Як оскаржити штраф ДАІ?

  1. АВТОР:
  2. Орфографічна помилка в тексті:

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

19 грудня 2008, 7:11 Переглядів:

Фото С. Миколаєва.

З моменту початку дії підвищення санкцій за порушення ПДР минув вже рівно місяць. За цей час водії звикали до нових штрафів - їх зібрали, за даними Держказначейства, уже понад 30 млн. Грн., А працівники ДАІ - до роботи по-новому: за цей час вони виписали адмінпостанов на 100 млн. Грн. Такий високий розрив між кількістю постанов і обсягом виплачених штрафів свідчить про те, що в період економічної кризи і масового безробіття людям настільки високі штрафи просто не по кишені.

Тим часом окремі даішники зловживають владою і вимагають хабарі. Згідно "відкритого листа газеті" Сегодня "від Департаменту ДАІ МВС України", за місяць дії нового законодавства, було виявлено 15 фактів зловживань, а 13 співробітників були звільнені за "здирництво". Правда, кількість постанов, винесених звільненими від своїх посад хабарників, не називається, але можна припустити, що таких було сотні.

Передумови для зловживань з боку рядових інспекторів створює низька зарплата - за їхніми словами, це 1500-1600 грн., А озвучені головним даішником Сергієм Коломійцем 3-4 тис. Грн. прості даішники називають "мрією". Другий фактор, який впливає на порушення ПДР - дороги невідповідного рівня. В таких умовах ризикує бути оштрафованим навіть самий дисциплінований водій.

Однак рішення інспектора - вирок ще не остаточний. За словами заступника начальника ДАІ МВС України Сергія Левченка, "водій має право оскаржити постанову протягом 10 днів після винесення". Ми спробували з'ясувати, наскільки реально це зробити на практиці, якщо ви не згодні з інспектором, і звернулися за допомогою до київських юристів: адвоката об'єднання "Кредо" Вадиму Володарському, адвокату "Київського правозахисного союзу споживачів" Олексію Святогор і судді суду Подільського району міста Києва Станіславу Ноздрякову.

ЯК ДОВЕСТИ ПРАВОТУ

Правозахисники говорять про те, що оскаржити рішення працівника ДАІ, якщо ви з ним не згодні, потрібно обов'язково. Справа в тому, що за скоєння низки порушень повторно протягом року передбачені більш жорсткі стягнення - фінансове покарання по верхній межі штрафної вилки, позбавлення права керування, громадські роботи, адміністративний арешт. "Повторним" може виявитися кожне наступне порушення.

Крок 1. Відкладайте розгляд справи

За словами адвоката Вадима Володарського, "в ст. 268 КпАП, яка визначає права особи, яка притягається до адмінвідповідальності, сказано про право на юридичну допомогу, збір і надання доказів. А згідно зі ст. 33 КпАП, при виборі покарання за адмінпорушення повинна враховуватися особа правопорушника, його фінансове становище ".

При "розгляді" справи про адмінпорушення співробітником ДАІ на місці, дотримати всі ці права нереально - не возити ж із собою адвоката постійно. Це означає, що водій може вказати в протоколі, що потребує допомоги адвоката, хоче надати документи, що характеризують особу і матеріальне становище. Для цього і просить відкласти справу. "Ігнорування співробітником міліції цих прав буде грубим порушенням, отже, оскарження постанови в суді спричинить його скасування", - коментує пан Володарський.

Суддя Ноздряков підтвердив, що для винесення рішення по адмінсправі характеристика особи людини значення має. "У законі не дарма передбачена штрафна« вилка », значить, покарання за одне і те ж порушення залежно від ситуації може бути різним". Наприклад, в залежності від рівня доходу водія і ступеня провини покарання за порушення швидкості може бути 255, а може і 340 грн. За ДТП суддя може призначити високий грошовий штраф "багатому" людині, а тимчасово безробітному, для якого заплатити штраф є проблемою, - суспільні роботи.

Крок 2. Вказуйте зауваження в протоколі

У відповідній графі протоколу про адмінпорушення водій має право подати свої пояснення по суті порушення. Тут потрібно написати всі аргументи з незгодою з приводу штрафу. Обов'язково слід вказати свідків, у тому числі і пасажирів свого автомобіля, які можуть підтвердити невинність. В обов'язковому порядку прослідкуйте, щоб в незаповнених графах протоколу стояли прочерки (можна у вигляді букви Z) - щоб уникнути дописок. Обов'язково напишіть у поясненні, що свою провину не визнаєте і згідно ст. 268 КпАП України просите відкласти розгляд справи.

Крок 3. Перевірте протокол і постанову

Співробітник ДАІ зобов'язаний видати на місці копію протоколу, а якщо на місці виноситься постанова про адміністративне правопорушення - копію постанови. "Простежте, щоб дані збігалися з оригіналом протоколу, включаючи дані самого співробітника, що склав протокол і / або постанову. Дотримання всіх нюансів допоможе успішно захищатися в суді, а також оскаржити постанову", - зазначає адвокат Володарський.

