Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Як стати VIP-клієнтом банку, якщо немає 30 мільйонів. Безкоштовне страхування, проходка в бізнес-зал аеропорту, підвищена ставка вкладу і інші хитрощі життя для читачів «Фонтанки».
© PressFoto / Artzzz
За загальними правилами преміальні пакети всіх банківських установ - платні. Це зрозуміло, тому що навіть невелика частка великих клієнтів з капіталом в 30 - 40 мільйонів створює основні ресурси (пасиви) кредитних організацій, при цьому істотно скорочуючи їх витрати. Якщо список Forbes найближчим часом не загрожує, а побути особливо важливою персоною все одно хочеться, досить проявити кмітливість - і статус преміум-клієнта в кишені.
Мінімальний пакет VIP-послуг, наприклад, в Промсвязьбанк обійдеться в 15 тисяч рублів щорічно і доступний тільки клієнтам, які внесуть на вклад хоча б 15 млн рублів. Отримати карту Priority Pass, страховку і деякі інші сервіси можуть клієнти банку «Авангард», що оплатили річне обслуговування платіжних карт MasterCard Gold і Visa Gold (близько 3 тисяч рублів).
Але майже всі кредитні організації готові подарувати повний набір VIP-сервісів великим клієнтам. Банк «Абсолют» визнає таким вкладника з накопиченнями від 15 млн рублів, Сітібанк - 4 млн рублів, «Відкриття» і «Альфа» - 3 млн, в ВТБ24 досить розмістити 1,5 млн рублів. Крім того, преміальний статус надається клієнтові Альфа-банку, який за зарплатним проектом отримує на карту не менше 250 тисяч рублів на місяць. Щоб безоплатно користуватися деякими преміальними сервісами від банку «Авангард», потрібно щомісяця купувати по його картками товарів і послуг не менше ніж на 20 тисяч рублів.
Нерідко встановлені кредитними організаціями умови дозволяють стати VIP-клієнтом, навіть не маючи накопичень. Наприклад, пакет «Привілей» безкоштовно надається клієнтам ВТБ24, щомісячні зарахування на рахунок яких перевищують 150 тисяч рублів. Теоретично можна навіть за дві години провести із десять операцій по зарахуванню і зняттю по 15 тисяч рублів через банкомат.
Але стовідсоткову «халяву» обіцяє Сбербанк: протягом перших двох місяців користування пакетом «Прем'єр» плата не стягується і ніяких умов для її підключення немає. Як пояснили «Фонтанці» в прес-службі кредитної організації, тільки якщо на кінець третього місяця користування пакетом послуг клієнт не забезпечить залишки на всіх рахунках в сумі 1,5 млн рублів, з нього буде стягуватися комісія в розмірі 2,5 тисячі рублів.
Але ніхто не забороняє під кінець пільгового періоду своєчасно відключити програму (важливо це зробити до так званої перевірки, яка, за даними колл-центру банку, проводиться приблизно 28-го числа). В цьому випадку елітні платіжні картки, Priority Pass та інші сервіси заблокують, але підвищені відсотки по вже зробленому внеску будуть нараховуватися до кінця терміну його дії, а отриманий на всю сім'ю страховий поліс можна використовувати для отримання візи.
За оцінкою світової практики, проведеної дослідницькою компанією Frank Research Group, найбільш дохідним для банківських установ є сегмент Private Bank - клієнти з «вхідним квитком» в 30 - 40 млн рублів. Тоді як масовий роздрібний ринок утворюють споживачі з накопиченнями до 1 млн. Преміальний (affluent) сегмент зайняв проміжне положення: «Банки почали виділяти суббренди, формувати окремий підхід і стратегію для такого сегмента. При загальному падінні доходу роздробу в кризу доходи преміального сегмента залишилися на колишньому рівні або знизилися незначно », - пояснюють аналітики.
