Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Якщо недавно куплена обновка не радує, з цим виразно треба щось робити. Сьогодні будемо розбиратися, як скласти претензію на повернення або обмін купленого товару.
зразок претензії
Насамперед, визначимося, які товари підлягають обміну, а які ні
Згідно Російському законодавству протягом 14 днів покупець може обміняти якісний непродовольчий товар, якщо товар не підійшов йому за кольором, габаритами, фасоном, розміром і т.п. Якщо відповідного товару у продавця немає, покупець має право вимагати повернення сплаченої ним суми в повному обсязі.
Але тут є винятки. Такому обміну підлягає не будь-який непродовольчий товар. На цей випадок законодавець встановив перелік якісних товарів не підлягають поверненню та обміну:
- Товари для профілактики захворювань в домашніх умовах. До них відносяться: предмети санітарії та особистої гігієни (контактні лінзи, засоби по догляду за дітьми), медичні прилади, лікарські препарати.
- Предмети особистої гігієни (шпильки для волосся, гребінці, бігуді, перуки і т.п.).
- Парфюмерно-косметичні товари. зразок претензія
- Товари, які відпускаються метражем. До них відносяться: текстиль (тканини, стрічки, мереживо тощо), кабельна продукція (дроти, шнури і т.п.), будівельні матеріали (лінолеум, плівка, килимові покриття і т.п.), інші аналогічні товари .
- Білизняні і панчішно-шкарпеткові вироби.
- Вироби та матеріали, що контактують з харчовими продуктами, з полімерних матеріалів, в т.ч. для разового використання (посуд, контейнери і пакувальні матеріали для зберігання харчових продуктів).
- Меблі побутові.
- Товари побутової хімії, пестициди, добрива та агрохімікати.
- Вироби з дорогоцінних металів, з дорогоцінними, напівкоштовними й синтетичними каменями, ограновані дорогоцінні камені.
- Зброя, основні частини і патрони до нього.
- Автомобілі та причепи до них, мотовелотовари, засоби малої механізації сільськогосподарських робіт, плавзасоби побутового призначення.
- Технічно складні товари побутового призначення, на які визначені гарантійні терміни (далі ми ще приділимо їм увагу).
- Рослини і тварини. як скласти претензію
- Непериодические друковані видання (блокноти, буклети, ноти та ін.) І відтворені на технічних носіях інформації.
Повторю, що цей перелік охоплює тільки товари, в яких не виявлено недоліки. Якщо один з перерахованих товарів має шлюб, то він, на рівні з іншими, може бути обміняний або повернений продавцю. У цьому випадку так само складається стандартна претензія щодо якості товару.
Якщо в куплений товар виявився недолік, ви маєте право:
- вимагати заміни товару на такий же або аналогічний, з відповідним перерахуванням ціни (якщо буде потрібно);
- вимагати пропорційного нестачі зниження ціни товару (знижку);
- вимагати невідкладного та безоплатного усунення виявлених недоліків товару або компенсації витрат на його ремонт;
- відмовитися від купленого товару і вимагати повного повернення його вартості.
Претензія по якості товару в разі виявлення браку пред'являються протягом усього гарантійного терміну або терміну придатності. При цьому пам'ятайте, що якщо виробник не встановив на товар гарантійний термін, то можливість пред'явлення претензії щодо якості товару все одно є. П ред'явленіе претензії в такому випадку можливо протягом 2-х років з моменту покупки товару або в розумний строк. Якщо дату покупки встановити неможливо, то термін обчислюється з дати випуску товару. Для сезонних товарів (вуличному взутті, рукавичок і т.п.) терміни пред'явлення претензії обчислюються з дня настання відповідного сезону.
Покупець за своїм вибором має право здійснити пред'явлення претензії як продавцеві, так і виробника товару. У свою чергу, ні продавець, ні виробник не має права відмовити в прийомі претензії щодо якості їхнього товару. вони так само не має права наполягати, щоб покупець звернувся до комусь іншому.
Відсутність у покупця касового чека на товар, не є причиною для відмови в прийомі претензії. Правда в цьому випадку, факт приналежності товару конкретного продавця доведеться доводити додатково, і тут є маленький нюанс:
- У разі якщо ви намагаєтеся повернути або обміняти дефектний товар, а продавець стверджує, що товар був куплений не в нього, доведення цього факту лягати на плечі продавця.
