«Поставка неякісного товару. Що робити?"

Замовити судове представництво в арбітражних і районних судах Замовити

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

В даний час дуже часто зустрічаються суперечки, що випливають з договору поставки, зокрема, постачання неякісного товару.

Договір поставки є одним з видів договору купівлі-продажу. За договором одна сторона зобов'язується поставити іншій стороні товари в термін, а інша сторона зобов'язана їх оплатити.

При укладанні договору поставки мається на увазі, що товар повинен бути переданий відповідної якості При укладанні договору поставки мається на увазі, що товар повинен бути переданий відповідної якості. На жаль, не завжди це положення дотримується. Так що ж робити, якщо вам поставили неякісний товар.

Якщо поставлений товар неналежної якості і покупець відмовляється його приймати, то він зобов'язаний вжити заходів до збереження товару, а також негайно повідомити постачальника (це так зване відповідальне зберігання). Судова практика пояснює, що якщо покупець без повідомлення постачальника приймає товар у власність шляхом підписання товарно-транспортної накладної, то в такому випадку товар вважається прийнятим і його необхідно сплатити. Правда в цьому випадку моно пред'явити претензію в рамках гарантійного терміну або претензію до так званим прихованим недоліків, навіть, якщо гарантійний термін не встановлено.

В рамках відповідального зберігання, Постачальник повинен забрати і вивести товар або розпорядитися ним в розумний строк. Якщо він цього не робить, то покупець має право реалізувати товар або повернути його продавцеві. Варто зауважити, що витрати, вироблені покупцем на відповідальне зберігання товару або його поверненням, несе постачальник. Якщо товар був реалізований покупцем, то виручена сума передається постачальнику, але з вирахуванням відсотка, який належить покупцеві.

Крім того, п. 1ст.514 ЦК може застосовуватися за аналогією до постачальника. Наприклад, коли постачальник відмовляється від переданого товару та взяття його на відповідальне зберігання.

Як вже говорилося, покупець зобов'язаний забезпечити збереження товару. У разі невиконання цього обов'язку суд може встати на сторону постачальника і організації доведеться сплатити переданий їй постачальником товар, а також збиток, які отримав товар внаслідок не взяття його на зберігання.

Також зустрічаються такі ситуації, коли покупець прийняв товар на зберігання, але не забезпечив його збереження, а продавець в свою чергу розпоряджатися товаром упродовж розумного строку. В такому випадку збитки в рамках вартості товару будуть розділені між сторонами.

Чинне законодавство передбачає положення, покликані захистити покупця в разі поставки неякісних товарів. Покупець, якому поставлені такі товари, має право пред'явити до постачальника одна з вимог:

  • зменшення купівельної ціни. Можна вимагати від продавця знижку, якщо поставленим товаром можна користуватися або наявний недолік легко усунемо.
  • усунення недоліків постачальником або відшкодування витрат покупця на усунення недоліків. Тобто, ви можете відремонтувати речі за свій рахунок, а потім вимагати від продавця відшкодування цих витрат. Але тут може виникнути ряд проблем. Наприклад, він може стверджувати, що річ була належної якості, або оскаржувати витрати, пов'язані з ремонтом. В такому випадку необхідно зберігати всі платіжні доручення та прибуткові касові ордери. Але все ж краще вимагати усунення недоліків від продавця.

Підкреслимо, що до таких ситуацій не належать випадки, коли постачальник після повідомлення покупця негайно замінив неякісні товари на товари відповідної якості Підкреслимо, що до таких ситуацій не належать випадки, коли постачальник після повідомлення покупця негайно замінив неякісні товари на товари відповідної якості.

У разі, коли недоліки товару настільки істотні, що їх усунення неможливо або вимагає великих витрат, покупець має право відмовитися від виконання договору і вимагати назад сплачену суму або зажадати заміну товарів.

Слід зазначити, що про недоліки куплених товарів покупець повинен сповістити продавця в термін передбачений договором або законом. Якщо строк не був обговорений, то в розумний строк.

Досить часто в подібних ситуаціях з поверненням неякісної продукції необхідно провести експертизу, яка повинна встановити чи дійсно недоліки товару - це вина продавця (постачальника), а не покупця. Головна умова проведення експертизи - це присутність обох сторін. При цьому необхідно повідомити іншу сторону про дату і час проведення експертизи належним чином, як правило, шляхом відправлення телеграми. Електронна пошта може бути використана, тільки якщо це передбачено договором. Бажано, якщо предмет експертизи товари, визначені родовими ознаками (наприклад, крупа, цукор, картопля), то експертизу варто проводити швидко і оперативно. Природно потрібно давати термін, щоб інша сторона змогла встигнути до початку проведення експертизи. Також необхідно дотримуватися відповідних вимог до її проведення. В іншому випадку, експертний висновок не зможе мати юридичної сили і бути доказом у суді.

Крім того, Покупцеві в разі явних дефектів переданого Товару бажано взяти у перевізника (експедитора) так званий комерційний акт.

Логічно, що при порушенні продавцем істотних умов договору, покупець має право вимагати відшкодування збитків.

Якщо в розумний строк після розірвання договору внаслідок порушення обов'язки постачальником, покупець придбав у іншої особи за розумною ціною, хоч навіть і трохи високою, аналогічний товар, покупець має право вимагати від продавця відшкодування різниці між ціною, встановленою у договорі і ціною, встановленою угодою.

Також, ніхто не обмежує покупця від стягнення з постачальника упущеної вигоди, що має на увазі дохід або інше благо, який покупець отримав би, якби зобов'язання було виконано належним чином.

Покупець пред'являє продавцю вимогу про відшкодування збитків шляхом направлення йому претензії або відразу звертається з позовом до арбітражного суду. Однак в деяких випадках не можна звертатися до суду без попереднього дотримання до судового порядку врегулювання спору. У такому випадку суд відставить позовну заяву без розгляду. Дотримання претензійного порядку, як правило, передбачається у договорі.

Основна мета пред'явлення претензії не тільки врегулювати конфлікт, але і максимально знизити витрати, які можуть бути витрачені на судовий розгляд.

Як правило, термін відповіді на претензію вказано в договорі. Якщо протягом цього терміну від продавця не буде відповіді, то покупець має право звернутися до суду з позовною заявою.

Дана стаття (як і всі статті в цьому розділі сайту) носить ознайомчо-теоретичний характер, якщо у Вас виникли реальні проблеми при поставці або прийнятті товару за договором поставки, зателефонуйте нашим юристам. Ми давно співпрацюємо з великими торговельними компаніями і підприємствами харчової промисловості, і маємо досвід вирішення подібних ситуацій.

Автор статті: юрист «Правового бюро« трибун »Усенко Д.В.

Юридична фірма «Правове бюро« трибун ». Всі права захищені.

До списку статей
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online