Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Понад п'ять десятків сиктивкарцев прийшли сьогодні задати питання керівництву Сиктивкарський житлово-комунальної компанії. Зустріч ця була ініційована арт-групою «Диверсія», від імені підприємства розвісили на будинках запрошення на «День відкритих дверей». Директор СЖКК Микола Ізюмський до незапланованої зустрічі з мешканцями, незадоволеними послугами компанії, поставився скептично.
Фото Миколи Антонівського
До призначеного часу біля офісу СЖКК стали збиратися люди. За цим, стоячи біля входу, з посмішкою спостерігав Микола Ізюмський. Присутні, як видно, його не впізнавали. У всякому разі, наближатися до нього ніхто з них не став, поки не з'явилася ініціатор акції, учасниця групи «Диверсія» Олександра Макєєва.
Дівчина з революційним запалом повела за собою народ і почала атакувати директора керуючої компанії питаннями. Всі вони були записані у неї в зошиті. Основна претензія жителів будинків, що обслуговуються СЖКК, як з'ясувалося, стосувалася неприбраних дворів. Микола Ізюмський попросив обурених власників називати конкретні адреси.
- Чому не прибраний ось цей двір? - махнув рукою в бік один чоловік.
Двір будинку № 138 по вулиці Морозова не відносився до відомства компанії на відміну від засміченого сусіднього двору по Морозова, 134. Микола Ізюмський попросив мешканця цього будинку залишити номер телефону і чергово обіцяв розібратися, перевіривши акти виконаних робіт.
При цьому він зауважив: прибирання будинків та дворових територій повинні контролювати самі мешканці, а при виникненні питань їм слід дзвонити в компанію. У СЖКК, за словами Миколи Ізюмського, будь-який день - день відкритих дверей, і зовсім не обов'язково влаштовувати стихійні збори:
- Якщо виникають претензії або нерозуміння, для цього завжди є фахівці і прийомні години.
Олександра Макєєва, між тим, продовжувала задавати питання, раз у раз перемішуючи пояснення Миколи Ізюмського під приводом того, що «він дуже багато говорить і занадто багато ллє води».
Так, дівчина поцікавилася, куди поділися сім мільйонів рублів, виділені СЖКК Мінархстроем в 2009 році для ремонту будинків. Директор компанії відповів, що нічого не знає про цю суму, і запропонував учасниці «Диверсії», котра володіє такими відомостями, звернутися в наглядові органи.
Черговий питання стосувалося витрат на загальнобудинкові потреби. Микола Ізюмський пояснив, що ще в минулому році провів зустрічі у всіх будинках і пояснив мешканцям, що цей показник пов'язаний зовсім не з роботою його компанії, прорваними в підвалах трубами, а, в першу чергу, з «крадіжкою води самими ж власниками». На його думку, це питання мешканці повинні вирішувати самі, якимось чином переконуючи тих, хто занижує показники спожитої води за допомогою магнітів і інших хитрувань.
- А на «Дошці ганьби» люди пишуть, що у них в підвалах тече, - зауважила Олександра Макєєва.
- На паркані теж багато чого пишуть, - відмахнувся від питання Микола Ізюмський.
Літня жінка, що живе за адресою: Жовтневий проспект, 172, поскаржилася, що з вересня минулого року вона стала платити за житлово-комунальні послуги на тисячу рублів більше. Директор СЖКК запропонував їй адресувати це питання також не його компанії, а ТСЖ, яке управляє цим будинком. Однак, на думку жінки, за підвищення цін відповідальна саме керуюча компанія.
- У вас там ТСЖ, - нагадав Микола Ізюмський.
- Чому я тоді прийшла? - запитала вона.
- Я не знаю, чому ви прийшли.
- Чому ми від вас залежимо? - допитувалася жінка.
- Ви від мене не залежите, - сперечався Ізюмський.
Олександра Макєєва продовжила добивати Ізюмського питаннями:
- Коли має подаватися опалення в житлові приміщення?
Той пояснив, що для цього середньодобова температура протягом п'яти діб повинна бути нижче восьми градусів.
- Чому тоді на «Дошці ганьби» пишуть, що дали тепло в середині жовтня? - приперла комунальника до стіни дівчина.
Одна з жінок заявила, що СЖКК вже давно повинна була відремонтувати в їхньому будинку дах. На це Микола Ізюмський повідомив, що керуюча компанія виконує тільки ті роботи, які були затверджені на зборах мешканців. Він запевнив, що якщо ремонт даху дійсно був включений в перелік затверджених робіт, то СЖКК їм займеться. Чи було відповідне рішення мешканців будинку, комунальник не зміг відповісти.
Інші виникли питання директор компанії чергово переадресовував в інші інстанції, оскільки від СЖКК, за його словами, вони не залежали. Свої ж функції, запевняв Микола Ізюмський, вона нібито виконує і є однією з компаній, у яких практично немає заборгованості перед ресурсоснабжающими організаціями.
