Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
7 лютого 2014 р 13:50
Переможці конкурсу на встановлення автоматів з продажу преси в київському метрополітені обдурили городян, підсунувши їм замість вендінгових автоматів полички для газет, банківський термінал і оператора-продавця. Все говорить про реалізацію в столичній підземці черговий корупційної схеми, розслідуванням якої, за чутками, вже зайнялася міська прокуратура.
У минулі вихідні в столичному метрополітені відкрилося близько 70-ти точок з продажу преси. Схоже, орендарі цих місць ( переможці відповідного конкурсу КМДА - ПП "Румб від А" і ВАТ "Нива-95") автоматів з продажу друкованих засобів масової інформації в підземці встановлювати навіть не збиралися. Газети і журнали лежать на звичайних полках ролетних конструкцій, а гроші за товар теоретично треба засовувати в банківський термінал, який, до речі, не видає на руки здачу.
У прес-службі банку "Національний кредит" KV пояснили, що оператор точки продажу преси зобов'язаний віддати покупцеві товар тільки при наявності чека з терміналу. Залишок коштів покупець, мовляв, може відправити на мобільний рахунок, оплатити інтернет і взагалі скористатися будь-який інший послугою терміналу.
Таких незручностей кияни, звичайно, не очікували. До того ж, з самого початку термінали ще й не працювали. Тому "операторам" (продавцям газет) майже повсюдно довелося продавати людям пресу за "готівку". Так воно й пішло. А через термінал бажаючі тепер, як і всюди, поповнюють мобільні рахунки або платять за комуналку.
Перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко прокоментував KV ситуацію з продажем преси в метро наступним чином:
"Головна умова конкурсу на установку автоматів було - витримати необхідні і безпечні розміри конструкції. Хто сказав, що автомат не може працювати за участю людини? Може бути, саме для безпеки компанії-переможці вирішили контролювати процес продажу вручну ".
Підтвердити або спростувати для KV правомірність розміщення банківського терміналу на точці з продажу преси, з урахуванням того, що конкурсні умови були дещо іншими, пан Голубченко не зміг. А в прес-службі КП "Київський метрополітен" заявили, що підприємство займалося тільки технічними питаннями розміщення конструкцій. Інші деталі, мовляв, їх не хвилюють.
Тим часом, в столичну прокуратуру, за відомостями KV, вже надійшла заява від газети "Україна молода" з вимогою перевірити правомірність відкриття переможцями тендеру КМДА торгових точок в метро, алгоритм роботи яких не відповідає ні до конкурсних умов, ні з наказом Мінінфраструктури. У видавництві газети цю інформацію KV підтвердили, але подробицями ділитися поки відмовилися.
Самі компанії, які, як переможці конкурсу, зобов'язані були закупити вендингові автомати з продажу преси, своєю присутністю в метро нині, мабуть, вельми задоволені. За словами підприємців, по 10-15 років торгували в підземці пресою за прямими договорами з КП "Київський метрополітен", ПП "Румб від А" і ВАТ "Нива-95" зараз успішно здають торговцям свої обладнані ролетами і банкоматами місця в суборенду за 4 -8 тис. грн. в місяць, плюс беруть одноразовий платіж у 8 тис. грн. за саму конструкцію.
"Крім того, всім відомо, що у КП" Київський метрополітен "орендна ставка за розміщення торгового місця з пресою складає всього 7% від вартості цього місця, а за розміщення терміналу банку довелося б заплатити КП по орендній ставці в 30%. Тобто та ПП "Румб від А" і ВАТ "Нива-95", схоже, дуже непогано заробляють ще й на співпрацю з банком ", - вважає заступник голови Союзу підприємців київського метрополітену Лариса Єфімова.
На її думку, все, що пов'язано з конкурсом КМДА дуже нагадує аферу, в якій беруть участь підставні фірми. "Це або божевільна корупція, або кричуща недбалість працівників КП" Київський метрополітен ", - заявила KV Єфімова.
Нагадаємо, що вся ця історія почалася в минулому році з заяв керівництва КМДА про тому, що прийшов час подбати про безпеку пасажирів підземки. Чиновники послалися на наказ Мінінфраструктури №335 від 20.06.2012 "Про затвердження правил пожежної безпеки в метрополітенах" (саме цей документ вимагає, щоб преса в метро реалізовувалася виключно з автоматів) і провели конкурс. У ньому і стали переможцями дві нікому невідомі раніше в сфері торгівлі пресою фірми.
Потрібно відзначити, що майже всі підприємці метрополітену публічно відмовилися брати участь в цьому тендері. Вони просто не вірили в можливість застосування вендінгових автоматів для торгівлі там друкованими ЗМІ.
П одробнее читайте: Торговці пресою в Києві не згодні з автоматом
Адже подібні апарати (на фото нижче) можуть продавати лише 6-8 найменувань друкованих ЗМІ, а зі звичайною розкладки підприємці раніше продавали більше 150 видів різних газет і журналів.
Бізнесмени відразу сказали, ця ідея з вендинговими автоматами - мертвонароджена дитина. Але на початку серпня 2013 року КМДА зробило офіційну заяву про те, що в підземці, мовляв, незабаром з'являться вендингові автомати фірми "Медіамат", здатні "без присутності людини продавати до 200 найменувань преси".
"Тепер уже всім зрозуміло, що ці обіцянки, як і прогнозували учасники ринку, виявилися фікцією. При цьому відповідальна за установку диво-автоматів заступник начальника КП "Київський метрополітен" Ірина Боняк в упор не помічає зараз в нових торгових точках нічого дивного. У телефонній розмові вона повідомила мені, що з документацією у орендарів місць під продаж преси все в порядку ", - розповіла KV глава Благодійного фонду" Сприяння розвитку незалежної преси України "Марина Клюсова.
Спостерігачі вважають, щоі підприємців метрополітену і покупців прессичіновнікі КМДА і керівництво КП нахабно обдурили, підсунувши замість автоматів і обіцяної безпеки (відсутність торговців в переходах і вестибюлях підземки) підробку, на якій дехто непогано заробляє.
Зокрема глава Асоціації розповсюджувачів преси України Олексій Бабанський впевнений, що КМДА під слушним приводом провело звичайний переділ ринку розповсюдження преси.
"Прокуратура обов'язково повинна зацікавитися цим питанням і скасувати результати конкурсу КМДА. Зараз друковані ЗМІ не дуже-то обурюються з цього приводу. Але це тільки тому, що вони не хочуть "пиляти сук, на якому сидять". Адже 50% всіх газет і журналів в Києві продається саме в вестибюлях і переходах станцій метро ", - резюмував пан Бабанський.
Хто сказав, що автомат не може працювати за участю людини?