Як оформити майнове податкове вирахування і отримати 260 000 рублей від держави

  1. Як це працює
  2. Які потрібні документи
  3. Як правильно заповнити бланки
  4. Заява на майнове відрахування
  5. Як подавати документи
  6. Що важливо знати

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Соціальна політика Росії останнім часом пригнічує. З 1 липня тарифи ЖКГ піднялися на 4%, бензин все дорожчає, тепер ще й пенсійний вік і ПДВ збираються підвищити. Розплачуватися за все це будемо ми, пересічні громадяни.

Але чи можна що-небудь отримати від держави? Так, і це податкові відрахування. Якщо ви купували квартиру, будинок, ділянку під будівництво або іншу нерухомість, то можете отримати компенсацію з сплачених податків - ті самі 13% прибуткового податку.

В кінці травня я зібрав документи на майнове відрахування за квартиру і благополучно здав їх в податкову. Тепер чекаю гроші. У статті розповім, які документи потрібні, щоб оформити все з першого разу, звідки брати дані для заяв та довідок і що робити в податковій, щоб менше стояти в черзі. Ця інструкція для тих, хто подає декларацію на майнове відрахування вперше в житті.

Як це працює

Майновий вирахування - державна компенсація громадянам, які купують нерухомість . Держава у вигляді пільги повертає частину прибуткових податків, які ми сплатили. З 2014 року у вирахування є верхня межа: 2 мільйони рублів за вартістю нерухомості і 3 мільйони рублів за сплаченими відсотками за іпотеку.

Це не означає, що ви отримаєте 2 або 3 мільйони рублів, немає. Держава заплатить лише 13% - не більше 260 000 рублей за квартиру і не більше 390 000 за відсотки по кредиту на придбання житла. Тобто якраз 13% від 2 і 3 мільйонів відповідно.

Якщо ви брали іпотеку до 2014 року, то можете повернути 13% з будь-якої суми сплачених відсотків без обмежень. Не обов'язково подавати відразу на відрахування і за вартість житла, і за сплачені відсотки.

Якщо на момент покупки житла ви були одружені, то воно вважається спільним майном. З 2014 року кожен чоловік може одержати відрахування за таку квартиру. Тут важливо пам'ятати про обмеження в 2 мільйони на людину. Якщо квартира коштувала 4 мільйони рублів або більше, то все просто: кожен чоловік як би вкладає по 2 мільйони своїх грошей, тому може отримати повний відрахування.

Якщо квартира обійшлася дешевше 4 мільйонів, то кожен чоловік заплатив менше 2 мільйонів. Тут неважливо, хто в родині працював і отримував більше. Це спільне майно. Тому потрібно розподіляти частки по подружжю, щоб не виникло ситуації, при якій кожен чоловік подає на максимальний відрахування, хоча реально витратив на житло менше 2 мільйонів.

Приклад. Іван та Марія одружилися і через рік купили квартиру за 3 мільйони. На сімейній раді вони вирішили, що частка Марії становить 2 мільйони, а Івана - 1 мільйон рублів. Марія отримує повну суму вирахування - 260 000 рублей, а чоловік - 130 000 рублей. При наступній покупці нерухомості Іван може знову подати на відрахування з залишився у нього 1 мільйона і отримати ще 130 000 рублей.

Які потрібні документи

  1. Довідка 2-ПДФО: в ній написано, скільки ви заробили і сплатили податків за кожен місяць в році. Попросіть в бухгалтерії за місцем роботи. Якщо працюєте в кількох організаціях або змінили кілька роботодавців - беріть у всіх.
  2. Податкова декларація 3-ПДФО. Її ми сформуємо самостійно в програмі, покажу нижче.
  3. Документ, що підтверджує право на житло:
    • свідоцтво про держреєстрацію (якщо купували квартиру до 15 липня 2016 року);
    • договір про пайову участь з актом прийому-передачі (якщо купували квартиру за договором пайової участі);
    • договір купівлі-продажу з випискою з Єдиного держреєстру нерухомості (якщо купували після 15 липня 2016 року і не по пайовій участі). Виписку можна замовити в будь-який час, на сайті Росреестра описані способи.
  4. Документ про оплату: папір, який підтверджує, що ви витратили гроші на покупку квартири, наприклад розписка, банківська виписка, квитанція тощо.
  5. Заява на отримання вирахування: скачайте форму звідси , Як заповнити - покажу нижче.
  6. Паспорт та ІПН. Їх немає в переліку обов'язкових документів, але краще взяти оригінали і копії (у паспорти - сторінок 2-3 та сторінки з пропискою).

