Куди натягнутий Аероекспрес

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

«Натягнути сову на глобус» хочуть ті, хто пропонує довести лінію Аероекспрес Вітебський вокзал - Пулково до міста-супутника Південний, заявили «Фонтанці» експерти з транспортного планування. «Натягнути сову на глобус» хочуть ті, хто пропонує довести лінію Аероекспрес Вітебський вокзал - Пулково до міста-супутника Південний, заявили «Фонтанці» експерти з транспортного планування

wikipedia.org

«Смольний мислить стратегічно» - так відгукнувся девелопер міста-супутника Південний на заяву про можливе протягуванні туди лінії Аероекспрес від Вітебського вокзалу . Експерти тим часом ніякої стратегії не бачать, і як все це буде реалізовано, не розуміють. А жителі Пушкінського району говорять про порожніх словах і інформаційному шумі, який на руку інвестору - власнику великого банку земель, що вимагають підвищення інвестиційної привабливості для більш вигідного продажу.

Конкурс на будівництво Аероекспрес від Вітебського вокзалу до Пулково повинен бути оголошений вже в цьому місяці. раніше його призначали на осінь 2017 року , Але потім перенесли. У ЗМІ називали різні джерела фінансування - бюджетний кредит, інвестиції РЖД, міський бюджет та гроші компанії-концесіонера. Приблизна вартість проекту близько 25 млрд рублів. Більш-менш точно відомо, що він буде реалізований за схемою державно-приватного партнерства. Завершення обіцяють в кінці 2021-го - початку 2022 року.

«Чи буде Пулково кінцевою станцією Аероекспрес - велике питання, - поділився з« Коммерсантом »віце-губернатор Ігор Албіна на виставці MIPIM в Каннах. - Сьогодні перед нами поставлено завдання максимального охоплення території, можливо, і до міста-супутника Південний ».

Сергій Хромов, генеральний директор ТОВ «Місто-супутник Південний», співзасновником якого виступає КК «Старт Девелопмент» (один з бенефіціарів - мільярдер Захар Смушкін), заявив «Фонтанці», що він нічого дивного в цій новині не вбачає. І що ще на стадії проектування першого варіанту Аероекспрес кінцева станція передбачалася саме в місті-супутнику Південний. «Тому заява Ігоря Албіна цілком обгрунтовано. Це свідчення того, що уряд Санкт-Петербурга мислить стратегічно, - підкреслив він. - Уже сьогодні Південний знаходиться у вигідній транспортної локації. Поруч з ним проходить шестиполосное Київське шосе. На території майбутнього міста знаходяться дві залізничні станції. Ми продовжуємо переговори з РЖД про запуск швидкісних потягів «Ластівка», які будуть зупинятися в Південному. Якщо до цих заходів додати будівництво Аероекспрес, то питання про транспортну доступність проекту може бути вирішене на роки вперед. Експрес буде везти від Південного до Вітебського вокзалу, і це стане ще однією сильною стороною міста-супутника ».

"Що ти мала на увазі"

Експерти тим часом гадають, що міг мати на увазі віце-губернатор. «Може бути, його не так зрозуміли? Може, це легкорельс мався на увазі? »- сумнівається Дмитро Баранов, експерт комісії Закса по міському господарству, містобудування та земельних питань. «Ми не розуміємо, про що це взагалі», - заявив «Фонтанці» Ілля Рєзніков, експерт по транспортному розвитку ІТП «Урбанік». І дійсно, якщо лінія Аероекспрес від Вітебського до Пулково мається на петербурзькому Генплані, то майбутньої «гілки» до Південного там немає, і експерти говорять, що ніколи не бачили ніяких напрацювань цієї версії проекту. Ні в Генплані, до речі, і лінії легкорельсового трамвая до Південного.

Як фізично «протягнути» Аероекспрес з аеропорту далі до Південного, фахівці сказати не беруться. «Лінія Аероекспрес в Генплані - тупикова. Вона впирається в термінал аеропорту і не має на увазі продовжень. Ділянки для експреса були зарезервовані ще при будівництві нового будинку Пулково. Так що яким чином ще одне відгалуження має далі пройти до Південного, незрозуміло, звідти далі нічого піти не може, - говорить Баранов. - Може йтися лише про різних лініях - одна до Південного, інша піде на Пулково. Може бути, аналогічний під'їзної склад хочуть використовувати? Або хочуть об'єднати проекти в один? Не зрозуміло".

Ілля Рєзніков вважає, що, можливо, експрес буде виїжджати з аеропорту і повертатися на Варшавське напрямок ... заднім ходом. «Виходить, що ми їдемо з Вітебського вокзалу в аеропорт, там Аероекспрес розгортається або йде заднім ходом. І повертається на Варшавське напрямок, щоб уже йти до Південного, - пояснив він. - Швидше за все, це буде довго. На російських залізницях будь-яка зміна напрямку поїзда - це приблизно хвилин 15. Я жодної подібної опрацювання не бачив. Навіть картинок на карті. У теорії, звичайно, все можливо. Питання, як це буде організовано. Легкої і зручною такої можливості я не бачу. Але взагалі, це якась дивна спроба натягнути сову на глобус. Тому що Аероекспрес потрібен, щоб швидко потрапити з точки А в точку Б. Якщо ще охопити і Південний, то це вже не Аероекспрес ».

