- «Потрібні закони, що дозволяють реалізувати армійські неліквіди разом із земельними ділянками»
- «Багатьом не вигідно, щоб держава знала, скільки у нас землі і який»
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
У Міноборони впевнені, що, ефективно використовуючи внутрішні резерви, армія здатна забезпечити досить відчутну частину своїх потреб
Виступаючи на відкритті восьмої сесії Верховної Ради, Президент України Віктор Янукович зазначив, що в 2011 році будуть зроблені доленосні, а можливо, і історичні кроки з реформування різних сфер життя суспільства. Безперечно, заплановані зміни не обійдуть стороною і українські Збройні сили. Про хід реформ в армії нам розповів заступник міністра оборони України Олександр Черпіцький.
«Потрібні закони, що дозволяють реалізувати армійські неліквіди разом із земельними ділянками»
- Олександр Зіновійович, які завдання, що стоять зараз перед українською армією, ви вважаєте першочерговими?
- З тих пір як Україна стала незалежною, і експерти, і політики постійно говорили про необхідність реформ. Але тільки Віктор Янукович, ставши Президентом, робить те, що від нього очікували. Глава держави почав реформи з найболючіших областей, які потребують кардинальних змін. Не секрет, що нинішній стан української армії залишає бажати кращого. Відсотків 60-70 військового господарства різних напрямків давно вже застаріло. Його давно необхідно міняти, адаптувати до сучасних умов. І ми займаємося цими питаннями. Президент заявив про необхідність вдихнути життя в Збройні сили. А це означає, що літаки повинні літати, танки стріляти, солдати - бути забезпеченими і підвищувати бойову майстерність.
* Олександр Черпіцький: «Президент дав завдання проводити реформи. І ми не можемо затягувати з їх проведенням »
- А чи є у Міністерства оборони можливості і резерви для повноцінного фінансування потреб армії?
- Армію годує народ за рахунок своїх податків. Головне - ефективно використовувати народні засоби. Але в армії є і внутрішній резерв, який здатний забезпечити фінансування досить відчутної частини потреб Збройних сил. Це зайве майно, яке знаходиться на балансі Міністерства оборони. І тут дуже важливим є питання ефективного використання внутрішніх резервів. Наприклад, в минулому році ми розробили ряд постанов Кабінету міністрів, які дозволяють утилізацію списаного майна, а це 35 тисяч одиниць техніки, 95 тисяч одиниць іншого майна. Завдяки цьому міністерство може отримати близько 14 мільярдів гривень.
- А як йдуть справи з продажем непотрібного армії нерухомого майна?
- Для ефективної реалізації надлишкового нерухомого майна потрібні закони, що дозволяють реалізувати армійські неліквіди разом із земельними ділянками (а саме вони становлять реальну цінність) для отримання дійсної, реальної вартості. Різниця в ціні між напівзруйнованим об'єктом нерухомості і землею, на якій він знаходиться, грандіозна. Якщо в армії продадуть, наприклад, 120 колишніх складів, побутівок і зруйнованих свиноферм без землі, на якій вони стоять, то отримають сто гривень за залишковим принципом. Зовсім інша справа, коли ми разом з парламентаріями наведемо законодавство у відповідність і будемо продавати ці об'єкти разом із землею. Отримаємо набагато більше!
- Що ви думаєте про виведення департаменту надлишкового майна зі складу Міноборони?
- Переконаний, що не має значення, яка структура і під якою назвою буде займатися цим питанням - департамент у складі міністерства або агентство, підпорядковане Кабінету міністрів. Не важливо, як ця структура буде називатися. Важливо, щоб працював закон, щоб її діяльність була економічно ефективною і кожен крок, кожна дія давали результат.
«Багатьом не вигідно, щоб держава знала, скільки у нас землі і який»
- Сьогодні в світлі проведення земельної реформи багато говорять про необхідність прийняття закону про земельний кадастр, який ви розробили ще в 2007 році! Експерти вважають вас одним з найбільш ефективних менеджерів в питаннях землеустрою. Однак чи є у вас можливість провести реальні реформи і забезпечити армію достатніми ресурсами?