Якщо у вас іпотека, то додатково потрібно взяти у банку, де її оформляли:

  • документ, що підтверджує сплату відсотків по кредиту;
  • копію кредитного договору;
  • довідку про суму сплачених відсотків.

Якщо ви одружені / заміжні і квартира коштує менше 4 мільйонів рублів, то потрібні:

  • копія свідоцтва про шлюб;
  • заяву про розподіл майнового вирахування між подружжям. приклад заяви дивитися тут .

Якщо квартира коштує понад 4 мільйони рублів, то ці документи не потрібні.

Порада: краще розподілити частки так, щоб велика частка була у чоловіка, який платить більше податків. Тоді сумарний відрахування отримаєте швидше.

Як правильно заповнити бланки

Декларація 3-ПДФО

Повільно, але вірно для держустанов пишуться програми щодо заповнення бланків. Для 3-ПДФО є спеціальна - «Декларація». Завантажуйте звідси , Встановлюйте і запускайте. Для кожного року качайте свою версію. Нижче на малюнках покажу, що куди писати і звідки брати дані. У прикладі використовую версію 2017 року.

  1. Вкладка «Завдання умов». Вибирайте в типі декларації - 3-ПДФО.

Вибирайте в типі декларації - 3-ПДФО

  1. «Номер інспекції» - натисніть на кнопку з трьома крапками, обирайте податкову інспекцію того району, куди будете подавати документи. Перші дві цифри номера - код регіону.
  2. Номер коригування - 0, так як ми подаємо декларацію перший раз і виправлень немає.
  3. ОКТМО - беріть звідси . Вкажіть свій регіон та населений пункт, тисніть «Знайти».
  4. Переходимо у вкладку «Відомості про декларанта». Тут ваші паспортні дані та ІПН.
  5. Далі вкладка «Доходи, отримані в РФ». Вибирайте жовте 13.

Вибирайте жовте 13

  1. У блок «Джерела виплат» вносите дані про роботодавця. Всі дані є в довідці 2-ПДФО. Тисніть на плюс, вносите дані. Якщо роботодавців було кілька, вносите всіх. Галочку внизу не ставте.

Галочку внизу не ставте

  1. Блок нижче - ваші щомісячні доходи. Виділяйте в блоці «Джерела виплат» роботодавця і заповнюйте доходи: вони будуть відноситься саме до цього роботодавцю. Всі дані є в 2-ПДФО. Тисніть на плюс в блоці доходів, вкажіть код, суму, місяць. Щоб швидше вибрати код, просто наберіть його з клавіатури, а не промотувати список.
  2. Якщо коди і суми доходів повторюються, то простіше не забивати кожен раз цифри, а виділити рядок доходу і натиснути «Повторити дохід». При необхідності відкоригуйте.
  3. Оподатковувана сума доходу = загальна сума доходу. Сума податку обчислена і утримана - в 2-ПДФО ці суми вказані, зазвичай 13% від загального доходу. Податки забиваються без копійок, принцип округлення: від 1 до 49 копійок - копійки відкидаються, від 50 до 99 копійок - сума округляється до рубля в більшу сторону. Якщо вийшло 12 500,37 - пишіть 12 500; якщо 12 500,76 - пишіть 12 501.
  4. Після внесення всіх даних по доходах переходимо у вкладку «Вирахування». Зніміть галочку «Надати стандартні відрахування» і тисніть на «Майновий». Ставте галочку «Надати майновий податкові відрахування». В інших вкладках аналогічних галочок бути не повинно!

