Обслуговування зовнішнього боргу

  1. Головні причини збільшення зовнішнього боргу
  2. Інструменти, які регламентують обслуговування зовнішнього боргу. Як вони працюють
  3. Як здійснюється обслуговування зовнішнього боргу

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

зовнішній борг являє собою державну заборгованість перед іноземними кредиторами. Вона виникає внаслідок активної участі уряду країни в різних сферах діяльності і необхідності залучення додаткових коштів для повноцінного фінансування економічних і виробничих проектів. Сьогодні можливість іноземних позик є потужним інструментом, використовуючи який уряд може стимулювати загальний економічний попит.


Однак обслуговування зовнішнього боргу стає проблематичним, коли грошові суми, які були призначені для цих цілей, перевищують прибутковість державних джерел Однак обслуговування зовнішнього боргу стає проблематичним, коли грошові суми, які були призначені для цих цілей, перевищують прибутковість державних джерел. В цьому випадку продовжувати обслуговувати зовнішній державний борг неможливо, так само як і рефінансувати його на зовнішньому і внутрішньому ринку. Створюється ситуація, коли уряд змушений призупинити виконання своїх фінансових зобов'язань щодо виплат грошових коштів іноземним кредиторам, тим самим оголошуючи дефолт за зовнішнім боргом. Наслідками таких рішень є:


• знецінення національної валюти;
• падіння фондових індексів;
• збільшення боргового тягаря країни і її залежності від інших держав-кредиторів;
• зниження заробітних плат по країні в цілому;
• ослаблення позицій у зовнішніх економічних відносинах;
• підвищення рівня бідності серед населення країни.

Головні причини збільшення зовнішнього боргу


Причинами зростання зовнішнього державного боргу до неймовірно величезних сум є:


• Високі коефіцієнти первинного бюджетного дефіциту - саме цей фактор обумовлює собою необхідність позик на зовнішніх ринках; ймовірність боргової кризи в цьому випадку зростає, якщо рішення проблем на внутрішньому фінансовому ринку відкладається урядом на невизначений час;
• Високі процентні ставки по обслуговуванню боргу - вони, як правило, підвищуються, коли на думку іноземних кредиторів величина зовнішнього боргу зростає до небезпечних відміток. Тоді уряд задіє все більша кількість бюджетних коштів для виплати боргів або ж рефінансує їх, займаючи ще більші грошові суми.
• Зростання валютного курсу - негативно впливає на можливість обслуговування зовнішнього державного боргу за рахунок його збільшення при перерахунку коштів в національну валюту.
• Проблеми на внутрішньому кредитному ринку, які з'являються в результаті зростання процентної ставки на внутрішньому ринку і скорочення обсягу внутрішнього боргу. В цьому випадку уряд запозичує додаткові кошти на зовнішньому ринку, а частина внутрішнього боргу перекладається в зовнішній борг.


Крім уряду держави зовнішній дефолт небажаний і для кредиторів, так як може стати причиною їх фактичного банкрутства. Тому були створені спеціальні міжнародні кредиторські організації, учасники яких покликані вирішувати виникаючі проблеми з обслуговуванням зовнішнього боргу в різних країнах. Основним способом вирішення боргової кризи держави є списання інвесторами частини боргу і структуризація економічних реформ в країні-боржнику. Таким чином, обслуговування зовнішнього боргу на рівні уряду передбачає створення балансу між макроекономічним розвитком країни і зміцненням її національної безпеки.

Інструменти, які регламентують обслуговування зовнішнього боргу. Як вони працюють


У сучасній економічній системі використовуються три інструменту інституційної механізму: У сучасній економічній системі використовуються три інструменту інституційної механізму:


1. Формальні правила, які регламентують здійснення розрахункових виплат за позиками;
2. Неформальні обмеження і практики, що впливають на те, як економічні агенти в особі держави, визначених організацій і підприємств сприймають формальні правила;
3. Механізми примушує характеру, за допомогою яких проводиться сплата суми боргу.

