Відновлення бухгалтерського і податкового обліку: з чого почати, ціна

  1. Що таке відновлення бухгалтерського обліку
  2. Коли потрібне відновлення бухгалтерського обліку
  3. Труднощі, які можуть виникнути в процесі відновлення
  4. Типи послуг по відновленню
  5. Вибір компанії-виконавця: рекомендації фахівців
  6. Вартість відновлення бухгалтерського обліку
  7. Відновлення податкового обліку
  8. процедура відновлення
  9. висновок

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Доброго дня

Доброго дня! У цій статті поговоримо про відновлення бухгалтерського обліку.

Сьогодні ви дізнаєтеся:

  1. Навіщо його потрібно відновлювати;
  2. Які дії для цього потрібно виконати;
  3. Яка вартість таких послуг.

Бувають ситуації, коли робота бухгалтерського відділу вимагає втручання. А іноді потрібно повне відновлення бухгалтерського обліку. У яких випадках і для чого це робити, поговоримо далі.

Що таке відновлення бухгалтерського обліку

У поняття «відновлення» входять наступні складові:

  • Процес сортування та обробки документації;
  • Процедура відновлення даних з обліку в бухгалтерському ПО;
  • Здійснення аналізу документів на відповідність законодавству;
  • Перевірка того, наскільки правильно обчислювалися податкові платежі і складалися декларації;
  • Консультування з питань подальшого ведення обліку.

Коли потрібне відновлення бухгалтерського обліку

Необхідність відновити бухгалтерський і податковий облік за попередні періоди буває пов'язано з декількома ситуаціями:

  • Часта зміна нормативних актів, що регулюють бухгалтерський облік;
  • Відсутність у бухгалтера часу на їх вивчення через великий обсяг роботи;
  • Часткова або повна втрата документації з різних причин;
  • Псування документації або навмисне зміна даних звільненим співробітником;
  • Коли бухгалтерський облік не вівся взагалі;
  • Відбулися обставини непереборної сили (пожежа і так далі);
  • Низький професіоналізм бухгалтера;

Коротко охарактеризуємо кожен пункт.

Зміна нормативних актів

Дійсно, законодавство змінюється часто і часом у бухгалтера просто фізично не вистачає часу, щоб стежити за ними. Тоді про умисел тут говорити не доводиться.

Часткова або повна втрата документації

Причин, за якими частина документів може бути втрачена багато. Чи відбулися непередбачені обставини (пожежа) або якісь інші, облік все одно доведеться відновлювати.

Псування документації або навмисне зміна даних звільненим співробітником

Нерідкі ситуації, коли звільнений працівник з почуття глибокої образи на колишнє керівництво знищує або змінює дані в бухгалтерській програмі.

Все це несе за собою наслідки не тільки для самої компанії, але і для людини який прийде на це місце працювати. Якщо він має досить професіоналізму, то, можливо, і виправить ситуацію сам, але найчастіше доводиться звертатися до фахівців.

Якщо бухгалтерський облік не вівся взагалі

Можливо, це звучить нереально, але і зараз є компанії, які не приділяють належну увагу обліку і звітності. Дані фіксуються в простих зошитах і це ще в кращому випадку.

Низький професіоналізм бухгалтера

Трапляється, що необхідність відновлення обліку виявляє сам бухгалтерський працівник. При формуванні звітності цифри розходяться один з одним, неможливо звести баланс, в разноске помилки.

Найчастіше, це наслідок невеликого досвіду роботи, а не того, що бухгалтер поганий. А буває і так, що помилки в звітності виявляють вже фахівці ФНС.

Наслідки цього сумні. Відновлювати облік вони точно не будуть. Закінчиться це може не просто штрафом, а вже наслідком і судовим розглядом.

Якщо у вашій компанії ситуація саме така, не дотягує до моменту, коли прийде податкова перевірка. Замовляйте аудит і приводите облік в порядок.

