Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Ряд російських регіонів просить федеральну владу підтримати сільгоспвиробників, які постраждали через зростання цін на паливно-мастильні матеріали (ПММ). Так, напередодні на нараді з підготовки до збиральної кампанії стурбованість подорожчанням палива висловив губернатор Ставропольського краю Володимир Владимиров. Як повідомила прес-служба глави регіону, Владимиров доручив підготувати звернення до уряду Росії щодо забезпечення заходів підтримки для аграріїв у вигляді повернення частини витрат на ПММ з коштів бюджету. «Через зростання цін на пальне, на тлі збереження цін на сільгосппродукцію на колишньому рівні, наші сільськогосподарські підприємства перебувають у непростій ситуації. Треба шукати можливості для підтримки цієї ключової для економіки краю галузі », - сказав глава Ставропілля.
Подібні звернення за допомогою до федерального центру також готують влади Краснодарського краю, Криму, Челябінської і Ростовської областей, повідомляє газета «Коммерсант». Як розповів виданню заступник губернатора Челябінської області Сергій Сушков, для більшості аграріїв сформовані ціни на ПММ фактично означають роботу в збиток. «За тонну дизельного палива треба віддати близько 7-8 т зерна», - підрахував Сушков. За оцінкою Мінсільгоспу регіону, дизельне паливо в області з лютого по травень подорожчало на 24%: з 41,6 тис. Руб. / Т в лютому до 51,5 тис. Руб. / Т в травні. У порівнянні з минулим роком рівень цін виріс на 35%. «Складається ситуація, яка може призвести до неплатоспроможності значної частини сільськогосподарських підприємств і, як наслідок, до їх закриття або банкрутства», - сказав ТАСС міністр сільського господарства області Олексій Кобилін.
У Ставропольському краї ціни на ПММ в порівнянні з 2017 роком зросли на 30%, що істотно знизило рентабельність аграріїв, повідомив у вівторок міністр сільського господарства регіону Володимир Ситников. «Якщо говорити в абсолютних цифрах, то, для того щоб придбати дизпаливо тільки на збирання врожаю, аграріям потрібно витратити 6,5 млрд руб. Це вплине на собівартість продукції, на рентабельність. Зараз завдання - знайти оптимум, який дозволить в сьогоднішніх умовах зберегти рентабельність », - наводить ТАСС слова Ситникова. Він зазначив, що регіональна влада влаштує будь-який варіант допомоги від федеральної влади, «будь то компенсації, або квота на обсяги ПММ».
Для деяких регіонів ситуація ускладнюється фінансовими втратами від погодних умов. Так, влада Криму, де 18 тис. Га посівів постраждали в результаті посухи, відзначають, що багато аграріїв не встигли закупити необхідні обсяги ПММ до зростання цін на паливо. На подорожчання палива також вказував і губернатор Омської області Олександр Бурков, в регіоні введено режим надзвичайної ситуації через надмірне перезволоження грунту. «Посівна йде з великими труднощами. Ситуація критична і з погодою, і з цінами на паливо », - нарікав у кінці травня Бурков.
Губернатор Краснодарського краю Веніамін Кондратьєв, в свою чергу, через зростання цін на ПММ запропонував аграріям задуматися про переведення сільгосптехніки на газомоторне паливо. За його словами, регіональні влади готові допомогти підприємствам, які зважаться на таку модернізацію. «Ціни на бензин зростатимуть, на це є об'єктивні причини, а газ сьогодні дешевше в рази. Потрібно починати активно переводити техніку на газомоторне паливо », - сказав Кондратьєв у вівторок. За даними крайової адміністрації, до стрибка цін на паливо в цьому році закупити паливно-мастильні матеріали встигли лише третина господарств регіону.
Питома вага витрат на ПММ у виробництві сільгосппродукції в середньому становить 10-20%, тому для підприємств АПК вартість ПММ має велике значення, зазначила « Агроінвестору »Керівник дослідницької компанії« Текарт »Євгена Пармухина. «Зростання цін на паливо при високій частці ПММ в собівартості відіб'ється на конкурентоспроможності російської продукції, сповільнить розвиток АПК, призведе до переділу внутрішнього ринку і в кінцевому підсумку спровокує черговий виток інфляції», - прогнозує Пармухина. При цьому заходи уряду по зниженню акцизів, на її думку, не виглядають ефективними і навряд чи приведуть до зниження цін на ПММ. «Найбільш дієвими в ситуації, що склалася виглядають субсидії з боку держави на відшкодування частини витрат на купівлю ПММ. Однак очевидно, що такі заходи не можуть бути прийняті швидко, що, безсумнівно, негативно позначиться на ринку в цьому році », - додала Пармухина.
Саме сільське господарство є основним споживачем дизельного палива, щорічний попит становить до 3 млн т, констатує аналітик «Алор Брокер» Олексій Антонов. «При зростанні ціни за літр до 30% виходить відчутна різниця в витратах - зростання витрат за сезон для середнього гравця може збільшиться з 3 до 6 млн руб., А для великих аграріїв витрати будуть ще відчутніше. Таким чином, аграрії будуть змушені підвищувати відпускну вартість, а якщо результати врожаю по деяких позиціях будуть слабкіше попереднього року, то в такому випадку є ризик спрацювати зовсім в збиток », - сказав Антонов" Агроінвестору ». При цьому він згоден, що зусилля держави щодо зупинки зростання акцизів і заморожуванні поточного рівня цін вже не обгородять аграріїв від зростання витрат. «Тут необхідно приймати тактику точкових переговорів на рівні кожного зацікавленого регіону. Крім того, учасники ринку все ще чекають від уряду більш результативних переговорів з представниками нафтових компаній », - вказав аналітик.
За даними Центрального диспетчерського управління паливно-енергетичного комплексу, в період з початку квітня по 20 травня на АЗС середні ціни на літнє дизельне паливо зросли на 2,79 руб. до 42,75 руб. / л, зимове дизельне паливо подорожчало на 2,51 руб. до 43,72 руб. / л, бензин АІ-92 - на 1,76 руб. до 40,37 руб. / л. Як повідомила глава Центробанку Ельвіра Набіулліна, в середньому за квітень ціни на паливо збільшилися на 6,1% в річному вираженні, в травні - вже на 11,8%. Раніше уряд Росії доручив Мінфіну опрацювати питання про зниження акцизів на бензин на 3 тис. Руб. / Т і на 2 тис. Руб. / Т - на дизель, що дозволить стримати зростання цін на внутрішньому ринку. 3 червня віце-прем'єр Дмитро Козак заявив, що уряд домовився з нафтовими компаніями про заморожування цін на бензин і дизельне паливо станом на 30 травня.