- Що це за документ і навіщо потрібен
- Яку інформацію містить
- Де взяти довідку про реєстрацію за місцем проживання
- Що потрібно для отримання довідки
- За формою 8
- За формою 40
- форми 9
- З місця проживання померлого
- Де і як отримують
- через держпослуги
- Паспортний стіл
- МФЦ
- Кому видають
- Скільки коштує і термін дії
- Чи можуть відмовити
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Для оформлення різного призначення державних послуг, пільг, угод з нерухомістю потрібна довідка з місця проживання. Важливо знати: куди потрібно за нею поводитися, чи слід платити за видачу, який термін виготовлення.
Що це за документ і навіщо потрібен
Довідка з місця проживання необхідна, щоб підтвердити проживання конкретної особи за вказаною адресою. Найчастіше це потрібно при зверненні за допомогою, пенсіями, оформленні соціальних пільг (допомоги сім'ям з дітьми, цільових пільг різного характеру).
Довідка про реєстрацію за місцем проживання (форма 9) потрібно для оформлення послуг в певному медичному закладі, прикріплення до поліклініки , Жіночої консультації за місцем перебування. Вона буває потрібна для судового позову - в ході судового розгляду справи може виникнути необхідність в верифікації адреси однієї зі сторін процесу.
Довідка про прописку дитини потрібно для влаштування малюка в садок - в першу чергу місцями в дитячому закладі забезпечуються діти, які постійно проживають в прикріпленому до нього районі. Документ має право зажадати суд, наприклад, при шлюборозлучному процесі для визначення того, з ким насправді живе дитина.
Довідка про прописку потрібно для реєстрації платника податків (привласнення ІПН) в податковій інспекції; буде необхідної для точного визначення місця сплати коштів при виникненні податкового спору.
Підтвердження постійної адреси необхідно для участі в федеральних програмах підтримки малозабезпечених сімей. Важливо це для формування спадкової справи, яке, відповідно до закону, відкривається нотаріусом, що працює в районі, де був прописаний померлий.
Довідка про реєстрацію буде потрібна для проведення ряду фінансових операцій (отримання іпотеки), укладанні більшості договорів від імені приватної особи.
Часто отримати довідку з місця проживання буває необхідно військовозобов'язаним для постановки на облік за новим постійному адресою.
Яку інформацію містить
Як виглядає довідка, що підтверджує місце проживання, що вона повинна містити в обов'язковому порядку? Отже, це:
- найменування документа і вказівка на статистичний номер бланка (наприклад, 1, 9);
- фио звернувся, повну дату народження, адресу прописки.
Довідка з місця проживання про склад сім'ї містить:
- перелік членів сім'ї, що живуть за цією адресою із зазначенням родинних зв'язків;
- дату народження кожного вписаного особи;
- вказівка на установа (підприємство, організацію), куди буде представлений документ;
- фио і посаду фахівців, які відповідальні за надання інформації і запевняють бланк;
- житлову площу і розподіл її між власниками (якщо в цьому є необхідність);
- проставлену дату видачі, печатка установи.
Часто при купівлі (продажу) нерухомості для запобігання виникнення позаштатних ситуацій потрібно мати інформацію про осіб, перш прописаних за адресою і знати причину зняття з реєстрації (виїзд на навчання, судимість і висновок). Такі особи після продажу нерухомості, де вони раніше знаходилися, можуть ініціювати судові процеси проти нового власника. Для цього оформляється архівна довідка про реєстрацію за місцем проживання (форма 9, 12). Їх часто використовують при оформленні спадкових справ і при приватизації. Зразки довідки про місце проживання різної форми можна переглянути на сайті державних послуг, в МФЦ.
Де взяти довідку про реєстрацію за місцем проживання
Кожен громадянин повинен володіти інформацією, де взяти довідку з місця проживання. Це сприяє подальшому прискорення збору необхідних документів. Видати її можуть:
- в керуючої компанії (ЖЕУ, РЕО);
- в паспортному столі;
- в МФЦ;
- в місцевій філії КОМ МВС.
Звертатися за отриманням довідки потрібно з посвідченням особи. Уповноважені співробітники цих установ володіють доступом до загальнодержавних реєстрів інформації, тому запит додаткових документів не обґрунтований. Щоб не витрачати зайвий час можна отримати довідку про прописку, замовивши її через сайт gosuslugi.ru.
Де взяти довідку про місце проживання за попередні роки, якщо її зажадали при приватизації квартири? В окремих випадках керуючі компанії не можуть дати такий папір через відсутність архівних даних. Якщо така проблема виникла, потрібно звертатися в муніципалітет з клопотанням для пошуку необхідної інформації в міських архівах міста. Такий документ може бути виданий на підставі наявних паперів - будинкової книги, свідоцтв на нерухомість. Будь-яка довідка про підтверджуючі документи, на підставі яких були внесені дані, не видається.
