Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Будівництво дерев'яних будинків стаття
Експорт & імпорт
Серед працюючих на вітчизняному ринку дерев'яного домобудівництва компаній оператори називають ТОВ Будівельна Корпорація Київміськбуд (оциліндрований брус, клеєний брус, панельно-каркасні будинки, Україна), ТЕМІС-БУД (оциліндрований брус, клеєний брус, панельно-каркасні будинки, Україна), ШАЛЕ (дикий зруб, Україна), ДЕРЕВ'ЯНИЙ БУДИНОК (клеєний брус, Україна), МАГІЯ ДЕРЕВА (клеєний брус, Україна), АВАНТАЖ (клеєний брус, Україна), HONKA (клеєний брус, Фінляндія), KONTIO (клеєний брус, Фінляндія), MAANHONKA (клеєний брус, Фінляндія), АРТ ПАК (клеєний брус, Україна), Ф НСТРОЙ (клеєний брус, Фінляндія, ТМ Mammutti), DREAM HOUSE (каркасні будинки, Канада), «Торговий Дім Єловіца (монтажні будинки Jelovica, Словенія), НОВЕКС ДІМ (монтажні будинки ELK-Fertighaus, Австрія), ВОЛЬФ СИСТЕМ УКРАЇНИ, (монтажні будинки Wolf Modul) і ін. На вибір споживачеві надана як продукція, виготовлена в Україні, так і зарубіжні бренди. Співвідношення імпортних і вітчизняних матеріалів, експерти оцінюють 1 до 5. «Якщо взяти весь ринок дерев'яного домобудівництва (включаючи всі сегменти і каркасне в тому числі), то пропорція, на мій погляд, буде наступною: 10-20% - імпортне, 80-90 % - українське дерево. Частка української сировини, як мені здається, залишається незмінною », - коментує Олексій Петров, директор з продажу компанії МААНХОНКА Україна.
«Імпорт, після падіння курсу національної валюти, виявився в невигідному становищі, і його частка дещо знизилася, - продовжує тему Кирило Бондар, директор з розвитку компанії ДрімХауз УКРАЇНА, - закордонна продукція присутня, перш за все, в тих сегментах, де немає пропозиції з боку місцевого виробника ».
В Україну імпортують клеєний брус з Фінляндії, Росії, Білорусії, дикий зруб з Канади, монтажні будинки зі Словенії, Австрії, Фінляндії.
Що стосується останнього сегмента, то, за словами Дениса Названова, керівника проекту компанії «Торговий Дім Єловіца» (монтажні будинки Jelovica, Словенія), 100% продукції, представленої на ринку, - імпорт. Причин такого монополізму кілька. «В Україні відсутні матеріали, що застосовуються у виробництві монтажних будинків. Але споживачеві це навіть на руку. Адже тільки виробництво будинку в Європі (з жорсткими вимогами Євросоюзу до якості) може гарантувати високу якість і відповідність рівню ціни », - акцентує увагу експерт. Продукція, вироблена в Україні, не споживається виключно внутрішнім ринком, вона також йде на експорт. «Ми експортували продукцію (клеєний брус) в Угорщину і Грецію, - розповідає Максим Вердієв, заступник директора ТОВ ДЕРЕВ'ЯНИЙ БУДИНОК. - Також серед країн, куди ввозять вітчизняні матеріали, можна назвати Польщу, Німеччину, Італію, Іспанію ».
Цінується за кордоном наш дикий зруб, правда, вивозиться він, як правило, не під виглядом готового продукту, а як пиломатеріали. Не варто забувати і про «чорному» експорті, за допомогою якого з країни йдуть цінні породи дерев, вирубка яких в тій же Європі, жорстко регламентується законом, і відповідно, коштують вони досить дорого.
Про перспективи дерев'яних будинків
Максим Вердієв,
заступник директора ТОВ ДЕРЕВ'ЯНИЙ БУДИНОК
Український ринок дерев'яного домобудівництва перспективний. Однак якщо до кризи очікувався вихід на ринок нових виробників і будівельників дерев'яних будинків, то на даний момент навіть існуючі компанії далеко не всі працюють на повну потужність в зв'язку з відсутністю клієнтів. Правда, в порівнянні з минулими роками обсяг ринку виріс в 3 рази, але все ще далекий від докризових показників.
