Про що свідчить 25 ст закону про захист прав споживача

  1. Що написано в законі
  2. Які товари не підлягають поверненню
  3. Як грамотно повернути товар продавцеві
  4. Як вести себе в спірних ситуаціях
  5. Стаття 25. Право споживача на обмін товару належної якості

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Всім відомо, що можна повернути товар в магазин протягом двох тижнів з дня покупки. Це можливо згідно 25 ст Закону про захист прав споживача.

Але не завжди торговець погоджується прийняти назад проданий товар. Хто ж правий? На чиєму боці закон і як їм правильно скористатися?

Інтереси покупців охороняються законом «Про захист прав споживачів» (коротко ЗПП). Нижче ми розберемо 25 статтю ЗПП. Про це піде мова в нашій статті.

Що написано в законі

Що написано в законі

Повернення товару, що не має явного або прихованого браку, передбачений статтею 25 зазначеного закону. (Обмовимося, що це не поширюється на продукти харчування. Повернення продуктів без ознак псування законом не допускається).

Закон дозволяє покупцеві обміняти товар на аналогічний, якщо він не задовольняє його за такими характеристиками:

  • форма;
  • фасон;
  • габарити;
  • розмір;
  • забарвлення;
  • комплектація.

Наприклад, якщо туфлі виявилися замалі, то покупець має можливість їх повернути і отримати взамін такі самі, але розміром більше. Тобто в першу чергу закон захищає інтереси споживача в ситуації, коли він не зможе користуватися виробом. А не для того, щоб дати йому час подумати, подобається і чи потрібна взагалі придбана річ.

Якщо в магазині не виявилося на заміну туфель відповідного розміру, тоді покупець має право заявити відмову від придбаної речі і отримати назад її вартість.

До речі, мережеві магазини можуть надати на заміну товар з будь-якого магазину мережі, якщо його не виявиться в місці придбання.

Обміняти або повернути річ можливо за умови, що:

    • нею не користувалися;
    • збережений її зовнішній вигляд;
    • не відірвані торгові ярлики;
    • неушкоджена упаковка.

На це дається термін - чотирнадцять днів, причому відлік починається з дня, наступного за днем ​​покупки. Торгова організація може повернути гроші відразу ж або протягом трьох наступних днів.

Які товари не підлягають поверненню

Які товари не підлягають поверненню

Слід знати, що є ряд виробів, повернення яких не допускається. У цей список включені:

  1. Ліки, перев'язувальні матеріали та медичні інструменти.
  2. Косметика і парфумерна продукція.
  3. Засоби особистої гігієни.
  4. Кухонна техніка, фотоапарати, телефони, комп'ютери, планшети, принтери, радіо, техніка для прибирання будинку, технічно складні електронні музичні інструменти і іграшки, електричні і газові плити, газові колонки та інші товари, на які виробник дає гарантію.

Зверніть увагу: закон забороняє повертати електронні та побутові прилади, якщо на них встановлено гарантійний період.

Хоча часто комерсанти йдуть назустріч покупцеві і приймають товари назад, але немає гарантії, що наступний торговець вам не відмовить. З огляду на все сказане, перед покупкою побутової техніки та електроніки гарненько подумайте, тому що переконати продавця прийняти товар назад згідно із законом не вийде.

  1. Білизна, панчохи, колготи, шкарпетки.
  2. Товари, які відпускаються метражем (тканина, полотно на штори, стрічки, шнури тощо).

Зверніть увагу: головна умова - не можна повертати вироби, які відпускаються метражем.

Наприклад, ви зможете принести назад комплект штор, спочатку «нарізаних» заводом-виробником по ширині і висоті, але це не вийде зробити з фіранками, які відрізали від рулону по вашим «мірками».

Хоча дана вимога цілком зрозуміло. Уявіть, що ви вирішили оновити лінолеум на балконі і попросили в магазині відрізати шматок шириною 1,5 метра. А вже вдома зрозуміли, що потрібен відтінок світліше. Якщо торговець погодиться прийняти назад полотно такого нестандартного розміру, він ризикує своїми грошима. Адже бажаючих придбати такий маленький шматочок може не виявитися.

  1. Кухонний посуд та ємності для зберігання їжі.
  2. Побутова «хімія», агрохімікати.
  3. Меблеві гарнітури та комплекти.

Корисно знати: хоча закон забороняє повертати меблеві гарнітури, але це не відноситься до меблів, що купується окремо.

Наприклад, ви не зможете повернути диван в комплекті з кріслами, але має право повернути диван, якщо він був придбаний самостійно. Також не вийде здати назад кухонний гарнітур, але цілком можна зробити це з окремо придбаним шафкою (наприклад, шафа для одягу або «вішалка» в передпокій).

  1. Ювелірні прикраси і вироби з дорогоцінних металів.
  2. Транспорт наземний і водний, включаючи велосипеди та причепи, техніка для сільгосп робіт /
  3. Рушниці, вогнепальні й пневматичні пістолети і патрони.
  4. Домашні тварини, кімнатні квіти і рослини, вирощувані у відкритому грунті.
  5. Книги, брошури, альбоми та інші носії інформації.

Зверніть увагу, що ця вимога не стосується до періодичних друкованих видань (газети, журнали).

Як грамотно повернути товар продавцеві

Як грамотно повернути товар продавцеві

Річ потрібно принести в магазин разом з касовим, товарним чеком, квитанцією і іншими документами, виданими при покупці. Як вже говорилося, зробити це можна протягом 14 днів, наступних за днем придбання товару.