Крок 4. Скаржіться в терміновому порядку

"Щоб оскаржити несправедливий вердикт, найкраще звернутися з відповідною скаргою до начальника управління ДАІ, працівник якого виніс постанову протягом 10 днів (інакше скарги не розглядають, або вимагають виправдувальні причини)", - радять в прес-службі ДАІ МВС України, мотивуючи тим , що це - простий і швидкий шлях. Однак, згідно із законодавством, зробити це можна і через подачу скарги в районний суд за місцем винесення постанови.

У скарзі слід вказати всі аргументи щодо "неправоти" даішника, підкріпивши їх посиланнями на ПДР або іншими законодавчими актами (краще попросити підготувати документи професіонала-юриста, стандартна ціна за цю послугу в Києві - 50-80 грн. / Документ), також слід обов'язково підтвердити свою думку доказами - показаннями свідків, фото- і відеоматеріалами та ін. (на крайній випадок, підійдуть навіть записи з мобільного телефону).

У колишньому законодавстві, якщо суд приймав рішення, яке не влаштовує водія, опротестувати його було великою проблемою. Справа в тому, що в КпАП минулої редакції була фраза про те, що з адмінсправи рішення районного суду є остаточними. У нинішніх змінах ввели процедуру повноцінної апеляції. Але водіям потрібно врахувати, що апеляцію необхідно подати протягом 10 днів після винесення ухвали судом першої інстанції у справі.

ЯК ЗАПЛАТИТИ ШТРАФ?

Заплатити штраф після вступу в силу нового законодавства - справжня проблема. У постанові інспектора ДАІ не вказані реквізити, за якими водій повинен платити. Для того щоб їх дізнатися, водій повинен зайти на сайт Казначейства, знайти у відповідному розділі реквізити районного Казначейства, вписати їх в квитанцію, після чого йти в касу. Що буде, якщо терміни пропущені?

Начальник Департаменту ДАІ Сергій Коломієць говорить про те, що за несплату штрафу водіїв чекають санкції: збільшення штрафу в два рази у разі неоплати протягом 15 днів і відмова у видачі талона техогляду при ТО. Однак юристи говорять про те, що на практиці стягнути з порушника штраф при несплаті дуже складно. "Можливість збільшення штрафних санкцій в два рази не прописана в законі" Про виконавче провадження ", який з 1999 року не змінювали. Якщо в постанові чітко написано« стягнути 255 грн. ", То, згідно із законом, повинні вимагати саме цю суму. Законодавча норма , по якій за несплачений штраф можуть не видати талон техогляду також відсутня, тим більше, що водій і власник автомобіля часто є різними людьми ", - відзначає Олексій Святогор.

У Держказначействі нам офіційно повідомили, що "порядок, який регламентував би обмін інформацією між Держказначейством і Міністерством внутрішніх справ, відсутній". Іншими словами, якщо водій штраф не сплатив, у ДАІ на сьогоднішній день немає ніякої можливості це перевірити.

Тактика захисту ВОДІЯ

Ми наведемо тактику захисту щодо декількох "популярних" порушень, що викликають конфлікти з інспекторами ДАІ.

АВАРІЙНА обстановка І ДТП. Всі водії чудово пам'ятають про знаменитий місячник ДАІ, в ході якого посвідчення водія забирали масово під формулюванням "створення аварійної обстановки". Згідно з новим законодавством, факт створення аварійної обстановки інспектор ДАІ повинен підтвердити доказами: поясненнями свідків і потерпілих, технічними засобами фіксації. Якщо ці умови не виконані - покарання бути не може.

Однак, введені дуже жорсткі санкції за будь-яке ДТП. Так, при виклику працівника ДАІ навіть для оформлення дрібного ДТП (наприклад, якщо потрібна довідка для страхової компанії), водій ризикує заробити крупний штраф або, що ще гірше, залишитися без прав, отримати адмінарешт або громадські роботи. Захист для водія, якщо ДТП сталося з його вини, повинна будуватися на ст. 10, 11, 17, 18 і 34 КпАП. Їх суть полягає в тому, що водія карають по нижній відмітці штрафної вилки КпАП - якщо ДТП сталося через необережність або водія взагалі можуть звільнити від покарання - якщо він діяв з міркувань крайньої необхідності (збиток у разі інших дій був би значно більшим). Природно, для цього потрібні докази і свідки.

Пішохід на "зебрі". Випадків покарання за те, що водій не пропустив ступив на зебру пішохода - маса. Але досить часто виносяться вони несправедливо, оскільки в ПДР сказано, що "при наближенні до нерегульованого пішохідного переходу водій зобов'язаний знизити швидкість, а в разі потреби, повністю зупинитися".

В реальності ж водіїв штрафують навіть в тому випадку, коли пішохід тільки ступив на зебру на протилежній стороні дороги. За словами Вадима Володарського, "не можна говорити про порушення, якщо пішоходу не створювалося реальних перешкод. По суті, вимоги до оформлення цього порушення відповідно до ст. 256 КпАП повинні включати фіксацію даних і пояснення" потерпілого "пішохода". Якщо потерпілого немає, постанова є незаконною.

