Повернення передоплати за товар при відмові від покупки-порядок дій, куди звертатися

  1. внесення передоплати
  2. Відмова від придбання
  3. Порядок повернення грошей
  4. Подача заяви
  5. умови повернення
  6. Передоплата при онлайн-покупці
  7. Дії при відмові продавця
  8. складання претензії
  9. Звернення до суду
  10. зразки документів

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Іноді доводиться купувати товари з передоплатою. Її внесення служить для продавця певної гарантією, що замовлення в підсумку буде куплений. Але гарантія цей не стовідсоткова - іноді клієнти відмовляються і від передплаченого товару або послуги. І тоді продавцю доводиться здійснювати повернення передоплати за товар при відмові від покупки.

внесення передоплати

Передоплатою називають частину або всю вартість певної покупки, яка виплачується авансом.

Вона є гарантією, що договір між покупцем і продавцем буде виконаний. Виділяють кілька типів передоплати:

  • повна - заздалегідь виплачується вся вартість товару або послуги за договором;
  • часткова - виплачується певний відсоток від загальної суми або виплата робиться в фіксованому розмірі; це також називають авансом.

повна - заздалегідь виплачується вся вартість товару або послуги за договором;   часткова - виплачується певний відсоток від загальної суми або виплата робиться в фіксованому розмірі;  це також називають авансом

При купівлі товару або послуги з передоплатою слід оформити договір із зазначенням основних умов і факту наявності, а також суми попередньої оплати, щоб при необхідності підтвердити її виплату.

Відмова від придбання

Іноді трапляється, що покупцеві доводиться відмовитися від угоди, і в цьому випадку він хоче повернути передоплату. Коли її можна повернути, вказується в Цивільному кодексі, також умови повернення розглядаються в законі «Про захист прав споживачів».

Якщо покупка в результаті не відбулася, покупець матиме право на повернення передоплати, причому в повному обсязі. Ця можливість у нього є у всіх випадках, якщо в договорі не зазначено іншого. Передоплата може бути зменшена, коли продавець вже поніс витрати на виконання договору, на суму, яку він вже витратив на це.

Іноді, якщо клієнт висловлює бажання відмовитися від покупки, за яку вже була внесена передоплата, продавець усіма силами намагається відмовити його, доходить навіть до залякування. Це може відбуватися, якщо продавець особисто зацікавлений в тому, щоб товар все-таки був придбаний. Іноді звучать навіть погрози подати в суд і:

  • змусити оплатити товар повністю;
  • заарештувати рахунки та майно;
  • накласти великі штрафи;
  • заборонити виїзд за кордон;
  • зіпсувати кредитну історію.

Всі подібні загрози абсолютно безпідставні, таким чином продавець намагається зобов'язати купувати товар, чого за законом робити не може. Тому вони не повинні вводити в оману - нічого подібного зроблено не буде. Є лише один виняток, при якому замовив товар людина зобов'язана його викупити, якщо той належної якості - якщо у нього є властивості, що дозволяють використовувати його тільки цій особі. Наприклад, на декоративному гобелені може бути виткані ім'я замовника - зрозуміло, що це серйозно знижує ймовірність його придбання кимось іншим; або меблі можуть бути виготовлені за індивідуальним замовленням і мати нестандартні розміри і форму.

У всіх інших випадках, поки товар не отримано, від нього можна відмовитися, адже відповідно до Цивільного кодексу (стаття 499, пункт 2) договір буде вважатися виконаним лише після вручення товару покупцеві. Ось якщо він вже був відданий клієнту, і лише після цього той відмовився, то продавець дійсно отримує право звернутися до суду і спробувати стягнути з нього гроші. Але вдається це далеко не завжди і залежить від безлічі різних факторів.

Порядок повернення грошей

Якщо угода не відбулася, покупець може звернутися за поверненням тих грошей, що він вже виплатив. Щоб повернути їх максимально швидко, важливо дотримуватися правильний порядок:

  • спочатку пишеться заява в магазин;
  • якщо реакції на нього не було, оформляється претензія;
  • при відсутності реакції і на неї доведеться подавати позов до суду.

Подача заяви

Першим кроком стане заява в компанію, у якій повинна була відбутися покупка товару або послуги, і якою покупець вніс передоплату.

Документ зазвичай оформляється відповідно до стандартів, прийнятих в компанії, для чого можна спочатку звернутися в неї і уточнити, як його необхідно оформити. Втім, в законодавстві строгих вимог в цьому відношенні немає, і приймати повинні заяву в довільній формі, головне, щоб з нього була ясна суть:

  • хто просить повернути передоплату (вкажіть ваші ПІБ та контактні дані);
  • за яким замовленням;
  • на якій підставі.

