- Як це працює
- Які потрібні документи
- Як правильно заповнити бланки
- Заява на майнове відрахування
- Як подавати документи
- Що важливо знати
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Соціальна політика Росії останнім часом пригнічує. З 1 липня тарифи ЖКГ піднялися на 4%, бензин все дорожчає, тепер ще й пенсійний вік і ПДВ збираються підвищити. Розплачуватися за все це будемо ми, пересічні громадяни.
Але чи можна що-небудь отримати від держави? Так, і це податкові відрахування. Якщо ви купували квартиру, будинок, ділянку під будівництво або іншу нерухомість, то можете отримати компенсацію з сплачених податків - ті самі 13% прибуткового податку.
В кінці травня я зібрав документи на майнове відрахування за квартиру і благополучно здав їх в податкову. Тепер чекаю гроші. У статті розповім, які документи потрібні, щоб оформити все з першого разу, звідки брати дані для заяв та довідок і що робити в податковій, щоб менше стояти в черзі. Ця інструкція для тих, хто подає декларацію на майнове відрахування вперше в житті.
Як це працює
Майновий вирахування - державна компенсація громадянам, які купують нерухомість . Держава у вигляді пільги повертає частину прибуткових податків, які ми сплатили. З 2014 року у вирахування є верхня межа: 2 мільйони рублів за вартістю нерухомості і 3 мільйони рублів за сплаченими відсотками за іпотеку.
Це не означає, що ви отримаєте 2 або 3 мільйони рублів, немає. Держава заплатить лише 13% - не більше 260 000 рублей за квартиру і не більше 390 000 за відсотки по кредиту на придбання житла. Тобто якраз 13% від 2 і 3 мільйонів відповідно.
Якщо ви брали іпотеку до 2014 року, то можете повернути 13% з будь-якої суми сплачених відсотків без обмежень. Не обов'язково подавати відразу на відрахування і за вартість житла, і за сплачені відсотки.
Якщо на момент покупки житла ви були одружені, то воно вважається спільним майном. З 2014 року кожен чоловік може одержати відрахування за таку квартиру. Тут важливо пам'ятати про обмеження в 2 мільйони на людину. Якщо квартира коштувала 4 мільйони рублів або більше, то все просто: кожен чоловік як би вкладає по 2 мільйони своїх грошей, тому може отримати повний відрахування.
Якщо квартира обійшлася дешевше 4 мільйонів, то кожен чоловік заплатив менше 2 мільйонів. Тут неважливо, хто в родині працював і отримував більше. Це спільне майно. Тому потрібно розподіляти частки по подружжю, щоб не виникло ситуації, при якій кожен чоловік подає на максимальний відрахування, хоча реально витратив на житло менше 2 мільйонів.
Приклад. Іван та Марія одружилися і через рік купили квартиру за 3 мільйони. На сімейній раді вони вирішили, що частка Марії становить 2 мільйони, а Івана - 1 мільйон рублів. Марія отримує повну суму вирахування - 260 000 рублей, а чоловік - 130 000 рублей. При наступній покупці нерухомості Іван може знову подати на відрахування з залишився у нього 1 мільйона і отримати ще 130 000 рублей.
Які потрібні документи
- Довідка 2-ПДФО: в ній написано, скільки ви заробили і сплатили податків за кожен місяць в році. Попросіть в бухгалтерії за місцем роботи. Якщо працюєте в кількох організаціях або змінили кілька роботодавців - беріть у всіх.
- Податкова декларація 3-ПДФО. Її ми сформуємо самостійно в програмі, покажу нижче.
- Документ, що підтверджує право на житло:
- свідоцтво про держреєстрацію (якщо купували квартиру до 15 липня 2016 року);
- договір про пайову участь з актом прийому-передачі (якщо купували квартиру за договором пайової участі);
- договір купівлі-продажу з випискою з Єдиного держреєстру нерухомості (якщо купували після 15 липня 2016 року і не по пайовій участі). Виписку можна замовити в будь-який час, на сайті Росреестра описані способи.
