Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
У цьому матеріалі ви знайдете ряд простих інструкцій по веденню роботи з виписками банку в популярному програмному продукті 1С: Бухгалтерія 8 .
Перше, що робить бухгалтер в роботі з банком - вносить в програму дані про надходження грошей на розрахунковий рахунок організації. Ця операція проводиться на вкладці «Банк і каса» у відповідному пункті «Банківські виписки». Для ручного введення документа необхідно відкрити форму і вибрати опцію «Надходження». Потім потрібно вибрати вид операції, тому що від цього вибору залежатиме подальший вид документа і склад полів для заповнення. У разі надходження коштів на розрахунковий рахунок це буде, відповідно, «Оплата від покупця». Наступним кроком треба вибрати організацію зі списку (якщо їх більше однієї) і контрагента з довідника. Якщо він не був внесений раніше, потрібно додати його туди. Наступне поле «Рахунок платника» можна не заповнювати, але банківський рахунок організації для заповнення обов'язковий. Далі проставляем суму платежу, ставку ПДВ, інформацію про договір. Необов'язковим полем є стаття руху грошових коштів. Документ проведеться і без її вказівки. Для проводок по даній операції буде правильним вказати рахунок авансів 62.02. Фактично це у нас передоплата від покупця, реалізація товарів або послуг ще не відбулася і не знайшла відображення в 1С.
Наступна важлива операція - списання з розрахункового рахунку у виписці банку. На вкладці для цієї операції є відповідна кнопка «Списання». Її натискання відкриває форму документа, де точно також як у випадку внесення коштів треба вибирати вид операції, організацію і контрагента (вибираємо його зі списку наявних або додаємо нового), потім вносимо суму нашого платежу і, при необхідності, банківський рахунок. Потім необхідно буде внести інформацію за договором, який є підставою для платежу, ставку ПДВ, статтю руху коштів і рахунки, за якими проведуть наші розрахунки. Поле «Призначення платежу» програма заповнить автоматично, але його можна буде виправити вручну.
Врахуйте, що документ зі списання грошових коштів на друк вивести не можна. Друкованої формою цієї операції є документ «Платіжне доручення». Він теж розміщений на вкладці «Банк і каса».
Після ручного введення документів в кінці робочого дня має сенс перевірити, чи немає розбіжностей в підсумковій сумі в програмі і в банківській виписці. Якщо розбіжності виявляться, доведеться відкривати документи і вносити виправлення.