Шість бюджетів міста. Чи потрібно Воронежу метро

  1. Навіщо Воронежу потрібно метро
  2. Як буде виглядати воронезьке метро
  3. Коли його побудують
  4. У яку суму обійдеться будівництво метрополітену
  5. Чи можна обійтися без метро
  6. Що можна побудувати замість метро
  7. Довідка

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

ТОВ «Киносарг» завершило роботу над техніко-економічним обґрунтуванням проекту воронезького метрополітену. Вартість будівництва першої черги метро зросла з 35 млрд рублів, в які її попередньо оцінили міська влада, до майже 44 млрд. Експерти вважають, що і ця цифра занижена і мова може йти про вдвічі більше суми. А стартову вартість проекту цілком за умови, що результати геологорозвідки не принесуть «сюрпризів», можна відраховувати від 97 млрд рублів або майже шести річних бюджетів Воронежа.

Будівництво в Воронежі метро було одним з пунктів передвиборної програми чинного мера Олександра Гусєва. Кілька схем передбачуваного метрополітену розробили громадські працівники, питання піднімалося на сайті «Російської громадської ініціативи» в 2013-2014 роках. Однак активно заговорили про будівництво в Воронежі метро навесні 2017 року рамках реалізації спільного російсько-японського проекту з формування комфортної міського середовища.

Чи справді для вирішення транспортних проблем Воронежа необхідно побудувати метро або для цього можна знайти інші, більш бюджетні способи, розбиралися «Вести-Воронеж».

Навіщо Воронежу потрібно метро

На думку куратора російсько-японського проекту, заступник міністра будівництва і ЖКГ РФ Андрія Чибиса, будівництво в Воронежі метро позбавить місто від транспортних проблем і дасть поштовх для розвитку прилеглих до метро територій.

- Комфортна міське середовище зараз неможлива без вдосконалення громадського транспорту, не можна нескінченно будувати нові дороги, це не врятує від заторів. Регіональні центри задихаються від пробок. Міста можна змінити, проклавши зручні нитки громадського транспорту, і проект метро може реально змінити на краще Воронеж. Це дозволить забезпечити розвиток в тому числі вже забудованих територій. Проект передбачає і грамотну міську планування за допомогою японських фахівців. Ті райони, які зараз виглядають непривабливими, можуть змінитися після появи нового виду транспорту, - розповів чиновник в інтерв'ю кореспонденту «Коммерсант Черноземье».

За словами директора компанії-розробника проекту ТОВ «Киносарг» Ігоря Березина, метро зможе перемкнути на себе не менше 60% міського пасажиропотоку. Це дозволить прибрати з вулиць частина громадського транспорту і скоротити для городян проведене в дорозі час.

Як буде виглядати воронезьке метро

Передбачається, що воронезьке метро складатиметься з трьох пересічних один з одним гілок. Їх сукупна довжина складе 58,6 км. Протяжність першої, «Московсько-заводський» гілки складе 20,25 км. Її прокладуть від «Олімпіка» до воронезького авіазаводу через Московський проспект і новий метромост, який зведуть на південь від Вогресовского моста. Довжина другої, «Тамбовської-Курської», гілки складе 14,54 км. Вона візьме початок у гіпермаркету Metro і простягнеться до вулиці Південно-Моравська через Північний міст, трамвайну естакаду якого довжиною 1,5 км планується реконструювати і пристосувати під потреби метрополітену. В ході першої черги робіт обидві гілки прокладуть до площі Леніна. Третя гілка, «Семилукский-Ростовська», протяжністю 23,8 км зв'яже вулиці 9 січня і Димитрова.

Коли його побудують

Поки прогнозувати терміни будівництва міська влада не беруться. Невідомий не тільки термін закінчення робіт, але навіть і їх початку.

Співголова регіонального відділення громадської організації «Місто і транспорт» Андрій Фурсов нагадав, що проект метро, ​​яке планувалося побудувати в Ростові-на-Дону, представили ще в 2010 році, а будівництво не почалося досі. А в Пермі перший офіційний план місцевого метрополітену опублікували ще в 1982 році і тоді ж почали роботи попереднього циклу. Після цього будівництво відклали на невизначений термін. І поки не відновили.

Одна з ключових проблем при будівництві об'єктів такого масштабу - їх вкрай висока вартість і складність пошуку джерел фінансування.

У яку суму обійдеться будівництво метрополітену

За первинною оцінкою міської влади, вартість тільки першої черги воронезького метро повинна була скласти 35 млрд рублів . Згідно з цифрами, наведеними в техніко-економічним обгрунтуванні проекту фахівцями ТОВ «Киносарг», вона досягне 43,7 млрд рублів . Кошторис перерахували з урахуванням актуальних цін, пояснив Ігор Березін.

На думку співголови регіонального відділення громадської організації «Місто і транспорт» Юрія Новикова, стартова, мінімальна, вартість будівництво всіх трьох гілок складе 97 млрд рублів.

- І це за умови, що геологорозвідка буде непереливки якихось сюрпризів по трасі, на «синьої» гілці НЕ буде метромосту, а тунель пірне під водосховище, і на його маршруті не виявиться, наприклад, підземного болота, - зазначив Юрій Новіков.

Проте, міська влада налаштовані оптимістично, за оцінкою віце-мера по міському господарству Вадима Кстеніна, метро окупиться за 15 років. Андрій Фурсов вважає, що для цього знадобиться значно більший термін - 35-40 років.

Крім того, поки неясно, хто інвестує кошти в створення метро. Озвучувалися різні варіанти фінансування будівництва, але всі вони поки залишаються непідтвердженими.

