Як оформити землю на дачі у власність?

  1. Знаходження дачної ділянки на землі, не оформленої у власність
  2. Як відбувається оформлення прав власності?
  3. Попередній етап
  4. Збір документів
  5. порядок оформлення

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Дачні ділянки громадян нерідко використовуються громадянами без права власності на них, це накладає ряд обмежень як на використання ділянки для будівництва, так і на можливість продажу або передачі в спадщину такої ділянки.

оформити право володіння своїми ділянками громадяни можуть безкоштовно за умови наявності необхідних документів.

Знаходження дачної ділянки на землі, не оформленої у власність

Експлуатація наділів для дачного господарства, неоформлених у власність, може здійснюватися на підставі наступних видів прав:

У всіх перерахованих випадках землі дачної ділянки знаходяться у власності держави (муніципального органу). Громадяни, які користуються дачними ділянками на даних підставах, мають право оформити на ці ділянки право власності, якщо вони були отримані до жовтня 2001 року, відповідно до частини 4 ст. 7 закону № 93 ( «дачна амністія»).

Закон про «дачної амністії» передбачає ряд спрощень процедури оформлення прав власності на дачні ділянки громадянами, зокрема: Закон про «дачної амністії» передбачає ряд спрощень процедури оформлення прав власності на дачні ділянки громадянами, зокрема:

  • Зниження величини держмита до 100 рублів;
  • Скасування необхідності проводити межові роботи за свій рахунок;
  • Спрощений порядок подачі документів.

Законодавче регулювання надання дачних ділянок в приватне володіння громадян-землекористувачів здійснюється також пунктом 2.7 ст. 3 закону № 137 «Про введення Земельного кодексу», який визначає такі обов'язкові умови для безкоштовного оформлення ділянок у власність:

  • Земля була надана дачному кооперативу до жовтня 2001 року;
  • Дачну ділянку, що підлягає оформленню у власність, був розподілений на користь члена кооперативу рішенням загальних зборів;
  • Ділянка не вилучено з земельного обороту і необмежений в ньому.

Як відбувається оформлення прав власності?

Оформлення дачних ділянок у власність здійснюється в кілька етапів: Оформлення дачних ділянок у власність здійснюється в кілька етапів:

  1. Попередній етап;
  2. Подача заяви;
  3. Оформлення документів.

На початковому етапі відбувається визначення меж дачної ділянки і оцінка його площі, після чого землекористувач готує документи про право користування землею і подає їх до уповноваженого муніципальний орган разом із заявою. За підсумками розгляду звернення заявнику видається дозвіл на оформлення прав, яке є правовстановлюючим документом для реєстрації прав на землю в Росреестра.

Попередній етап

Більшість неприватизованих дачних ділянок не мають документально підтверджених кордонів, а зображені схематично на мапі некомерційного об'єднання. Перед оформленням прав власності необхідно визначити і, при необхідності, уточнити межі дачної ділянки .

Роботи по уточненню кордонів може бути здійснена:

  • Кадастровим інженером;
  • Геодезичної компанією.

Кадастрові працівники, що працюють як приватні підприємці, повинні мати відповідну освіту і номер у федеральному реєстрі кадастрових інженерів.

Звернення до геодезичним фірмам може коштувати дорожче, але роботи будуть проведені швидше за рахунок більшого числа працівників.

Якщо право власності на дачну ділянку оформляється членом дачного кооперативу, який отримав муніципальну землю до жовтня 2001 року, то організація та оплата кадастрових робіт здійснюється не землекористувачем, а муніципальним власником землі, згідно з пунктом 2 ст. 12 закону № 93 «про дачної амністії».

Межування садової ділянки Межування садової ділянки

має проводитися сертифікованим фахівцем.

При наявності декількох бажаючих купити земельну ділянку місцева влада проводить аукціон з його продажу. Як він проводиться, ви можете дізнатися тут .

Як правильно оформити дарчу на земельну ділянку? Всі подробиці в нашій статті .

Збір документів

Для оформлення дачної ділянки у власність знадобляться наступні папери: Для оформлення дачної ділянки у власність знадобляться наступні папери:

  • Кадастровий паспорт;
  • Виписка з ЕГРП про власника;
  • Правоподтверждающій документ на землю;
  • Заява в адміністрацію.

Кадастровий паспорт необхідний для подачі заяви в адміністрацію і для реєстрації вже отриманого права в Росреестра. В даному документі міститься інформація про межі ділянки, категорії землі і видах дозволеної діяльності в межах наділу. Отримання кадастрового паспорта здійснюється в територіальному відділенні кадастрової палати після проведення геодезичних робіт на ділянці.

