Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
За давньою традицією, українці ремонтують свої квартири влітку, і досвідчені майстри починають підшукувати замовників ще навесні. Сезон ремонтів триває весь теплий період року і затихає тільки в жовтні-листопаді, в залежності від погоди. Хоча дрібні оздоблювальні роботи і ремонт сантехніки можуть проводитися цілий рік.
Сьогодні ми вирішили розібратися, які ремонтні роботи найбільш затребувані цього літа, де шукати замовників, як убезпечити себе при розрахунку і на чому можна додатково заробити.
Що змінилося З МИНУЛОГО ЛІТА
У минулому році роботи практично не було. Люди не поспішали вкладати заощадження в капітальний ремонт житла, вважаючи за краще перечекати нелегкі часи з "заначкою". Навіть досвідчені майстри, не перший рік працюють в ремонтних бригадах, перебивалися випадковими заробітками.
Зате було багато пропозицій для приїжджих працівників, які збираються на будівельному "біржі праці" на метро "Вокзальна" або біля входу на Шпалерний ринок. Намагаючись заощадити, люди шукали, де дешевше, і тут можна було збити ціну в півтора-два рази. Правда, і якість послуг ніхто не гарантував.
АКЦІЇ "БІРЖІ" ПАДАЮТЬ. Цього літа, як розповіли "Сегодня" завсідники "біржі", роботи практично немає. У цьому можна переконатися на власні очі: як тільки з'являвся рідкісний клієнт, будівельники тут же обступають його з усіх боків, навперебій пропонуючи свої послуги. Як правило, замовники - це малозабезпечені громадяни, яким потрібен дрібний ремонт і задешево.
Тлумачним майстрам немає потреби штовхатися на п'ятачку перед метро: у них налагоджені контакти з виконробами, які звертаються безпосередньо, по телефону. Зараз на "біржі" переважно набирають підсобних робітників, готових працювати за 100-150 грн. в день. (З цих грошей їм дістається 80-120 грн. - інше кладуть в собі в кишеню виконроби.) Нічим похвалитися і майстрам, які чергують біля входу на Шпалерний ринок. Цього літа замовники пропонують їм разові роботи - і то рідко.
А БРИГАД - РОСТУТЬ. Причина проста: цього літа відновилася практика комплексних ремонтів квартир. А в цьому випадку працювати з окремими майстрами, які спеціалізуються тільки по гіпсокартону або укладанні плитки, невигідно. Замовникам набагато вигідніше домовитися з мобільною бригадою з 3-5 чоловік, кожен з яких універсальний митець, здатний і раковину замінити, і плінтус покласти. Вигода полягає в тому, що чим більший об'єм роботи, тим більше знижки дають майстри. (В середньому, до 20-25%.)
ДЕ ШУКАТИ РОБОТУ
Отже, якщо ви хочете заробити на ремонтах, давайте разом розберемося, як вам вигідніше продати свої послуги в умовах існуючого попиту. Є кілька варіантів пошуку роботи: шукати клієнтів самостійно, найнятися на роботу в компанію, приєднатися до бригади "приватників" або сколотити власну.
РОБОТА ДЛЯ одинак. Варіант самостійної роботи актуальне для тих майстрів, які пропонують якісь вузько спеціалізовані послуги: установку і заміну сантехніки, монтаж гіпсокартонних панелей, циклювання і укладання паркету, і так далі. Тут багато що залежить від послуги. Наприклад, для сантехніків робота буде цілий рік. Всім нам періодично потрібно продовжити нову трубу, поміняти змішувач або поставити новий унітаз - незалежно від того, чи потрібно ремонтувати всю квартиру цілком.
Багато сантехніки, газівники, електрики працюють як приватні підприємці, розклейки оголошень про свої послуги в тому районі, в якому вони живуть (плюс кілька прилеглих), розкидаючи листівки у поштові скриньки і розміщуючи оголошення на безкоштовних сайтах в Інтернеті. Найбільші ресурси безкоштовних оголошень - slando.com.ua і objava.kiev.ua.