На сьогоднішній день співвідношення продукції можна оцінити, як 70% - вітчизняної і 30% - зарубіжної. На наш погляд, кількість вітчизняної продукції, зростає. На ринку, звичайно, присутня як конкуренція, так і партнерство. Але, я вважаю, що на даний момент ми все займаємося однією справою - заново привчаємо українців жити в дерев'яних будинках.
Про раціональності та практичності
Олексій Петров,
директор компанії МААНХОНКА УКРАЇНА
При правильному підході до розробки концепції котеджних містечок і таунхаусів і правильному відповідно цільової аудиторії якості споруджуваного житла, дерев'яні будинки з клеєного бруса можуть виступати прекрасною, якщо не найкращою альтернативою традиційним технологіям. По-перше, таке житло зводиться в рази швидше, ніж, наприклад цегляна, а по-друге, кінцева вартість зданого житла практично не відрізняється від цегляного. Крім того, експлуатаційні витрати в дерев'яному будинку набагато нижче, ніж в будь-якому іншому (в кілька разів нижче вартість опалення, набагато дешевше і простіше обробка і ремонт).
Про попит
Денис Названов,
керівник проекту компанії «Торговий Дім Єловіца (монтажні будинки Jelovica, Словенія)
Попит на монтажні будинку росте на 20-25% в рік. Обумовлено це тим, що люди не хочуть купувати готові будинки, т. К.оні мають часто дуже низький рівень якості, а в котеджних містечках, якщо вони ще не добудовані, велика ймовірність того, що доведеться жити на постійній будівництві. Адже не факт, що всі роботи будуть закінчені до анонсованого часу.
Монтажні будинки - це преміум-клас. Клієнти їх бачили в тій же Європі. Вони знають, що можуть замовити такий будинок і не мати ніяких проблем ні з якістю, ні з будівельниками, ні з термінами. Крім того в експлуатації ці будинки дуже економічні і абсолютно екологічно чисті. Такі будинки відповідають високим параметрам якості, енергозбереження та екології пред'являються Євросоюзом.
ринкові показники
Обсяг ринку дерев'яних будинків за кризовий період скоротився пропорційно падінню будівельного ринку в цілому. Правда, в грошовому, так і кількісному показниках гравці ринку не змогли оцінити обсяг дерев'яного домобудівництва, аргументуючи це тим, що багато компаній не декларують свої продажі. Лише деякі гравці озвучили цифри, і то тільки за своїм сегменту. Зокрема, Денис Названов повідомив, що обсяг ринку монтажних будинків в грошовому еквіваленті становить ~ 3 млн. Євро на рік.
Що стосується географії попиту, то регіональна специфіка споживання дерев'яних будинків, безумовно, в наявності. Найбільш активні Київ і Київська область. За словами Олексія Петрова, тут зосереджено 80% всіх реалізованих об'єктів. Також традиційно активні Карпати, Закарпаття, де найбільший попит на оциліндрованої дерево. У Донецькому, Харківському та Дніпропетровському регіонах все більшу популярність завойовує клеєний брус. Також відзначено попит на дерев'яні будинки всіх видів на ПБК, в Одеській області.
Слід сказати, що дерев'яні будинки - доля не тільки сегмента приватного житлового будівництва. Девелопери при розвитку проектів котеджних містечок, таунхаусів стали використовувати технології дерев'яного домобудівництва. З прикладів можна назвати містечко «Ольжичі» в Новосілках Вишгородського району, Green Hills (Одеський напрямок, Київська область), «Ялівець» в Карпатах та ін. За словами Дениса Названова, використання нових технологій забезпечує масу переваг, зокрема, монтажні будинки дозволяють скоротити термін будівництва до 4-6 місяців (в залежності від ступеня готовності будинку). Правда, поки що більш активне застосування стримує ціна.