Виписка з ЕГРП про державний власника ділянки необхідна для визначення уповноваженого органу, в який слід звертатися для оформлення прав, а також для підтвердження, що ділянка не обтяжений правами третіх осіб. Виписку можна отримати як шляхом звернення до відділення кадастрової палати, так і на сайті Росреестра . Виготовлення виписки для фізичних осіб займає до трьох робочих днів і коштує 300 рублів.

До правоподтверждающім документам на дачну ділянку відносяться:

  • Свідоцтво про право безстрокового користування;
  • Свідоцтво про право довічного успадкованого володіння;
  • Договір довгострокової оренди;
  • Свідоцтво про право безоплатного надання землі;
  • Документ про право на спадщину.

Дані документи є необхідною основою для отримання дозволу на оформлення права власності. Землекористувачі отримують їх при початку користування ділянкою. Якщо у члена дачного кооперативу втрачені дані документи, але він фактично володіє дачним ділянкою довше 15 років, то він може оформити землю у власності по праву набувальною давністю через суд.

Заява на попереднє узгодження пишеться за стандартною формою, яку можна скачати тут .

У тексті заяви обов'язково потрібно вказати такі відомості: У тексті заяви обов'язково потрібно вказати такі відомості:

  • ПІБ, адреса та контактні дані заявника;
  • Орієнтири розташування дачної ділянки;
  • Площа ділянки;
  • Кадастровий номер (за наявності);
  • Категорія землі і вид користування;
  • Вид права користування дачною ділянкою;
  • Реквізити свідоцтва про право на землю.

У верхній частині бланка заяви вказується найменування місця звернення (муніципального органу влади), а також ПІБ та посада особи, уповноваженої на прийом і розгляд заявок. Далі слід викласти прохання оформити право власності на дачну ділянку відповідно до пункту 2.7 ст. 3 закону № 137 «Про введення в дію ЗК РФ» і вказати дані ділянки.

порядок оформлення

Після збору необхідних документів необхідно звернутися із заявою до уповноваженого на надання ділянки у власність орган влади:

  • До місцевого земельний комітет - якщо земля дачного кооперативу належить муніципальній владі;
  • У відділення Росимущества - якщо земля належить регіональної або федеральної виконавчої влади.

Земельний комітет розташовується в будівлях міської адміністрації, а адреса і телефон відділення Росимущества в конкретному регіоні можна подивитися тут .

Спочатку в уповноважений орган подається заява про попереднє погодження надання ділянки. Узгодження відбувається протягом 30 днів, протягом яких співробітники комітету:

  1. Перевіряють достовірність відомостей, зазначених у заяві;
  2. оцінюють можливість надання землі у власність ;
  3. Організовують кадастрові роботи з уточнення меж;
  4. Дають дозвіл на оформлення права власності.

При вказівці в заяві помилкових відомостей або поданні неповного пакета документів, текст заяви повертається дачнику з письмовим переліком недоліків протягом десяти днів з моменту подачі паперів.

За фактом готовності документа заявник повинен самостійно отримати його в кадастровій палаті, пред'явивши паспорт. Про готовність паспорта заявнику повідомляється з контактними даними, вказаними в заяві на надання ділянки.

Після отримання дозволу уповноваженого органу на оформлення дачі у власність, заявнику необхідно звернутися до відділення Росреестра для реєстрації права з наступними документами: Після отримання дозволу уповноваженого органу на оформлення дачі у власність, заявнику необхідно звернутися до відділення Росреестра для реєстрації права з наступними документами:

  • Копією отриманого рішення земельного комітету;
  • Кадастровим паспортом;
  • Копією паспорта;
  • Квитанцією про оплату держмита за реєстрацію (100 рублів).

Реєстрація здійснюється в двотижневий термін, після закінчення якого заявник отримує свідоцтво про право власності на дачну ділянку ( «зеленку»).

Отже, для оформлення права власності на дачну ділянку землекористувачу необхідно звернутися в міську адміністрацію з заявою, приклавши документи про право на ділянку. Щоб уникнути відмов і продовження терміну розгляду, необхідно уважно заповнювати заяву і готувати повний пакет необхідних документів.

Дорогі читачі, інформація в статті могла втратити свою актуальність. Якщо ви хочете дізнатися, як вирішити саме Вашу проблему, телефонуйте за телефонами:

Або задайте питання юристу на сайті. Це швидко і безкоштовно!


Як відбувається оформлення прав власності?
Як правильно оформити дарчу на земельну ділянку?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online