Найчастіше, якщо покупець передумав, і в договорі не було зазначено особливих заходів на цей рахунок, продавець йде йому назустріч - навряд чи в серйозній компанії підуть на ризик зіпсувати репутацію, щоб зберегти гроші. Але якщо цього не сталося, потрібно оформити претензію, що зобов'язує повернути їх протягом десяти днів після подачі.

умови повернення

Основні випадки, при яких здійснюється повернення, вже були розглянуті в частині «Відмова від покупки», тут до цього варто додати, що кошти повинні бути повернуті споживачеві цілком незалежно від умов договору, якщо:

  • якість товару виявилося не відповідним опису;
  • терміни доставки були порушені;
  • був доставлений не той товар.

При зриві термінів покупець має право додати до внесеної і повертається сумі передоплати 0,5% за кожен день запізнення. Якщо угода скасовується з ініціативи продавця, він повинен буде зробити повідомлення, вказавши причини і запропонувавши повернути аванс.

Проводиться повернення в тій же формі, в якій гроші були отримані. Термін, протягом якого кошти повинні бути повернуті, зазвичай вказується в договорі. Якщо такої вказівки не було зроблено, слід скласти додаткову угоду, в якому можна уточнити і інші важливі нюанси.

Передоплата при онлайн-покупці

Якщо придбання відбувалося через інтернет, то на неї поширюються правила дистанційної торгівлі. Згідно з цими правилами, продавець повинен повернути всі виплачені покупцем кошти при відмові того від проведення угоди. У цьому відмінність дистанційного придбання товару, тобто без безпосереднього ознайомлення з ним, від звичайного, після якого не кожен товар може бути повернений, якщо він не має недоліків.

Але є пара деталей:

  • При поверненні замовлення за бажанням клієнта будуть відняті поштові витрати, якщо вони вже зроблені.
  • Спочатку продавець отримує товар, і лише потім має повернути гроші, тому якщо замовлення вже відправлений, то доведеться почекати деякий час.
  • Переклад здійснюється на ті ж самі реквізити, з яких була виконана оплата, змінити їх не можна навіть за бажанням клієнта.

На цьому нюанси повернення при покупці онлайн вичерпуються, все інше підпорядковується тим же принципам, що і при роботі з звичайними магазинами, викладеним в законі «Про захист прав споживача».

Дії при відмові продавця

Найкраще, звичайно, врегулювати питання відразу, за обопільною згодою. Але не завжди вдається зробити це: сторони можуть розійтися в нюансах, поставити нездійсненні умови, а іноді продавець взагалі відмовляється повертати аванс.

Якщо продавець зробив саме це, спочатку на його адресу складається претензія, а потім необхідно буде зробити подальші кроки по перенесенню розгляду в суд. Але перед цим слід оцінити шанси - адже суд може відмовити, і якщо виграти справу не вдасться, то всі витрати ляжуть на позивача, і це напевно обійдеться в чималу суму. Тому в суд варто йти, лише маючи солідну доказову базу і міцні позиції.

складання претензії

І першим кроком до вирішення справи стане складання скарги. Звичайно, продавець вже і так знає про суть справи, але цей документ переводить його в більш офіційну площину. Заповнюється претензія у вільній формі, але з обов'язковим зазначенням усіх реквізитів. Також в ній повинно бути сформульовано чітке вимога повернення грошей (якщо з боку продавця були допущені порушення, за які передбачена компенсація, то слід вимагати і її). Обов'язково залишити собі копію документа з відміткою про прийняття із магазину - заради цього претензія і подається.

На розгляд дається десять діб. Якщо цей час вийшло, а відповіді від магазину не було, доведеться продовжувати розгляду. Крім того, при перевищенні терміну в десять діб між проханням повернути гроші і їх поверненням можна вимагати нарахувати на ці кошти відсотки за їх використання.

Звернення до суду

Стягнути гроші, якщо продавець відмовляється їх виплачувати, можна виключно через суд, а значить, в цьому випадку доведеться звертатися саме в нього, склавши позовну заяву. Для звернення потрібно мати договір, в якому чітко відображена виплата передоплати. Якщо він не був складений, то шанси виграти справу мінімальні.

Щоб повернути передоплату, потрібно подати позовну заяву про стягнення грошей (дивіться зразок), вказавши в ньому всі важливі обставини і зажадавши повернути кошти, а при необхідності і відшкодувати збиток.

Перед судом звернутися можна також в Росспоживнагляд, подавши скаргу. Протягом місяця після звернення буде проведена перевірка, за підсумками якої буде винесено рішення, і якщо продавець виявиться неправий, то отримає штраф. Однак, не завжди постанови Росспоживнагляду виконуються, і якщо магазин все одно не поверне передоплату, то доведеться звертатися до суду. Наявність рішення Росспоживнагляду, в усякому разі, прискорить розгляд справи і підвищить шанси на успішний результат.

зразки документів

Позовна заява про стягнення грошових коштів

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online