Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Смольний знайшов лазівку, як не платити компенсації за знесення гаражів.
Олексій Пороховник / Інтерпресс
Комітет з інвестицій готує під знесення 10 гаражних кооперативів. Близько 2300 їх власників можуть втратити не тільки місць для парковок, але і зіткнуться зі складністю отримання скромних компенсацій (у кілька десятків тисяч рублів). Місто зазнало схему перекладання своїх зобов'язань на інвестора. Піонером в розселенні гаражників за свій рахунок став «Будівельний трест».
Уряд Петербурга готується в черговий раз прорідити гаражний забудову. Документацію для надання ділянок забудовникам готує ДБУ «Управління інвестицій», підвідомче комітету з інвестицій. Частина наділів - біля будинку 38 на проспекті Більшовиків, біля перехрестя Жака Дюкло і листяні вулиці - хочуть виставити на торги. На їх місці повинні з'явитися житлові будинки, магазини або більш місткі та дорогі паркінги.
На деякі ділянки вже претендують інвестори. Під знесення повинен відправитися кооператив на Дунайському проспекті - на 375 гаражів. Виставити землю на аукціон попросив забудовник сусіднього апарт-готелю «Союз-Строй Інвест». Співвласником компанії є Володимир Селегень, родич спікера Закса В'ячеслава Макарова .
Забудувати землю на Кірочной вулиці готується «Культурний центр Даргам», бізнес-партнер московського холдингу ГК «Ташир» . На Солунської вулиці хоче побудувати спорткомплекс футбольний клуб «Коломяги».
Про надання альтернативних парковок для власників гаражів в документі і не згадується. Все, на що можуть розраховувати власники боксів, - скромні компенсації. Як правило, це близько 50 тисяч рублів, підраховували у Всеросійському суспільстві автомобілістів (ВОА). Тоді як ринкова вартість боксів - 200-400 тисяч.
З отриманням невеликого відшкодування теж можуть виникнути складності, розповів «Фонтанці» Павло Швець, помічник депутата Закса Оксани Дмитрієвої. У травні цього року уряд надав 7,5 га на Малій Бухарестської вулиці компанії «СтройТрестГалант-2», пов'язаної із забудовником «Будівельний трест». Фірма отримала ділянку в обмін на 2,8 га на проспекті Тореза, 112. На місці колишнього велотреку компанія планувала звести житловий будинок, але натрапила на протести жителів. Під їх тиском після тривалих судів і скандалів Смольний здався і заборонив забудову .
Здавалося б, ділянка на Малій Бухарестської - прекрасне придбання. В 2,5 рази більше попереднього по площі, поруч парк Інтернаціоналістів, а через рік відкриється станція «Проспект Слави». Один мінус - компанії він дістався разом з кооперативом з 2100 гаражів.
На «Будівельному тресті» Смольний застосував нову схему. Перед передачею ділянки він так і не розірвав договір оренди з товариством автомобілістів. В результаті власники гаражів не можуть розраховувати на бюджетні компенсації. Раз їх виселяють з приватної землі, то і зобов'язань у міста не виникає.
Все це абсолютно легально. У 2013-му закон про виплати скорегували. З документа зникла норма про те, що землю можна передати інвестору тільки після забезпечення прав автовласників.
«Це дозволило уряду Петербурга передавати земельні ділянки, зайняті колективними автостоянками, без виплати компенсації за знесення гаражів», - пояснює Павло Швець.
За його словами, саме через це знижується кількість видаваних компенсацій. Комітет майнових відносин в 2014-му виплатив кошти 3700 чоловік, а в 2015-2016 роках - 100-500 городянам. У комітеті з будівництва також скоротилося число виплат з 1500 тисяч до 500 в минулому році.
Тепер власникам гаражів доводиться торгуватися з «Будівельним трестом».
«Спочатку нам пропонували викупити гаражі за 7 тисяч, потім за 9. Тепер платять по 40-70 тисяч», - говорить представник ініціативної групи кооперативу Герман Карпов. Він продавати свій гараж відмовляється принципово: «А куди ставити машини? Двори вже заповнені. На Димитрова паркуються в 2 ряди. Якщо щось трапиться, ні швидка, ні пожежники не проїдуть », - обурюється він.
Власників боксів попросили покинути дільницю до березня. Але коли саме почнеться знесення, незрозуміло. «Будівельний трест» поки не відповів на питання «Фонтанки». З жовтня «СтройТрестГалант-2» занурився в судові розгляди з суспільством автомобілістів. Інвестор наполягає на виселенні, гаражники вимагають визнати повідомлення недійсними.
Ситуація з кооперативом на Малій Бухарестської - унікальна і не повториться з іншими гаражниками, запевнили «Фонтанку» в комітеті майнових відносин. Схему використовували через рідкісного договору міни. У випадках виставлення землі на торги або передачі її цільовим призначенням місто має намір сам домовлятися з власниками гаражів. А число виданих компенсацій в минулі роки знизилося не через відмов, - кажуть в комітеті з будівництва і КВО. Гроші видають протягом двох місяців після звернення. Просто в місті проходило менше зносів кооперативів.
Депутати вважають за краще діяти превентивно. «Партія Роста» вже запропонувала повернути в закон про компенсації зниклий в 2013-му абзац. Якщо законопроект приймуть, Смольний більше не зможе перекладати викуп гаражів на інвесторів. Хоча така схема і допомогла б заощадити бюджет. Всього в Петербурзі налічується 250 тисяч гаражів. Якби місто вирішило все знести, він би витратив на компенсації 12,5 млрд рублів.
* Уряд Петербурга практикує обмін ділянок забудовникам останні пару років. Як правило, причиною стають протести жителів. З 2016-му компанія «Конрад» Вагіфа Мамішева отримала землю на розі вулиць яхтової і оптики за наділ в 1,3 га біля метро «Ломоносовська» . Городян обурило, що девелопер хотів звести будівлю на довоєнному кладовищі.
У минулому році 6 ділянок для будівництва готелів Смольний виділив «Плаза Лотос груп» Михайла Зінгаревич . До цього компанія відмовилася від реконструкції під апарт-готель Конюшенного відомства. Проти проекту активно виступали градозащітнікі. Втім, формально в Смольному не називають процедуру обміном.
Крім того, альтернативну ділянку отримав «Єлисей на Науки». Компанія намагалася побудувати магазин на місці дитячого майданчика на проспекті Науки, 44 . «Нам дали іншу ділянку, але не за договором міни», - сказали «Фонтанці» в компанії.
Антоніна Асанова, «Фонтанка.ру»
Він продавати свій гараж відмовляється принципово: «А куди ставити машини?