На думку фахівців, структура ринку дерев'яного домобудівництва, виходячи з сегмента нерухомості, виглядає наступним чином:
- котеджні селища - 10-15%;
- дачі для заміського проживання - 20-30%;
- таунхауси - 5-10%;
- приватні заміські будинки - 50-60%.
Що стосується частки дерев'яних будинків в структурі індивідуального і котеджного житла, то, за різними оцінками, вона складає від 5 до 20%. І в ретроспективі останніх п'яти років простежується позитивна динаміка.
У перспективі гравці очікують активізації в сегменті дерев'яного домобудівництва. Зокрема, каркасні, панельні технології завойовують все більші частки ринку. Зростає популярність клеєного бруса. «Все частіше люди замислюється над екологічністю житла і здоров'ям своїх дітей. Все більшою і більшою популярністю користуються будинки з клеєного бруса, - зазначає Олексій Петров. - Це пов'язано, по-перше, з розвитком ринку і зростаючим рівнем грамотності споживача, а по-друге, з сумним досвідом будівництва будинків з оциліндрованих дерева, яке з одного боку, дуже дешеве, але, з іншого - недостатньо якісне для постійного і тривалого проживання » . Згоден з думкою, що частка оциліндрованих колод буде зменшуватися, і Кирило Бондар, аргументуючи тим, що якість таких будинків не відповідає декларованої ціни, яка досить висока.
Позитивно оцінює перспективи розвитку ринку монтажного домобудівництва Денис Названов: «Ринок зростає на 20-25% в рік. При наявності адекватного іпотечного кредитування (7-15% річних до 25 років) ринок буде зростати більшими темпами. Наприклад, в Словенії на такі будинки дають кредити під 3,47% на 25 років, для нас це дуже далека перспектива ».
Про лісових ресурсах України
Євген Балтін,
незалежний експерт
Україна відноситься до країн з величезним дефіцитом лісових ресурсів. Ми маємо 15, 6% лісистості території проти оптимальних 30-35%. Всього промислових лісів в Україні 8,6 млн га, запаси деревини - 2 млрд. М3. Причому половина лісів України посаджено людиною, що значно зменшує їх якість.
До 1995 року Україна не експортувала жодного кубометра лісу, а зараз Україна стала одним з найпотужніших експортерів лісу до Європи, другим після Росії. За даними Держмитслужби, щорічно ми вивозимо ліси на $ 150-200 млн (272), це майже 40% всього обсягу виручки від лісозаготівлі. Правда, сьогодні є сенс говорити про певний дисонанс між продукцією, яка вивозиться і ввозиться. На експорт йдуть лісоматеріали оброблені, розколоті, розпорошені, тобто деревина в чистому вигляді. Імпортуються ж в більшій мірі продукти деревообробки: плити деревоволокнисті з деревини або інших одервеневшіх матеріалів.
Про ситуацію на ринку будівельної галузі
Кирило Бондар,
директор з розвитку компанії ДрімХауз УКРАЇНА
Ситуація все ще досить складна в будівельній галузі. Відповідно, для компаній, що займаються дерев'яним житловим будівництвом, мета номер один - вижити і залишитися на ринку. Отримати мінімальну норму рентабельності. Я не думаю, що найближчим часом буде якась експансія з боку нових гравців. Вітчизняні виробники просто не володіють капіталом, щоб організовувати нове або розширити вже наявне виробництво. Імпортери поки не бачать обсягу ринку в Україні такого як, наприклад в Росії, який дозволив би безболісно і сміливо в перспективі створити тут представництво і імпортувати продукцію в більших обсягах. На даному етапі це буде нерентабельно. Тому я не вірю, що в найближчі два роки з'являться нові закордонні та вітчизняні оператори. тва будинків з оциліндрованих дерева, яке з одного боку, дуже дешеве, але, з іншого - недостатньо якісне для постійного і тривалого проживання ». Згоден з думкою, що частка оциліндрованих колод буде зменшуватися, і Кирило Бондар, аргументуючи тим, що якість таких будинків не відповідає декларованої ціни, яка досить висока. Позитивно оцінює перспективи розвитку ринку монтажного домобудівництва Денис Названов: «Ринок зростає на 20-25% в рік. При наявності адекватного іпотечного кредитування (7-15% річних до 25 років) ринок буде зростати більшими темпами. Наприклад, в Словенії на такі будинки дають кредити під 3,47% на 25 років, для нас це дуже далека перспектива ».
