«БЕСТ-Нерухомість» розділили на частини

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

У Росії з'явилася нова кризова модель ведення бізнесу. Колишній власник ріелторської корпорації «БЕСТ-Нерухомість» Григорій Полторак передав активи в управління топ-менеджерам. Тепер нові власники компанії платять роялті в 5% колишньому шефу У Росії з'явилася нова кризова модель ведення бізнесу

Григорій Полторак. Фото: ІТАР-ТАСС

У Росії з'явилася нова кризова модель ведення бізнесу. Колишній власник ріелторської корпорації «БЕСТ-Нерухомість» Григорій Полторак передав активи в управління топ-менеджерам. Тепер нові власники компанії платять роялті в 5% колишньому шефу.

За даними BFM.ru, «БЕСТ-Нерухомість» була розділена на 8-10 компаній (процес реорганізації не завершений), топ-менеджерам частини агентства дісталися безкоштовно - але з умовою прийняття на себе боргів компанії. Новим власникам також дозволено залучати співінвесторів в відбрунькувалися фірми, пропонуючи їм пакети в 20-49%. Передбачається, що від продажу часток компанії і буде погашена заборгованість.

Про реорганізацію в «БЕСТ-Нерухомість», ріелторської компанії, що входить в «велику четвірку» (крім «Бест» це ще МІЕЛЬ, МІАН і Інком) заговорили ще в 2006 році, проте конкретні кроки були зроблені на початку 2009 року, в самий розпал кризи. Колишній власник і теперішній господар бренду Григорій Полторак в інтерв'ю BFM.ru пояснив, чому для реорганізації потрібен був тривалий період. «Процедура непроста, тому що потрібно було зробити бізнес абсолютно прозорим для нових власників. До того ж криза прискорив цей процес. Тому що ідея виникла навіть в хороші часи - так як ріелторський бізнес складний для контролю і управління. І великий компанії треба або містити дуже потужну контролюючу структуру, або зробити так, щоб цей контроль здійснювався на місцях. Єдиний можливий спосіб - це мотивувати управлінців, зробити їх зацікавленими в роботі на прибуток, ставитися до бізнесу по-хазяйськи ».

Полторак розповів, що покупка їм самим франшизи Sotheby's International Realty (SIR) ніяк не вплинула на рішення і на терміни щодо зміни структури «БЕСТ-Нерухомості». Він зазначив, що бізнес під вивіскою SIR живе сам по собі і не має ніякого відношення до «БЕСТ-Нерухомості».

У 2006 році Григорій Полторак відкрив в Москві агентство елітної нерухомості, яке працює під брендом відомого аукціонного дому - Sotheby's International Realty. Американська компанія, що продає франшизи, зазвичай не вітає наявність аналогічного бізнесу у її набувача. Однак, власники бренду погодилися почекати, поки Полторак продасть свій бізнес, оскільки розраховують, що він зможе «розкрутити» агентство з відомим ім'ям в Москві.

Сьогодні до реорганізованих офісах компанії «БЕСТ-Нерухомість» приєднуються дрібні компанії, які купують франшизу і хочуть працювати під відомим ім'ям. Зараз йде процес оформлення договорів, тому що це тривала процедура, оформлення в Роспатенті займає близько двох місяців. Сьогодні під вивіскою БЕСТ працюють вже 10 компаній. Власником бренду до них пред'являються вимоги за зовнішнім оформленням, по договірній основі. Що стосується внутрішньої структури самого бізнесу, то тут ніяких особливих вимог немає. Чи не регламентуються відносини зі співробітниками, розмір оплати праці і правила внутрішнього розпорядку.

При загальному підході до оформлення договорів є і деякі нюанси. «На сьогодні, - говорить Григорій Полторак, - існують базові ставки. Вони складають 5% від виручки, але тільки при виході на проектний рівень. Існує графік виходу на цю проектну цифру, є певний пільговий період. Він встановлюється індивідуально, виходячи з бізнес-плану, коли виплата носить номінальний характер. Потім 3% в період становлення бізнесу і переходу на нові рейки. І потім вже вихід на проектну ставку роялті ».

За розповідями власника бренду, у його франчайзі сьогодні справи йдуть «також важко, як і у всіх». Позначається складна ситуація, яка склалася зараз на ринку: мінімальна кількість угод, зниження цін на нерухомість, відкладений попит. Однак, Полторак вважає, що партнери впораються, адже відбулася реорганізація допомогла кожному відділенню «БЕСТ-Нерухомості» оптимізувати витрати.

