Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Згідно з чинним законодавством, при виявленні яких-небудь дефектів у товарі, громадянин може зажадати від торгового закладу:
- повернення всієї суми, відданої за покупку;
- повернення частини суми, відданої за покупку;
- безкоштовного усунення дефектів;
- оплати ремонту, проведеного для усунення дефектів.
Щоб реалізувати будь-який з перерахованих вище варіантів, громадянин повинен скласти претензію в магазин. Терміни повинні дотримуватися, а це значить, що даний документ варто готувати, а то й минув гарантійний термін (термін придатності).
Важливо! Головна мета претензії - захист покупця товару . Від того, наскільки грамотно вона буде складена, як будуть описані в ній всі обставини справи, багато в чому залежить результат суперечки. Крім того, якщо торгове заклад не виконає вимоги громадянина, претензія і відповідь на неї будуть одним з головних доказів у суді.
Приклад претензії щодо якості товару можна без зусиль знайти в Інтернеті. Єдиної форми претензії на товар не існує, але вважається, що оптимальний вміст цього документа має бути наступним:
- Назва, адреса торгового закладу, де був куплений предмет.
- ПІБ, адреса, контакти.
- Дата, час покупки, спосіб розрахунку.
- Найменування вироби, виявлені в ньому дефекти.
- Вимога громадянина (потрібно вимагати щось одне).
- Вказівка намірів фізособи, якщо вимога не буде виконано у визначений термін.
- Підпис, дата.
Претензію краще зробити лаконічною - цілком вистачить одного-двох листів. Якщо ви ніколи не становили юридичних документів, вам допоможе адвокат з прав споживачів .
Зверніть увагу, що термін для виконання вимоги фізособи повинен бути наступним:
7 днів, якщо громадянин хоче обміняти виріб;
10 днів, якщо громадянин хоче повернути гроші;
до 45 днів, якщо громадянин хоче, щоб торговий заклад виправило існуючі недоліки.
Важливо! До претензії слід докласти підтверджуючі паперу - чеки, квитанції, гарантійний талон, інструкцію і т.д. Якщо ви проводили свою експертизу - прикладіть експертний висновок.
Термін розгляду претензії про товар становить не більше 10 днів. Протягом цього часу претензія повинна бути розглянута, а покупцеві дана відповідь на претензію за якістю товару.
Відзначимо, що якщо неякісний виріб було куплено НЕ фізособою, а фірмою, вона становить і акт, і претензію на товар. Підготовкою цих документів повинен займатися досвідчений юрист з прав споживачів .
Заява на повернення товару
Якщо куплений предмет вас не влаштував своїми розмірами, кольором, комплектацією або не підійшов з інших причин - складіть заяву про повернення товару. Форма заяви на повернення товару - письмова. У документі слід прописати:
- найменування, адреса магазину;
- ПІБ, адреса, контакти покупця;
- найменування, характеристики купленого предмета;
- дата, коли була здійснена покупка;
- спосіб оплати;
- причина, по якій фізособа відмовляється від предмета;
- прохання обмін товару із зазначенням, яка саме річ потрібна покупцеві;
- підпис, дата.
Важливо! Не забудьте додати до заяви підтверджуючі документи. Їх список краще вказати в самому кінці заяви під заголовком «Додаток». Також разом із заявою продавець повинен пред'явити товар, який ви бажаєте повернути.
Терміну розгляду заяви про повер
ті товару як такого немає - магазин зобов'язаний прийняти рішення в день звернення. Якщо всі умови повернення дотримані, магазин повинен надати відповідну річ, а якщо вона відсутня - повернути кошти в повному розмірі.
Відповідь на повернення товару
Відповідь на претензію щодо повернення товару торговий заклад дати зобов'язана. Законодавець не встановлює строгих вимог до відповіді на повернення товару, але на практиці цей документ зазвичай містить:
- найменування, адреса магазину;
- ПІБ, адреса покупця;
- дата, місце складання письмової відповіді, реєстраційний номер документа;
- мотивовану відповідь магазину (з посиланнями на чинне законодавство).
Як правило, відповідь на повернення товару оформляється на фірмовому бланку організації і підписується її уповноваженою особою.
Важливо! Відповідь на повернення товару можна передати особисто покупцеві в руки або направити поштою рекомендованим листом з повідомленням і описом вкладення. Перед тим, як продавцеві відповісти на претензію, йому слід уточнити у покупця, чи не змінився домашню адресу останнього.
Хочете отримати більше інформації про особливості складання претензії, заяви або відповіді на претензію?
Зателефонуйте за номером #PHONE або напишіть нам на сторінку « Безкоштовна юридична консультація ».
Хочете отримати більше інформації про особливості складання претензії, заяви або відповіді на претензію?