Податки на нерухомість в Чехії

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Коротко про головне

Чехія - одне з найбільш комфортабельних держав Східної Європи не тільки в плані проживання, безпеки, сфери послуг та інфраструктури, а й в тому, що стосується оподаткування покупки і змісту нерухомості.

Податки, які сплачують в Чехії іноземні покупці нерухомості, не відрізняються від податків, які платять рядові громадяни Чехії. Загалом, якщо порівнювати чеську систему оподаткування з сусідніми країнами Європи, то вона відрізняється простотою і прозорістю, - а суми, які платять платники податків, експерти ринку нерухомості називають більш ніж доступними.

Витрати при здійсненні операції

Згідно із законодавством Чеської Республіки, при покупці нерухомості покупець оплачує податок на передачу прав власності в розмірі 4% від Вартість, зазначеної в договорі. Це, однак, не стосується новобудов, придбання яких звільняється від сплати податку. Податок і податкова декларація повинні бути сплачені і подані до відповідних органів протягом до трьох місяців після здійснення угоди, починаючи c нового календарного місяця. Тобто, якщо cобственнік вступив в права c записом в кадастрі 15 травня, то у нього є червень, липень і серпень для внесення коштів і подачі декларації.

Під час покупки також оплачуються збір в кадастрової палаті і депозитний рахунок у нотаріуса / адвоката, але часто ці витрати бере на себе агентство нерухомості, яке здійснює супровід угоди. У тому випадку, якщо на нерухомість оформляється іпотека, це понесе за собою несе додаткові витрати (банк, реєстри, нотаріуси, Кадастр), які будуть завісесть від умов, що надаються банком, і про які ми розповімо трохи нижче.

Етапи укладання угоди

  1. Вибір об'єкта нерухомості;
  2. Перевірка агентством чистоти об'єкта, складання і підписання попереднього договору, внесення депозиту;
  3. Підготовка і підписання договору з нотаріусом / юристом / банком про відкриття депозитарного рахунку (внесок за депозитний рахунок, як правило, оплачується агентством), підготовка і підписання договору купівлі-продажу;
  4. Оплата повної вартості угоди за договором купівлі-продажу на депозитарний рахунок;
  5. Подача документів в Кадастровий департамент (внесок, як правило, оплачує агентство). Продавець отримує гроші тільки після того, як новий покупець «прописується» в кадастрі.
  6. Після оформлення об'єкта нерухомості на покупця, спільно з агентством, складається і подається до податкових органів податкову декларацію. Покупцем виплачувати податок на перехід прав власності в розмірі 4% від вартості об'єкта.

Щорічний податок на нерухомість

Сума щорічного податку на нерухомість вираховується податковою службою згідно із заданими законом параметрам. Якщо мова йде про середньостатистичної міській квартирі, то сума податку складе всього кілька сот чеських крон. Так, для квартири в Празі площею 50-60 кв. м його сума становить CZK 640-770 (€ 25-30) в рік. Пам'ятати про терміни сплати податку не потрібно, податкова сама пришле квитанцію про оплату (як правило, дедлайном є останній день травня).

Пам'ятати про терміни сплати податку не потрібно, податкова сама пришле квитанцію про оплату (як правило, дедлайном є останній день травня)

Увага: якщо нерухомість була придбана в 2017 році, то до 31 січня 2018 року власник повинен подати податкову декларацію про наявність у нього нової власності. Якщо нерухоме майно в поточному році не змінювало власника, то потрібно просто дочекатися 31 березня, щоб оплатити щорічний податок. Квитанція з фіксованою сумою прийде поштою, і оплатити її можна в будь-якому поштовому відділенні або відправивши гроші на вказаний в ній рахунок.

Прибутковий податок при здачі нерухомості в оренду

Сума прибуткового податку від здачі нерухомості в оренду становить 15% від чистого прибутку і оплачується готівкою або безготівковим способом до кінця березня наступного року - тоді ж, коли подається і податкова декларація.

Податок на прибуток від продажу нерухомості

Податок на прибуток, як і в випадку з орендою, становить 15% і оплачується до кінця травня наступного року. У разі, якщо власник продає нерухомість, в якій він не був прописаний, через п'ять років після покупки - або через два роки в разі прописки, податок на прибуток не сплачується.

Регулярні платежі на утримання нерухомості

У Чехії є два види платежів регулярних платежів на утримання нерухомості: одна категорія оплачується так званому Товариству власників житлових приміщень, де всі постачальники вибираються колегіально, якщо мова йде про багатоквартирному будинку, а до другої категорії відносяться платежі постачальникам електрики, газу та інтернету. В цьому випадку всі договори укладаються самостійно кожним з власників.