- Документ про оплату: папір, який підтверджує, що ви витратили гроші на покупку квартири, наприклад розписка, банківська виписка, квитанція тощо.
- Заява на отримання вирахування: скачайте форму звідси , Як заповнити - покажу нижче.
- Паспорт та ІПН. Їх немає в переліку обов'язкових документів, але краще взяти оригінали і копії (у паспорти - сторінок 2-3 та сторінки з пропискою).
Якщо у вас іпотека, то додатково потрібно взяти у банку, де її оформляли:
- документ, що підтверджує сплату відсотків по кредиту;
- копію кредитного договору;
- довідку про суму сплачених відсотків.
Якщо ви одружені / заміжні і квартира коштує менше 4 мільйонів рублів, то потрібні:
- копія свідоцтва про шлюб;
- заяву про розподіл майнового вирахування між подружжям. приклад заяви дивитися тут .
Якщо квартира коштує понад 4 мільйони рублів, то ці документи не потрібні.
Порада: краще розподілити частки так, щоб велика частка була у чоловіка, який платить більше податків. Тоді сумарний відрахування отримаєте швидше.
Як правильно заповнити бланки
Декларація 3-ПДФО
Повільно, але вірно для держустанов пишуться програми щодо заповнення бланків. Для 3-ПДФО є спеціальна - «Декларація». Завантажуйте звідси , Встановлюйте і запускайте. Для кожного року качайте свою версію. Нижче на малюнках покажу, що куди писати і звідки брати дані. У прикладі використовую версію 2017 року.
- Вкладка «Завдання умов». Вибирайте в типі декларації - 3-ПДФО.
- «Номер інспекції» - натисніть на кнопку з трьома крапками, обирайте податкову інспекцію того району, куди будете подавати документи. Перші дві цифри номера - код регіону.
- Номер коригування - 0, так як ми подаємо декларацію перший раз і виправлень немає.
- ОКТМО - беріть звідси . Вкажіть свій регіон та населений пункт, тисніть «Знайти».
- Переходимо у вкладку «Відомості про декларанта». Тут ваші паспортні дані та ІПН.
- Далі вкладка «Доходи, отримані в РФ». Вибирайте жовте 13.
- У блок «Джерела виплат» вносите дані про роботодавця. Всі дані є в довідці 2-ПДФО. Тисніть на плюс, вносите дані. Якщо роботодавців було кілька, вносите всіх. Галочку внизу не ставте.
- Блок нижче - ваші щомісячні доходи. Виділяйте в блоці «Джерела виплат» роботодавця і заповнюйте доходи: вони будуть відноситься саме до цього роботодавцю. Всі дані є в 2-ПДФО. Тисніть на плюс в блоці доходів, вкажіть код, суму, місяць. Щоб швидше вибрати код, просто наберіть його з клавіатури, а не промотувати список.
- Якщо коди і суми доходів повторюються, то простіше не забивати кожен раз цифри, а виділити рядок доходу і натиснути «Повторити дохід». При необхідності відкоригуйте.
- Оподатковувана сума доходу = загальна сума доходу. Сума податку обчислена і утримана - в 2-ПДФО ці суми вказані, зазвичай 13% від загального доходу. Податки забиваються без копійок, принцип округлення: від 1 до 49 копійок - копійки відкидаються, від 50 до 99 копійок - сума округляється до рубля в більшу сторону. Якщо вийшло 12 500,37 - пишіть 12 500; якщо 12 500,76 - пишіть 12 501.
- Після внесення всіх даних по доходах переходимо у вкладку «Вирахування». Зніміть галочку «Надати стандартні відрахування» і тисніть на «Майновий». Ставте галочку «Надати майновий податкові відрахування». В інших вкладках аналогічних галочок бути не повинно!
- Тисніть на плюс і вбивайте свої дані.
- Якщо ви брали участь в пайовому будівництві, то вибирайте інвестування, в інших випадках - договір купівлі-продажу.
- Кадастровий номер об'єкта дивіться або в свідоцтві про держреєстрацію, або в договорі купівлі-продажу, або у виписці з ЕГРН.
- Дату реєстрації беріть з документів, що підтверджують власність.