Важлива персона
Програми преміального обслуговування пропонують майже всі мережеві банки. У більшості випадків вони включають в себе можливість отримання і безкоштовного обслуговування елітних карт платіжних систем VISA (Platinum і вище) і MasterCard (Black Edition і інші), підвищені ставки по вкладах, інвестиційні продукти і так далі.
Одна з доступних «халяв» - карта Priority Pass, що надає право безкоштовно користуватися бізнес-залами майже у всіх аеропортах світу. Окремо придбати таку карту можна приблизно за 250 євро в рік або оплачувати сервіс при кожному польоті (в пітерському Пулково разове відвідування обійдеться мінімум в 2 тисячі рублів, в підмосковному Шереметьєво - 3,5 тисячі і так далі). Преміальні клієнти банків найчастіше можуть відвідувати бізнес-зали щомісяця два рази в поодинці або один раз з попутником. Хоча в Сітібанку обіцяють своїм привілейованим вкладникам 30 безкоштовних візитів на рік і можливість запрошувати двох друзів, в Промсвязьбанк і Ощадбанку - безлімітний «трафік» і право провести, годувати і поїти навіть десять чоловік. Окремі кредитні організації обіцяють також безкоштовні трансфери в аеропорт і інші послуги.
Ще один VIP-бонус - страховка, в першу чергу для виїжджаючих за кордон. Користувачам програми «Привілей» банку ВТБ24 видається поліс з покриттям в 100 тисяч євро за медичними видатками, а також окрема страховка багажу, відповідальності, затримки рейсу та скасування поїздки. Ощадбанк надає поліс на самого користувача і які подорожують з ним членів сім'ї (до таких належать, в тому числі, «цивільні» подружжя).
Традиційно привілейованим користувачам пластикових карт доступні збільшені ліміти зняття готівки в банкоматах і касах. Також в пакет преміального обслуговування входять персональний менеджер і так званий «консьєрж-сервіс» - колл-центр, який в цілодобовому режимі і знову ж безкоштовно допоможе клієнту підібрати і замовити готель, авіаквиток, культурну програму і так далі.
Додаткові подарунки користувачам надають і самі платіжні системи. Наприклад, власники карт MasterCard (категорії Gold, Platinum, World Elite, Black Edition і інших) можуть брати участь в розіграшах запрошень в Маріїнський театр, на матчі НХЛ і інші культурні заходи. А VISA запрошувала держателів преміальних карток (Gold, Platinum, Signature і Infinite) на ексклюзивний закритий показ експозиції з музеїв Ватикану, який проходив в Третьяковській галереї. Хоча переважна більшість пропозицій зводиться лише до знижок, причому в далеко не найбільш вигідних ресторанах, бутіках, готелях, кінотеатрах та інших закладах.
годувальники бізнесу
Багато опитаних банки визнають, що навіть майже «халявні» преміальні програми можуть залучити серйозних вкладників. А саме вони є фінансовою опорою майже всіх кредитних організацій. Так, в пасивах Абсолют-банку в Санкт-Петербурзі частка VIP-клієнтів становить 70 відсотків, користувачі пакетів «Привілей» і «Прайм» ВТБ24 формують 81 відсоток депозитів і накопичувальних рахунків.
«Продукти і послуги для VIP зараз затребувані. Заможні клієнти є споживачами великої кількості страхових, інвестиційних, консалтингових послуг, часто мають активи за кордоном і нерухомість », - говорить директор департаменту розвитку приватного банківського бізнесу Абсолют-банку Євген Сафонов. У групі ВТБ планують диференціацію програм в залежності від каналів обслуговування.
«Наприклад, для тих, хто більшою мірою бере кредити, активно користується картами, більше підійде дистанційна модель. Для тих, хто більше інвестує, - офісна модель, так як складання інвестиційно-ощадного портфеля вимагає персонального уваги і довірчих відносин », - зазначає Олександр Щелконогов, керуючий директор по роботі із заможними клієнтами філії ВТБ24 в Санкт-Петербурзі.
Павло Нетупскій, «Фонтанка.ру»
© Фонтанка.Ру