Михайло Горохівський, колишній віце-президент «БЕСТ-Нерухомість», а сьогодні один з власників частини компанії, говорить, що вся мета реорганізації - скорочення невиробничих витрат. «Адміністратори взяли на себе функції, які раніше вони делегували наверх. Витрати сьогодні істотно скоротилися ». Мова йде не тільки про «скріпках» та купівлі обладнання в офіси, на зразок кондиціонерів та нових комп'ютерів. Компанії, що працюють під маркою «БЕСТ-Нерухомість» оптимізували, наприклад, витрати на рекламу: відмовившись від дорогих проектів, багато хто купує тепер рекламу в Інтернеті.

У власника бренду є плани по виходу на регіональні ринки. Особливий інтерес є до Московської області. Повідомлення ЗМІ про продаж франшиз в регіони по 2 тисячі доларів Полторак спростував: «Особливих регіональних планів немає, хоча ми не відкидаємо це. Справа в тому, що ринки дуже різні, і ми підходимо індивідуально. Проект франчайзингу ми почали дуже давно, в 2006 році. Перші наші франчайзі якраз були дві компанії Московської області. Перед цим ми вивчили близько сотні пропозицій. Дуже уважно до них ставилися, намагалися розібратися, що за люди відкривають новий бізнес. У нас немає бажання продати якомога більше франшиз і заробити гроші на цих продажах, шляхом збору первинного платежу. Якщо ці компанії будуть працювати неякісно або швидко помруть, то це може завдати шкоди товарному знаку. Ми здійснювали жорсткий відбір. Але переговори ведемо, є з України один запит на франшизу. Уважно дивимося на ринки, на співробітників. Не можна продавати франшизу людям, які не знають, що таке ріелторський бізнес ».

Аналітики погоджуються з тим, що власника «БЕСТ-Нерухомості» до переходу на франчайзингову схему ведення бізнесу підштовхнули обставини. «На мій погляд, головне, що привело« БЕСТ-Нерухомість »до такого результату - бурхливе зростання, коментує ситуацію генеральний директор консалтингової компанії RRG Денис Колокольников. - Ще кілька років тому на ринку можна було спостерігати «змагання» кількох компаній в інтенсивному зростанні. Я говорю про такі компанії, як ІНКОМ, МІЕЛЬ, МІАН, БЕСТ ... Однак, при такому способі розвитку завжди є ризик, що постраждає механізм управління компанією. Швидше за все, саме це і сталося ».

Після «розколу» «БЕСТ-Нерухомості» на окремі компанії, у аналітиків ринку склалося враження, що власник трохи запізнився з виходом з бізнесу - адже в кращі часи, незадовго до кризи, компанія оцінювалася в більшу суму (за різними даними, мінімум в 120 -150 млн доларів). За підрахунками експертів, тільки чистого прибутку фірма приносила близько 18 млн доларів на рік.

«Якщо судити виключно з раціональної точки зору, бізнес дійсно варто було продати раніше, - каже в інтерв'ю BFM.ru експерт ринку, генеральний директор компанії« Релайт-НЕРУХОМІСТЬ »Олег Самойлов. - Пану Полторак слід зробити це ще приблизно рік тому. Однак не все так просто: є ж і суб'єктивна сторона питання. Чи легко розлучитися з власною дитиною? Чи кожен здатний на подібний крок навіть для блага цієї дитини? Думаю, що саме щось подібне, можливо, в поєднанні з надією, що «все як-небудь утворюється», до останнього утримувало Григорія Віталійовича від подібного кроку ».

Учасники ринку говорять, що задовго до кризи спостерігали «ряд труднощів» у корпорації «БЕСТ-Некдвіжімость». А перша офіційна інформація про реорганізацію в компанії стала надходити на початку грудня минулого року. Втім, труднощі під час кризи спіткали не тільки «БЕСТ». Практично всі ріелторські компаній поставили перед собою завдання зниження витрат.

«Сьогоднішній реальністю для багатьох організацій галузі стали значні зменшення офісних площ, відправка працівників у неоплачувані відпустки і масові звільнення персоналу, - перераховує факти Олег Самойлов. - Однак цілої низки компаній ці заходи не допомогли зберегти спроможність ведення бізнесу. Внаслідок цього протягом останніх місяців не тільки компанія «БЕСТ», а й кілька інших відомих ріелторських фірм були змушені припинити або кардинально змінити свою діяльність ».

Додати BFM.ru в ваші джерела новин?

Чи легко розлучитися з власною дитиною?
Чи кожен здатний на подібний крок навіть для блага цієї дитини?
Ru в ваші джерела новин?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online