"Перемога" програла: суд не дозволив перевізнику скоротити безкоштовну ручну поклажу

  1. суть спору
  2. Мінтранс розширив норму
  3. Три шуби і безрозмірна сумочка

суть спору

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Відповідачами в суперечці виступали Мінтранс і Мін'юст. Компанія вимагала визнати незаконним п. 135 Загальних правил повітряних перевезень пасажирів, багажу і вантажів, затверджений наказом Мінтрансу в жовтні 2017 року. Оспорюваний пункт містить список предметів, які можна взяти на борт понад норму безкоштовного ручної поклажі, яка сьогодні складає 5 кг. У список включили рюкзак, дамську сумку, букет квітів, верхній одяг, дитяче харчування для дитини під час польоту, костюм в портплед, пристрій для перенесення дитини, лікарські препарати в кількості, необхідній для польоту, спеціальні милиці, палиці, ходунки, роллатори і інші техзасоби реабілітації, складну крісло-коляску і товари, куплені в duty free. Все, за винятком "соціально значущих предметів" - ліків, дитячого харчування, перенесення і медобладнання - не повинно перевозитися безкоштовно, вважають в "Перемозі".

ФАКТ

становить мінімальну вагу ручної поклажі пасажира авіарейсу. Решта позначено як ручна поклажа "понад норму".

Позиція заявників, яких, крім представників самого авіаперевізника, представляв в суді адвокат Генріх Падва, зводилася до того, що Мінтранс неправомірно вторгся в сферу правового регулювання Повітряного кодексу і самовільно встановив обов'язок перевізника приймати речі понад безкоштовної норми ручної поклажі, встановленої пп. 2.1 п. 2 ст. 106 ВК і п. 133 ФАП-82. Такий обов'язок федеральним законом не передбачена, наполягали представники "Перемоги".

Крім того, вони звернули увагу суду на те, що оспорюваний пункт суперечить п. 133 тих же правил. У перевізника виникають взаємовиключні обов'язки: з одного боку, він повинен провозити ручну поклажу, вага і габарити якої дозволяють безпечно розмістити її в салоні (п. 133 ФАП-82), з іншого - приймати додаткові до ручної поклажі речі без урахування їх ваги, габаритів і можливості розмістити їх безпечно - за винятком рюкзака (п. 135 ФАП-82), при тому що з урахуванням габаритів літака зробити це неможливо.

Мінтранс розширив норму

Тим часом за тиждень до розгляду справи Мінтранс вирішив остаточно вирішити питання про ручної поклажі і представив законопроект, що пропонує змінити п. 133 ФАП. згідно законопроекту , Текст якого опублікований на офіційному порталі нормативно-правових актів, пропонується повністю виключити зважування предметів, які можна брати на борт понад ручній поклажі (понад передбачених законом 5 кг), в числі яких - жіночі сумочки, портфелі, букети квітів і т. Д.

У норму безкоштовного провозу ручної поклажі пропонується також не включати вага рюкзака, запакованих товарів з duty free і пристроїв для перенесення дитини (дитячої люльки, автокрісла для дітей до 2 років, коляски і т. Д.). При цьому перевізник може обмежити вагу і габарити цих речей, щоб була можливість безпечно розмістити їх у салоні. Так що їх доведеться зважувати. Згідно з чинною редакцією правил, при нормі ручній поклажі не менше 5 кг виключення при зважуванні не передбачені.

ІНІЦІАТИВА

запропонував Мінтранс. Штрафи пропонується стягувати на користь пасажирів. Легалізувати овербукинг міністерство відмовилося.

Представники Мінтрансу клопотали про відкладення розгляду справи, посилаючись на те, що законопроект, що стосується безпосередньо оспорюваних положень, на стадії розгляду. Але головуючий суддя Юрій Іваненко відхилив клопотання, погодившись з прокурором і заявником, що оспорювані обставини це ніяк не міняє.