Що робити в кожному з описаних випадків? У будь-якому з них облік доведеться відновлювати. Цілком природно, що під час цієї процедури може виникнути ряд проблем.

Доведеться займатися відновленням втраченої документації, складати заново або змінювати існуючу електронну базу даних. Все це займає час, якого зазвичай і так не вистачає.

Перш за все варто визначитися, хто буде займатися всією процедурою відновлення. Насправді тут не так вже й багато варіантів.

Способи відновити бух. облік: переваги і недоліки

Найменування способуПеревагиНедоліки

Повна зміна штату бухгалтерії Виплачується фіксована зарплата Визначити відразу, професійні чи ці люди, не вийде Залучити до процесу консультанта Ні Ні гарантії отримання результату Звернутися до бух. фірмі Працюють професіонали, можна отримати пояснення та обґрунтування до всіх даних Часто висока вартість

З таблиці ми бачимо, що звернення до професіоналів дещо спрощує процедуру і дає гарантований результат.

Наслідки порушення правил ведення бух. обліку

Якщо організація або підприємство грубо порушує порядок ведення бухгалтерського та податкового обліку, постійно порушує терміни здачі звітності, нічим хорошим це не закінчиться.

Основна проблема не в податкових платежах, які доведеться вносити, а в тому, що рано чи пізно така компанія потрапить під пильну увагу контролюючих органів.

Наступне негативний наслідок полягає в тому, що якщо облік практично відсутній, то контролювати наявність ТМЦ, фінансових коштів і активів стає практично неможливо.

Також компанія не може відстояти свою правоту, якщо виникнуть спірні питання між нею і податковими органами. Керівництву компанії просто нічим буде аргументувати свою позицію.

Потрібно пам'ятати і про те, що ФНС може піддати арешту всі рахунки компанії.

Крім того:

  • Виникають проблеми з кредиторами;
  • Важко відстежити майновий стан підприємства.

Труднощі, які можуть виникнути в процесі відновлення

  • Процес займає тривалий час: від 2 тижнів до декількох місяців;
  • Збільшення суми податків (навіть оплачених) і заздалегідь суму прорахувати важко.

Хто бере участь у відновленні

  • Співробітники бухгалтерії, які готують, обробляють і проводять бухгалтерські документи;
  • Фахівці з аудиту, які ставлять завдання і контролюють їх виконання (на відповідність закону);
  • Фахівці по роботі з податками, які перевіряють звітність на відповідність НК РФ.

З чого починати процедуру відновлення в різних ситуаціях

1. Якщо облік не вівся взагалі

Спочатку відновлюють кількісний облік, повністю або вибірково. Зазвичай це має відношення до торгових фірм, складів, оптових базах і подібного.

Проводиться інвентаризації, складаються акти за їх результатами. Часто це дозволяє виявити не просто порушення, а й розкрадання товарів.

Щоб уникнути змови між перевіряються особами, варто залучати до інвентаризації ревізорів з боку.

2. Якщо звільнився бухгалтер

Для початку проводять інвентаризацію основних засобів і встановлюють, чи всі об'єкти фактично в наявності.

Потім проводять інвентаризацію ТМЦ, на всіх складах і в підрозділах компанії. Здійснюють її прямим перерахунком. Причому це роблять разом з особами, які несуть матеріальну відповідальність.

Щоб відновити всі розрахунки з контрагентами, потрібно звернутися в банківську організацію, яка обслуговує компанію. Архів банку надасть копії необхідних виписок.

Потім при необхідності потрібно звернутися в ПФР, ФСС та інші органи, для отримання необхідної інформації.

3. Якщо документація загублена

Процедура відновлення буде починатися аналогічно іншим ситуацій, тобто з інвентаризації.

Потім за її підсумками складається висновок або акт. Звичайно, якщо документи відсутні частково - варіант більш прийнятний для компанії.