Що прийшла на збори бабуся запитала, чому вона повинна платити за ліфт, яким не користується. Директор СЖКК послався на рішення, підписане президентом Росії Володимиром Путіним. Така відповідь її явно не задовольнив.
- На Путіна валять. Правильно Путін сказав: «Все на мене звалять», - пробурчала бабуся, залишаючи збори.
- Рішенням питання займаються мешканці будинку, коли на збори приходять десять чоловік замість 110, - доводила одна жінка іншій.
- Я б на майбутнє порадив погоджувати такі акції, - зазначив у розмові з журналістами Микола Ізюмський.
Він висловив сумнів, що «ця мила дівчина» Олександра Макєєва сама вирішила її організувати. Втім, ділитися міркуваннями про те, хто ж за нею стоїть, директор СЖКК не став, зазначивши лише, що це «впливові люди».
______________________________________________________________________________________________________
«ЖКГ-Контроль» при Громадській палаті Комі готовий надати юридичний захист арт-групі «Диверсія» в боротьбі з незаконними діями Сиктивкарський житлово-комунальної компанії (СЖКК) і забезпечити молодих колег-громадських працівників кваліфікованими консультаціями, написала сьогодні в своєму блозі на БНК член Громадської палати РК Дарина Шучаліна:
«Комі регіональний громадський центр« ЖКГ-Контроль »при Громадській палаті Комі готовий не тільки надати юридичний захист арт-групі« Диверсія »і її молодому лідеру Олександра Макєєвої в боротьбі з незаконними діями Сиктивкарський житлово-комунальної компанії (СЖКК), але і забезпечити молодих колег-громадських працівників кваліфікованими консультаціями.
До необхідності підтримки «Диверсії» наш центр прийшов в ході проведеної молодими громадськими сьогодні в столиці Комі акції, в рамках якої Олександра Макєєва за підтримки депутатів Молодіжного парламенту республіки спробувала в прямому сенсі слова достукатися до керівництва управляючої компанії, до якої накопичилася маса претензій мешканців обслуговується житлофонду .
Судячи з того, як активно розвиваються події навколо СЖКК, доводиться констатувати: обурення городян досягло апогею. Не секрет, що народ в республіці (та й зрештою, як і в більшості регіонів!) Досить пасивний. Пообурюватися порушенням своїх прав з друзями на кухні за чаєм - це під силу. А ось зібрати групу підтримки і взяти штурмом офіс керуючої компанії - це вже схоже на громадянського подвигу.
У зв'язку з цим мене особливо вражає той факт, що в столиці Комі удар на себе прийняли не дорослі, а молодь, якої зазвичай не до турбот в сфері ЖКГ. Це ж як треба було дістати своєї сумнівної якості діяльністю, щоб розбурхати молодіжну громадськість.
З одного боку, мене, як голови комісії з громадській експертизі і цивільному контролю Громадської палати Комі, активність підростаючого покоління не може не радувати. З іншого боку, ситуація-то адже зовсім вже из ряда вон ... Ненормально, що в республіці, де за дотримання прав громадян як споживачів житлово-комунальних послуг відповідає маса наглядових відомств (причому за досить пристойні оклади!), Громадяни змушені брати справу в свої руки.
Вважаю, сьогоднішня акція - наочний приклад недоробок і управління Росспоживнагляду, і жилинспекции, і прокуратури ... Перераховувати назви держструктур, які в силу своїх службових обов'язків повинні були тримати руку на пульсі і не доводити народний гнів до вуличних акцій протесту, можна ще довго. Маю велику надію, що з сьогоднішнього заходу профільні чиновники зроблять для себе висновки. Втім, як і інші керуючі компанії (представники деяких, до речі, були помічені на цьогорічної акції). Те, що сталося, сигнал і для контролюючих органів влади, і для житлово-комунального бізнесу: сіверяни довго терплять, але, коли чаша терпіння переповнюється, мало від цього не буде нікому.
В рамках регіонального центру «ЖКГ-Контроль», план роботи якого ми в Громадській палаті Комі сформували до кінця першого півріччя 2013 року, запланована робота по об'єднанню активних громадських діячів різного віку для подальшого їх направлення на навчання, щоб розбиратися в нетрях законодавства і правозастосовчої практики численних документів, що регламентують діяльність усіх боків в сфері ЖКГ. Не менш важливе завдання (дуже сподіваюся, що вона нашому центру виявиться під силу) - пробудити керуючі компанії і вселити їх кровну необхідність припинити відгороджуватися від мешканців, як від прокажених, і навчитися, нарешті, розмовляти на рівних з простими людьми, завдяки яким керуючі компанії існують і, треба зауважити, вельми не бідно. Якщо директора КК забезпечать прозорість своєї діяльності, регулярну звітність і залучать самих людей в управління будинками, клопоту буде менше у всіх ».
Чому не прибраний ось цей двір?Чому я тоді прийшла?
Чому ми від вас залежимо?
Чому тоді на «Дошці ганьби» пишуть, що дали тепло в середині жовтня?