листі від 31.01.2011 р № 03-02-07 / 1-26 Мінфін Росії описав спрощений порядок дій при втраті друку. Відомство зазначило, що для виготовлення печатки нового зразка ніяких дозвільних документів отримувати не треба. Досить видати наказ про знищення (невикористання) старої печатки та виготовлення нової, приклавши до нього зразок відбитка.
Завантажити бланк акта про знищення печаток і штампів, а також зразок даного документа Ви можете нижче.