Авіакатастрофа в Казані

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Чортова дюжина все ж себе проявила! Рік, що минає відзначився черговою авіаційною катастрофою. Вчора, 17 листопада, під час заходу на посадку в аеропорту Казані, розбився Боїнг-737, що летів рейсом з Москви. У поточному році це перша катастрофа важких літаків, але родичам загиблих від цього не легше. Ми втратили П'ЯТДЕСЯТ людина!
Сорок чотири пасажири і шість членів екіпажу загинули, розбившись об ту землю, на яку повинні були м'яко приземлитися Хочу публічно висловити свої співчуття родичам загиблих. Ваша втрата - це наша біль!
Що відомо про катастрофу на сьогоднішній день? При заході на посадку приблизно в 19,30 за московським часом пілот запросив у диспетчера дозвіл по догляду на друге коло. Диспетчер дозвіл дав, але літак набрати висоту не зміг і, втративши швидкість, практично вертикально звалився лівіше смуги, приблизно в 150 метрів від торця ЗПС (злітно-посадкової смуги). Від удару об землю паливо здетонував і літак загорівся. Врятуватися не вдалося нікому ... Аеропорт Казань на 15.00 московського часу 18 листопада по як і раніше закритий.
Літак Боїнг-737 модифікації 500 - один з найпопулярніших регіональних літаків в світі. Перевозить близько 120 чоловік на відстань до 5 тисяч кілометрів. Літак дводвигуновий. Казанський Боїнг прослужив 23 роки, був узятий в оренду в 2008 році. До цього лайнер поколесив по світу, змінюючи господарів: Франція, Уганда, Бразилія, Ірландія, Болгарія, Румунія. Чи не мотлох, але вигляд мав пошарпаний. Чому багата республіка Татарстан поповнила свій авіапарк дідком - питання до власників. Але як запевняють казанських експлуатантів літак був повністю справний. Непрямим підтвердженням служить той факт, що в нещасливе неділі борт встиг злітати спочатку в Єреван, а потім вже в Москву. Серйозних зауважень у пілотів до техніки не було.
Аеропорт Казані - сучасний, з двома паралельними смугами, на які можуть здійснювати посадку всі типи наявних в світі пасажирських літаків. Аеропорт сертифікований по категорії II ІКАО, що дозволяє здійснювати посадку при горизонтальній видимості 350 метрів і вертикальної видимості 30 метрів (за умови, що командир має метеомінімум не гірше, ніж зазначений). При таких умовах забезпечується автоматичний візит літака на посадку практично до прольоту торця ЗПС (проліт торця здійснюється приблизно на висоті 15 метрів). Які точно метеоумови були на момент катастрофи поки не повідомляється, але очевидці запевняють, що йшов дощ.
Екіпаж сучасних пасажирських літаків складається як правило з двох чоловік: командира і другого пілота. Прес служба авіакомпанії Казань видала мізерну інформацію. Командир - Саліхов Рустам, 1966 року народження. Загальний льотний стаж 21 рік. Крісло другого пілота на Боїнгу 737 зайняв в 2012 році. У березні 2012 року був введений в командири Боїнга 737. Незважаючи на загальний багатий стаж і наліт, можна констатувати, що командир Саліхов в пілотуванні Боїнга був новачком. Літаки типу Боїнг, Аірбас, Суперджет мають рознесені по крилу двигуни, що має свою специфіку при пілотуванні. Подібного досвіду у Саліхова, пілотованого радянські літаки, не було. Також в сучасних літаках використовуються принципово інші пілотажно навігаційні комплекси з іншою системою розміщення приладів на кабінних панелях. І ще один важливий аспект: вся інформація по літаку, в тому числі і Керівництво з льотної експлуатації, дається на англійській мові. Всі позначення на панелях приладів кабіни також виконані англійською мовою. Не будемо ні в кого кидати каміння. Приймемо, що все льотчики володіють англійською легко і вільно (в межах вимог, пред'явлених до екіпажу). Але що відбувається в голові пілота при виникненні стресових, катастрофічних ситуацій? Як швидко працює мозок по оцінці ситуації у людини, рідна мова якого татарський, більшу частину життя розмовляє російською і вимушеного приймати рішення англійською? Це серйозне питання!
Джерело в слідчому комітеті зазначив, що версія з терактом досі не виключена. Серед загиблих в авіакатастрофі були син Президента Татарстану, керівник ФСБ по республіці Татарстан. У наш неспокійний час присутність відповідальних осіб на борту літака притягує терористів смертників.
Якщо ж версія з терактом буде остаточно відметена, то залишається горезвісний людський фактор - помилка екіпажу. У всякому разі, диспетчери не отримували повідомлення про несправності техніки. Камери відеоспостереження аеропорту зафіксували момент зіткнення літака із землею. Літак падав практично під кутом в 90 градусів, прямовисно. Пожежі на борту і видимих ​​руйнувань не було. Літак загорівся тільки після зіткнення з землею. Ці факти дозволяють припустити, що при виході на друге коло літак занадто інтенсивно почав набирати висоту, втратив швидкість і впав у плоский штопор. Чому пілот вирішив піти на друге коло? Поки не ясно.
Навіть для попереднього аналізу інформації дуже мало. З огляду на знаходження на борту впливових осіб, не варто виключати того, що інформація про подію буде засекречена. Що породить хвилю чуток і домислів.
Ще раз висловлюю свої щирі співчуття родичам загиблих. Нехай земля всім буде пухом!


рецензії

Читаючи цю публіцистику я, як музику, сприймала колись колишніми такими близькими поняття, як пілотування, злітно-посадкова смуга, пілотажно-навігаційний комплекс, хоча мова в статті йде про речі воістину трагічних.
Падіння Боїнгу-737 дійсно могло бути пов'язано з такою обставиною, як інше розміщення приладів на кабінних панелях, оскільки в найвідповідальніший момент польоту - при заході на посадку - командир корабля нехай і лічені частки секунди, але все ж шукав очима потрібні свідчення. Ці миті і могли стати вирішальними. Крім того, думати по-татарськи, говорити по-російськи і приймати рішення на основі англійської інструкції - це надважкі завдання навіть для досвідченого льотчика. Керівництво з льотної експлуатації давно мало бути переведено на російську мову і, як будь-який інший документ, завірений нотаріусом.
З моменту катастрофи пройшов майже рік. Що зараз відомо про її справжні причини?
Алла Валько 09.10.2014 12:39 Заявити про порушення Спасибі Вам, Алла, за фаховий коментар!
Політика Боїнга така, що вони забороняють переклади РЛЕ на інші мови. Тільки англійський! Наші авіабудівники пішли по такому ж принципу - РЛЕ Суперджета англійською мовою. Так, переклад на російську є. Але до чого він, якщо всі прилади калібровані англійською, мовні інформатори - англійською, тренажери англійською. Може бути це і правильно в епоху глобалізації, але для російських пілотів певні труднощі сприйняття "чужого" мови є.
За Казанської катастрофи ніяких нових даних не надходить. Зазвичай МАК через місяць, два публікує попередній звіт (який після оформляється практично без змін в остаточний). Але в цьому випадку МАК мовчить. Дивно!
Дмитро Ятокін 10.10.2014 9:24 Заявити про порушення Що відомо про катастрофу на сьогоднішній день?
Але що відбувається в голові пілота при виникненні стресових, катастрофічних ситуацій?
Як швидко працює мозок по оцінці ситуації у людини, рідна мова якого татарський, більшу частину життя розмовляє російською і вимушеного приймати рішення англійською?
Чому пілот вирішив піти на друге коло?
Що зараз відомо про її справжні причини?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online