Представляючи навесні 2017 року проект японських дизайнерів, керівник управління глави Воронежа Ігор лотки зазначив, що можливий варіант, при якому будівництво рейкової інфраструктури профінансують за рахунок бюджетних коштів, а інвестори візьмуть на себе покупку рухомого складу і його експлуатацію.

Пізніше Олександр Гусєв розповів, що кошти можуть надійти з Фонду прямих інвестицій РФ.

Андрій Чибис припустив, що мова піде про державно-приватне партнерство, першої в країні концесії такого роду.

Андрій Чибис припустив, що мова піде про державно-приватне партнерство, першої в країні концесії такого роду

Чи можна обійтися без метро

Юрій Новіков упевнений, що можна. Більш того, метро Воронежу не потрібно . По-перше, недостатньо потужні пасажиропотоки не дозволять рівномірно завантажити лінії метрополітену. Пасажиропотоки насиченістю більше 20 тис. Осіб на годину спостерігаються в місті тільки в години пік. По-друге, аргументом проти є висока щільність і компактність міста і близькість точок скупчення пасажирів. По-третє, це вкрай висока вартість будівництва - близько 100 млрд рублів при тому, що в 2017 році бюджет Воронежа становить всього 16,5 млрд.

Крім того, регіональні метрополітени будуються дуже повільно - одна станція за 10 років. Наприклад, в Челябінську метро будується з 1992 року, а відкриється не раніше 2033-го.

При цьому обслуговування метрополітенів обходиться занадто дорого, наголосив Юрій Новіков.

Цивільний активіст Віталій Іванищев вважає: щоб братися за проект такого масштабу, міській владі необхідно мати за спиною нехай і набагато менш значущі, але успішно реалізовані проекти.

- Єдиний великий проект нинішньої міської адміністрації - це розв'язка на вулиці 9 Січня. Але, по-перше, чиновники виявилися абсолютно некомпетентні і, закривши рух, однак, не передбачивши шляхи об'їзду, спровокували після початку робіт справжній транспортний колапс. Рішення почали шукати тільки після того як на проблему звернув увагу губернатор. І, по-друге, тільки почавши будівництво, з'ясували, що необхідно переробляти проект, так як за два роки в місці розв'язки якимось чином з'явилися нові невраховані в плані комунікації, - зазначив Віталій Іванищев.

Що можна побудувати замість метро

Юрій Новіков упевнений, що кошти, які влада намагається знайти на будівництво метро, ​​можна витратити більш ефективно на інші об'єкти

По-перше, місту потрібен легкорейковий транспорт.

- На будівництво перших гілок вистачить приблизно 20 млрд рублів. Передбачається, що це будуть лінії «Лівобережний вокзал - Цирк - Кольцовском - Московський проспект - Град - Аеропорт» і «Остужева - Північний міст - Вокзал - Цирк - Ворошилова - Героїв Сибіряков - Перхоровіча», - розповів він.

По-друге, Лівобережний вокзал.

- Проект коштує 14 млрд рублів і включає нову будівлю Лівобережного вокзалу, яке буде розташовуватися трохи південніше нинішньої «додачу» і включати в себе сучасний вокзальний комплекс, розрахований на прийом поїздів по швидкісній лінії, і 25-поверховий діловий центр, інтегрований транспортний вузол , віадук з розв'язкою по вул. Ціолковського, який нарешті зв'яже ВАИ з авіазаводом безпосередньо. При цьому реновація кварталів на вулиці Героїв Стратосфери повністю перезапустить південь лівого берега і перетворить околиці в зону відпочинку і ділової активності, - розповів Юрій Новіков.

Ще 10 млрд рублів, на його думку, необхідно інвестувати в будівництво транспортно-пересадочних вузлів суміщених з розв'язками, а саме - «Остужева - Ленінський проспект», «Ленінський проспект - ВОГРЕС», «Плеханівська - 9 Января» і «Плеханівська - Кольцовском» .

- На всі чотири хаба грошей може і не вистачити, але сумнівів, що все це буде куди корисніше метро немає ні найменших, - впевнений Юрій Новіков.

Віталій Іванищев вважає, що гідною альтернативою будівництву метрополітену може стати будівництво і реконструкція декількох інфраструктурних об'єктів. Наприклад, це Південний міст, який, на думку громадського працівника, позбавить Воронеж від пробок на вулицях Лебедєва і Грамші і відведе з міста транзитний трафік.

- Дорога від розв'язки у Південно-західного ринку до мікрорайону Тінистий повз аеродрому «Балтімор» позбавить від часових пробок виїзд з тінистих, а в перспективі можна з'єднати Тенистий з вулицею Острогожський і істотно полегшити життя жителям Шилово, - вважає Віталій Іванищев.

Так само, на його думку, місту необхідна реконструкція Робочого проспекту і вулиці Краснодонської і з'єднання її з вулицею 45 Стрілецької Дивізії, а вулиць Шишкова і Сонячної - з центром міста за допомогою тунелю або віадука, щоб отримати дублер Московського проспекту.

- Звичайно, все це вимагає ретельного прорахунку і опрацювання, але вже на перший погляд все позначений мною проекти разом узяті можуть коштувати не дорожче, ніж метро, ​​при тому, що метро не вирішить і десятої частини тих проблем, які вирішить реалізація цих проектів, - упевнений Віталій Іванищев.

Довідка

У Росії працюють сім метрополітенів: Московський, Петербурзький, Нижегородський, Новосибірський, Самарський, Єкатеринбурзький і Казанський. У Волгограді діє система швидкісного трамвая - метротам.

Ще кілька метрополітенів будуються або плануються до будівництва - в Челябінську, Омську, Красноярську, Ростові, Пермі та Уфі.

Олена Гончарова

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online