Але найефективніший канал реклами - це особисті рекомендації. Більшість людей шукає майстрів серед знайомих, сусідів, колег по роботі. Але для того, щоб клієнти приходили до вас по особистою рекомендацією, потрібно напрацювати пристойну клієнтуру, а для цього вам доведеться попрацювати, як мінімум, 2-3 сезони. Головне - не забувайте залишити клієнтові свою візитку або брошуру контактними координатами.
Виходити на "біржу" або стояти з табличкою на грудях біля входу на Шпалерний ринок вам особливої потреби немає. Там шукають роботу приїжджі майстри, і вам буде непросто конкурувати з ними за цінами.
"СТАТЕВОЇ" ПИТАННЯ. А ось циклювальники і майстри з укладання паркету - це окрема категорія висококласних фахівців, і працюють вони переважно самі по собі. Люди дуже зайняті, в сезон їх робочий графік розписаний на тижні вперед. Далеко не у всіх приватних бригадах є свої майстри по паркету (на відміну від укладальників ламінату, наприклад), і багато ремонтники планують свою роботу таким чином, щоб зістикувати графіки з паркетники.
МАЙСТРА ШИРОКОГО ПРОФІЛЮ. Майстрам по установці гіпсокартонних панелей, штукатурщікі, плиточника та іншим фахівцям з оздоблення доводиться гірше: ці роботи, як правило, входять в комплексний ремонт, і спеціально ніхто не стане запрошувати для цього окремого майстра. Тому розумніше приєднатися до якої-небудь ремонтній бригаді.
Для початку, продзвоните по тим оголошенням в Інтернеті, які пропонують комплексний ремонт квартир. Але так як виконроби вельми неохоче набирають на роботу незнайомих майстрів, подбайте про те, щоб у вас були якісь рекомендації. Наприклад, контакти клієнтів, які залишилися задоволені вашою роботою і готові підтвердити вашу кваліфікацію.
Таким чином можна вбити двох зайців. Якщо ви знайдете спільну мову з виконробом, то зможете домовитися про те, щоб у вільний від основної роботи час попрацювати помічником майстрів з інших спеціальностей. Для вас це стане чудовою можливістю освоїти нові навички в найкоротші терміни і під керівництвом досвідченого фахівця - та ще й заробити трохи грошей.
Але зараз у вас є шанс знайти роботу тільки в приватному підприємстві або невеликий фірмочці. Великі ремонтно-будівельні компанії набирають персонал ще в кінці зими - початку весни, коли попит тільки починає формуватися. Чи не в сезон на ринку праці достатньо вільних фахівців, і роботодавці мають можливість набрати в штат першокласних майстрів, які працюють до наступної зими. Платять відрядно - за квадратний метр виконаної роботи. Але в розпал сезону вакансії в великих компаніях з'являються дуже рідко.
ЯК ЗІБРАТИ СВОЮ БРИГАДУ
Збирати власну бригаду має сенс тільки в тому випадку, якщо у вас є досвід по всьому фронту ремонтних робіт, організаційні здібності, кілька успішно відремонтованих квартир і налагоджені зв'язки з продавцями будматеріалів і майстрами. Набирати команду незнайомих фахівців ризиковано: виконроби підбирають на постійну роботу тільки тих майстрів, з якими вони вже працювали раніше і знають, чого від них очікувати. Навіть дуже досвідчені виконроби набирають незнайомих фахівців тільки на відрядні роботи. (Але якщо вони себе виправдали, їм запропонують працювати постійно.)
Загалом, для початку вам потрібно серйозно оцінити свої можливості. Конкуренція висока, а зіпсувати репутацію невдалим ремонтом дуже просто. Пам'ятайте, що виправляти помилки ваших майстрів вам доведеться за свій рахунок, оплачуючи зіпсовані будматеріали з власної кишені.
ТОВАР ОБЛИЧЧЯМ. У вас повинно бути портфоліо з прикладами своєї роботи. Багато майстрів просять у замовників дозволу сфотографувати житло до ремонту і після, коли роботи закінчені і квартира сяє у всій своїй красі.
