Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Ну що, шановні добродії, схоже, ми з вами є свідками зародження чергового тренда в маунтінбайкінге. Нам уже довелося спостерігати експансію найнеров, за ними прийшли велосипеди з колесами 27,5 дюймів , А тепер ось імениті виробники велокомпонентов всерйоз пропонують нам відмовитися від переднього перемикача швидкостей. Тобто взагалі відмовитися. Зовсім.
Звучить несподівано, але це тільки на перший погляд. Реально, вже зараз середньої зірки спереду на МТБ вистачає практично на всі випадки життя, чим і користуються багато «умільці», вдосконалюють свій байк. Це стало можливим завдяки появі десяти- і одінадцатіскоростних касет (блок задніх зірок), які надають досить широкий діапазон передавальних співвідношень. І ось, зроблений черговий крок: SRAM представила нові продукти з двенадцатіскоростнимі касетами: XX1 і X01Eagle з розрахунком 10-50, тобто найменша зірка касети містить 10 зубів, найбільша - 50. У цих системах весь необхідний діапазон передач обслуговується тільки заднім перемикачем . Спереду залишається лише одна зірка з числом зубів від 30 до 38, на вибір байкера. Зрозуміло, передній перемикач відсутній через непотрібність.
На мою думку, це дуже цікаве рішення, яке заслуговує уваги публіки. Відсутність переднього перемикача швидкостей відчутно знижує вагу велосипеда, підвищує надійність перемикання і скорочує час обслуговування та настройки велосипеда.
На підтвердження своїх слів я хотів би трохи розповісти про велосипед, власник якого в гонитві за низькою вагою відмовився від переднього перемикача на своєму МТБ, і при цьому, за його словами, не надто втратив у функціональності. Фото байка ви можете побачити нижче.
Зірка спереду на цьому велосипеді містить 34 зуба. Задня касета традиційна, з розрахунком 11-32 на 9 зірок. Передній перемикач і манетка до нього - відсутні. Велосипед використовується в якості туристичного, як по асфальту, так і по грунтах. Байк цілеспрямовано збирався гранично полегшеним і його вага становить, не повірите, всього 6 550 грамів. Ще раз підкреслю, дев'яти зірок у касеті власнику цілком вистачає, то є й піски, і гори, і грунти - все нормально проїжджає.
До речі, існують і проміжні рішення. Австрійська компанія VYRO Components розробила незвичайні шатуни на дві зірки в яких роль перемикача швидкостей грає велика зірка, розділена на чотири незалежних сегмента. У потрібний момент два сегмента зірки відгинаються всередину і переводять ланцюг на малу зірку. Виглядає все це кілька екзотично, але прикольно. Такий «перемикач» і важить менше і забезпечує більш надійне перемикання, ніж традиційний дерайлер (див. Відео нижче).
Як би там не було, якщо подібні системи завоюють довіру велосипедистів, то велосипеди стануть ще легше і надійніше, а саме це нам і потрібно. Як то кажуть: «Жити стає все легше, жити стає все веселіше!»
PS Першого квітня зарубіжний велоресурс factoryjackson.com розмістив новина про свіжому патенті Shimano, в якому описується касета на 14 зірок з розрахунком 10-54. Цікаво, це така першоквітневий жарт або дійсно має місце спроба Shimano «переплюнути» нову розробку SRAM?