Суспільству власників, як правило, оплачується вода, збір за вивезення сміття, освітлення та прибирання загальних приміщень, збір за охорону і стійку рецепції, якщо вона є, ремонтний фонд і тд. Сума цих платежів залежить від розміру і стану житлового будинку і може варіюватися від СZK 2000 до CZK 6000 (від € 77 до € 233).

Оплата рахунків за другою категорією проводиться через внесення так званого застави, який може бути щомісячним, щоквартальним або піврічним. Найчастіше власники вибирають щомісячну форму оплати. Працює це так: кожен місяць власник платить певну суму, яку наказує постачальник на підставі розміру нерухомості та кількості проживаючих у ній осіб. Кожної весни відбувається перерахунок, на підставі якого, сума яких доплачується, або залишок перекладається на наступний сезон (деякі постачальники повертають переплату). На підставі такого перерахунку заставу автоматично підвищується або знижується, щоб відповідати реальним витратам власника.

На підставі такого перерахунку заставу автоматично підвищується або знижується, щоб відповідати реальним витратам власника

Як приклад можна розглянути двокімнатну квартиру з газовим опаленням і газовою плитою, в якій проживають дві людини. Сума застави в цьому випадку складе близько CZK 1000 (€ 38) за електрику і CZK 1000 (€ 38) за газ. Якщо в будинку немає газу, а є центральне опалення, то воно оплачується точно таким же способом, тільки відноситься до першої категорії, тобто власникові не потрібно самому укладати договір з компанією-постачальником. Варто також відзначити, що вода також оплачується заставою. Загальна сума комунальних платежів за квартиру в Празі площею 50-60 кв. м складе близько CZK 3800-4300, тобто € 150-170 на місяць.

Додаткові платежі при іпотечних позиках

При розрахунку своїх витрат на іпотечний кредит, майбутньому позичальникові не слід забувати про додаткові витрати, що виникають в процесі оформлення позики. Ці витрати бувають як тимчасовими, так і постійними.

Нижче наведемо приклад можливих додаткових витрат, з якими може зіткнутися майбутній позичальник:

  • Відкриття рахунку в чеському банку. Як правило, відкриття банківського рахунку в Чеській Республіці здійснюється безкоштовно, з клієнта стягується оплата за управління кредитним рахунком. У кожного банку свої умови, в середньому це сума від CZK 150 (€ 5,8) на місяць.
  • Оплата комісії банку, за надані послуги, підготовка необхідного пакету документів. Підготовку пакету документів краще довірити фахівцям, які легко орієнтуються на місцевому ринку кредитування, знайомі з усіма банківськими пропозиціями і продуктами. По-перше, це значна економія часу, а по-друге, невірні дії можуть обернутися для собственик зайвими витратами. Вартість послуг варіюється від 3% до 6% від суми кредитування, а також залежить від складності операції і обсягу роботи.
  • Оцінка об'єкта нерухомості. Процедура оцінки вартості нерухомого майна є невід'ємною частиною процесу отримання іпотечного кредиту, на підставі оцінки нерухомості банк визначить суму кредиту. Ціна за оцінку нерухомості починається від CZK 5000 (€ 200).
  • Страхування нерухомого майна. Витрати на страхування нерухомого майна становлять відсоток від вартості нерухомості. Його сума залежить від загальної ситуації на ринку і в середньому досягає від CZK 3000 (€ 115) до CZK 10 000 (€ 400).

П'ять порад іноземцям - майбутнім власникам нерухомості в Чехії

1. Обов'язково вдавайтеся до послуг серйозного і перевіреного бухгалтера.

2. Для пошуку нерухомості і здійснення угоди купівлі-продажу обов'язково наймайте надійне агентство нерухомості з великим досвідом роботи на ринку.

3. При покупці житла через агентство уточніть, чи зможе воно допомогти зі складанням податкової декларації на передачу прав власності (як правило, агентства надають цю послугу за додаткову плату).

4. Не бійтеся звертатися в офіційні інстанції з питаннями - вам обов'язково допоможуть.

5. Регулярно перевіряйте свою поштову скриньку і позначайте його своїм прізвищем. У Чехії не прийнято писати в поштовій адресі номер квартири, тільки номер будинку і прізвище адресата.

Портал HomesOverseas.ru дякує за допомогу в підготовці статті Анну Шалигін ( VK Real sro ) І Анну Колдову ( EuropaReal ).

photocredits: дмитрий кругляк / flickr

HomesOverseas.ru

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online