ШТРАФ "ЗАОЧНО". Система функціонування камер стеження на перехрестях столиці в нинішньому вигляді, коли постанови про штраф за порушення ПДР приходять саме власнику ТЗ, викликає дуже великі сумніви. Справа в тому, що згідно з уже зазначеної вище ст. 33 КпАП, вибір покарання повинен враховуватися з урахуванням особи порушника. А якщо за кермом був не власник, а інша особа, яка керує автомобілем на законних підставах?

Згідно ч.2 ст. 14-1 КпАП, при наявності обставин, що свідчать про вчинення правопорушення іншою особою, власник в 10-денний термін з моменту винесення постанови має право повідомити про це органу або посадовій особі, який цю постанову виніс. При цьому виконання постанови зупиняється, а ДАІ проводить заходи з метою встановити дійсного порушника. Причому сформульована стаття таким чином, що якщо цього порушника співробітники ДАІ не знайдуть - це вже не буде проблемою власника транспортного засобу. І раніше винесені постанови проти власника виконуватися не будуть.

Вадим Володарський для того, щоб уникнути несправедливого штрафу, радить дотримуватися наступної тактики. "Якщо даним автомобілем управляють кілька осіб - на підставі довіреності або тимчасового реєстраційного талона, в орган ДАІ, звідки прийшов лист про порушення ПДР, треба послати у відповідь лист (замовлений з повідомленням) наступного змісту:" Я автомобілем в момент порушення не керував, мають право управління такі-то особи (вписані в техпаспорт, або за тимчасовим реєстраційним талоном, або за дорученням) ". або написати, що" в момент порушення я знаходився не за кермом, передав керування знайомому на ім'я Ігор, прізвище якого не знаю, посвідчення водія у нього бачив, поліс страхування цивільної відповідальності, при наявності якого він має право управління всіма транспортними засобами, - теж, а передати йому управління в своїй присутності я мав право на підставі п.2.2. ПДР. Причини: перебував у нетверезому стані, погано себе почував - попросив відігнати машину ". В цьому випадку виконання постанови припиняється, до опитування всіх потенційних порушників співробітниками ДАІ.

Цікаво те, що якщо автомобіль належить юридичній особі, притягнути водія до відповідальності за допомогою камери взагалі не можна, адже в КпАП мова йде тільки про фізичних осіб.

ДОРУЧЕННЯ ТА ТИМЧАСОВЕ ТАЛОН. Останнім часом працівники ДАІ стали виносити постанови за керування автомобілем за дорученням, вимагаючи натомість тимчасовий талон. Вартість його оформлення - близько 700 грн., Відповідальність за управління без нього - штраф від 425 до 850 грн.

Юристи вважають таку вимогу незаконною, оскільки вимоги закону (а не підзаконного акту) реєструвати довіреності на керування чи розпорядження транспортним засобом не існує. Ст. 8 Конституції України встановлює переважну чинність закону при протиріччях, а ст. 19 Конституції - можливість зобов'язування громадянина до здійснення яких-небудь дій тільки на підставі закону, а не підзаконного акту. Таку постанову також можна оскаржити в суді.

ЕВАКУАЦІЯ ТС. У новому законодавстві є норма, чітко регламентує роботу евакуаторів. У ст. 265-2 КпАП України, по-перше, чітко вказано, що діяльність евакуаторів безкоштовна (з водіїв заборонено брати і вимагати гроші за повернення евакуйованого автомобіля), по-друге, зазначено, що порядок евакуації і зберігання евакуйованих автомобілів визначається Кабміном. Але в прийнятій 17 грудня постанові Кабміну сказано, що "повернення транспортного засобу здійснюється за письмовим зверненням його власника, водія, за умови оплати ним витрат, пов'язаних з транспортуванням та зберіганням".

"При протиріччі закону і підзаконного акту вищу юридичну силу має закон", - говорить Вадим Володарський. Саме на підставі відповідної статті КпАП водій має право оскаржити законність стягування плати за повернення автомобіля після евакуації транспортного засобу.

Адвокат Олексій Святогор вважає, що в такому випадку, з юридичної точки зору, водій має право реалізувати своє право на самозахист - воно передбачене ст. 36 Кримінального кодексу України. Відповідно до закону, водій повинен діяти адекватно обстановці і має право захищати своє майно від протиправних посягань, тобто перешкоджати евакуації. Крім того, можна викликати міліцію і написати письмову заяву дільничному.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новина "Чотири кроки, щоб оскаржити штраф ДАІ". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Бовсуновський Владислав

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Дякуємо! Повідомлення відправлено.

ЯК ЗАПЛАТИТИ ШТРАФ?
Що буде, якщо терміни пропущені?
А якщо за кермом був не власник, а інша особа, яка керує автомобілем на законних підставах?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online