- Якщо ви вирішили повернути або обміняти якісний товар, з яких-небудь причин невідповідний вам, то доводити факт купівлі належить самостійно. В цьому випадку можна послатися на свідчення, наявні накладні, цінники на упаковці товару із зазначенням адреси магазину та ін.
Прийнявши претензію, продавець (або виробник) зобов'язаний прийняти товар і в разі виникнення розбіжностей самостійно провести і перевірку якості товару і експертизу. Всі ці дії повинні укладатися в 20 днів з дня пред'явлення претензії. Якщо покупець вимагає проведення експертизи, про оплатити її повинен продавець. Після отримання висновку експертизи всі витрати відшкодовує сторона, визнана відповідальною за виявлений дефект. Таким чином, якщо з'ясується, що за поломку товару відповідальний саме покупець (наприклад доведено, що ноутбук був залитий водою), то він відшкодовує продавцю витрати за проведення експертизи.
Чим відрізняється перевірка якості товару від товарної експертизи
Тепер, трохи про те, як скласти претензію, а потім направити її відповідачу:
Зразок претензії можна скачати тут
У шапці претензії обов'язково вкажіть не тільки реквізити продавця (або виробника), але і свої власні, включаючи такі контактні дані, як телефон. Чим легше буде з вами зв'язатися, тим краще.
У тексті обов'язково вкажіть марку і артикул купленого товару, а так само вкажіть дату і місце покупки.
По суті викладіть суть проблеми, докладно описавши недолік товару та, факт заподіюються цим недоліком незручностей.
Споживач має право вимагати присутності під час перевірки якості товару (експертизі). Про це краще заявити в претензії і попросити надіслати вам письмове повідомлення про дату і місце проведення перевірки (експертиза).
Чітко викладіть свої вимоги.
Вкажіть, додаються чи до претензії копії касового або товарного чека.
Поставте дату і підпис
Важливо знати:
Перевірка якості товару і експертиза не одне і те ж:
- Перевірка якості товару відбувається силами продавця чи виробника без залучення експертів з боку. Будь-які її результати не є для споживача підставою для відмови від вимог, а для продавця підставою для відмови в їх задоволенні.
- Експертиза проводиться в спеціальному незалежному експертному установі і проходить за встановленою процедурою. Експертне дослідження проводиться тільки спеціально підготовленим і атестованим фахівцем. У разі незгоди з висновками експертизи споживач може оскаржити її закінчення в суді.
- Претензія складається в 2-х примірниках. При пред'явленні претензії щодо якості або претензії на повернення переконайтеся, що представник продавця залишив на вашому екземплярі необхідні позначки: посада співробітника, його П.І.Б. і підпис. Якщо в прийнятті претензії вам відмовили, не впадайте у відчай - надішліть її продавцеві (або виробнику) рекомендованим листом, обов'язково з рекомендованим повідомленням і описом вкладення. Корінець повідомлення послужить доказом в суді.
Якщо товар неналежної якості, був проданий в кредит, то при поверненні цього товару споживачеві повертається сума, вже погашена до дня повернення товару, а також компенсується плата за надання кредиту.
Окремо варто згадати про технічно складних товарах
Відносно технічно складного товару при виявленні недоліків такого товару покупець протягом 15 днів має право відмовитися від покупки і зажадати повернення вартості товару або його обміну. Після закінчення зазначеного терміну повернути або обміняти технічно складний товар можна лише в разі:
- виявлення важливого недоліку товару (істотного);
- порушення встановлених законом строків усунення недоліків;
- при відсутності можливості використання купленого товару більш ніж 30 днів протягом кожного гарантійного року внаслідок систематичного усунення різних недоліків.
Обміняти технічно складний товар через не підійшли вам фасону, кольору, габаритів і т.д. не вдастся.
Перелік технічно складних товарів
У 99% випадків, побачивши грамотно складену претензію, продавець відмовляється від перспективи спору і в стислі терміни задовольняє ваші вимоги.
зразок претензії
Так само зверніть внманіе, що здаючи бракований товар в ремонт або для проведення експертизи краще заздалегідь скласти акт прийому-передачі або наполягти, щоб його склав продавець співробітник, який приймає товар.