В інших вкладках аналогічних галочок бути не повинно

  1. Тисніть на плюс і вбивайте свої дані.
    • Якщо ви брали участь в пайовому будівництві, то вибирайте інвестування, в інших випадках - договір купівлі-продажу.
    • Кадастровий номер об'єкта дивіться або в свідоцтві про держреєстрацію, або в договорі купівлі-продажу, або у виписці з ЕГРН.
    • Дату реєстрації беріть з документів, що підтверджують власність.
    • Рік початку використання вирахування. Якщо запитували відрахування в минулі роки, то вкажіть рік, коли запитували вперше. Якщо раніше не замовляли - то ставте 2017 рік.
    • Вартість об'єкта (частки): ціна квартири на підставі договору купівлі-продажу. Відсотки, які ви сплатили банку по іпотеці, сюди не входять.
    • Відсотки за кредитами за всі роки - для тих, у кого іпотека.

Відсотки за кредитами за всі роки - для тих, у кого іпотека

  1. Тисніть «Так», повертайтеся в головне вікно. «Відрахування у податкового агента ...» - нічого не пишіть, це для випадку, коли ви отримували відрахування через роботодавця (такий варіант тут не розглядаю). Поле «Відрахування з попереднім рокам» неактивно, так як рік початку використання вирахування в нашому випадку 2017-й.

Декларація готова. Збережіть її на всякий випадок. З режиму «Перегляд» документ можна надрукувати або зберегти в PDF. Обов'язково зберігайте декларації, вони вам знадобляться в майбутньому.

Заява на майнове відрахування

У ньому всього три сторінки, труднощі виникнуть тільки при заповненні першої, про неї і поговоримо.

  1. Вгорі пишіть свій ІПН. КПП залиште порожнім, це для організацій.
  2. Номер заяви - 1. Якщо подаєте відразу кілька заяв за різні роки, то на кожен рік потрібно свою заяву. Наприклад, якщо отримуєте відрахування за 2016 і 2017 роки, то в заяві на 2016 рік пишіть 1, на 2017-й - 2. В нашому випадку - 1.
  3. Подається до податкового органу - вводите код податкової інспекції, той же самий, що і в декларації 3-ПДФО. Або см. П. 6 нижче.
  4. На підставі статті: 78. Після точки нічого не вводьте. Нижче в обидва поля ставте 1.
  5. У розмірі: вбийте суму податків, яку сплатили в 2017 році. Дивіться її в довідці 3-ПДФО в поле 050 розділу 1 і в поле 130 розділу 2. Складайте, так отримаєте розмір відрахування.
  6. Код за ОКТМО: це не код з 3-ПДФО, це код вашої податкової. беріть ось звідси . Введіть свою адресу, система видасть код ОКТМО. Тут же буде і код податкової інспекції.
  7. Податковий період: вбивайте ГД.00.2017, якщо отримуєте відрахування за весь 2017 рік. Якщо не за весь рік, то на останній сторінці бланка є примітки, які цифри писати.
  8. Код бюджетної класифікації: введіть 1821 0102 0100 1100 0110 без пробілів. Це код податку, який ви платите в бюджет, його вам і будуть повертати.
  9. Заява складено на: 3 сторінках. А ось копії документів рахуйте самі - скільки листів у вас виходить. Краще заповнити, як зберете всі документи, щоб напевно. Можна вписати від руки.
  10. Решта вбивайте, як на картинці. Внизу зліва впишіть дату, коли підете в податкову здавати документи. Не забудьте поставити підпис.

На другій сторінці вкажіть банківські реквізити. Податкова може перевести гроші прямо на банківську карту. Реквізити для Ощадбанку або «Альфабанк» можна подивитися в їх мобільних додатках. Внизу вкажіть свої паспортні дані. Якщо в поле «Ким видано» не вистачає місця, то розумно скорочуйте, не пишіть слово в слово.

На третій сторінці знову вкажіть паспортні дані.

Все, заяву готове. Тепер вам залишилося прийти в податкову і здати документи.

Як подавати документи

Якщо збираєтеся в податкову, замовте талон онлайн. Тут цілий ряд переваг:

  • Чи не доведеться вводити свої дані в терміналі в відділенні: екрани терміналів примхливі і не дають вбити текст з першого разу.
  • Ви точно будете знати дату і годину свого запису, спокійно приїдете до призначеного часу.
  • Якщо талонів немає, то ви дізнаєтеся про це не в відділенні, а вдома / на роботі - не будете даремно мотатися.
  • Термінали іноді глючать і не видають талони: при мені так і сталося, люди не могли записатися в чергу, а я просто роздрукував свій талон і пройшов в зал. Like a boss.