- Не хотів би давати собі оцінку як менеджеру. А що стосується земельного кадастру, дійсно, я був одним з розробників цього законопроекту. Адже відсутність подібного закону - одна з основних проблем в сфері земельних відносин. Дуже складно говорити про землю, коли ми не знаємо, скільки у нас площ, які вони, де знаходяться, хто є їх власником. Багатьом не вигідно, щоб держава знала, скільки у нас сільськогосподарських угідь, скільки земель є в лісовому і водному фондах, скільки в транспортному відомстві і у того ж Міністерства оборони. Коли майже 20 років тому ми починали замислюватися про земельну реформу, дуже гостро стояло питання, яким повинен бути кадастр. Я вивчив досвід інших країн. Вразило, коли в Торонто (Канада. - Авт.) Я навмання назвав населений пункт і вже через п'ять хвилин отримав повну довідку про власність, як, складі, топографії, юридичному супроводі запитуваної об'єкта. Переконаний - наш кадастр буде виглядати так само. Будь-яка операція з землею не тільки для держави як регулятора земельних відносин, але і для будь-якого підприємства, будь-якого приватного особи повинна бути доступною. Що стосується сільськогосподарських земель, то по ним обов'язкове ще й експертна оцінка стану грунтів. Щоб знати, які культури там можна вирощувати, наскільки ділянку освоєний і перспективний. Ми не можемо орієнтуватися на дані 50-60-х років минулого століття, вони не відповідають дійсності. Є ділянки, де земля вже непридатна для сільськогосподарського використання. Велика частина таких земель може бути заліснена, і на ній ростуть хороші 20-30-річні лісу. Частина земель може перебувати під водою. Слід врахувати і ерозійні процеси. Фактично необхідно з чистого аркуша провести інвентаризацію земель. Президент поставив завдання завершити земельну реформу, тому що сьогодні дуже багато питань по землі залишається відкритими. Нам дісталося в спадок від Радянського Союзу багато заводів і фабрик. Але вони давно застаріли. Тим часом земля була і залишається головним багатством України. І ми наведемо порядок, щоб її не розікрали.
- А що для цього необхідно?
- Для цього необхідно, щоб кадастрова служба України була самостійна і незалежна від усіх міністерств і відомств. Кадастр - це як паспорт громадянина України. У ньому відображаються повні реальні дані, що не залежать від будь-яких зовнішніх факторів. Кадастрові (як і паспортні дані) повинні використовуватися всіма підвідомчий, а також юридичними і фізичними особами, незалежно від побажань структур влади і самих власників ділянки. Інформація з кадастру повинна відображати реальні дані про землю: про її площі, вартості, розташуванні, цільове призначення, обмеження (якщо такі є), стані грунту сільгоспземель.
- Реформи - річ невдячна. Найчастіше реформатори прирікають себе на нерозуміння і неприйняття своїх дій. Чи вистачить у сьогоднішньої влади рішучості довести розпочаті реформи до кінця?
- Коли критика на мою адресу носить чисто політичний характер, коли це критика заради критики, заради бажання бути постійно в ефірі, на людях, я на таку критику абсолютно не звертаю уваги. Вона мені не цікава. Ставлю запитання: «Хто мене критикує, що ця людина зробила корисного?» І коли ми аналізуємо, виявляється - нічого. Нічого - за рік, за два, за десять. Таким опонентам я можу тільки повторити слова Президента: «Чи не вважаєте сил, щоб приєднатися до спільної роботи, - прохання, не заважайте!» А що до згортання реформ - переконаний, з приходом Віктора Федоровича на посаду Президента, при владі вистачить політичної волі забезпечити солдат і офіцерів всім необхідним. На сьогодні Президент практично визначив напрямки і дав завдання структурам влади проводити реформи. Ми не можемо затягувати з їх проведенням ні на один день. Тому що, як це не прикро, до сих пір далі розмов справа не рухалася. Так тривати не може.
Читайте нас в Telegram-каналі , Facebook і Twitter
А як йдуть справи з продажем непотрібного армії нерухомого майна?Що ви думаєте про виведення департаменту надлишкового майна зі складу Міноборони?
Однак чи є у вас можливість провести реальні реформи і забезпечити армію достатніми ресурсами?
А що для цього необхідно?
Чи вистачить у сьогоднішньої влади рішучості довести розпочаті реформи до кінця?
Ставлю запитання: «Хто мене критикує, що ця людина зробила корисного?