- Умови і терміни повернення або обміну технічно складного товару
- Експертиза технічно складного товару
- Хто повинен проводити експертизу
- В які терміни повинні задовольнити вимогу споживача, наслідки порушення цього терміну
- Чи можна повернути технічно складний товар належної якості
- Відповідальність продавця за ненадання належної інформації про товар
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
зміст:
Умови і терміни повернення або обміну технічно складного товару
Експертиза якості технічно складного товару
Хто повинен проводити експертизу товару
В які терміни повинні задовольнити вимоги споживача, і наслідки порушення цього терміну
Чи можна повернути продукцію належної якості
Відповідальність продавця за ненадання належної інформації про товар
Умови і терміни повернення або обміну технічно складного товару
Технічно складний товар - це товар тривалого користування, що має складну внутрішню будову.
Постановою Уряду РФ від 10.11.2011 р № 924 (в ред. Від 17.09.2016) затверджено перелік технічно складних товарів ( скачати в форматі doc).
Чинне законодавство визначає особливий порядок повернення або обміну такої продукції.
Зокрема, даний вид товарів може бути повернений продавцю в разі наявності недоліків, дефектів, що виникли не з вини споживача. Товари належної якості в цьому випадку поверненню не підлягають, навіть якщо з якихось критеріям не підходять покупцеві.
При виявленні в технічно складному товарі недоліків такої однозначно має бути повернуто або обміну, але з деякими нюансами.
1. Стаття 18 Закону про захист прав споживача дозволяє повернути продавцеві технічно складну продукцію при виявленні будь-якого, навіть незначного дрібного дефекту, - протягом 15 днів з дня покупки (безпосередньо день покупки не враховується).
У цьому випадку продавець повинен прийняти товар і повернути сплачені за нього гроші, а при необхідності провести перевірку якості товару, або, в разі сумнівів щодо причин виникнення дефекту, за свій рахунок провести експертизу якості товару.
2. Якщо споживач звернувся в магазин з бракованої річчю після закінчення 15 днів з моменту покупки, то товар може бути прийнятий тільки при наявності однієї з таких умов:
- виявлено істотний недолік товару .
- Покупець раніше пред'явив продавцеві вимога про усунення недоліків товару, але недоліки не усунені в законні терміни
- Товар неможливо було використовувати протягом кожного року гарантійного терміну в сукупності більш як 30 днів внаслідок неодноразового усунення його різних недоліків.
Це вичерпний перелік причин, за якими можна повернути технічно складний товар через 15 днів після покупки.
Юрист з прав споживачів в СПб Тел. + 7 (812) 989-47-47 (цілодобово) Безкоштовна консультація по телефонуЕкспертиза технічно складного товару
Вимога про повернення або обмін продукції можна пред'явити як продавцю, так і виробника, уповноваженої організації, імпортеру, на вибір споживача, і вони відповідають за недоліки товару, якщо не доведуть, що такі виникли з вини самого споживача після покупки, а не до передачі товару споживачеві.
Майже у всіх випадках між споживачем і продавцем виникає суперечка щодо того, з чиєї ж вини і коли виник брак, виробничий чи це дефект, адже для того, щоб це визначити, потрібні спеціальні знання. Усунути ці протиріччя може тільки експерт, дослідивши товар.
Хто повинен проводити експертизу
Як і при поверненні звичайних товарів, перевірку якості і експертизу повинен провести продавець за свій рахунок, сповістивши про це покупця.
Споживач також має право самостійно звернутися в експертну організацію для проведення незалежної експертизи товару до пред'явлення претензії щодо її якості.
У такому випадку висновок незалежного експерта необхідно прикласти до претензії, але, тим не менш, продавець, при незгоду з представленим висновком, все ж, має право провести свою експертизу.
У разі незгоди з проведеною продавцем експертизою споживач має право оскаржити її в суді. Те ж стосується випадків, коли є два експертних висновків по обидва боки, і обидва оскаржуються сторонами. В цьому випадку крапку поставить експертиза якості товару, проведена на підставі судової ухвали.
В які терміни повинні задовольнити вимогу споживача, наслідки порушення цього терміну
Як для звичайних, так і для складних товарів законом передбачено загальний 10-денний термін, протягом яких продавець повинен задовольнити будь-які вимоги споживача, пред'явлене зважаючи на їх неналежної якості.
Десять днів відраховується з моменту пред'явлення досудового вимоги, не рахуючи дня пред'явлення претензії. Якщо покупець направив претензію поштою, то зазначений термін необхідно вважати з моменту отримання його адресатом.
Важливо знати:
- Відсутність у встановлений 10-денний термін будь-якої реакції продавця (виробника) на пред'явлене досудове вимога слід розцінювати як відмову в задоволенні цієї вимоги.
- Право звернення з позовом в суд не поставлено в залежність від пред'явлення досудової претензії продавцеві, оскільки у спорах щодо захисту прав споживачів не передбачено обов'язкове досудове врегулювання. Тобто споживач, зрозумівши, що його споживчі права порушені продажем йому неякісного товару, може відразу звертатися до суду з позовною вимогою.