Ви повинні вміти розрахувати обсяг робіт і розподілити їх між майстрами так, щоб ремонт був проведений найбільш ефективно і в строк. А для цього потрібно враховувати особисті та професійні особливості кожного майстра, ритм його роботи. В середньому, бригада з трьох-чотирьох майстрів робить євроремонт 2-х кімнатній "хрущовки" за півтора місяці. Укластися в термін - завдання не з легких, і мало кому вдається здати роботу вчасно. Але для вас це буде великою перевагою в пошуку майбутніх замовників.
ДЕ Є РОБОТА. За словами виконроба Іллі, який працює з бригадою з тих майстрів, цього літа більшість замовлень доводиться на Київ. Але ще кілька років більше роботи було в області: займалися обробкою нових котеджів і приватних будинків. Ціни за роботу як в Києві, так і в Київській області - однакові. Але працювати далі 60 кілометрів від столиці вже не вигідно. Потрібно вирішувати проблеми з ночівлею, а мотатися кожен день туди і назад - багато грошей іде на бензин. (Маленькі бригади все "на колесах": в маршрутках обладнання перевозити не дуже-то і зручно.)
ДАЕМ РЕКЛАМУ. Крім реклами в Інтернеті і листівок, майстри радять розклеювати оголошення поруч з новобудовами, які здаються або вже здані в експлуатацію. Багато майстрів використовують для реклами своїх послуг блоги та соціальні мережі. Це зручно, тому що не вимагає витрат на створення сайту, а на своїй сторінці в блозі ви можете не тільки розмістити портфоліо і прайс-листи, але також посилання на сторінки ваших замовників, готових дати вам рекомендацію. За словами самих майстрів, найбільше дзвінків надходить завдяки Інтернет-рекламу.
Складати кошториси. Для цього потрібно не тільки знати розцінки на роботу (вони розраховуються за квадратними метрами для стін, підлоги і стелі, а для електрики і сантехніки - по "точках" і по метрам). Але також ціну матеріалів, щоб замовник міг уявляти собі загальну вартість роботи. Попередьте, де можливі додаткові витрати, порадьте, де можна дістати потрібні будматеріали дешевше. Розрахунок кошторису варто, в середньому, 250 грн. Але досвідчені виконроби радять брати гроші за кошторис тільки в тому випадку, якщо замовник коливається, буде він працювати з вами чи ні. Якщо у вас вже є тверда домовленість, то кошторис краще скласти безкоштовно, як бонус.
ЯК ОТРИМАТИ ГРОШІ ЗА РОБОТУ. "Приватники" не укладають письмових договорів з замовниками, обмежуючись усною домовленістю, тому при розрахунку можуть бути неприємні сюрпризи. Певною гарантією як для замовника, так і для майстрів стане потижневий оплата за фактом виконаної роботи. Якщо замовник вирішить порушити домовленості, то ви втратите гроші тільки за останній тиждень роботи.
Інший поширений момент - затримка виплати: замовник просить почекати тиждень-іншу, посилаючись на відсутність грошей. Досвідчені виконроби, коли виникають перебої з оплатою, припиняють роботи до повного розрахунку.
У невеликих бригадах доходи діляться порівну, тому що майстри допомагають один одному і, при нагоді, підміняють. Ті майстри, які працюють відрядно, отримують оплату за домовленістю, за кожен квадратний метр. Підсобним робітником виплачують 100-150 грн. за робочий день. Порядок оплати залежить від того, як ви з ними домовитеся: або в кінці робочого дня, або потижнево.
ДОДАТКОВИЙ ДОХІД. Ви можете заробити на доставці будматеріалів. Більшість матеріалів закуповує замовник, але вагонку, гіпсокартонні панелі, клей, пісок, електрику і т.д. ви можете купувати і доставляти клієнтам своїми силами. На цьому можна заробити, в середньому, 10%. Серед продавців будматеріалів (починаючи від торговців на ринку "Юність" і закінчуючи будівельними супермаркетами) величезна конкуренція. І якщо у вас є можливість знайти якісні матеріали за нижчою ціною, це стане додатковою перевагою перед вашими конкурентами.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram