КРОК в Воронежі: «Права громадян у сфері ЖКГ: підвищення грамотності - посилення захисту»

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

6 квітня в Воронежі відбувся семінар «Права громадян у сфері ЖКГ: підвищення грамотності - посилення захисту», організований некомерційним партнерством «Громадське благополуччя Воронежа» і Школою активного городянина (КРОК). У семінарі взяли участь експерти кроку (Москва), керівники правозахисних організацій Воронежа, члени ТСЖ і ЖБК, представники ряду керівників організацій, лідери ініціативних груп громадян міста.

Зі словами привітання до учасників семінару звернулися: координатор партійного проекту в Воронежі «ЖКГ під контроль громадян» Тетяна Шкред, керівник НП «Громадське благополуччя Воронежа» Олександр Бобров, керівник кроку Тетяна Овчаренко.

Відкрився семінар доповіддю аудитора, експерта кроку Ігоря Леоненко. Воронежці були здивовані, дізнавшись, що інформація про діяльність керівників організацій (УО) і ресурсоснабжающих організацій (РСО) може і повинна бути предметом економічного аналізу. Експерт показав, що в звітах воронезьких керуючих організацій містяться приписки і фальсифікації, тобто грубі порушення чинного бухгалтерського і податкового законодавства. Зі звітів керівників організацій Воронежа, що знаходяться у відкритому доступі, явно видно, що вони не в змозі освоїти 50-60% коштів, що надійшли від громадян. Це означає, що ці підприємства не тільки не виконують своїх зобов'язань, але і займаються шахрайством, що носять тотальний характер. Жителі Воронежа охоче розбирали звіти про фінансово-господарської діяльності їх власних керівників організацій.

Експертом також був зроблений короткий огляд дослідження, проведеного Школою активного городянина і партією «ЯБЛУКО» в рамках проекту «ЖКГ під контроль громадян» метою якого була перевірка обґрунтованості формування тарифів. Дослідження показало, що щорічно в тарифи включається борги керуючих компаній перед РСО, в той час як громадяни в повному обсязі і своєчасно вносять плату за житлово-комунальні послуги.

І.Леоненко проаналізував тарифи воронезького водоканалу і продемонстрував слухачам численні очевидні способи приписок і сублімації тарифу.

Експерт запропонував розглядати інвестиційну надбавку до тарифів не як засіб збагачення РСО, а як засіб інвестиції громадян з подальшим отриманням ними доходу, що відповідає економічному глузду інвестиційної надбавки.

Керівник НП «Громадське благополуччя Воронежа» Олександр Бобров і лідер Воронезької обласної громадської організації «Демократичний центр» Борис Супренок розповіли учасникам про позитивний судовому досвіді городян, що виграють справи у адміністрації міста з капітального ремонту будинків.

Б.Супренок презентував брошуру, випущену в рамках проекту «Захист прав громадян, які проживають в МКД», присвячену успіхам городян в судових справах з різних проблем ЖКГ. Він також підкреслив значення мережевого спілкування і спільних дій на захист прав громадян, вказавши на цікавий досвід перм'яків, яким воронежці скористалися.

На семінарі було обговорено питання про подолання штучних бюрократичних перешкод при оформленні жителями прав загальнопайової власності на земельні ділянки, на яких стоять їхні будинки. У Воронежі у правозахисників є в цьому важкому справі значні успіхи. У своєму виступі керівник «Демократичного центру» повідомив, що зусиллями його організації вдалося скасувати незаконну постанову глави адміністрації міста, яке перекладає на плечі громадян-власників приміщень збір документів і витрати, пов'язані з формуванням земельних ділянок МКД. Юристи, які виступали від імені громадян, вимагали від влади враховувати вимоги постанов уряду, Житлового і Містобудівного кодексу, а також рішення Конституційного Суду від 27 травня 2010 року. В даний час, за словами виступаючого, в Воронежі існують позитивні рішення судів, які зобов'язують міська влада самостійно формувати земельні ділянки, ставити на кадастровий облік відповідно до закону, після чого, ці дільниці включаються до складу загального майна будинку.

На семінарі воронежці отримали як загальну інформацію по ЖКГ, так і знання про діяльність конкретних керуючих організацій. Так, Тетяна Овчаренко наголосила, що однією з проблем є глибоке нерозуміння населенням комерційної природи МУПов, ГУПов і ін. Підприємств ЖКГ, заснованих міською владою. Вона порівняла рівень доходів в галузі житлово-комунального господарства з рівнем доходів грального або фармацевтичного бізнесів, при тому, що останнім доводиться витримувати конкуренцію і боротися за споживачів. Бізнес же в ЖКГ будується за рахунок 140 млн. Російських громадян-споживачів, які найчастіше виступають кожен за себе. А це означає, що їх «можна безкарно голити, стригти, ламати, кусати і їм можна розповідати казки».

Керівник кроку звернула увагу учасників на існуючі рекомендації в брошурі «Ваші права в ЖКГ: управляємо будинком, платимо за квартиру», пов'язані з роботою керівників організацій, засновані на практиці суперечок з ними і російському законодавстві.

Далі, Тетяна Овчаренко провела аналіз конкретних договорів управління, показавши учасникам семінару безглузді і часом небезпечні для власників пункти. Так, наприклад, пункт про те, що «керуюча організація бере на себе зобов'язання приймати самостійно або через агентів плату за утримання і ремонт житлового приміщення» означає, що, якщо жителі на це погодяться, поява між керуючою організацією і жителями чергових платних посередників, так як агентські послуги - це оплатне послуги, оплачувані громадянами .. Тому воронежцам варто було б вимагати виключення таких пунктів з договорів управління.

Паралельно з розбором договорів Т.Овчаренко був проведений розбір платіжок, які присилаються громадянам для оплати житлових та комунальних послуг. На її думку, паперу, що розсилаються воронежцам керуючими організаціями під виглядом Єдиного платіжного документа (ЕПД), такими не є, оскільки не володіють ознаками платіжного документа, які описані в Законі про бухгалтерський облік. «Це не платіжки, - підкреслила вона. - «Це" хотілки ", тобто не більше, ніж уявлення виконавця про те, скільки б грошей від громадян він хотів отримати за свої послуги».

Вона звернула увагу присутніх на те, що, як це не дивно, досить часто однією з найбільших величин обрахунку є каналізаційні послуги. На прикладі московського району Мар'їно, слухачам були показані приклади обрахунку на 700 і навіть 900%. Заключна частина семінару була присвячена детальному розбору далеко не повного переліку грубих порушень прав громадян у сфері ЖКГ і методам самозахисту громадян. Показником гостроти проблем, що обговорювалися на семінарі, є той факт, що тривалість семінару склала десять годин замість восьми запланованих.

Показником гостроти проблем, що обговорювалися на семінарі, є той факт, що тривалість семінару склала десять годин замість восьми запланованих

7 квітня в м Нововоронежі, за пропозицією голови міської Громадської палати і керівника регіонального відділення партії «ЯБЛУКО» у Воронезькій області Інни Кудряшовою, експертами кроку був проведений подібний семінар для голів Рад територій міста, лідерів ініціативних груп та співробітників нової створеної керуючої організації «Атом -ЖКХ ». За відеоматеріалами семінару планується створення спеціальних просвітницьких програм для жителів Нововоронежі.

За відеоматеріалами семінару планується створення спеціальних просвітницьких програм для жителів Нововоронежі

В основу роботи цих двох семінарів лягли принципи, якими керується Школа активного городянина. До них належать такі: стань городянином, знай своє місто і будинок з комунальної боку, вибирай спосіб управління будинком усвідомлено, начальник ЖЕКу - НЕ намісник бога на землі і ін. Особливо городянам важливо пам'ятати головне: вибір послуги - справа добровільна, і відносини в сфері ЖКГ повинні будуватися на недоторканності власності, свободи договору, рівності учасників, неприпустимість втручання влади в приватні справи.

Координатор кроку,
Сергутіна Марина

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online