Іноді буває досить поговорити з працівниками бухгалтерії і інших фінансових служб компанії. Багато з них роблять по кілька копій всіх документів, що може дуже сильно допомогти в ситуації, що склалася.

Типи послуг по відновленню

  • Повне відновлення;
  • Відновлення окремих проблемних ділянок обліку.

5 кроків процедури відновлення

Бухгалтерський облік відновлюють покроково. З кожним кроком ознайомимося детальніше.

Крок 1. Проведення комплексного аналізу обсягу робіт

Щоб робити кроки для відновлення обліку і звітності, необхідно зрозуміти «масштаб трагедії». Цим безумовно, повинні займатися фахівці.

На даному етапі потрібно проаналізувати:

  • Які бухгалтерські документи є у клієнта;
  • Провести діагностику не тільки бухгалтерського, а й податкового обліку компанії-замовника.

Ці дії дозволяють визначити весь обсяг необхідних робіт і сформулювати перелік основних завдань.

Також в цей час обговорюються всі нюанси зі співробітництва, клієнт і виконавець вирішують, чия територія більше підходить для роботи з документацією.

В результаті фахівці створюють звіт, який покаже справжній стан справ в компанії. Будуть надані рекомендації щодо усунення виявлених помилок.

Після того як замовник повністю ознайомиться зі звітом, буде підписаний договір про співпрацю і узгоджена вартість надання даної послуги.

Крок 2. Процес розробки плану заходів та його узгодження

Коли фахівці ознайомляться з тим, яка ситуація склалася в компанії, буде розпочато складання плану заходів, який в підсумку повинен бути затверджений замовником.

Уявімо у вигляді таблиці

№ п / пЩо плануєтьсяТерміни виконання

1 Проведення перевірки та оцінка ситуації в бухгалтерському обліку компанії 08.02-12.02.2019 2 Проведення перевірки наявності та ведення обліку основних засобів 13.02-17.02.2019 3 Проведення інвентаризації ТМЦ 18.02-20.02.2019 4 Складання звітності по результатами перевірок 21.02-23.02.2019

Як видно з таблиці, в плані заходів фіксують завдання і терміни їх виконання.

Крок 3. Процес реалізації запланованих заходів, виправлення помилок

На даному етапі збирають всі документи. Відновлюють ті, які відсутні. На підставі документів, які були відновлені, створюються нові регістри для обліку.

Після відновлення всієї документації, становлять коригувальну звітність.

Крок 4. Процес підготовки і здачі відкоригованих звітів

Перш ніж готувати звітність, звіряють розрахунки з постачальниками і контрагентами, для того щоб всі залишки знайшли своє підтвердження.

Потім, за даними, які піддалися відновленню, формують потрібні звіти, заповнює декларації для ФНС. Після цих заходів фахівці компанії-виконавця допомагають здати звітність, займаються врегулюванням суперечок по штрафам.

Крок 5. Процес розробки рекомендацій для клієнта

Як тільки буде виконано весь запланований обсяг робіт, розробляються рекомендації, які дозволять клієнту в подальшому уникнути помилок і порушень. Ці рекомендації найчастіше практичні, а значить при точному проходженні їм проблем з бух. урахуванням не повинно виникнути.

Вибір компанії-виконавця: рекомендації фахівців

Якщо виявлено, що з бухгалтерським обліком компанії є проблеми, присутні прогалини в документації і звітності і так далі. Як наслідок - потрібно його відновлення.