- Рік початку використання вирахування. Якщо запитували відрахування в минулі роки, то вкажіть рік, коли запитували вперше. Якщо раніше не замовляли - то ставте 2017 рік.
- Вартість об'єкта (частки): ціна квартири на підставі договору купівлі-продажу. Відсотки, які ви сплатили банку по іпотеці, сюди не входять.
- Відсотки за кредитами за всі роки - для тих, у кого іпотека.
- Тисніть «Так», повертайтеся в головне вікно. «Відрахування у податкового агента ...» - нічого не пишіть, це для випадку, коли ви отримували відрахування через роботодавця (такий варіант тут не розглядаю). Поле «Відрахування з попереднім рокам» неактивно, так як рік початку використання вирахування в нашому випадку 2017-й.
Декларація готова. Збережіть її на всякий випадок. З режиму «Перегляд» документ можна надрукувати або зберегти в PDF. Обов'язково зберігайте декларації, вони вам знадобляться в майбутньому.
Заява на майнове відрахування
У ньому всього три сторінки, труднощі виникнуть тільки при заповненні першої, про неї і поговоримо.
- Вгорі пишіть свій ІПН. КПП залиште порожнім, це для організацій.
- Номер заяви - 1. Якщо подаєте відразу кілька заяв за різні роки, то на кожен рік потрібно свою заяву. Наприклад, якщо отримуєте відрахування за 2016 і 2017 роки, то в заяві на 2016 рік пишіть 1, на 2017-й - 2. В нашому випадку - 1.
- Подається до податкового органу - вводите код податкової інспекції, той же самий, що і в декларації 3-ПДФО. Або см. П. 6 нижче.
- На підставі статті: 78. Після точки нічого не вводьте. Нижче в обидва поля ставте 1.
- У розмірі: вбийте суму податків, яку сплатили в 2017 році. Дивіться її в довідці 3-ПДФО в поле 050 розділу 1 і в поле 130 розділу 2. Складайте, так отримаєте розмір відрахування.
- Код за ОКТМО: це не код з 3-ПДФО, це код вашої податкової. беріть ось звідси . Введіть свою адресу, система видасть код ОКТМО. Тут же буде і код податкової інспекції.
- Податковий період: вбивайте ГД.00.2017, якщо отримуєте відрахування за весь 2017 рік. Якщо не за весь рік, то на останній сторінці бланка є примітки, які цифри писати.
- Код бюджетної класифікації: введіть 1821 0102 0100 1100 0110 без пробілів. Це код податку, який ви платите в бюджет, його вам і будуть повертати.
- Заява складено на: 3 сторінках. А ось копії документів рахуйте самі - скільки листів у вас виходить. Краще заповнити, як зберете всі документи, щоб напевно. Можна вписати від руки.
- Решта вбивайте, як на картинці. Внизу зліва впишіть дату, коли підете в податкову здавати документи. Не забудьте поставити підпис.
На другій сторінці вкажіть банківські реквізити. Податкова може перевести гроші прямо на банківську карту. Реквізити для Ощадбанку або «Альфабанк» можна подивитися в їх мобільних додатках. Внизу вкажіть свої паспортні дані. Якщо в поле «Ким видано» не вистачає місця, то розумно скорочуйте, не пишіть слово в слово.
На третій сторінці знову вкажіть паспортні дані.
Все, заяву готове. Тепер вам залишилося прийти в податкову і здати документи.
Як подавати документи
Якщо збираєтеся в податкову, замовте талон онлайн. Тут цілий ряд переваг:
- Чи не доведеться вводити свої дані в терміналі в відділенні: екрани терміналів примхливі і не дають вбити текст з першого разу.
- Ви точно будете знати дату і годину свого запису, спокійно приїдете до призначеного часу.
- Якщо талонів немає, то ви дізнаєтеся про це не в відділенні, а вдома / на роботі - не будете даремно мотатися.
- Термінали іноді глючать і не видають талони: при мені так і сталося, люди не могли записатися в чергу, а я просто роздрукував свій талон і пройшов в зал. Like a boss.