На думку Дмитра Баранова, в Південний можна провести її не Аероекспрес, а легкорельсовой трамвай. «Це іншого рівня транспорт. У Аероекспрес немає зупинок, в Шушарах вже відмовилися їх робити, а у легкорельса є, по суті це прискорений трамвай, - пояснює він. - Крім того, по дорозі до Південного багато нових територій, вони будуть забудовуватися, і їм потрібні будуть ці зупинки ».

Крім того, неясно, навіщо винаходити велосипед, якщо в Південному вже зараз є діюча залізниця, яку можна модернізувати. «Зараз ходять електрички до Гатчини і Луги, вони ходять повз цього майбутнього міста. Там і зупинний пункт вже є, є резерви пропускної спроможності, - вважає Ілля Рєзніков. - Нічого не заважає пустити там електрички частіше або зручніші поїзда. Це рішення, яке лежить на поверхні і для якого все є. Єдиний мінус - електрички приходять на Балтійський вокзал, досить проблемний, але навіть у нього є ще запас пропускної здатності ».

«Навіщо нам це як петербуржцям»

Що стосується жителів Пушкінського району та Шушари, то їм, як неважко здогадатися, Аероекспрес не принесе позбавлення від перманентного транспортного колапсу - він просто взагалі їх не торкнеться, навіть якщо і дійде до Південного. Крім того, за словами активіста співтовариства «Громадянин Пушкін» Олександра Бєляєва, нічого від цього проекту не отримають ні жителі майбутнього району «Югтаун» , Який планують побудувати на північ від Південного, ні жителі нових районів на південь від Пулковської обсерваторії, - зокрема «Планетограда» (якщо, всупереч сподіванням градозащітнікі, його все-таки будуть будувати далі ). «Я не розумію, чому саме на цьому такий пріоритет. Навіщо нам це як петербуржцям, якщо не реалізовані зобов'язання перед населенням - де об'їзна дорога навколо Пушкіна і Павловська, де нові магістралі? Чому про це не говорять в першу чергу, а думають про Південному, де ще ніхто не живе? - запитує активіст. - Московському шосе потрібна реконструкція, але її немає в адресній інвестиційній програмі, і раніше 2020-х вона там не з'явиться. Реконструкції Колпинского шосе теж немає. Південна широтная магістраль - в 2018-2019 році почнуть тільки будувати першу ділянку, можливо. І на будівництво піде мінімум років 10. Навіщо паралельно малювати довгограючі проекти на 10-15 років вперед по окупності, неясно ».

Фактично на даний момент, формулює Бєляєв, Південний являє собою просто банк приватних земель, який згодом буде реалізований під забудову. Тому потрібен креатив: «ИТМО Хайпарк», Аероекспрес, легкорельсовой трамвай ... скоро скажуть, що туди метро проведуть, щоб підвищити привабливість району ».

Про метро в Південному поки розмов немає. Нещодавно в Смольному згадали про планах побудувати метро до аеропорту . Більш того, за даними Іллі Резникова, є плани дотягнути першу лінію метрополітену ще далі і побудувати після Пулково ще одну станцію - під Пулковської горою. Втім, в міському уряді запевняють, що це плани дуже віддаленого майбутнього - не раніше 2030 року.

Російський досвід будівництва та експлуатації Аероекспрес успішним не назвеш: тільки в Москві він зберігся в тому вигляді, в якому був побудований, та й там може втратити значну частину пасажирів, якщо здійсняться давно виплекані плани про будівництво метро в Шереметьєво. В інших містах - Сочі, Казані і Владивостоці - Аероекспрес ще кілька років тому зазнавали збитків і замінялися звичайними поїздами РЖД. Так, в 2015 році Аероекспрес пішли з Владивостока і Казані, незважаючи на федеральний статус обох проектів. Тільки в 2014 році по Владивостоку збитки перевізника склали близько 130 млн рублів, по Казані - 62 млн руб. Перевізник зажадав компенсацій, але в приморському місті не отримав нічого, а в Казані - лише половину від необхідного. Після чого передав всю інфраструктуру місцевим перевізникам. Те ж саме ще раніше сталося з Аероекспрес в Сочі - перевезеннями стали займатися РЖД за агентською схемою. Причому всі три проекту пристосовувалися до гучних подій: в Сочі до Олімпіади-2014, у Владивостоці - до саміту АТЕС-2012, в Казані - до проведення Універсіади.

Олена Зелікова, «Фонтанка.ру»

«Може бути, його не так зрозуміли?
Може, це легкорельс мався на увазі?
Може бути, аналогічний під'їзної склад хочуть використовувати?
Або хочуть об'єднати проекти в один?
Навіщо нам це як петербуржцям, якщо не реалізовані зобов'язання перед населенням - де об'їзна дорога навколо Пушкіна і Павловська, де нові магістралі?
Чому про це не говорять в першу чергу, а думають про Південному, де ще ніхто не живе?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online