Ефективність застосування першого інструменту - формальних правил - підвищується за рахунок чіткого визначення боргової політики держави за допомогою відповідних законів, а також його фактичної здатністю сплати зовнішніх боргів. Однак на практиці обслуговування зовнішнього боргу залежить не тільки від економічної специфіки перерахованих вище інструментів інституційного механізму, але і від транзакційних витрат. Саме транзакційні витрати визначаються кількістю укладених договорів на надання грошових ресурсів ззовні. Однак найбільшу значимість в управлінні інституційним механізмом зовнішнього боргу має законодавча база держави - як правило, це бюджетне законодавство, основною метою якого є регулювання процесів іноземного кредитування та реструктуризація зовнішнього боргу .

Якщо зовнішній борг держави зростає до надмірних відміток, то наслідком такого явища може стати втрата кредитоспроможності підприємств. В цьому випадку задіюється інституційний інструмент у вигляді державної підтримки та забезпечення кредитоспроможності заявлених економічних агентів. Такий підхід дозволяє не тільки сформувати і використовувати функціональний бюджет, а й налагодити зв'язок між економічними агентами, різними платіжними системами і принципами управління зовнішньою заборгованістю.

За допомогою третього інституційного інструменту - механізмів, які примушують до виплати боргів - кредиторами встановлюються правила і обов'язки боргового платника в особі уряду. Сюди включені як правові норми, що регламентують застосування різних заходів щодо мінімізації ризиків в процесі управління зовнішнім боргом, так і інституційні інструменти, що забезпечують відтворення інститутів зовнішнього боргу і кредитоспроможності задіяних економічних агентів.

Як здійснюється обслуговування зовнішнього боргу

Обслуговування зовнішнього боргу має бути організовано з урахуванням ймовірності впливу декількох чинників: політичних стратегій з управління зовнішніми позиками, зобов'язань зі сплати боргу в державному і приватному секторі та економічних потрясінь, ймовірність прояву яких також не слід виключати Обслуговування зовнішнього боргу має бути організовано з урахуванням ймовірності впливу декількох чинників: політичних стратегій з управління зовнішніми позиками, зобов'язань зі сплати боргу в державному і приватному секторі та економічних потрясінь, ймовірність прояву яких також не слід виключати. Основним же умовою забезпечення макроекономічної рівноваги в певній державі є фінансування дефіциту внутрішнього бюджету. Крім того, такий підхід дозволить організувати повноцінне керування державними інститутами зовнішнього боргу, тим самим істотно зменшити вартість транзакційних витрат в процесі здійснення фінансових операцій, підвищити ефективність у формуванні бюджету і підняти позиції держави в рейтингу інвестиційної привабливості.

Ключовими показниками ефективності як бюджетної, так і фінансової політики є саме обсяг і структура зовнішнього державного боргу. Вони виражаються за допомогою взаємообумовлених факторів - рівнем фінансових резервів держави, темпом зростання ВВП, обсягами інвестування реальних економічних проектів. Тому для реалізації ефективного обслуговування зовнішнього боргу важливо:


• розгляд економічного змісту і теоретичних аспектів управління зовнішніми позиками;
• проведення своєчасних діагностичних заходів щодо стану, причин, структури і динаміки зростання зовнішнього боргу в окремих державах;
• аналіз кредиторських заборгованостей держави зарубіжним фінансовим організаціям, так само як і заборгованостей з цінних паперів та комерційних поставок;
• дослідження зовнішніх кредиторських факторів, рівня їх впливу на загальну динаміку ВВП, а також взаємозв'язку між зареєстрованими позиками і імплементацією в державну економіку модернізують рішень;
• розробка методологій і рекомендацій щодо управління та обслуговування зовнішнього боргу в умовах справжніх змін в національній економіці.

Таким чином, для забезпечення необхідних умов якісного перерозподілу отриманих від інвесторів капіталів між різними суб'єктами ринку необхідне зростання капіталізації банків. В іншому випадку недолік власних коштів змушує державні підприємства вдаватися до дешевих і довготривалим закордонними позиками, як правило, для розширення виробництва і закупівлі нового обладнання. З метою мінімізації ризику величезних фінансових розтрат і втрати власності важливо, щоб держава обслуговувало зовнішні борги відповідно до встановлених борговими стратегіям.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online