Щоб замовити талон, пройдіть по засланні , Погодьтеся з умовами. На наступній сторінці виберіть «Фізична особа», вбийте прізвище та ім'я. Якщо вкажете пошту, прийде лист з даними про записи. Далі виберіть регіон, відділення, куди підете здавати документи. Послуга - «Вступ податкової та бухгалтерської звітності (в т. Ч. 3-ПДФО)», подуслуга - «Вступ декларацій 3-ПДФО».
В меню «Показати дні записи» вибирайте зручний час. Вилізе віконце, вбийте цифри з картинки і отримаєте форму з ПІН-кодом. Його треба ввести в терміналі в податковій, щоб отримати талон до потрібного фахівця. Далі залишається тільки дочекатися своєї черги - час прийому коливається в межах 15 хвилин від зазначеного в талоні. Це нормально.
Чомусь ніде в інтернеті не пишуть, що, крім усіх тих паперів, що принесли з собою, доведеться заповнити ще одну - опис документів, що подаються. Можна завантажити приклади бланків у вільній формі, але краще взяти бланк в самому відділенні, тому що він вже предзаполнен, вам залишиться тільки вписати кількість сторінок кожного документа і свої дані. Крім того, справа вгорі буде звернення до начальника відділення (приблизно таке ж, як ви пишете в заяві на відпустку своєму керівнику), а його ім'я ви навряд чи знаєте. Тому простіше взяти бланк в податковій, запитати у співробітника ім'я начальника і спокійно заповнити всі поля. На кожен пакет документів за певний рік - окремий опис. Без неї документи не приймуть, так що прийдіть на 10 хвилин раніше прийому по талону і заповніть бланки, це недовго.
Співробітник податкової побіжно перевірить документи, поставить візи і перевірить паспорт. Три місяці паперу перевіряються в камеральном відділі, і якщо все в порядку, то протягом четвертого місяця гроші прийдуть на рахунок. Якщо є помилки, подзвонять і попросять внести правки.
Що важливо знати
- Майновий вирахування в розмірі 260 000 рублей держава дає тільки один раз.
- Якщо отримуєте зарплату в конверті і не платите податки - компенсації не буде.
- Якщо купили квартиру до 2014 року, то отримуєте відрахування за законом до 2014 року. До 2014-го відрахування прив'язувався до об'єкту нерухомості і отримати його можна було тільки один раз незалежно від ціни житла. Тобто, якщо в 2013-му ви отримали відрахування за квартиру вартістю 1 мільйон рублів (вам повернули 130 000 рублів), то більше одержати відрахування ви не зможете. І добрати з наступною покупки до 260 000 рублей не вийде. Чи плануєте купувати нове житло? Тоді не беріть відрахування зі старої квартири, якщо вона коштувала менше 2 мільйонів.
- Після 2014 року відрахування прив'язаний до людини. Тобто тепер можете кілька разів запитувати відрахування з різних об'єктів нерухомості, поки не отримаєте свої 260 000 рублей.
- Податки повертаються за три останні роки. Тобто, якщо купили квартиру в 2015-му, то можете повернути податки за 2018, 2017 і 2016 роки. За 2015-й податок вже не повернуть. Якщо суми податків за три роки не набереться на 260 000 рублів, то в наступному році знову подавайте декларацію, і держава поверне сплачені податки.
Приклад. При зарплаті в 30 000 рублів в рік ви сплатите податків 30 000 × 12 × 0,13 = 46 800 рублів. Це менше, як 260 000 рублей, тому відрахування будете отримувати протягом майже шести років. Щороку потрібно подавати декларацію, і кожен рік податкова буде повертати вам по 46 800 рублів або іншу суму - в залежності від того, скільки податків ви сплатили в конкретний рік.
Не бійтеся задурити з паперами - компенсація за це більш ніж приємна. Сподіваюся, стаття була корисною. Якщо виникнуть питання, пишіть в коментарях: все, що знаю по темі, - розповім. Успіхів з відрахуваннями, друзі!
Читайте також
Але чи можна що-небудь отримати від держави?Чи плануєте купувати нове житло?