Три шуби і безрозмірна сумочка

В ході засідання заявники знову виклали свою позицію. Вони підкреслили: у ст. 106 ВК зазначено, що пасажири мають право на безкоштовний провіз ручного багажу в межах норми, яка встановлюється перевізником відповідно до ФАП, затвердженими на підставі вимог експлуатаційної документації літака. Найбільше запитань викликало саме твердження вимог.

У цьому сюжеті
  • 5 липня, 11:02

  • 1 лютого, 18:25

  • 6 квітня, 12:02

Представник авіакомпанії, гендиректор Андрій Калмиков, підкреслив, що характеристики їх літаків ніхто не брав до уваги, хоча запропоновані "Перемогою" норми щодо обсягів ручної поклажі засновані на рекомендації, представленої компанією Boeing: речі можна розміщувати тільки на полицях, а під кріслами - не можна, і перевищення норм за обсягами багажу позначиться і на безпеці, і на комфорті пасажирів. Мінтранс заявив, що погодження розбіжностей між вимогами було проведено робочою групою, що включає в тому числі перевізників і пасажирів, і виходили з "усереднених параметрів" повітряного судна. При цьому складалися норми по ручній поклажі з урахуванням того, що речі можна класти на багажні полиці і під впередистоящей крісло. У літаках "Перемоги" такої можливості немає. Питання судді про те, як ФАП повинні застосовуватися до "Перемозі" з урахуванням балансу інтересів сторін, так і залишився без відповіді.

"Ми виходили з того, що частина речей не можна зважити, але вони можуть знадобитися в польоті, до або після, букет - для романтиків, верхній одяг - добігти до трапа в холодну погоду <...>", - пояснювала представник Мінтрансу і підкреслювала , що рішення по списку обов'язкових предметів - колегіальне.

Але в "Перемозі" так не вважали. Від букета представники "Перемоги" запропонували відмовитися, пославшись на можливу алергію пасажирів. "Пасажири повинні заздалегідь попереджати про проблеми зі здоров'ям", - заперечила представник Мінтрансу.

Також в "Перемозі" поскаржилися на те, що розміри дамської сумки або портфеля ніде не регламентовані, в портплед, розміри якого не поступаються багажної сумки, можна провозити багато одягу, і проконтролювати це немає можливості, а пункт, що стосується безкоштовного провозу верхнього одягу, призводить до зловживань, наприклад на італійських рейсах. "Пасажири везуть по три шуби, посилаючись на те, що це верхній одяг", - обурювався Калмиков. Питання про верхньому одязі викликав бурхливу дискусію: представника авіакомпанії довелося окремо пояснювати: одяг, яка на пасажирі, враховувати ніхто не буде: її і так ніхто не зважує. "Якщо це одяг пасажира - ніхто не проти, але сьогоднішні норми дозволяють провозити додаткові речі. Ми за те, щоб встановити чіткі і зрозумілі правила. А для соціально значущих речей у нас є окрема полиця, і якщо місце закінчилося - ми безкоштовно перевеземо все в вантажному відсіку, пасажир повинен попередити про це за добу ", - переконував суд Андрій Калмиков.

У Мінтрансі заявили, що з проблемою додаткової верхнього одягу зіткнулися вперше і "готові до діалогу".

Представник Мін'юсту підтримала позицію Мінтрансу, визнавши при цьому, що вимоги ФАП повинні бути розроблені відповідно до ст. 106 ВК.

Проте Верховний Суд , Вислухавши аргументи сторін, відмовив "Перемозі" в задоволенні вимог. Генріх Падва заявив, що "Перемога", ймовірно, оскаржить винесене ВС рішення. Гендиректор авіакомпанії Андрій Калмиков заявив, що, якщо рішення все ж ступить в законну силу, авіакомпанії доведеться шукати вихід, наприклад розміщувати ручну поклажу "понад норму" в багажі, оскільки розмістити її на полицях немає фізичної можливості - це небезпечно. У підсумку це може позначитися і на вартості авіаквитків.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online