У цьому випадку варто прислухатися до наступних порад фахівців:

  • Укладайте договір про співпрацю тільки зі спеціальними компаніями. Не варто довіряти процедуру відновлення «фахівцям-одинакам». Їхні послуги корисні найчастіше тим, хто працює за спрощену систему оподаткування , А ось відновлювати облік - не їхня профіль. Щоб максимально убезпечити себе, потрібно звертатися до професіоналів, які володіють наступними перевагами: укладають офіційний договір, компенсують можливі збитки, можуть в подальшому здійснювати бухгалтерський супровід;
  • Звертайтеся за незалежними безкоштовними консультаціями. Їх, до речі, можна отримати і безкоштовно, наприклад, якщо звертатися на онлайн-сервіси;
  • Контролюйте ведення бухгалтерського обліку в своїй компанії. Найкраще це робити силами незацікавлених фахівців з боку. Це дозволить виключити ситуацію, коли виявлені зловживання або порушення просто замовчуються. Використовувати такий спосіб контролю варто коли сам керівник не має достатніх знань в бух. обліку або очікується перевірка контролюючих органів.

Вартість відновлення бухгалтерського обліку

Ціна на цю послугу безпосередньо пов'язана з декількома факторами:

  • Обсяг роботи, яку потрібно виконати компанії-виконавцю;
  • Система сплати податків , По якій працює компанія-замовник;
  • Чи веде замовник зовнішню діяльність з торгівлі;
  • Чи є у компанії будь-які кредитні зобов'язання;
  • Терміновість.

Відновлення податкового обліку

Зараз приділимо час розмови про відновлення податкового обліку. Відразу обмовимося, послуга недешева, але втрати від неправильного ведення обліку або від його відсутності, більше в рази.

Період, за який податковий облік потрібно відновлювати, залежить від того, наскільки велика перевірка податковими органами має бути компанії. Якщо перевірка виїзна, то зазвичай перевіряють період, який не перевищує трьох років.

причини відновлення

  • Помилкове ведення обліку;
  • Відсутність податкового обліку (частинами або повністю);
  • Були виявлені недостовірні дані;
  • Аудиторська перевірка виявила порушення в звітності.

Навіщо відновлювати

  • Усунути наявні помилки;
  • Уникнути нарахування штрафів і більш серйозної відповідальності;
  • Зробити облік і звітність більш прозорими;
  • Уникнути встановлення обмежень в роботі компанії, а часто і банкрутства ;
  • Щоб планувати податкові платежі.

Яке покарання загрожує

  • Штрафні санкції;
  • Кримінальна відповідальність для керівника (залежить від того, наскільки часто і в яких обсягах порушувалися правила звітності). На практиці найчастіше до неї привертають саме його. Але якщо буде притягнутий головний бухгалтер, це тільки погіршує ситуацію.

Коли визначається період відновлення обліку, потрібно пам'ятати про терміни зберігання документації з податкового обліку!

процедура відновлення

Процедура досить трудомістка, особливо якщо відсутній документація за великий часовий проміжок. Найчастіше цим грішать ІП і ТОВ .

Щоб відновити облік в повному обсязі, замовник повинен надати виконавцю:

  • Установчу документацію;
  • Ряд фінансових документів: ордера, рахунки-фактури та інше.

Фахівці компанії-виконавця вивчають їх, з'ясовують, наскільки велика необхідність у відновленні даних.

Решта кроки такі:

  • Проведення звірки податкових нарахувань;
  • Встановлення вже сплачених податків;
  • Опис помилок і їх усунення;
  • Перевірка податкових недоїмок, їх погашення;
  • Створення додаткових регістрів обліку (якщо потрібно);
  • Складання звітності з виправленнями, узгодження її з керівником компанії;
  • Здача звітності до податкової.

Роботи по відновленню повинні проводитися комплексно!

висновок

Отже, підіб'ємо підсумки. З основними нюансами відновлення бухгалтерського і податкового обліку ми ознайомилися сьогодні.

З'ясували, які кроки потрібно зробити, щоб виправити допущені помилки, як правильно підібрати компанію для виконання подібних завдань.

Але найкращим варіантом буде - уникати ситуацій, подібних до тих, що описані в статті. Це допоможе вести бізнес без глобальних проблем, абсолютно відкрито і прозоро.

Що робити в кожному з описаних випадків?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online