Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
20 травня 2018 року 1:49
П'ятнадцять років тому Воронеж пройшов точку неповернення, підписавши смертний вирок трамваям. У 2003 році було закрито трамвайний депо N1 споруди 1914 року й демонтовані рейки на Ленінському проспекті - дорожньої артерії всього лівого берега. А десять років тому воронезькі влада визнала неможливість відновлення трамвайного руху в місті. Лише через рік воронезький трамвай вже перетворився в легенду.
"Старгородський" трамвая
А народився справжній воронезький трамвай 16 травня 1926 року. До цього часу по місту їздили конки. Вважається, що відкриття першої трамвайної лінії в Воронежі підштовхнуло Ільфа і Петрова до опису старгородського трамвая в романі "12 стільців" (ч.1, глава 15).
Справа в тому, що кореспондент газети "Гудок" Ілля Ільф був відряджений до Воронежа на урочистий пуск електричної вагонки. Історія довгобуду рейкового транспорту, схоже, так потішила сатирика, що він включив її в роман: "Трамвайна станція, будівля якої завмерла на фундаменті, була задумана Треухова вже давно, ще в 1912 році, але міська управа проект відкинула. Через два роки Треухов відновив штурм міської управи, але завадила війна. Після війни завадила революція. Тепер завадили неп, госпрозрахунок, самоокупність. Фундамент на літо заростав квітами, а зимою діти влаштовували там льодові гірки ".
МОДЕРН НЕ В МОДІ?
Депо на вул.9 Січня сміливо можна назвати рідною домівкою воронезьких трамваїв. Адміністративна будівля була побудована на території колишнього іподрому "Новий біг" в 1914-1915 роках. Архітектурний стиль - модерн. Проект фасаду виконав архітектор Михайло Замятнін.
З 1914 по 1926 рік депо використовувалося як парк кінно-залізної дороги. Але вже тоді передбачалося, що це буде місце відстою для електричних трамваїв. Під час Великої Вітчизняної війни депо зруйновано не було, так як використовувалося німцями в якості боксів для танків.
Після закриття депо 1 січня 2003 року воронезькі краєзнавці почали боротьбу за його збереження, намагаючись домогтися для будівлі статусу об'єкта культурної спадщини та установки на ньому меморіальної дошки, але безуспішно.
Користувач "Великого Воронезького форуму" опублікував в Мережі свою переписку з регіональними чиновниками. Ось отриманий воронежцам в 2010 році відповідь: "У зв'язку з тим, що в даний час відсутня процедура атестації експертів, проведення історико-культурної експертизи не представляється можливим. Як тільки ця процедура буде затверджена, Управління культури Воронезької області обов'язково повернеться до розгляду цього питання" (лист 01-22 / 524 від 29.06.2010).
Коли ж такі "фахівці" з'явилися, заявникам пропонувалося самим оплатити проведення експертизи, оскільки в бюджеті грошей на це передбачено не було. Як результат - у 2012 році адміністративна будівля депо N1 було знесено.
ДОРОГЕ ЗАДОВОЛЕННЯ?
Головна байка, яка активно насаджувалася воронежцам в період знищення трамваїв - "безперспективність і нерентабельність рейкового транспорту". Мовляв, підприємства стоять, людям на роботу їздити не потрібно, обійдемося тепер і без трамваїв, а приватні автобуси без способу пересування нас не залишать.
Коли почали демонтувати трамвайні рейки на Московському проспекті (2001 рік), тодішній мер Воронежа Олександр Ковальов, переконуючи городян в непотрібності трамваїв, доходив навіть до висловлювань, що "трамваї - екологічно дуже брудний вигляд транспорту".
Тоді ж на різних засіданнях і в ЗМІ стали озвучуватися необ'єктивні дані про те, що трамвай нібито дуже невигідний вид транспорту, ремонт рейок - жахливо дороге заняття, а вагон коштує майже в три рази більше, ніж той же самий автобус або тролейбус.
Є інформація, що в 2000 році за 20 діючих трамвайних маршрутах Воронежа, які пов'язували всі райони міста, рейковий транспорт обслуговував 60% всіх перевезених пасажирів. Так що війну з трамваями (та й тролейбусами, які зникали паралельно) було через що вести. А що звільняються території депо залишали великий простір для фантазій. За відомостями газети "Коммерсант", майно гета (земля під депо електротранспорту) було викуплено близькими до влади підприємцями по гранично низькими цінами.
Додати коментар
Коментар успішно доданий
інші повідомлення
Чи відомо вам, що будь-який товар, куплений дистанційно, можна повернути протягом семи днів без пояснення причин? Або про те, що справжній сир не повинен перебувати на одній полиці з рослинним продуктом? Також варто знати, що при купівлі дачі борги колишнього господаря вашими боргами не стають.
Воронезька область
Наша газета вже писала про те, що з 2021 року Воронеж житиме за новим Генпланом, розрахованому на найближчі 20 років. За дорученням глави Воронежа Вадима Кстеніна всі етапи по розробці Генплану проходять максимально відкрито. 3 і 4 липня з ініціативи міського управління головного архітектора розробники документа провели для воронежцев семінари, на яких обговорювалася концепція майбутнього документа і фіксувалися всі пропозиції городян, які, обіцяють урбаністи, будуть враховані і внесені в воронезький Генплан.
Воронезька область
Звістка про те, що Верховний суд РФ відмовив в розгляді касаційної скарги воронезької будівельної фірми "Вибір" на рішення облсуду відібрати у нього 27,1 га знаменитого яблуневого саду, що колись належав Воронезькому агроуніверситету, багато хто визнав кумедною. Тобто не відмова забавний, а саме звернення. Як якщо б не менш знаменитий дорожній бос Трубников зажадав повернути йому розвали готівки в тазах і коробках, знайдені операми в його гаражі.
Воронезька область
МОДЕРН НЕ В МОДІ?ДОРОГЕ ЗАДОВОЛЕННЯ?
Або про те, що справжній сир не повинен перебувати на одній полиці з рослинним продуктом?