На ній повинні бути збережені заводські ярлики (простіше кажучи, «етикетка»), пломби, Неушкоджена упаковка виробника, вся необхідна комплектація. Зовнішній вигляд не повинен викликати сумнівів, що нею не користувалися. Продавець може оглянути підошву взуття, набійки на каблуках, відсутність заломів і потертостей на рукавах і одворотах вироби.

Можливо, Вам буде цікава стаття про те, як повернути планшет в магазин.

А про те, як повернути ювелірну прикрасу, Ви можете почитати тут .

Якщо до зовнішнього вигляду у продавця не буде претензій, тоді пишете заяву на обмін (повернення) товару. В якості причини посилаєтеся на невідповідність габаритів, фасону і т.п., але тільки те, що перераховано в законі. Список є вичерпним, інших підстав для повернення речі законом не передбачено, тому не слід вигадувати власну версію, інакше вам можуть відмовити.

Прикладаєте до заяви документ, отриманий при купівлі товару, і чекаєте повернення грошових коштів (зазвичай це відбувається відразу ж).

Як вести себе в спірних ситуаціях

Як вести себе в спірних ситуаціях

Приклад 1.

Буває, що покупцем загублений чек. Чи вийде повернути товар в цьому випадку? Так, закон передбачає таку можливість. Адже чек потрібен для підтвердження того, що покупка була здійснена саме в цьому магазині, за конкретною ціною і не закінчився 14-денний термін з моменту придбання.

Але якщо покупець не може пред'явити чек, він має право посилатися на показання свідків. Для цього треба привести двох людей, які підтвердять факт покупки товару.

Якщо представник організації торгівлі відмовляється вірити свідкам, тоді покупцеві доведеться звернутися із заявою до суду. Необхідно отримати письмову відмову представника магазину прийняти назад товар із зазначенням дати відмови, щоб підтвердити факт звернення в магазин протягом 14-денного терміну.

Відмова може бути оформлений як резолюція на заяві про повернення товару. Після розгляду справи в суді та прийняття рішення на користь споживача продавець буде зобов'язаний прийняти товар і сплатити його вартість.

Ну а в майбутньому, постарайтеся зберігати всі чеки, щоб уникнути зайвого клопоту.

Приклад 2. Інша причина, по якій організація торгівлі може відмовити в поверненні товару - не збережено зовнішній вигляд, відсутні пломби або заводські ярлики, порушена упаковка. Що робити в цьому випадку? Якщо відсутні пломби, ярлики або розкрита упаковка, громадянин втрачає право на повернення або обмін товару. А ось коли претензії стосуються зовнішнього вигляду - потертостей, заломів і тому подібного, тут покупець має право вимагати проведення незалежної експертизи, наполягаючи на тому, що виробом не користувалися.

Якщо висновок експертизи підтвердить його слова, то продавець зобов'язаний буде повернути гроші. Але якщо експерт напише висновок не на користь покупця, то вартість експертизи буде оплачуватися з його кишені.

Корисно знати: продавець зобов'язаний організувати експертизу за свій рахунок. Витрати споживача виникають вже після підготовки висновку, який спростовував його претензії.

Багато юристи радять не залишати товар в магазині на зберігання до дати призначеної експертизи, щоб уникнути навмисного пошкодження виробу. Закон надає громадянину право принести річ в призначений день і передати експерту особисто, а також бути присутнім при проведенні експертизи. Рішення - залишати чи ні товар продавцеві - повинен приймати сам покупець виходячи зі ступеня його довіри торгової компанії.

Якщо не вдається домовитися з продавцем «мирним шляхом», громадяни можуть звертатися за підтримкою до Товариства захисту прав споживачів свого регіону. Товариство надає консультації з прав, передбачених законом, а крім цього допоможе скласти заяву в магазин або позов для звернення до суду.

Якщо ви збираєтеся скористатися відповідною допомогою, майте на увазі, що багато юридичних фірм поміщають в свою назву словосполучення «Товариство захисту споживачів» і надають послуги за гроші. Потрібно шукати некомерційну організацію, яка обіцяє надати допомогу безкоштовно. При цьому організація може надавати ряд послуг на платній основі, але консультації з прав споживача зобов'язані бути безкоштовними.

Стаття 25. Право споживача на обмін товару належної якості

  1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний товар у продавця, у якого цей товар був придбаний, якщо вказаний товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, забарвленням, розміром або комплектації.

Споживач має право на обмін непродовольчого товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня його покупки.

Обмін непродовольчого товару належної якості проводиться, якщо зазначений товар не був у споживанні, збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, фабричні ярлики, а також є товарний чек або касовий чек або інший підтверджує оплату зазначеного товару документ. Відсутність у споживача товарного чека або касового чека або іншого підтверджує оплату товару документа не позбавляє його можливості посилатися на показання свідків.

Перелік товарів, що не підлягають обміну на підставах, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

  1. У разі, якщо аналогічний товар відсутній у продажу на день звернення споживача до продавця, споживач має право відмовитися від виконання договору купівлі-продажу і зажадати повернення сплаченої за вказаний товар грошової суми. Вимога споживача про повернення сплаченої за вказаний товар грошової суми підлягає задоволенню протягом трьох днів з дня повернення зазначеного товару.

За угодою споживача з продавцем обмін товару може бути передбачений при вступі аналогічного товару в продаж. Продавець зобов'язаний негайно повідомити споживача про надходження аналогічного товару в продаж.

Як за законом повернути товар в магазин, дивіться в наступному відео:

Хто ж правий?
На чиєму боці закон і як їм правильно скористатися?
Чи вийде повернути товар в цьому випадку?
Що робити в цьому випадку?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online