Щоб замовити талон, пройдіть по засланні , Погодьтеся з умовами. На наступній сторінці виберіть «Фізична особа», вбийте прізвище та ім'я. Якщо вкажете пошту, прийде лист з даними про записи. Далі виберіть регіон, відділення, куди підете здавати документи. Послуга - «Вступ податкової та бухгалтерської звітності (в т. Ч. 3-ПДФО)», подуслуга - «Вступ декларацій 3-ПДФО».

В меню «Показати дні записи» вибирайте зручний час. Вилізе віконце, вбийте цифри з картинки і отримаєте форму з ПІН-кодом. Його треба ввести в терміналі в податковій, щоб отримати талон до потрібного фахівця. Далі залишається тільки дочекатися своєї черги - час прийому коливається в межах 15 хвилин від зазначеного в талоні. Це нормально.

Чомусь ніде в інтернеті не пишуть, що, крім усіх тих паперів, що принесли з собою, доведеться заповнити ще одну - опис документів, що подаються. Можна завантажити приклади бланків у вільній формі, але краще взяти бланк в самому відділенні, тому що він вже предзаполнен, вам залишиться тільки вписати кількість сторінок кожного документа і свої дані. Крім того, справа вгорі буде звернення до начальника відділення (приблизно таке ж, як ви пишете в заяві на відпустку своєму керівнику), а його ім'я ви навряд чи знаєте. Тому простіше взяти бланк в податковій, запитати у співробітника ім'я начальника і спокійно заповнити всі поля. На кожен пакет документів за певний рік - окремий опис. Без неї документи не приймуть, так що прийдіть на 10 хвилин раніше прийому по талону і заповніть бланки, це недовго.

Співробітник податкової побіжно перевірить документи, поставить візи і перевірить паспорт. Три місяці паперу перевіряються в камеральном відділі, і якщо все в порядку, то протягом четвертого місяця гроші прийдуть на рахунок. Якщо є помилки, подзвонять і попросять внести правки.

Що важливо знати

  • Майновий вирахування в розмірі 260 000 рублей держава дає тільки один раз.
  • Якщо отримуєте зарплату в конверті і не платите податки - компенсації не буде.
  • Якщо купили квартиру до 2014 року, то отримуєте відрахування за законом до 2014 року. До 2014-го відрахування прив'язувався до об'єкту нерухомості і отримати його можна було тільки один раз незалежно від ціни житла. Тобто, якщо в 2013-му ви отримали відрахування за квартиру вартістю 1 мільйон рублів (вам повернули 130 000 рублів), то більше одержати відрахування ви не зможете. І добрати з наступною покупки до 260 000 рублей не вийде. Чи плануєте купувати нове житло? Тоді не беріть відрахування зі старої квартири, якщо вона коштувала менше 2 мільйонів.
  • Після 2014 року відрахування прив'язаний до людини. Тобто тепер можете кілька разів запитувати відрахування з різних об'єктів нерухомості, поки не отримаєте свої 260 000 рублей.
  • Податки повертаються за три останні роки. Тобто, якщо купили квартиру в 2015-му, то можете повернути податки за 2018, 2017 і 2016 роки. За 2015-й податок вже не повернуть. Якщо суми податків за три роки не набереться на 260 000 рублів, то в наступному році знову подавайте декларацію, і держава поверне сплачені податки.

Приклад. При зарплаті в 30 000 рублів в рік ви сплатите податків 30 000 × 12 × 0,13 = 46 800 рублів. Це менше, як 260 000 рублей, тому відрахування будете отримувати протягом майже шести років. Щороку потрібно подавати декларацію, і кожен рік податкова буде повертати вам по 46 800 рублів або іншу суму - в залежності від того, скільки податків ви сплатили в конкретний рік.

Не бійтеся задурити з паперами - компенсація за це більш ніж приємна. Сподіваюся, стаття була корисною. Якщо виникнуть питання, пишіть в коментарях: все, що знаю по темі, - розповім. Успіхів з відрахуваннями, друзі!

Читайте також

Але чи можна що-небудь отримати від держави?
Чи плануєте купувати нове житло?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online