Що потрібно для отримання довідки
Для того, щоб отримати документ про реєстрацію за місцем перебування необхідно звернутися з паспортом найближчим відповідної установи.
За формою 8
Підтверджує постійну реєстрацію за конкретною адресою, в основному потрібна дитині. Така довідка з місця проживання потрібна для запису в дитячий заклад чи школу. видається після першій реєстрації дитини за постійним адресою , Після переїзду батьків на нове місце. Форма 8 (Про реєстрацію за місцем проживання) формується в одному екземплярі. Для її отримання батькам дитини потрібно звернутися в МФЦ або керуючу компанію. При зверненні мати:
- власний паспорт;
- документ про народження дитини;
- заяву потрібної форми (бланк видається в паспортному столі);
- підтвердження, що дитина не зареєстрований у батька, якщо батьки прописані за різними адресами і малюк прописаний за місцем проживання мами;
- домову книгу.
Папери можна отримати в той же день якщо у співробітників є повна інформація про реєстрацію батьків дитини. У разі необхідності отримання додаткової інформації термін подовжується до 3 днів.
За формою 40
За цим документом про зареєстрованих осіб у житловому приміщенні (їх кількості) потрібно звертатися в паспортний стіл, МФЦ, УФМС. Для видачі на руках повинні бути: паспорт, папери, що підтверджують право на нерухомість. У довідці за формою 40 підтверджується прописка заявника і вказуються всі особи, зареєстровані на момент її видачі в квартирі.
форми 9
Довідка про склад сім'ї видається в паспортному столі або МФЦ власнику житла чи зареєстрованим там особі за поданням паспорта і документів на власність. Містить всю інформацію про склад і родинні зв'язки мешканців, розмірі квартири і кількості кімнат.
З місця проживання померлого
Документ про останнє місце проживання померлого видається особі, яка є спадкоємцем за заповітом (законом). Для цього потрібно надати співробітникові паспортного столу:
- паспорт заявника;
- заповіт;
- документи про близьку спорідненість;
- свідоцтво про смерть.
Її може витребувати нотаріус, відправивши запит в рамках відкриття спадкової справи.
Де і як отримують
Існує кілька державних установ, де видають довідку потрібної форми, що підтверджує місце проживання. Отримують документ особисто, онлайн або поштою. У невеликих містах потрібні папери видають в місцевих органах управління.
через держпослуги
Для отримання через сайт gosuslugi.ru необхідно замовити видачу потрібної довідки через особистий кабінет. Як правильно отримати, довідку з місця проживання через інтернет? Для цього необхідно мати реєстрацію на сайті, цифровий підпис. Запитуваний документ сформується в особистому кабінеті, його слід роздрукувати в потрібній кількості примірників.
Паспортний стіл
Отримати довідку можна тільки в межах компетенції, підтвердивши особистість паспортом. Таким чином здійснюється захист особистої інформації мешканців. Тут же можна отримати довідку про останнє місце проживання померлого. Часто для підтвердження інформації запрошують додаткові документи. Терміни видачі - до трьох днів.
МФЦ
Найбільш зручний спосіб отримання. Співробітники володіють доступом до багатьох електронних баз даних і не вимагають додаткового подання документів, інформація з яких дублюється в цифровому вигляді. Якщо необхідно робити додаткові запити, то довідка про реєстрацію видається протягом 3 днів.
Кому видають
Отримати потрібний документ може тільки власник житлового приміщення або прописане там особа. Допускається видача за дорученням, в якій є пряма вказівка на можливість такої дії (вона повинна мати нотаріальне завірення). Документи про реєстрацію дітей отримує будь-хто з батьків. Потрібно мати при собі паспорт, свідоцтво про народження малюка.
Доступ до даних громадянина, відповідно до закону, можуть отримати:
- службовці Пенсійного фонду;
- поліція, суд, прокуратура;
- нотаріус в рамках відкриття спадкової справи.
Бланк можна отримати поштою, надіславши відповідний письмовий запит до державного органу і вказавши зворотну адресу.
Скільки коштує і термін дії
Довідку з місця проживання отримують безкоштовно. При необхідності відправити поштовий запит оплачується послуга відправки рекомендованого листа з повідомленням. Про терміни дії документа немає законодавчих уточнень, вони встановлюються кожною установою окремо. Зазвичай це 30 днів з моменту видачі. Дата формування вказується на бланку в момент видачі.
Чи можуть відмовити
Відповідно до закону, відмовити у видачі паперів можуть особі, яка не має права на дану інформацію або при відсутності посвідчення особи. Відмова через наявність боргів по комунальних платежах неправомірне і може бути оскаржений.
Ви завжди можете задати питання черговому консультанту за безкоштовним телефоном або у формі нижче і праворуч на сайті.
Де взяти довідку про місце проживання за попередні роки, якщо її зажадали при приватизації квартири?Як правильно отримати, довідку з місця проживання через інтернет?