Ціна будинку
Споживача, як правило, цікавить вартість будівництва квадратного метра будинку «під ключ», однак експерти звертають увагу на те, що комплектація поняття «під ключ» по ринку відрізняється. Є пропозиції як якісні, так і не витримують ніякої критики. «Багато українських виробників в гонитві за клієнтами намагалися знизити вартість« квадрата », але, як правило, не за рахунок свого прибутку, а шляхом здешевлення технологій і спрощення конструкції і якості матеріалів - застерігає Олексій Петров. - Компанії в спробі заманити клієнта називають станом «під ключ» будова з фундаментом, коробкою і вікнами-дверима. В такому випадку споживачу доводиться докуповувати інженерне обладнання, оздоблювальні матеріали та т. Д. У нашому випадку, під поняттям «під ключ» ми маємо на увазі стан, при якому людина реально може в'їхати в будинок (включаючи фундамент, покрівлю, всю інженерію, обробку , сантехніку, камін, сходи та ін.), без урахування тільки меблів і світильників ».
За словами Кирила Бондарева, є сенс вказувати (виробникам) і шукати (споживачам) ціни не на абстрактні квадратні метри. Логічно обумовити безпосередньо ряд параметрів. Так, наприклад, будинок загальною площею 150 м2, що включає:
- проект;
- фундамент (виконаний згідно з проектом будинку і геології);
- коробку будинку (конструктив, в який вбудовані вікна металопластикові або дерев'яні);
- покрівельний матеріал (Не економ сегмент);
- Тобто, все міжповерхові перекриття;
- фасад будинку повністю готовий - він або пофарбований, або іншим чином захищений. Якщо це каркасний будинок, то контур фасаду повністю закритий;
- по дому розведені інженерні комунікації (електрика, каналізація, водопровід і пр.);
- системи опалення немає;
- по дому залита стяжка (є умови для прокладки чистового статі);
- проведена мінімальна внутрішня обробка (стіни пошкуріть або поштукатурені, або зашиті гіпсокартоном).
Вартість обробки з:
- дикого зрубу (колоди діаметром від 35 см) - від 900 долл.за м2;
- оцілінлдрованного колоди - від 600-700 дол. за м2;
- клеєного бруса українського виробництва - від 700 дол. за м2;
- клеєного бруса фінського виробництва - від 800 дол. за м2;
- каркасні будинки - від 500 дол. за м2;
- монтажні будинки - від 800 євро за м2.
Також, як пояснив незалежний експерт Євген Балтін, витрати на будівництво дерев'яного будинку, можуть бути розподілені наступним чином:
- проектування і оформлення будівництва - 5-10%;
- фундаментні роботи - 5-15%;
- конструкції стін і перекриттів - 20-45%;
- огороджувальні і комплектуючі конструкції -15%;
- обробка - 5-30%;
- інженерні комунікації та обладнання - 20%.
Різниця між базовою ціною і ціною будинку «під ключ» зазвичай становить 40-60%. При цьому при відповідній обробці деревини замовник може заощадити на интерьерной обробці до 30%.
Що стосується ринкових цін, то, за словами Максима Вердіева, вартість дерев'яних будинків вітчизняного виробництва практично не змінилася. Солідарний з даною думкою Кирило Бондар: «Протягом поточного року ціни були стабільні. Справа в тому, що в 2009 році досить жорстко була скоригована вартість з точки зору ефективності будівництва, величини маржі, яку готовий отримати. Правда можна говорити про зростання цін на будматеріали, які використовуються при будівництві будь-якого будинку, наприклад, арматура та ін., Тут зафіксовано зростання в 5-10% ».
Фвтор: Ростислав Демидович
Джерело: ДОМ.ua