Проте, якщо у вас все ж виник споживчий спір, пов'язаний з якістю товару, то пред'явлення досудової претензії має сенс, адже законом встановлена відповідальність продавця (виробника) за невиконання законного досудового вимоги в законний термін:
За кожен день прострочення задоволення досудового вимоги продавець повинен буде сплатити споживачеві неустойку (пеню) в розмірі 1 (одного) відсотка ціни товару (пункт 1 статті 23 Закону про захист прав споживача).
У підсумку, до моменту звернення до суду, а вже тим більше до моменту винесення судом рішення, набігає значна неустойка, яка стягується з продавця.
Звичайно, в суді він буде доводити свою правоту і всіма засобами намагатися уникнути відповідальності, але при правильному вибудовуванні правової позиції позивача, грамотному використанні всіх необхідних методик доказування, справа благополучно буде вирішено на користь споживача.
До суду можна звернутися не тільки у разі відмови з боку продавця, а й при задоволенні вимоги зі значною простроченням. В цьому випадку в позові до стягнення з відповідача заявляється неустойка за прострочення виконання законної вимоги покупця.
Чи можна повернути технічно складний товар належної якості
Купуючи дорогий гаджет, автомобіль або побутову техніку слід гранично уважно робити свій вибір. Не завадить зайвий раз більш ретельно прицінитися і перевірити товар на відповідність його характеристик вашим побажанням і потребам, оскільки технічно складні товари входять в перелік непродовольчих товарів належної якості ( скачати в форматі doc), повернення або обмін яких заборонений.
Таким чином, якщо нарікань до якості купленої продукції немає, або річ просто не сподобалася, повернути її за таким основи не вийде.
Відповідальність продавця за ненадання належної інформації про товар
Виявлення нестачі в товарі - не єдина причина для повернення технічно складного товару.
Так, одним з важливих критеріїв дотримання продавцем (виробником) споживчих норм є надання споживачеві належної інформації про товар.
Передбачається, що звичайний споживач не має спеціальних знань про властивості, характеристики та інших споживчих якостях товару, що робить правильний вибір вельми скрутним.
Для того, щоб споживач при покупці товару міг зробити правильний вибір, відповідний до своїх побажань і потреб, закон зобов'язав продавця (виробника) надавати покупцеві максимально повну і достовірну інформацію про товар, зокрема: про ціну, споживчі властивості, гарантійний термін, правилах використання, терміні служби, місце знаходження виробника, продавця ..., і іншу передбачену законом інформацію (стаття 10 Закону про захист прав споживача).
Інформація повинна бути доведена до відома споживача шляхом розміщення на заводських бирках, ярликах, в технічній документації, і іншими, встановленими законом способами.
В силу ст. 12 Закону про захист прав споживачів за неподання покупцеві в момент покупки повної і достовірної інформації про товар, або надання недостовірної інформації про товар, продавець несе наступну відповідальність:
- Якщо договір купівлі-продажу не укладено через неподання продавцем належної інформації про товар, що розцінюється як необгрунтовану відмову від укладення договору, покупець має право вимагати відшкодування збитків, завданих такою відмовою.
- Якщо покупка здійснена, при цьому покупець виявив відсутність належної інформації про придбаному товарі, він може повернути такий товар продавцеві і зажадати повернення сплачених за нього грошей.
- Продавець (виробник) несе майнову відповідальність за заподіяння шкоди здоров'ю або життю споживача внаслідок ненадання йому повної і достовірної інформації про товар. Споживач може зажадати відшкодування такої шкоди за правилами, встановленими статтею 14 Закону про захист прав споживачів.
Отже, резюмуємо:
Повернення технічно складного товару можливий:
- При виявленні будь-якого недоліку в товарі - протягом 15 днів після покупки
- При виявленні істотного недоліку, порушення термінів усунення недоліку, неможливості використання товару більше 30 днів протягом кожного року гарантії на увазі усунення його різних недоліків - після закінчення 15 днів після покупки
- При ненаданні належної інформації, або надання недостовірної інформації про товар - в розумний строк після покупки
Повернення якісного технічно складного товару, при наявності повної і достовірної інформації про нього, неможливий.
При виникненні спірних ситуацій в споживчій сфері бажано звернутися до кваліфікованого юриста, оскільки такі судові процеси мають ряд процесуальних тонкостей, в яких фахівець розбереться найбільш швидко і грамотно.
Юристи нашого Центру щодня стикаються з подібними питаннями, і допоможуть швидко і грамотно скласти позовну заяву, визначать підсудність спору, а також візьмуть на себе ведення справи в суді. Наші юристи виграють практично всі споживчі справи в суді.
Також у наших юристів є значний досвід в позитивному вирішенні споживчих спорів в досудовому порядку шляхом проведення переговорів з продавцем.
Якщо у Вас залишилися питання, зателефонуйте для більш докладної консультації