Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Напередодні мундіалю Смольний ввів єдиний стандарт виносних меню для ресторанів. Власники кафе тільки знизали плечима: отримати дозвіл вдасться в кращому випадку до кінця чемпіонату.
Юрій Бєлінський / ТАСС
За день до старту змагань Смольний запропонував рестораторам терміново узгодити пюпітри з меню, які стоять біля входів в закладу . Чиновники обіцяють максимально прискорити процес, але власники кафе їм не вірять, вказуючи на те, що процедура видачі дозволу може розтягнутися на місяць, і збираються просто прибрати стійки з вулиці.
Процедуру погодження пюпітрів комітет з розвитку споживчого ринку, розробив спеціально до чемпіонату світу з футболу. «Використання стійок дає можливість гостям ще до входу в ресторан зрозуміти, чи влаштовує їх меню і ціни даного закладу», - наводяться в офіційному повідомленні слова глави відомства Ельгіза Качаєва. «Така практика застосовується в багатьох містах світу, і дуже важливо, що вона дійшла до Петербурга», - уточнив він.
Щоб поставити стійку з меню, підприємці повинні отримати добро від трьох відомств. Комітет майнових відносин погодить використання земельної ділянки, комітет з друку - саме розміщення конструкції, а зовнішній вигляд стійок повинен відповідати єдиним стандартом, розробленим КГА. Крім того, в період проведення чемпіонату світу меню повинні бути перекладені на англійську, французьку, німецьку та іспанську мови - офіційні мови статуту FIFA.
Раніше процедури отримання дозволу виносного меню не існувало, пояснили в Смольному. Але самі стійки використовуються досить широко. За словами рестораторів, ініціатива чиновників замість того, щоб допомогти вболівальникам знайти підходяще місце, тільки створить зайві проблеми.
"Світ зійшов з розуму. Чемпіонат всім ускладнив життя », - обурюється Юлія Панкратьєва, директор ресторану Tres Amigos на вулиці Рубінштейна. За її словами, заклад розміщувало стійки з меню на своїй літній терасі. але ту недавно зніс комітет з контролю за майном. Tres Amigos запевняє, що порушив закон не зі злого наміру: просто не встиг узгодити веранду, яка дісталася від колишніх господарів. «Це займає п'ять місяців», - пояснила Юлія Панкратьєва. Тепер ресторан шукає інші варіанти. «А меню думаємо просто повісити на стіну, сподіваюся, це не зажадає узгодження», - говорить вона.
Співвласник групи Beer Family Project (Kriek, «Іван та Марія» та ін.) Микола Мітчін повідомив, що використовує стійки-пюпітри перед дверима своїх закладів. «Вони користуються популярністю, люди дивляться», - говорить він. Але бігти їх узгоджувати компанія не планує, оскільки шанс встигнути до кінця мундіалю невеликий. «Де вони були раніше, чому за кілька днів до чемпіонату оголосили?» - задається риторичним питанням ресторатор.
Під час чемпіонату ініціатива Смольного навряд чи чимось допоможе, вважає генеральний директор групи SkyRest ( «скобарь», «Варвара») Олександр Затулівертов. За його словами, його ресторани раніше використовували стійки, але комітет з друку змусив їх прибрати, вважаючи незаконною інформаційної конструкцією. «Єдиний спосіб обійти це - повісити меню на стіні», - каже ресторатор.
Якщо все ресторатори просто приберуть неузгоджені стійки з вулиці, гості чемпіонату від такої зачистки тільки постраждають, вважає експерт. «По Рубінштейна зараз йдуть нещасні іноземні вболівальники і не знають, куди подітися, не можуть прочитати меню», - говорить він. Надмірність регулювання громадського харчування шкідлива, впевнений Олександр Затулівертов. «Таке враження, що ми робимо щось варте осуду», - дивується він.
Виконавчий директор Спілки малих підприємств Володимир Меньшиков теж вважає регулювання надмірною. «Процедура непроста. Оскільки дозвіл треба одержувати у трьох відомств, можна припускати, що весь процес розтягнеться на кілька місяців », - говорить він. Причому проблеми можуть виникнути також у власників літніх кафе. «За ідеєю, установка стійки з меню на території узгодженої веранди не вимагає окремого дозволу, але за умови, що вона була вказана як елемент зовнішнього вигляду. Думаю, це є не у всіх ресторанів », - підсумовує він.
У КГА повідомили, що не розміщували на своєму сайті інформацію про узгоджений зовнішній вигляд зовнішніх стійок, але її можна знайти на сайті комітету з розвитку споживчого ринку. Ескізи дійсно знайшлися в новини від 9 червня під не дуже помітним заголовком «Інформація для рестораторів». Висота стійки-пюпітра має становити 1,3 м, ширина підстави - 40 см, висота підкладки для меню - 46,2 см, а ширина - 50 см.
Ресторанам винесли меню
У комітеті з питань преси повідомили, що узгодження внесених меню буде проходити за тією ж процедурою, що і вивісок. «Через портал держпослуги подається заява і проект зовнішнього вигляду», - пояснив його глава Сергій Серезлеев. Термін розгляду не повинен перевищувати 30 днів. «Коли підуть перші заяви, ми зрозуміємо, скільки це займе: якщо зможемо, будемо обробляти за тиждень», - зазначив він.
Пюпітри з меню до останнього часу дійсно прирівнювалися до незаконних інформаційним конструкцій поряд з «розкладачками», але з ними особливо не боролися, підтвердив чиновник.
У КИО на момент публікації не відповіли на запит «Фонтанки». Але, згідно з інформацією комітету з розвитку споживчого ринку, подати заявку на узгодження теж можна в електронній формі.
Галина Бояркова,
«Фонтанка.ру»
«Де вони були раніше, чому за кілька днів до чемпіонату оголосили?